Lefkada - Grčka

• Gde živiš: Beograd

Letovao sam na Lefkadi ove godine pa ću pokušati da vam je približim što više i da bar malo otklonim neke nedoumice onima koji se razmišljaju tamo da idu. Wink

----------------

Lefkada je ostrvo koje se nalazi sa zapadne strane, između Krfa na severu i Kefalonije na jugu. Glavni grad se zove kao i ostrvo-Lefkada. Put oko ostrva ima otprilike 100 kilometara. Do pre neku godinu skoro potpuno nepoznato našim turistima, danas predstavlja veoma poželjnu destinaciju. Kako zbog lepog mora i plaža, tako i zbog lepe prirode, pristupačnih cena i mirnog odmora. Na ostrvu je jako poželjno da imate auto. Ako niste u mogućnosti da idete kolima ili da iznajmite auto na ostrvu, zaboravite ovu destinaciju.

PUT

Od Beograda do Lefkade ima tačno 977 km. Uz pauzu u motelu "Predejane" i još jednu na oko 100 km od ulaska u Grčku, bez većih zadržavanja na granicama, stigao sam za nešto malo više od 10 sati.
Autoput u Srbiji znate, u Makedoniji je nešto lošiji dok je u Grčkoj zaista odličan. Ja nisam preterano vodio računa o brzini (oko 150-160 km/h na nekim deonicama) ali treba reći da u Grčkoj ima dosta kamera i radara. Da li su tu reda radi ili ne ne znam ali vam ipak skrećem pažnju na ovu činjenicu obzirom na to da su kazne veoma visoke. Ipak, nigde ni jednu patrolu policije nisam video.

Ako ste u mogućnosti obavezno ponesite navigaciju sa sobom. U Srbiji i Makedoniji ne možete pogrešiti ali u Grčkoj je potpuno druga situacija. Znakova ima ali ako ne znate tačno gde idete i nemate navigaciju sa sobom, neka vam je Bog u pomoći. Primera radi, prvi znak na kojem piše "Lefkada" je na 50 km od Lefkade.. Smile
Predlažem da proučite put pre nego što krenete. Na netu možete naći dosta informacija a na YouTube-u ima i patrola emisije SAT+ od Beograda do Lefkade. Više informacija nikada nije na odmet. Wink
Uglavnom, ako znate gde idete, na putu nećete imati baš nikakvih problema.

SMEŠTAJ

Jako bitna stvar. Domaće agencije uglavnom rade gradić po imenu Nidri. U Nidriju je smeštaj jeftin ali je smešten na istočnoj strani ostrva. Upravo je tu najveća kvaka. Sve najbolje plaže se nalaze na zapadnoj strani ostrva i u slučaju da odsedate u Nidriju trebaće vam između 40 i 50 km do plaža. Potrošićete mnogo više goriva i živaca tako da vam je bolje i isplativije da nađete smeštaj negde na zapadnoj strani.
Nidri je po mom mišljenju ružan gradić. Mali je i pretrpan raznim radnjama, kafićima, restoranima. Za moj ukus prenatrpan i bučan. Plaže su mu prilično jadne u odnosu na one na zapadnoj strani ostrva. Prepun je srba i makedonaca..

Ja sam odseo u "gradiću" koji se zove Agios Joanis. Nalazi se na zapadnoj strani, dva ili tri kilometra južno od glavnog grada. Praktično je slepljen uz glavni grad pa i nećete imati osećaj da ste u drugom mestu. Komšije će vam u 90% slučajeva biti grci i italijani.

Otprilike na sredini zapadne strane ostrva postoji mestašce koje se zove Agios Nikitas. Jako je lepo ali primetio sam ogroman problem sa parkiranjem. Osim toga, skuplje je za nijansu od glavnog grada i Agios Joanisa. Na odličnom je mestu ali parkiranje je ogroman problem. Ako nemate živaca predlažem neku drugu soluciju.

Što se tiče cene, studio za dvoje, za deset dana bez hrane, platio sam 450€. Da li je jeftino ili skupo, u to neću da ulazim. Wink

PLAŽE I MORE

Lefkada je poznata po divnim plažama i tirkiznoj boji mora. Sve najlešpše plaže se, kao što rekoh, nalaze na zapadnoj strani. Ima ih mnogo a neke najpoznatije su Porto Kaciki (po mnogima među najlepšim plažama u svetu), Egremni, Katisma, Đalos.. Ima ih zaista mnogo ali ja ću se skoncentrisati na nekoliko najinteresantnijih i najlepših.

Porto Kaciki je (kažu) najlepša plaža. Nalazi se na oko 45 km od glavnog grada. Obzirom na to da je put krivudav, trebaće vam oko sat vremena da stignete do nje. Prilaz plaži nije loš ali često ume da bude velika gužva na parkingu i na samoj plaži pa predlaže da tamo budete najdalje do 12h. Na nju sam išao iznajmljenim čamcem i nisam se mnogo zadržavao jer između nje i plaže Egremni nema neke razlike.

