Poslao: 06 Sep 2008 22:58
|
offline
- bobby
- Administrator
- Pridružio: 04 Sep 2003
- Poruke: 24135
- Gde živiš: Wien
|
Zamisli da klemu za masu aparata za varenje zakacis negde skroz napred na kolima, a elektrodom varis gepek.
Strujno kolo ce se najverovatnije pre uspostaviti kroz kablove/instalaciju automobila, nego kroz karoseriju.
Zaboravi na izolaciju kablova, do kontakta moze recimo doci kroz far ili kroz stop-svetlo u koje se uvukla vlaga.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 06 Sep 2008 23:19
|
offline
- Rayan
- Ugledni građanin
- Pridružio: 04 Jan 2008
- Poruke: 478
|
U pitanju je servis za auspuhe. Kompletan auspuh se nalazi na gumenim nosačima ali je spojen na izduvnu granu motora. To je jedino mesto kuda struja može proći. Znači struja nikako ne ide preko karoserije već preko cevi za auspuh i izduvne grane motora, preko motora dolazi do agregata i instalacije. To je verovatno put kuda ta struja prolazi.
Dopuna: 06 Sep 2008 23:19
Nekada su postojali (mi stariji se sećamo) zbog loše struje stabilizatori napona za televizore. Moja ideja se zasniva na tome. Uređaj koji bi napajao instalaciju automobila sa 12V i ako dođe do povećanja napona u instalaciji on to kompezovao. Možda je ovo naučna fantastika ali ko ovo napravi (ako već nije) odvalio bi se od para.
|
|
|
|
Poslao: 06 Sep 2008 23:22
|
offline
- bobby
- Administrator
- Pridružio: 04 Sep 2003
- Poruke: 24135
- Gde živiš: Wien
|
Stabilizator napona je funkcionisao na protivspreznom transformatoru, i to je u redu ukoliko znas gde ce struja da ulazi, a gde da izlazi, pa da stabilizator ubacis izmedju.
Medjutim, od aparata za varenje je pitanje gde ce struja da probije. Moze i blato na kolima da provede struju...
|
|
|
|
Poslao: 06 Sep 2008 23:36
|
offline
- Rayan
- Ugledni građanin
- Pridružio: 04 Jan 2008
- Poruke: 478
|
@bobby
Izgleda da je rešenje mnogo komplikovanije nego što sam mislio...
|
|
|
|
Poslao: 07 Sep 2008 10:56
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
bobby ::Zamisli da klemu za masu aparata za varenje zakacis negde skroz napred na kolima, a elektrodom varis gepek.
Strujno kolo ce se najverovatnije pre uspostaviti kroz kablove/instalaciju automobila, nego kroz karoseriju.
Zaboravi na izolaciju kablova, do kontakta moze recimo doci kroz far ili kroz stop-svetlo u koje se uvukla vlaga.
Kako ? Ajde nacrtaj to strujno kolo.
Da se razumemo - nikad nisam vario, nemam tu iskustva, ali elektrotehniku znam i stvarno mi nije jasno kako to zamisljas da preko lose izolacije (vlaga) se digne napon akumulatora ? Kad se akumulator skine, onda do prenapona i moze doci, ali sam akumulator je odlicna zastita.
|
|
|
|
Poslao: 07 Sep 2008 11:33
|
offline
- bobby
- Administrator
- Pridružio: 04 Sep 2003
- Poruke: 24135
- Gde živiš: Wien
|
Hajmo ovako.
Zamisli da klemu aparata za varenje nakacis na mesto na koje je na sasiji nakacena minus klema akumulatora. Znaci, imamo zajednicku masu akumulatora i aparata za varenje.
Zamisli da varis negde na gepeku naponom od preko 80V.
E sada, lako je moguce da izolacija pojedinih el. elemenata nije predvidjena za toliki napon, pa se uspostavi strujno kolo kroz stop svetlo, pa reko kablova koji vode sve do akumulatora.
Kako je akumulator u ovom slucaju prakticno kratak spoj za takvo kolo, onda on puca kao zvecka.
Znam da ne moze bas tako kao sto sam opisao, posto kablovi od stop-svetla ne vode direktno do akumulatora, ali to je bila samo ilustracija. Najverovatnije postoje druge mogucnosti preko kojih aparat za varenje moze da uspostavi kolo. Jedna od najverovatnijih mogucnosti je da se uspostavi kroz regler na alternatoru (grecov spoj) jer diode u regleru nisu predvidjene za veliki inverzni napon kakav aparat za varenje daje.
