Mercedes-Benz C 63 AMG

Mercedes-Benz C 63 AMG

offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Porodica C klase Mercedesa je sada kompletna. Tu su limuzina, T model ili karavan verzija, ali i fascinantni C 63 AMG.

Proizvođač Mercedes-Benz i AMG, kompanija koja se bavi tjuningom automobila sa znakom trokrake zvezde, su dugo u zajedničkoj priči. Godinama u nazad, svaka ”klasa” pored standardnih verzija, dobija i onu pravu sportsku, kreiranu u mestu Affalterbach.

Drugačiji oblik upravljača jasno izdvaja enterijer C 63 AMG od standardne serije
A priča je počela sa modelom 190 E, koji se u proizvodnoj gami giganta iz Stuttgarta pojavio još 1982. AMG ga je 1987. doradio i pokazao puni potencijal ove limuzine.

Zatim su usledile ”adaptacije” limuzina C klase, najpre C 36 AMG (1993-1999.) kojeg je proizvedeno 4.600 jedinica, pa C 43 AMG (1997-2001.) u seriji od 3.850, kao i C 55 AMG (1999-2001.) sa samo 59 komada.

Potom su na scenu stupili C 32 AMG (2001-2004.) izrađen u 8.250 primeraka i C 55 AMG (2004-2007.) u seriji od 4.600 komada. Ukupno širom sveta do sada je prodato 22.000 Mercedesa C klase sa oznakom AMG.

Danas pune dve decenije nakon pojave prvog modela, nastavljač loze, Mercedes-Benz C 63 AMG, je tu. Sportski razvijen, siv i namrgođen, već samom pojavom i ponašanjem, a svakako i glasom, uliva respekt.

Naravno, u ”ovom slučaju” možda nije morao biti tamnosiv, odnosno palladium silver, kako zvanično glasi ime boje, koju sam na prvoj vožnji u Mainzu izabrao. Mogao je biti i beo (calcite white), što bi bilo baš u trendu, pa i crn (obsidian black), što isto tako nije loše, kao ni svetlosiv (iridium silver), ali tamnosiva boja mu savršeno pristaje.
Sportski geni

Trošiti reči na opisivanje ove limuzine je uzaludan posao. Sama pojava govori za sebe. C 63 AMG izgleda moćno i dinamično, čak i kad stoji. Međutim, pravi je greh da ovakav automobil stoji. Njegovo prirodno okruženje je put, otvoren put, gde nema ograničenja brzine...

I zato ključ u bravu i muzika počinje. Ali, ne ona sa odličnog audio uređaja, već pesma V8 motora od 6,208 litara. Zvuk je fenomenalan! Nema dileme da je u pitanju pravi sportista kojem je AMG podario čitavih 457 KS pri 6800 obrtaja u minuti. Agregat iste zapremine i rasporeda cilindara, mada sa nešto drugačijim izduvnim sistemom ima Safety Car koji u F1 vozi Bernd Maylander. Zapravo, još direktnija veza, kada je snaga u pitanju, je sa onim motorima koji pokreću automobile Mercedes-Benza C klase u DTM. Tako recimo Mika Hakkinen i društvo, u svojim takmičarskim vozilima, imaju na raspolaganju oko 470 KS, a C 63 AMG, vezija za ”svaki dan”, tek 13 konjskih snaga manje!

Dok temperatura motora polako raste i zvuk mu postaje još prodorniji, sa malim zakašnjenjem uviđam kako u ovom automobilu zapravo dobro sedim. OK, prava pozicija za upravljačem se lako pronalazi, jer bukvalno ne postoji nešto što je nemoguće podesiti, ali sedišta sa visokoprofilisanim bokovima su ta koja daju osećaj pune sjedinjenosti sa vozilom. Udobna i komforna, a ipak funkcionalno sportska, sposobna da zadrže tela vozača i suvozača i u najoštrijim krivinama.

Ono što dodatno ”podgreva” atmosferu u unutrašnjosti je i oblik kožom obloženog upravljača sa zaravnjenim donjim delom, iza kojeg se nalaze komande sedmostepenog automatskog AMG Speedshift Plus 7G-Tronic menjača izrađene od aluminijuma.