Egremni je plaža iz snova. Nalazi se na oko 40 km od glavnog grada. Po mom mišljenju ubedljivo najlepša plaža na Lefkadi. Mnogo je prostraniji od Porto Kacikija. Ume da bude gužve ali nikada toliko velike.
Ono što je loše je što je prilaz plaži katastrofalan. U jednom delu put čak nije ni asfaltiran pa ćete prolaziti kroz more prašine. Molićete Boga da vam neko ne naiđe u susret. Moj auto nije preterano dugačak (Pasat) ali da sam išao nekim džipom bilo bi povuci-potegni. Put je uzan a ljudi se kasnije parkiraju uz put i to zaista ume da bude mučno.
Druga loša stvar je što vas od parkinga do same plaže deli 360 (slovima: tristašezdeset) stepenika koji su pod jako velikim nagibom. Smile Kada se silazi nije strašno ali pri povratku je jedna devojka pala u nesvest. Dobro se naoružajte vodom i krenite.. Smile Kada stignete na plažu, verujte mi, zaboravićete svaku muku. Smile
Na plaži imate jedan manji kafić i ni jednu kantu za otpatke i ni jedan toalet. Zaista strašno..
Cena za dve ležaljke i suncobran je 8€. Plaža je peščano-šljunkovita.

Katisma je najbolja plaža "za svaki dan". Nalazi se na 15 km od glavnog grada. Ogromna je i koliko god da je velika gužva nikada neće biti puna. Parkinga ima dosta, prilaz je dobar a odmah iznad plaže imate sve što bi vam moglo zatrebati. Prodavnicu, toalete, tuševe, kafiće, restorane..
Cena za dve ležaljke i suncobran je 6€ a plaža je šljunkovita.

More je zaista fantastično. Voda je prilično topla, jako bistra i prelepe je tirkizne boje. Ako je neko bio u Egiptu na Rajskom ostrvu zna o čemu pričam. Wink Ono što me je generalno nerviralo je sam ulaz u vodu. Plaže su peščano-šljunkovite ali u vodi do kolena je kamenje koje zna da bude prilično oštro i nezgodno za gaženje. Nije mana ali eto, meni je zasmetalo.

Ostale plaže su manje ili više divlje i neuređene. Nisam video ležaljke i suncobrane a ja na takve plaže ne idem. Komformisti, držite se ovih koje sam opisao. Avanturisti, samo napred u istraživanje.. Smile

IZLETI

Na Lefkadi se praktično nema štra videti. U odnosu na Krf i neka druga mesta, nema ama baš ništa.
Imate jedan izlet brodom. Tačnije, plaže Egremni i Porto Kaciki, Kefalonija, Itaka i Skorpio ostrvo.

Kefalonija je jako lepo ostrvo, treće po veličini u Grčkoj. na njemu je sniman film "Mandolina kapetana Kornelija". Osim što je jako lepo, jako je i skupo. U tom glavnom gradiću nema nekih velikih dešavanja. Prilično mirno mesto za miran, porodični odmor. Možda ima nekih dešavanja u drugim mestima ali nisam imao sreću da ih obiđem.

Itaka je jedno od najmanjih ostrva u Grčkoj. Po mitologiji, to je ostrvo na kojem je rođen Odisej. Stigli smo u neki mali gradić sa tek nekoliko kuća, prodavnica sa suvenirima i par kafića i restorana. Lepo je ali takođe previše mirno za moj ukus.

Skorpio ostrvo je zanimljivo jer je u privatnom vlasništvu porodice Onazis ili bar onoga što je od nje ostalo. Istorija porodice Onazis je zanimljiva i tragična u isto vreme ali o tome možda nekom drugom prilikom. Jedini živi član porodice Onazis je unuka čuvenog Aristotela Onazisa koja je na ostrvu poslednji put boravila 1998. godine na desetogodišnjem pomenu njenoj majci. Na ostrvu živi tek nekoliko ljudi koji rade na njegovom održavanju a praktično je isto onako kako je bilo šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka. Poznajući istoriju i dešavanja u toj porodici, sve mi je delovalo malo spooky. Brodić pristaje na jednoj maloj plažici i tu možete da se okupate ako želite.

To je praktično jedini izlet koji imate na Lefkadi. Smile

CENE

Pretpostavljam da ovo možda najviše interesuje naše ljude. Smile Pre nego što sam krenuo mislio sam da je jako skupo ali sam se prevario. Imajući u vidu da je turističko mesto, prililno je jeftino. Jedino što je skupo su noćni izlasci.
Cene ležaljki sam pomenuo. Grčka/turska/srpska kafa je oko 2€. Nes kafa i espreso oko 3€. Sokovi između 2 i 4€. Voda od pola litra 0,5€ a od litra 1€.
Što se piva tiče, Mitos i Hajneken su 5€, Marfis, Ginis između 6 i 7€ a kokteli su oko 8€.
Cene u restoranima su slične kao i u Beogradu. Često smo ručali i večerali razne đakonije i ne sećam se da je račun i jednom prešao 35€. Girosa i nema baš na svakom koraku (ja sam video svega nekoliko mesta) a cena je 2-2,5€. Čuvena grčka musaka je oko 6€. Ogroman vafl sa eurokremom i tri ogromne kugle sladoleda je 4€. Isto tako velika palačinka je takođe oko 4€.

