offline
- DR
- Legendarni građanin
- Pridružio: 08 Okt 2004
- Poruke: 5450
- Gde živiš: Beograd
|
Po standardima Svetske turističke organizacije, svaka zemlja, da bi imala razvijen turizam, treba da ima barem neki od 11 ključnih proizvoda, od čega Srbija ima čak deset, a jedino što joj nedostaje jeste more.
Ministarstvo trgovine i turizma na prošlogodišnjem tenderu izabralo je zagrebačku filijalu „Horvat konsalting“ iz Njujorka da u saradnji sa Ekonomskim fakultetom iz Beograda uradi strategiju razvoja turizma Srbije. Upravo tu strategiju ovog meseca trebalo bi da usvoji i Vlada Srbije, što će biti osnova za dalji razvoj turizma u Srbiji. Ukoliko strategija postane realnost, očekuje se da će od turizma od 2015. Srbija imati prihod od dve milijarde dolara godišnje.
- U radu ove strategije učestvovala je i cela mreža „Horvat konsaltinga“ koja svoje predstavništva ima širom sveta, a posebno su nam pomagali stručnjaci iz Austrije i Španije. Nama je važno da se zna da mi ovu strategiju nismo radili za fioku, kao što je to bio slučaj ranijih decenija, već da bi se primenila i pomogla Srbiji da razvije turizam - objašnjava za „Blic“ Stipe Lovreta, profesor na Ekonomskom fakultetu i koordinator u izradi strategije razvoja turizma Srbije.
U izveštaju se napominje da su glavni proizvodi Srbije gradski odmori, poslovni turizam, planine i jezera, seoski turizam, zdravstveni turizam, posebni interesi, događaji, nautika, kružna putovanja.
Konkurentnost Srbije kao turističke destinacije na skali od jedan do šest u izveštaju je, na osnovu istraživanja, ocenjena prosečnom ocenom 3,1. Kao najlošiji elementi Srbije navedeni su rečni turizam (sa ocenom 1,7), turistička signalizacija (2,4), informacije i prezentacije (2,6), turistički zakoni (2,6), dostupnost i prevoz (2,, komunalna infrastruktura (2,9), dok su najbolju prosečnu ocenu dobili socijalni elementi i ljudski resursi (3,9), restorani (3,, prirodna i kulturna baština (3,7).
U izrađenoj strategiji ocenjivana je i snaga turističke ponude Srbije (od jedan do deset), a najveća ocena, deset, dodeljena je ljudima u Srbiji i to zbog gostoljubivosti, otvorenosti i hedonizma, dok je sa ocenom devet ocenjen porast ponuda manifestacija poput „Egzita“ i Sabora u Guči, kao i bogatstvo termalnih izvora.
Sa osam je ocenjena netaknuta priroda, kao i istorijsko internacionalno turističko iskustvo desetak značajnijih destinacija.
- U izveštaju se navodi da je za strategiju razvoja turizma Srbije potrebno oformiti posebnu agenciju za razvoj turizma u Srbiji. Zakon o turizmu uskoro će se promeniti, a predviđaće upravo osnivanje agencije koja će imati ključnu ulogu u razvoju i privlačenju investicija za turizam. Takođe, u izveštaju je predloženo i da se Turistička organizacija Srbije ne bavi samo propagandom, već operativnim poslovima u razvoju ključnih turističkih proizvoda - objašnjava Stipe Lovreta.
Profesor Lovreta napominje da su „Horvat konsalting“ i Ekonomski fakultet predložili razvoj četiri klastera, a to su Vojvodina sa vodenim blagom i panonskim užitkom, Beograd koji je zavodljiv i uzbudljiv i u isto vreme kreativan i inovativan, jugozapadna Srbija sa svojom istorijom, tradicijom i ruralnim užicima i jugoistočna Srbija sa neotkrivenom prirodom koja oduzima dah.
- Ono što je bitno jeste da se praktično krenulo u realizaciju projekta razvoja strategije turizma, a Vlada Srbije najavila je da će ovaj projekat biti obavezujući u razvoju turizma Srbije i to u saradnji sa drugim institucijama, poput privrednih komora, agencije koja tek treba da se osnuje, Turističke organizacije Srbije - kaže Stipe Lovreta.
Miroslava Cvejić
http://www.blic.rs/
|