Desna za prenose na više, leva na niže. Naravno, promena stepena prenosa moguća je i na klasičniji način, ručicom na centralnoj konzoli, odnosno njenim pomeranjem desno ili levo, kao i punim prepuštanjem automatici.

Ono što je svakako još značajno je i mali prekidač za selekciju moda transmisije ”S” (Sport), ”C” (Comfort) i ”M” (Manual), koji se nalazi odmah tu pored ručice.
U ”S” modu

Naravno, odmah biram ”S” mod. U njemu su promene stepena prenosa oko 30% brže nego u ”C” i ne manje od oko 50% brže od ”M” moda. Da, to je ono pravo...

Automobil iz mesta kreće furiozno i tek pri promeni iz druge u treću na brzinomeru vidim da je kazaljka već pobegla na više od cifre 100. Dobro, da probamo još jednom, ali pre toga mala igra sa displejom. I tu opet postoje tri moda, koja jasno asociraju na trke. ”Warm Up”, ”Set Up” i Race” modovi se biraju preko multifuncionalnih komandi na upravljaču. Pri tom prvi na ekranu pokazuje temperaturu ulja i rashladne tečnosti u motoru, drugi stanje ESP-a i jednog od tri moda transmisije, a treći je hronometar kojim se mogu meriti vremena po krugu. Dakle, dileme nema C 63 AMG je pravi sportista.

Ovoga puta potpuno isključujem ESP (Electronic Stability Program), kod kojeg se, takođe, mogu birati tri nivoa asistencije. ”ESP On” je, naravno, najrestriktivniji i dovodi do intervencije elektronike i smanjenja snage motora u određenim situacijama. Kratak pritisak na dugme ESP, pozicionirano na centralnoj konzoli između ventilacionih otvora, i elektronski program stabilnosti je u ”ESP Sport” modu. To praktično znači ”mešanje u stvari vozača” tek u slučaju preupravljanja ili podupravljanja u krivinama ili više slobode i bolji sportski doživljaj ovog Mercedesa. Međutim, dužim pritiskom ovog dugmeta postiže se ”ESP Off” i puna vozna dinamika bez redukcije snage motora. E da, sada je to ono pravo...
Pun gas i C 63 AMG uz škripu guma i beli dim kreće poput projektila. Međutim, sa pedalom gasa treba biti obazriv, jer zadnji točkovi ne mogu u potpunosti da prenesu ogromnu snagu na podlogu.

Zato, kada se beli oblak razišao i na asfaltu ostali samo crni tragovi guma, ponavljam ”postupak”. Ovoga puta ostajem prikovan u sedištu, jedva uspevajući da hronometar nakon dostizanja 100 km/h zaustavim na 4,58 sekundi. To je to! Fabrika kaže da je za sprint od 0 do 100 km/h potrebno 4,5 sekunde, pa nema razloga za sumnju u ovaj podatak. Ono što je svakako fascinantno kod ovog automobila je obrtni moment motora. Maksimalni je deklarisan na ravno 600 Nm pri 5000 o/min što već dovoljno govori samo za sebe.

No, brutalna snaga od 4,75 KS po kilogramu mase vozila se gotovo stalno oseti pod stopalom desne noge. Posebno je impresivno to što C 63 AMG u području od 2000 pa do 6250 o/min konstantno ima više od 500 Nm!
Samokontrola je važna

Iako je auto-put pravi ”teren” za ovaj automobil i 250 km/h maksimalne brzine, u ovom slučaju elektronski ograničene, nešto što se bez muke ostvaruje, C 63 AMG nije na muci ni u gradu i gradskom okruženju. Uz određenu dozu samokontrole, pre svega pri dodavanju gasa, moguće je opušteno krstariti ulicama. Ni okretanje, ni parkiranje, pa čak ni gužva nisu problem. Ovo je u suštini C klasa Mercedesa sa izraženim sportskim atributima. Sreću možda malo kvari nešto tvrđe oslanjanje. Ali, to je nešto čega mora biti svestan svako ko i pogleda u pravcu AMG-a. Trag točkova je širi, čime su smanjena opterećenja u krivinama. Istovremeno, time je poboljšana upravljivost i siguran kontakt sa podlogom.