-------------

Na kraju, prosudite sami.. Very Happy
Divno ostrvo sa divnim plažama i divnim morem. Komformistima možda neće biti prvi pik ali ga svakako treba posetiti.

Slike ću postaviti kada ih budem prebacio sa aparata i smanjio..

Uživajte.. Ziveli

Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
  • Pridružio: 02 Jan 2013
  • Poruke: 1

Zanima me koliko vas je kostao put kolima do lefkade sa putarinam,ako se secate makar okvirno?
hvala

• Gde živiš: Beograd

Uh, ne sećam se baš tačno. Išli smo Pasatom dizelom koji je mali potrošač ali vozio sam prilično brzo pa je i potrošnja goriva bila veća..

Otprilike, između 200 i 250€ u oba pravca sa putarinama. Pun rezervoar u Beogradu, pa sam dopunio do vrha na izlasku iz Makedonije. Sipao sam ponovo pun rezervoar kada smo krenuli nazad i opet dolio do vrha na ulasku u Srbiju.

U Makedoniji je najjeftinije gorivo ali je najnekvalitetnije.

• Blue  Male
  • Elitni građanin
  • Pridružio: 06 Avg 2003
  • Poruke: 2214

planiram vec duze na lefkadu posto sam sa lepsom polovinom skoro sve obisao sto se tice grcke,mene zanima da li sem prelepih plaza ima jos necega na lefkadi,mislim jos nesto zbog cega treba posetiti to ostrvo,sve te plaze su udaljene od mesta koje agencije rade,pa samim tim svakog dana treba i putovati do njih,koliko to realno potrosi goriva i zivaca preko aranzmana....?

• Gde živiš: Beograd

Rekao sam već u prvom postu. Smile

Na Lefkadi osim plaža (kafane ne računam Smile) nemaš baš ništa da vidiš. Nema starih gradova, istorijskih obeležja.. Ostrvo, plaže, odmor.. To ti je.. Smile Imaš jedan jedini izlet brodom koji nije ništa specijalno..

Ako hoćeš Lefkadu onda je poenta da ideš na plaže koje sam naveo. Mislim, možeš ti da odeš na divlju plažu ispred sobe/apartmana ali to nije Lefkada. Realno, gde god da si, spremi se da dnevno prelaziš 40-80 km vijugavog, brdsko-planinskog puta. Prevedeno u vreme od 30-60 minuta, u zavisnosti od gužve.

Bez kola ne vredi ići. Jedino ako planiraš da uzmeš rent-a-car. Nisam koristio te usluge i ne znam zaista kakve su cene. Ne verujem da je jeftino. Što se tiče goriva, već sam napisao. Beograd-Lefkada-Beograd sa vozikanjem po ostrvu izađe oko 200€. Auto je bio Pasat 1,9 tdi, ako ti nešto znači zbog potrošnje..

Lefkada je prelepa ali nije za komformiste. Nisam totalni komformista ali mi nije baš ni lepo da pola dana provodim u kolima. Da ustajem rano, da jurcam da stignem na plažu najdalje do 11 da bih našao parking ili ležaljke koje nisu 100 metara od vode. Bio sam, video sam ali nemam neki razlog opet da idem tamo.

Prijatelji koji su bili sa nama su oduševljeni jer su navikli na grčki fazon letovanja. Moja žena i ja nismo u tom fazonu. Više smo za Egipat, Tursku, Tunis.. All inclusive usluga sa plažom ispred nosa.. Na odmoru sam, ne želim da se smaram po prodavnicama, ne želim da nosim frižidere po plaži, ne želim da dobijem proširene vene verući se po brdima, da jurim gde ima dobrih plaža.. Želim sve na tacni, želim da budem gost, ako već plaćam.. Wink To je već stvar ukusa.. Smile

• Pridružio: 20 Maj 2013
  • Poruke: 1

Veoma koristan opis. Hvala puno. :-)

• maza34
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 02 Jul 2013
  • Poruke: 14

lefkada mi je najlepsa u grckoj a mozda i sire

• Blue  Male
  • Elitni građanin
  • Pridružio: 06 Avg 2003
  • Poruke: 2214

maza34 ::lefkada mi je najlepsa u grckoj a mozda i sire

To je samo zbog plaza koje su na toj strani inace ostrvo je golo kao pistolj... kao i mnoga izvikana ostrva,ali plaze su za pohvalu

Ko je trenutno na forumu

Ukupno su 732 korisnika na forumu :: 10 registrovanih, 1 sakriven i 721 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 4channer, bato, bigfoot, darios, goxin, hyla, JOntra, nuke92, slonic_tonic, stalja