Pranje auta - ispod haube

Pranje auta - ispod haube

offline
  • Fil  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2009
  • Poruke: 16586

Zanimljiv link (titlovan na engleski, takođe) kako se može srediti stanje "under the hood".



Je li neko pokušavao da opere auto na ovaj način?

Čuo sam da su dizeli mnogo zahvalniji za ovo pranje od benzinaca. Mit ili činjenica? Smile



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Meni nije jasan razlog pranja motora i prostora ispod haube.
Ako auto ne misliš prodavati, nema razloga za pranje.
Ako ga prodaješ i opereš - automatski si sumnjiv, i kupac mnogo detaljnije zagleda motorni prostor tražeći znakove curenja ulja.
Nikada nisam prao motorni prostor, a par njih koje znam su napravili ozbiljne probleme tim pranjem.
Svakako da je kod dizela manja opasnost od neke štete, ali i dalje stoji pitanje - zbog čega bi to neko radio?



offline
  • Fil  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2009
  • Poruke: 16586

Mene je zainteresovalo, jer u gradu ima par likova koji po čitav dan glancaju auto. Maltene svaki dan.
A onda ni to nije dovoljno, pa krenuli i ispod haube.

Pa da vidim je li se iko okušao sa foruma u tome.

Ja spadam u red onih vozača koji neće bespotrebno da ulaže u auto niti da "čačka mečku". Nisam ovo radio nikada, niti planiram, više malo da prodiskutujemo. Smile

offline
  • Milan
  • Pridružio: 17 Dec 2007
  • Poruke: 14811
  • Gde živiš: Niš

Ja sam od onih picajzli kojima je ovako nešto padalo na pamet. Very Happy Međutim, nikada nisam zapravo prao prostor ispod haube, niti planiram, iz praktičnih razloga koje ste već naveli. Ali jeste mi padalo na pamet u retkim situacijama kada sam otvarao haubu, čisto iz estetskih razloga, i to ne za oko nekog kupca, nego za svoje oko. Very Happy

Jednom sam, čisto iz praktičnih razloga, prebrisao samo plastične površine vlažnom krpom. Znam da me je smaralo to što uvek kada sipam recimo tečnost za brisače ja moram da zaprljam ruke, pa sam hteo da stanem tome ma put. Tako nešto ću verovatno da uradim ponovo...na proleće, kada se potroši zimska tečnost za brisače. Very Happy

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Brisanje delova koji se dodiruju je sasvim ok, sve drugo stvarno nema nikakvu korist niti iko osim vlasnika može da uživa u prizoru “kao novog” motornog prostora.
Inače, za slučaj bilo kakvih radova na kolima na putu (zamena točka, dolivanje tečnosti, ...) jako praktična stvar su rukavice koje svako ko ima auto treba da ima u kolima.

offline
  • Konstruktor
  • Pridružio: 01 Nov 2013
  • Poruke: 1141

Kad god sam imao vremena, brisao i sređivao unutrašnjost haube. Nikada, ni pod kojim uslovom ne bih pokušavao sa vodom pod pritiskom. Sve sam radio sa uljanim, ili nitro razređivačem. Jedno jedino mesto, koje bih oprao vodom je izmenjivač toplote, ali i to ide tek nakon demontaže prednjeg branika i ventilatora. Sve to radim samo sa dva cilja: 1. da se popravi hlađenje na autu, kako preko izmenjivača toplote, tako i preko kućišta motora, a naročito da se ne prave nepotrebna topla mesta na primer na delovima konstrukcije motora, gde voda slabije dopire i gde se samo putem konvekcije može ohladiti toplo mesto. To je na primer oblast oko svećica, pumpe za servo, prostora gde se pruža PK kaiš i svakako creva za prolaz vode.

2. da se lakše mogu uočiti mesta eventualnog gubitka fluida na kolima, pucanja na izolaciji na električnim vodovima i naravno da se ceo unutrašnji prostor ne umazuje opasnim kancerogenim materijama, na koje se prašina lepi, a koji mogu doći u dodir sa ljudskom kožom.

Sama unutrašnja čistoća motornog prostora u delu gde su vidljivi delovi karoserije je od sekundarnog značaja. Čak neka mesta gde karoserija ima spojeve sa motorom, ili bilo kojim drugim nelakiranim delom auta (motor, nosači, podvoz, itd.) namerno ostavljam masnim i prljavim, jer to predstavlja prvi sloj zaštite od mehaničkih oštećenja, tipa udar kamenčića, koji bi možda oštetio boju, a na takav način se apsorbuje toksičnom mešavinom derivata (ulja, masti, antifriza) i prašine sam udar.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 518 korisnika na forumu :: 10 registrovanih, 1 sakriven i 507 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: bigfoot, ikan, Mixelotti, mrav pesadinac, nenad81, panzerwaffe, ruma, Shilok, sombrero, SR-3m