Lični stav o Reformama u školstvu

1

Lični stav o Reformama u školstvu

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2010
  • Poruke: 160

LIčNI STAV O REFORMAMA U šKOLSTVU

Za sada uopšte i nepostoji više ikakva potreba da se pišu komentari i kritički članci, kada u Srbiji je sve isto ”samo njega nema”. Do sada se samo događaju ”igre gluvih telefona”-tako je i po pitanju reforme škostva ; konkretno stručnog usavršavanja nastavnika u osnovnim i srednjim školama.

Pošto sam još 1,5 godina do penzije, lično ovaj problem nebi mi se ticalo-ali profesionalna etika mi ne daje mira, pa sam se povodom toga i javio sa komentarom. Naravno da unapred dam na znanje da svako ima prava na svoj stav ali sa argumentima a ne silom argumenata da nameće silom nešto što je neodrživo u samoj nakaradnoj reformi školstva u Srbiji.
Više puta sam pisao članke i komentare na temu promašaja reforme školstva u Srbiji. Mnogi praktičari dobri poznavaoci školstva u Srbiji, dobro znaju da su nam pre ”reforme” deca od petog do osmog razreda imala 25 časova nedeljno redovne nastave, a ostali deo nastavog i vanastavog procesa se odvijao kroz rad učenika na časovima dodatne nastave, dopunske nastave i vanastavnim aktivnostima u raznim sekcijama.
Danas kada nas niko nije pitao donose se programi i sadržaji, zgrću pare za unapred napisane udžbenike, preisuju tuđi programi iz ”evropejstva”-potcenjuje i baca u vodu naša pedagogija naš mentalitet, naš sistem vrednosti.

Umesto da nam se uvođenjem informatičkog sistema u školama(kompjuterizacijia nastave)-izbace ”enciklopediska znanja”, ona se dopisuju još više u programima i udžbenicima(barem znam kao kompententan metodičar i matematičar za nastavu matematike od petog do osmog razreda); onda se uvode novi predmeti:engleski, veronauka, građansko vaspitanje i još sijaest dopunskih predmeta; tako da nam deca od petog do osmog razreda svakodnevno imaju nedeljno do 30 i više časova-čak denvno sedam časova.

Dakle, preopterećnost dece nepotrebnim enciklopediskim činjenicama i programima, potpuno je ”izbacio” iz ravnoteže kreativnost nastavnika i učenika u školi. Deca su umorna. Nervozna i u strahu od jedinica mnogih arogantno depresivnih nastavnika, koji eto ”jure” broj časova za licence iz straha da se neizgubi posao.

Demokratska škola ne može se graditi sa autoritarnim nastavnicima, autoritarnim sistemom društva, zastarelim metodama i oblicima rada, nepedagoško psihološkim i bez pravog didaktičko-metodskog usavršavanja nastavnika.
Ovo ”kolektivno” usavršavanje je promašaj; samo se ”tezgari”- a dokrajčuje sitem obrazovanja i vaspitanja u školi. Ima li nekih pravih pedagoa, psihologa, profesora, akademika-da kažu NE? Dosta nam je sa propasti obrazovanja, nauke i kulture u Srbiji.

Smatram da svi oni koji su ceo svoj radni vek proveli na unapređenju obrazovno vaspitnog rada u školi, na uvođenju inovacija u radu; koji sе bore da ovlada demokartski tip nastavnika i učenika u nastavnom procesu, koji su se aktivnm nastavom bavili učenikom i njegovim razvojem kao svestrane i zdrave ličnosti-od učionica, do fakulteta do srpske akademije nauka -treba da naprave jednu realnu strategiju školskog sistema-od odnovnog, srednjeg do visokog obrazovanja u Srbiji.

Nisam kompententan za visoko obrazovanje, ali sam na televiziji čuo kako su u Nemačkoj se pobunili studenti-da Bonjolska deklaracija stvara umesto intelektualce sa znanjem, ”čisto srednjoškolsce“ sa titulama akademskih intelektualaca i doktora nauka, što je itekako opasnost za čitavo čovečanstvo, gde će se kupovati diplome, da bi se jednoga dana Srbija pretvorila u kolonijalno inteklektualno ropstvo.

U Srbiji je potrebna realna reforma prema potrebi našeg mentaliteta i našeg ekonomskog i duhovnog prostora na Balkanu. Nemože niko da se odriče svoje istorije, tradicije a nemože ni da omalovažava i širi nasilje i mržnju prema drugim nacijama, kulrurama i verama u Evropi i svetu. Danas u Srbiji vlada bolesno stanje duha, pa tako nam je i u sistemu škostva.