Otac mi prica da se najcesce desi da crkne sam regler, a redje se desava da regler izdrzi a da pukne akumulator.
Sve u svemu, ovo moze da se desi samo ukoliko se lose zakaci minus klema aparata za varenje, tj. da nema direktan elektricni kontakt prema elektrodi za varenje, vec se kolo uspostavi preko instalacije kola.
Nisam nigde spominjao podizanje napona akumulatora
I meni je elektrotehnika struka, tako da sam poprilicno razmislio dok nisam nasao sta bi to uopste tu moglo da se desi da bi stvari krenule naopako.
|
|
|
|
Poslao: 07 Sep 2008 11:37
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Probacu ja da objasnim.
Varenje je proces u kome se koristi tehnika kratkog spoja, naime zbog velike struje dolazi do zagrevanja i topljenja materijala, a samim tim i spajanja istih.
Sika je malo lose nacrtana, ali mislim da je dobra.
E sad zamisli da treba da zavaris nesto na predmetu jedan, normalno bi masa aparata za zavarivanje trebalo da bude zakacena na njemu. I onda bi struja varenja prosla kroz plus kraj aparata, predmet koji se vari i masu aparata i to je pravilo pri varenju.
Na slici je nacrtano nesto kako ne bi trebalo da se vari. Masa je zakacena na predmetu broj dva, koji je nekom zicom spojen sa predmetom broj jedan i kroz koju ce prolaziti struja varenja. Zica je verovatno malog preseka, a struja varenja je velika i ona ce se grejati, grejati dokle se ne upali, i upali jos nesto pored sebe i upali auto.
|
|
|
|
Poslao: 07 Sep 2008 13:47
|
offline
- Rayan
- Ugledni građanin
- Pridružio: 04 Jan 2008
- Poruke: 478
|
Vi krećete od varijante da se greju kablovi i da dolazi do prenapona. U praksi nije tako. U mom slučaju do prenapona dolazi u intervalu od 2-3 sekunde i to povećanje napona za posledicu ima pregorevnja, dioda, osigurača, otpornika itd. Postoji varijanta i da eksplodira akomulator ali to je izuzetno retko. Masa CO2 aparata se kači na auspuh i prenosi se na ceo automobil putem izduvne grane motora. Putevi struje su u stvari preko celog automobila. Skidanjem jedne od klema taj problem je eliminisan. Ovo su moja laička razmišljanja ali po svemu sudeći to tako funkcioniše. Pretpostavka je da ako je zatvoreno strujno kolo da samo onda može doći do prenapona. Potrebno je u tom slučaju pri pojavi prenapona da taj uređaj ili isključi dovod struje ili kompezuje taj prenapon.
uređaj koji se može nakačiti na kleme automobila i vršiti napajanje automobila a onda odspojiti akumulator a da se ne prekida napajanje automobila strujom, samim tim da svi uređaji na kolima imaju napajanje a da taj sam uređaj iskompezuje ako dođe do prevelikog napona i na taj način zaštiti automobil. Verovatno kao neka vrsta stabilizatora.
|
|
|
|
Poslao: 07 Sep 2008 17:41
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Ponavljam nije napon taj koji ubija instalaciju, nego struja. A akumulator u ovom slucaju moze da eksplodira jer bi teoretski napon i struja punjenja bili preveliki. U=50-60V, I=80-150A. To su napon i struja na kojima priblizno rade svi aparati za zavarivanje, struja zavisi od poprecnog preseka elektrode, tojest u ovom slucaju poprecnog preseka zice u CO2 aparatu.
Kod automobila sa kodom autoelektricari pri zameni akumulatora koriste njaobicniji punjac za iste.
A mogao bi jednostavno da skines auspuh i onda ga varis, time izbegavas bilo kakvu mogucnost prenapona i struje.
|
|
|
|
Poslao: 07 Sep 2008 20:30
|
offline
- Rayan
- Ugledni građanin
- Pridružio: 04 Jan 2008
- Poruke: 478
|
A mogao bi jednostavno da skines auspuh i onda ga varis, time izbegavas bilo kakvu mogucnost prenapona i struje.
Na žalost to je vrlo često neizvodljivo jer poslovi zahtevaju rad na automobilu. Sa druge strane servis je izuzetno frekventan tako da je to neprocenjivi gubitak vremena.
Ok, rekao sam da je za mene struja misaona imenica tako da teško da baš sve kapiram šta ste ovde pisali. Sve u svemu zahvaljujem svima vama na savetima, objašnjenjima i trudu da mi pomognete.
|
|
|
|