Zaštita od strujnog udara

1

Zaštita od strujnog udara

offline
  • Rayan  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 04 Jan 2008
  • Poruke: 478

Kao prvo da se u startu ogradim ako postavim suviše glupo pitanje. Struja je nešto što nije deo mojih interesovanja.

Ako se na automobilu radi sa nekim od aparata za varenje (u ovom slučaju CO2 aparat) postoji realna opasnost da dođe do strujnog udara i do pregorevanja određenih komponenti na istom. Prevashodno mislim na kompjuter automobila. Jedno od rešenja je skidanje kleme sa akumulatora. Problem nastaje kada su to automobili nove generacije gde odspajanje jedne kleme ili obe nisu preporučlive radnje. Većina vozača nema kod za radio itd, itd. Pojedini modeli moraju se posebnim radnjama odblokirati pa tu nastaje problem.

Pitanje je sledeće: da li postoji uređaj ili nešto slično koji može zaštititi instalaciju od prevelikog napona . Mislim na neki uređaj koji se može priključiti na + i - klemu i ako dođe do povećanja jačine struje u instalaciji da jednostavno zaštiti uređaje na kolima. Druga varijanta je uređaj koji se može nakačiti na kleme automobila i vršiti napajanje automobila a onda odspojiti akumulator a da se ne prekida napajanje automobila strujom, samim tim da svi uređaji na kolima imaju napajanje a da taj sam uređaj iskompezuje ako dođe do prevelikog napona i na taj način zaštiti automobil. Verovatno kao neka vrsta stabilizatora.

Pitanja su možda laička ali šta da se radi Smile



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

Radom sa co2 aparatom nece doci do prenapona, samo mozes termicki nesto da unistis.



offline
  • Rayan  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 04 Jan 2008
  • Poruke: 478

Hvala na odgovoru. Smile
Na žalost moja neka saznanja govore da se to jako često dešava. Znam i slučaj gde je izgoreo kompjuter na zadnjem modelu Poršea. Ne bih tek tako postavljao temu na ovom forumu jer ovo je tema koja se izuzetno tiče jednog auto servisa.

offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

Ako aparat ima elektricni upaljac za paljenje gasa, i mehanicar pali aparat dok je prislonjen na auto... nema tu zastite koja bi nesto pomogla, niti skidanje kleme ima veze sa tim.
Jednu klemu skidas kada akumulator prikljucujes na ispravljac za punjenje.
Ispravljac daje preko 14V, a ako je losiji onda to ide i do 18-20V, sto nije bas zdravo za elektroniku u automobilu.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

Kod mene u preduzecu su upalili instalaciju na ULT-u kada su varili neku polugu, inace postupak je bio elektrolucno. Kada je dosla inspekcija iz osiguravajuceg drustva rekli su da je to zbog toga sto nije skinuto napajenje akumulatora. Od toga dana na svakom vozilu pri bilo kakvom varenju CO2, elektrolucno... obavezno se skidaju kleme akumulatora. Moja preporuka je da skines kleme.

offline
  • Rayan  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 04 Jan 2008
  • Poruke: 478

@ricard znam da si i ti kao i ja u pravu. Problem je ono šta sam naveo na početku teme. Radio CD uređaji (nedostatak kodova) ili fabričke blokade na automobilima kada ostanu bez napajanja.

@bobby mislio sam da postoji neki uređaj koji bi radio kao stabilizator napona. Čuo sam da postoji i čak mi je jedan prijatelj rekao da ga je video davno u prodaji ali nezna kako se zove taj uređaj. Znam da je komplikovano ali rekoh možda neko nešto zna o tome.

offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

Razmisljali smo i ja i cale debelo sada o ovoj temi.
Moze da se desi spaljivanje pod odredjenim okolnostima, ali nije generalno pravilo.

Ukoliko se masa elektrolucnog zavarivaca zakaci za deo sasije koji nema dobar fizicki kontakt sa delom koji se vari, onda postoji mogucnost da se strujno kolo aparata za varenje uspostavi preko instalacije samih kola.

offline
  • Rayan  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 04 Jan 2008
  • Poruke: 478

Da, definitivno je ređi slučaj da se nešto desi nego suprotno. Na žalost dešava se. Frekventnost automobila u tom servisu je velika tako da postoji realna opasnost da se tako nešto desi. Do sada je taj rizik onemogućen skidanjem klema ali savremeni automobili imaju problem sa takvim načinom rada.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

Generalno instalacija ne gori zbog napona vec zbog struje, tako da ti neki naponski ogranicavac ne bi puno pomogao. Kada se masa stavi tamo gde je los kontakt onda struja ide laksim putem to jest kroz masu automoibila, a struja varenja je prevelika za kablove u autu pa oni gore. Imam skoro svakodnevnih problema na poslu zbog toga u pogonu koji je nulovan, pa bravari cuda prave.

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

Zaista mi nije jasno kako da dodje do prenapona, posto varis lim automobila, tj. masu. Jedino ako dodirnes instalaciju moze se u uredjajima u kolima pojaviti prenapon. Znam da si rekao da ti je problem da skines kleme, ali ako bi vec da se zastitis od prenapona onda bi ih trebalo skinuti i kratko spojiti.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1007 korisnika na forumu :: 38 registrovanih, 5 sakrivenih i 964 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., ArchaBasha, celik, cikadeda, dankisha, Dannyboy, delrey, Denaya, draganca, dragoljub11987, FileFinder, ILGromovnik, Karla, KUZMAR, MikeHammer, MilosKop, minmatar34957, nebidrag, Neutral-M, Niko Bitan, nuke92, Panter, Parker, Penzula, Povratak1912, puki123, Rema000, ruma, SD izvidjac, Toper, tubular, vathra, VP6919, W123, ZetaMan, zodiac94, šumar bk2