Za takav vid interakcije se ne koriste Button objekti u Flashu već se kreiraju dugmici kao Movie Clipovi (sa četiri stanja, kao i dugmad), a zatim se pomoću action scripta reguliše njihovo ponašanje:
dugme.onRollOver=function(){} .onRollOut, itd.
Zgodno je u ta dugmad ubacivati animacije iz biblioteke sa opcijom attachMovie("imeFilma", "novImeFilma", nivo na koji se učitava ili instance name filma koji inicijalizuje akciju)
Ovo omogućava veći vid interakcije,
dok za najveći stepen kontrole na objektima preostaje oslanjanje na prototipove (_prototype svojstvo). Recimo unutar dugmeta (Movie Clipa) kreiraš dugme, a u posebnom layeru (za action script) definišeš svojstva tog dugmeta i koristeći komandu ObjectRegisterClass označiš na koju se ofilmsku sekvencu to odnosi.
function MyClass () { }
MyClass.prototype = new MovieClip();
MyClass.prototype.onEnterFrame(){}
Object.registerClass("symbolID",MyClass);
Za početak se igraj na prvi gore objašnjeni način, a kada shvatiš koncept prototipa moći ćeš uz malo rutine i vremena da napraviš sve što se u Flashu može napravi.
|