Poslao: 22 Jul 2015 16:04
|
offline
- Pridružio: 10 Jul 2015
- Poruke: 35
- Gde živiš: Beograd
|
Otvaram temu za diskusiju o perpektivi HTML banera kao zamene za Flash banere.
Kao što je svima nama vrlo dobro poznato, Flash tehnologija je nažalost na izdisaju. Zašto se to najtačnije dešava nije nam baš najpoznaznatije pa čak su na dobro poznate i raznorazne i mnogobrojne teorije zavere po pitanju ukidanja dalje podrške Flash tehnologije od strane browsera. Moje mišljenje je da ne postoje nikakvi valjani razlozi za ukidanja dalje podrške Flash tehnologije u desktop browserima. Prvi problem se navodi prikaz na mobilnim uređajima? Banerima nije mesto u mobilnim browserima zbog zauzimanje prevelikog prostora malog mobilnog ekrana i time iritacije korisnika. Lep primer je najnoviji responsive web sajt b92.net kod koga prilikom smanjenja sa veceg desktop ekrana na manji mobilni ekran automatski nestaju baneri. Drugi problem se navodi korišćenje aplikacija tj. plugina nezavisnog proizvođaća koji predstavlja problem open source tendenciji? Nisam siguran da li to stvarno predstavlja problem i da li možda za taj problem postoji rešenje? Zašto se Action Script ne bi na neki način opensource-ovao i integrisao u browsere? Kako stoje stvari, neželjeno se ipak krećemo kao zameni Flash banera sa HTML banerima.
Trenutno postoji više načina izrade HTML banera.
1. Eksportovanje radnog FLA banera direktno iz Flash aplikacije u HTML baner pomoću integrisanog dodatka iz Flash CC ili dodatno ugrađenog dodatka iz Flash CS (CreateJS ektenzija i Swiffy ekstenzija).
2. Konvertovanje Flash SWF banera u u HTML baner pomoću npr Swiffy aplikacije i slicnih.
3. Izrada HTML banera u aplikacijama poput npr Adobe Edge Animate i Google Web Designer.
Najveći trenutni problem HTML banera je standardizacija, pa tako npr. AdWords prihvata iskljucivo HTML banere izrađene u Google Web Designeru, DoubleClick prihvata i Google Web Designer HTML banere i Adobe Edge Animate HTML banere za koje postoje veoma komplikovane restrikcije, uslovi i podešavanja i Adform koji je za sada tu najbolji.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 22 Jul 2015 23:53
|
offline
- m4rk0
- Administrator
- Administrator tech foruma
- Marko Vasić
- Gladijator - Maximus Decimus Meridius
- Pridružio: 14 Jan 2005
- Poruke: 15766
- Gde živiš: Majur (Colosseum)
|
Sa aspekta web dizajna uvek sam za html banere, mnogo je lakse manipulisati njima nego flash bannerima, ne zahtevaju dodatnu instalaciju softwera (flash playera), podrzani su od strane androidid operativnih sistema. Najgori su iframe baneri, pogotovo u slucaju responsive web dizajna jer sve bitne postavke vuku sa drugog servera pa mogu cudo da naprave.
|
|
|
|
Poslao: 23 Jul 2015 17:25
|
offline
- Pridružio: 10 Jul 2015
- Poruke: 35
- Gde živiš: Beograd
|
Po mom misljenju ova situacija nije smela da se desi, situacija u kojoj se ukida neka stvar ne nudeci se bolja alternativa. Mi koji se profesionalno bavimo izradom banera nasli smo se zateceni.
|
|
|
|
Poslao: 23 Jul 2015 17:43
|
offline
- E.L.I.T.E.
- Legendarni građanin
- Pridružio: 23 Maj 2012
- Poruke: 4575
|
web dizajn ::Zašto se Action Script ne bi na neki način opensource-ovao i integrisao u browsere?
ActionScript je sam po sebi open-source, a i Apache Flex je, dok je Adobe Flash platforma vlasnička. Po mom mišljenju nema nikakvog valjanog razloga za korišćenje Flash-a kada imamo HTML5 koji u kombinaciji sa client-side tehnologijama radi odličan posao i uz to je otvorenog koda. Čak i Microsoft podržava HTML5 pri razvoju aplikacija za Modern UI.
|
|
|
|
Poslao: 23 Jul 2015 19:19
|
offline
- Pridružio: 10 Jul 2015
- Poruke: 35
- Gde živiš: Beograd
|
Napisano: 23 Jul 2015 19:03
Jedan od najznačajnih i najvećih nedostataka HTML banera u odnosu na Flash banere je nemogućnost kompresije PNG-a. Kao što je poznato, PNG je jedini format bitmap slike prihvatljiv browserima koji pruža istovremeno pun kolor i transparentnost koji nema kompesiju i poprilično je zbog toga težak. Flash je svojim metodamo mogao vršiti JPG kompresiju PNG slika zadržavajući pun kolor i transparentnost i time višestruko smanjiti izlazni fajl. PNG je jednostavno neophodan prilikom izrade animacija a kod novih HTML banera nije moguće koristiti više od 1 do 2 PNG slike da ne bi dobili preveliki fajl. U nekim situacijama može poslužiti i GIF ali nadam se da su svima poznati nedostaci ovog formata sa najviše 256 boja i time krzavim transparentnim ivicama i trakastim gradijentom.
Dopuna: 23 Jul 2015 19:19
[quote="E.L.I.T.E."]web dizajn ::Po mom mišljenju nema nikakvog valjanog razloga za korišćenje Flash-a kada imamo HTML5 koji u kombinaciji sa client-side tehnologijama radi odličan posao i uz to je otvorenog koda.
Da li si skorije video HTML baner koji svojom kreativnošću i složenošću može da parira Flash banerima?