A da je ponašanje u krivinama dobro, dobro je. I više od toga. Ono je odlično! Automobil ostaje na zadatoj putanji neverovatno dugo. Čak pre saputnicima postaje nelagodno, nego što dolazi do proklizavanja. I kada se to desi ono je dosta neutralno. Uostalom, ESP će se prilikom pritiska kočnice i sam aktivirati i rešiti veći deo problema, mada nikada ne treba podceniti snagu V8 motora i preceniti lične mogućnosti.

I sa kočnicom treba biti obazriv. Pre svega zato što C 63 AMG može da se zaustavi pre nego što oni iza to očekuju. Samoventilirajući diskovi, napred 360 x 36 mm sa šestoklipnim, nazad 330 x 26 mm sa četvoroklipnim čeljustima, omogućavaju usporenje dostojno pravog sporskog automobila.

Pri tom gume na naplatcima od 8,0 x 19 napred i 9,0 x 19 cola nazad, dimenzija 235/35 i 255/35 dosta trpe, obezbeđujući zavidno prijanjanje.
Bang-bang!

U svakom slučaju, onaj ko se odluči za C 63 AMG mora da bude svestan svog izbora. To je ”pravi sportista obučen u elegantno odelo”. I zbog toga priča o odličnoj klimatizaciji (Thermatic), audio, navigacionom i kominikacionom (Lingatronic) sistemu, te zapremini prtljažnika od 475 litara, kao i mnogim drugim pogodnostima koje ovaj automobil pruža nije toliko važna.

Eventualno kupac će samo afirmativno klimnuti glavom na spomenute reči sistema Pre Safe i Adaptive Brake. Ali, ono zbog čega se kupuje ovaj automobil je motor i sportski doživljaj vožnje.

Jednostavno kada osetite ubrzanja i usporenja koja pruža, brzinu sa kojom prolazi kroz krivine i sigurnost, te osećaj kontrole nad situacijom, shvatate suštinu filozofije AMG-a. I kada ga vozite potpuno u skladu sa saobraćajnim propisima, vi ste, ma koliko to strašno bilo reći, grešni! Ovo je automobil sa kojim, da bi ste ga zaista osetili na pravi način, treba da ostavite trag gume na asfaltu.

Naprosto treba da stepene prenosa na više menjate tek preko 6000 o/min i da se začuje karakteristično ”bang-bang” dok ”spuštate iz sedme u drugu” pred krivinom. Treba da slušate pesmu V8 i da vam ne smeta to što skazaljka pokazivača goriva vrtoglavo pada, a kompjuter pokazuje prosečno 27,7 litara! Jer C 63 AMG zaista troši dosta. Kako bi u šali rekli, sve što sipate. I stalno traži još i naravno još. Ali, što ga više vozite, sve vam se više dopada. To je naprosto tako...

Mercedes-Benz kaže da je kod modela C 63 AMG podigao lestvicu u svim disciplinama, osim u ceni, koja će, kada se u proleće 2008. bude pojavio u prodajnim salonima širom Evrope, biti oko 67.235 evra za limuzinu, a 69.853 za karavan. I to je tačno.

Jedino ostaje pitanje - gde voziti ovaj automobil onako kako mu to priliči, a da nije prava staza?!

Z. Živkov, Vrele Gume

http://www.b92.net/automobili/vozili_smo.php?nav_id=274016




Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 784 korisnika na forumu :: 32 registrovanih, 7 sakrivenih i 745 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Andrija357, Atomski čoban, babaroga, bigfoot, Boris BM, cenejac111, djboj, DragoslavS, grenadir, Herman Terrance Aubrey, HrcAk47, janbo, JOntra, Krusarac, ladro, laki_bb, Lazarus, Lord Nem, milutin134, mkukoleca, mrav pesadinac, Nikolaa11, Pikac-47, sevenino, Srle993, tomigun, Vlajman1957, yufighter, zillbg, |_MeD_|, 125