Za naše podneblje, što se tiče osmogodišnje škole najbolji je sistem:3+3+3=9, ali ne ovakva devetogodišnja veštačka tvorevina.
U svim strukovnim udruženjima po predmetima vladaju klanovi-a sada su i pod ”partiskim” i ”tajkunskim” kišobranima. Oni vedre i oblače Srbijom i školom.

Pišu knjige, zauzimaju glavna mesta u redakcijama časopoisima, minsitarstvu prosvete i državnim izdavačkim kučćama. Nepriznaju tuđa mišljenja ukoliko im se ”stane na žulj”-pa su tako i meni zatvorena „vrata“ za bilo koji matematički ili pedagoški časopis i list ”Prosvetni pregled” u Srbiji.

To su sebični ljudi. Dokrajčiće naš školski sistem. Evo matematičara nema na Jugu Srbije-profesora; uskoro neće biti ni drugih kolega i učitelja ili će biti oni koji su nakupovali diplome. To je surova slika Srbije u pogledu školstva.

Ovo nije ”Stručno usavršavanje”-nego BIZNIS i ”tezgarenje”-a to su pare iz Evropskih detonacija koje niko ne kontroliše kakav je efekat tog usavršavanja. Deca nam neznaju ni da čitaju ni da pišu ni da računaju.

Na seminarima treba da se čuje kako se treba ponašati kada uđete u učionicu i zateknete decu koja su pod uticajem droge, alkohola. Kako održati čas kada nepoznaješ jadno dete da je došlo gladno u školu ili je pod stresom u razorenoj bračnoj nzajednici-deca razvedenih rodutelja ili bez jednog rodtelja(umro).

Toga nema u uskim čisto matematičkim metodskim perdavanjima-”grebaroša”; koji čak više i ne žele ni da korespondiraju ni po državnoj i stručno pedagoško profesionalnoj savesti i zakonu-iako su za to debelo plaćeni .
Vrše progon na svako drugacije misljenje rada iz pedagoske prakse -više se i meni neobjavljuju pravi kriticki didaktičkko-metodsko perdagoško sociološko psihološki radovi-u kojima je učenik subjekt nastavnog procesa.
Autor: Mirolslav Mladenović nastavnik matematike OŠ ”Braća Milenković” selo Šišava Vlasotince Srbija . 18 februar 2010. godine
Miroslav Mladenovic

Поруке: 86
Придружен: Чет Мар 11, 2010 1:33 pm

27. mart 2010. godine Vlasotince Srbija
Miroslav Mladenović loklani etnolog, istoričar i prosvetni radnik



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • real 
  • Elitni građanin
  • Pridružio: 25 Nov 2004
  • Poruke: 2297
  • Gde živiš: Kragujevac

Sve što je prethodno napisano je gorka istina. I biće još gorča, jer ovako loš sistem školuje loše buduće nastavnike kiji će da školuju još gore.

Napravio bih jednu digresiju povodom pasusa u kom je pomenuto da u Nemačkoj ima protesta zbog bolonjske deklaracije. To je tačno, ali nije takva stvar samo u Nemačkoj. Širom Evrope postoji nezadovoljstvo bolonjskom deklaracijom. Međutim, u razgovorima sa profesorima univerziteta koji bolje poznaju ovu tematiku, saznao sam da su u Nemačkoj zadržali i stari način studiranja. Dakle, Švabe imaju dva paralelna sistema studiranja. Nisu se odmah preorijentisali na "bolonju", već su ostavili da vreme pokaže koji je sistem bolji. I njima je već neko vreme sve jasno. Nama nije još uvek. Zapravo oni kojima je jasno, bivaju izvrgnuti podsmesima i nipodaštavanju jer je njihovo mišljenje navodno "zastarelo" i protivno "evropskim integracijama" u obrazovanju. Tako imamo jednu gospođicu poslanika u republičkoj skupštini koja ima titulu "magistra evropskih nauka" i koja voli da svima redom u skupštini soli pamet. Titulu je stekla u inostranstvu a diploma joj je prihvaćena i na Beogradskom univerzitetu. To je samo titula radi titule.

