Da prevedem ovako: ja se ne igram u 3dmark06, pa iskerno neznam koliko to doprinosi igrivosti dotičnog.
U mojim favoritima tipa Crysis, Borderlands, CoD, Fallout, tu je situacija jasna, ili ti grafika daje snagu ili ne. Ne govorim o nekom proseku, već onome mnogo bitnijem minimalnim FPS. Igrica ima različito opterećenje tokom rada, i ako je neki prosek u igrici oko 30FPS, imaš problema. U dosta slučajeva će biti igrivo do tačke kad zahtevnost poraste, i tad postaje neigrivo. Tu ti ne pomaže dobitak od 1600 u gore pomenutom, tvoj realni dobitak je par FPS, nedovoljno za igrivost.
Drugu, svaka serija kartica ima tačno dimenzionisane naponske jedinice i kulere na sebi. ATI je tako dizajniran da radi na dosta velikim tempereaturama. Dizanjem taktadižeš temp. U igrici ona vrlo lako dolazi do graničnih temp. Ista stvar je i kod novijih NVidia modela. Dizanjem takta raste potrošnja kartice, a time je i opterećenje naponske jedinice kartice poraslo, porasla je i temp. Rezultat, smanjenje životnog veka. Povećan rizik crkavanja. Dali je to isplatljivo prema onome gore navedenom? Iskreno, ne.
Treće, od novijih grafičkih kartica, jedina koja može da ide dosta visoko je ATI 5850, ostale nikad neće dostići 30% klokovanja uz održavanje stabilnosti kartice. A cena koju moraš da platiš ekstra je recimo zamena hlađenja, i to ne samo na grafičkom čipu, već je vrlo poželjno da se stavi i hladnjak za naponsku sekciju kakav treba. Ili u prevodu, još oko 60ak€. Bez ovoga je to kockanje sa karticom. Neznam ni jednu NVidiju koja može realno da ode toliko visoko. Dakle, nije baš jeftin sport. A da se ovako nešto proba na 4650, nije baš pametna stvar. Od prethodnih kartica, recimo, 4830 je bila iteresantna za takav poslić, da bi se dostigla 4850. Ostalo, sve je dobro dimenzionirano da nikad ne dostigne one kartice koje su skuplja klasa.
|