Istorija beleži brojne primere pesama koje su na istu melodiju pevane i u Srbiji i u Hrvatskoj, i to nekako baš među nacionalistima na obe strane. ''Zovi, samo zovi'' npr. mada je sa tom pesmom tek smešna situacija, jer s obzirom na pominjanje sokolova (sokola) najverovatnije je vezana za Češku i Sokolski pokret koji je i nastao u Češkoj 1862. godine, pa se raširio po slovenskim zemljama.
''Marširala Kralja Petra garda'' ne može nikako datirati pre 1903. godine kada je došlo do smene dinastija u Srbiji, dok je hrvatska ''Marširala Jelačića vojska'' vezana za ime bana Josipa Jelačića koji je živeo prvom polovinom XIX veka i umro 1859. godine, pa se čak i precizno vezuje za 53. pešadijsku regimentu K und K monarhije koja pod tom oznakom postoji od sredine XVIII veka.
U Srbiji, jedini ''argument'' koji sam čuo jeste taj koji ti iznosiš - da su je Hrvati preuzeli od Srba.
Citat: I ako za teme Tozovac i Toma nisu legende,za mnoge od nas,jesu.
Како ко умре, сместа га прогласе за легенду. Постадосмо античка Грчка.
А сад мало озбиљније: одгледао сам филм ''Тома'' из професионалне радозналости, пошто с том екипом треба да се ради филм по мом сценарију. Осим што је филм патетичан преко сваке мере, запамтио сам га по два интересантна дијалога доктора и Томе (по сећању):
1. Доктор: ''Ви сте певач?''
Тома: ''Ма, какав певач...Цуне је певач, ја сам - јебем ли га шта сам...''.
2. Доктор: ''Не слушам народну музику''.
Тома: ''Какве везе народ има с тим? То је моја музика''.
Пошто сам радио по позиву као професор и гимназији и у музичкој школи, не бих даље тупио на тему жанрова у музици. Само код нас постоји тзв. новокомпонована народна музика (зна се с којом конотацијом). Нашла се и у Ларусовој ''Енциклопедији кича''. Проверено. Тек толико.
Својевремемно сам од лекторке за арапски, Египћанке, чуо следеће.
За једну (само једну?! ) битну нашу певачицу народњака су преводили и обрађивали хитове египатског фолкера.
Мало мушки род пребацили у женски, избацили камиле, пирамиде и палме, ето нама радости.
Све да се допуни букет шпанско-грчко-оријенталног "изворног" мелоса у Србаља, а и шире.