Ja sam video neke lepe primere koji se mogu eventualno približiti ali su veoma retki i poslužili su čisto radi dokazivanja šta se sve može ali je za njihovu izradu bilo potrebno veliko vreme kao da je pravljen mini sajt gde je za svako novo prilagođavanje na novu dimenziju potrebno opet isto vreme. Najveći broj HTML banera koji cirkulisu internetom se svodi na fade out in dve-tri slike i dva-tri teksta, što se bezmalo malo skromnije moglo dobiti i GIF-om.
|
|
|
|
Poslao: 23 Jul 2015 20:30
|
offline
- E.L.I.T.E.
- Legendarni građanin
- Pridružio: 23 Maj 2012
- Poruke: 4575
|
Citat:Prvi problem se navodi prikaz na mobilnim uređajima? Banerima nije mesto u mobilnim browserima zbog zauzimanje prevelikog prostora malog mobilnog ekrana i time iritacije korisnika.
A nije ti palo napamet da i desktop korisnike možda iritiraju baneri?
Taj problem se može rešiti primenom SVG ili WebP formata. Svi moderniji pretraživači podržavaju ove formate.
Nedostaci Flash banera:
- Veoma loša podrška za mobilne uređaje
- Ne prilagođavaju se dobro različitim tipovima ekrana
- Više vremena potrebno za izmenu/testiranja
- Loša podrška za dinamičan sadržaj u realnom vremenu
Ako si video čiste HTML5 banere, nije ni čudo. Kada sam rekao client-side tehnologije mislio sam na JS biblioteke koje mogu pomoći pri razvoju dinamičnijeg sadržaja. Meni su ova četiri razloga dovoljna.
web dizajn ::Najveći broj HTML banera koji cirkulisu internetom se svodi na fade out in dve-tri slike i dva-tri teksta, što se bezmalo malo skromnije moglo dobiti i GIF-om.
Zašto komplikovati i povećavati vreme za učitavanje web stranice korišćenjem Flash banera? Vreme šljaštećih reklama i gluposti je prošlo, moderan web traži jednostavnost i fluidan sadržaj.
|
|
|
|
Poslao: 23 Jul 2015 22:39
|
offline
- Pridružio: 10 Jul 2015
- Poruke: 35
- Gde živiš: Beograd
|
E.L.I.T.E. ::Nedostaci Flash banera:
- Veoma loša podrška za mobilne uređaje
- Ne prilagođavaju se dobro različitim tipovima ekrana
- Više vremena potrebno za izmenu/testiranja
- Loša podrška za dinamičan sadržaj u realnom vremenu
- Veoma loša podrška za mobilne uređaje
Slažem se, ali moje misljenje je da su baneri potpuno besmisleni na mobilnim uređajima jer su ekrani dovoljno mali i za sadržaj i samo još fale baneri da zauzimaju mesto na ekranu.
- Veoma loša podrška za mobilne uređaje
Ovo bi povezao sa prošlim odgovorom vezano za responsive na mobilne uređaje a što se tiče večih veličina tu se ionako ništa ne menja veličina već se samo smanjuje ili povećava broj kolona fiksnog grida.
- Više vremena potrebno za izmenu/testiranja
Ovo nisam razumeo, pa bilo kakve druge aktuelne alternative zahtevaju više vremena.
- Loša podrška za dinamičan sadržaj u realnom vremenu
O kakvom dinamičnom sadržaju u realnom vremenu je reč u jednoj reklami?
Priznajem da si samo u pravu što se tiče iritacije korisnika ali bez toga se stvarno ne može, pa zamisli TV bez reklama.
Dodao bi još jedno moje mišljenje vezano za famu oko porasta broj korisnika interneta na mobilnim uređajima i da time svi sajtovi treba da se prilagode njima, koliko je meni poznato iz velikog broja istraživanja veliki procenat se svodi na društvene mreže i sajtove sa vestima gde i u tim slučajevima preovlađuju aplikacije pa tako ni jedan veliki Facebook nema responsive sajt jer je shvatio besmislenost toga. Mobilna verzija mora brzo i efikasno da isporuči određene informacije i tu je kraj, niko nece da se zamara istraživanjem nekog sajta preko malog ekrana. Ubrzo će većina shvatiti da moraju postojati dve verzije sajta, uprošćena mobilna za brzo pružanje najvažnijih informacija i normalna desktop za obilnim i detaljnim sveobuhvatnim informacijama.
|
|
|
|
|
Poslao: 23 Jul 2015 23:59
|
offline
- Pridružio: 10 Jul 2015
- Poruke: 35
- Gde živiš: Beograd
|
Ja ne znam da li si i kakve HTML banere ti pravio, ali to nije nimalo jednostavan posao, kada je ukljuceno puno frejmova, animacija, tranzicija i interaktivnosti, kako ga ti predstavljaš. Ja se bavim time i mogu reći da mi za slican dizajn kao u Flashu oduzimaju duplo više vremena a rezultat je losiji tj. prostiji i skromniji. I nije rec samo o responsivosti vec i o tome da se mora raditi bukvalno novi iz pocetka kada imas razliciti odnos stranica tj. pravis vertikalni u odnosu na horizontalni ili kockasti baner. Za obavestenje i Flash baner moze biti responsive. Tajmeri su normalna stvar a ažuriranje cena nije sigurno minutno kao na berzi. Za vesti se odavno koriste raznorazni vidžeti a ne Flash. Govorimo o reklamama koje vidiš na ovom forumu. Sustina je u Googlovoj bitki za monopol. Google polako preuzima celokupni internet. Google Search, Google Gmail, Google Chrome, Google Android, Google Fonts... na putu osvajanja izbacili su Flash jer ga nisu mogli kontrolisati.
|
|
|
|
|