Imam kolegu koji je pohađao neki seminar o tome kako pomoći nezaposlenima da što bolje predstave svoje potencijale i kako da pronađu odgovarajući posao. To je rađeno u okviru nekog evropskog projekta. Na završnu prezentaciju bili su pozvani i gosti iz Holandije koji su vođe tog projekta. Naš izlagač je dobrih sat vremena pričao neke fraze, pokazivao neke statistike i td., da bi na kraju doživeo šok kad ga je gost iz Holandije pitao ono što nije smelo da se pita, a to je da li ima podatke o tome koliko je polaznika ranijeg kursa (seminara) uspelo da zaista nađe posao zahvaljujući "veštinama" koje su usvojili na predavanjima. Odgovor je bio da nema tačne podatke, a onda se pod pritiskom ipak setio da nijedan polaznik prethodnog kursa nije uspeo da se zaposli. Holanđanin kao da nije bio ljut. Samo se smeškao i odmah je napustio prezentaciju. Radi se o tome, da to što je pokazivano polaznicima kursa, uopšte nije primenljivo u našoj zemlji. To su pričice koje su skinute sa Interneta i možda "piju vodu" negde u inostranstvu, ali ne i kod nas. Obično mlaćenje prazne slame da se uzmu pare.

Ili još drastičniji primer kako se "muzu" velike pare na račun opet "mlaćenja prazne slame". Na jednom tehničkom fakultetu, profesori koji predaju menadžment (nekada organizacija rada), držali su seminar o stečajnom postupku i još nekim sličnim stvarima. Dakle, inženjeri su polaznicima kursa koji su po struci diplomirani pravnici i ekomnomisti, pričali nešto što ovi znaju bolje od njih. Posle prvog dana predavanja, većina polaznika je napustila kurs. Naravno, kurs je "uspešno" održan do kraja i podeljeni su certifikati o "završenoj obuci za ..."

Kažu da su programi na fakultetima preobimni i da ih treba redukovati. Zajedno sa profesorom sam gledao programe studija na nekim fakultetima vodećih evropskih univerziteta i došli smo do zaključka da naši programi nisu ni 50% onoga što se tamo uči. Možemo da se poredimo samo sa prosečnim unverzitetima ili onima koji su ispod te crte. Bolonja je i namenjena takvima. Da ih jasno odvoji od elitnih univerziteta koji su zadržali svoju autonomiju, studijske programe i renome.

p.s.

Baš sam se pitao kud nestade portparol jedne naše partije eksperata koji nam nemilosdno uteruju evropske integracije. Pre neko veče sa ga video u jednoj emisiji. Sad je direktor Zavoda za izdavanje udžbenika.



offline
  • Més que un club
  • Glavni vokal @ Harpun
  • Pridružio: 27 Feb 2009
  • Poruke: 3896
  • Gde živiš: Novi Sad,Klisa

dakle odradicu copy paste sa jednog drugog foruma na kom sam takodje pokrenuo slicnu temu:
Danas dok smo bili na praksi profesor je skrenuo sa teme i poceo da prica o reformi skolstva. Pricao nam je kako smo mi zaostali i da nam se prosvetni sistem nije promenio puno jos od prvog srpskog ustanka (naravno batnie su ukinute Mr. Green ). On nam je takodje rekao da je on to izneo kao predlog u nasoj skoli i da je kao nastavnicko vece to prihvatilo ali nije bilo rezultata. E sad mnogi od vas bi pitali:a kakva je to reforma? Da ja ne bih puno pisao o tome sve imate na ovom sajtu:
http://kreativnaskola-peticija.blogspot.com/
Iznesite vase misljenje takodje ucestvujte u glasanju koje se nalazi pri dnu stranice. Takodje ovo je profesor rekao da saljemo na medije posto njih jedino slusaju (I to neke kao panonija,most itd vec rts,FOX ,pink itd)

offline
  • Bitchy Witch
  • Sanjar
  • Pridružio: 09 Jul 2010
  • Poruke: 2465
  • Gde živiš: 50 Berkeley Square

Moram da dam doprinos ovoj temi: ja sam srednjoškolka, upisala sam gimnaziju društevni smer i sada sam druga godina. Od kada znam za sebe, imam sve petice išla sam na mnoga zakmičenja i danas idem.

Ali znam da je svaka ta petica prekrivena malim suzicama i neprospavanim noćima i to samo zato što svaki profesor jednostavno ne želi da oceni učenika na osnovu znanja, već na osnovu bodova na nekom besmislenom testu koji je nametnuo ko zna koji baja. Bespotrebni brojevi, nabrajanja itd...


Neki moji uspesi bi u nekoj drugoj državi stajali u novinama u odseku za kulturu.

Ali u ovoj, neka osoba koja samo buba, uči napamet i u biti ništa ne zna se poredi sa mnom. Nema ni jednu diplomu - ali je ipak smatraju podjednako inteligentnom i vrednom - samo zato što smo obe 5,00.

Profesor Filološkog fakulteta u Beogradu, dva lektora i novinar u penziji kažu za neke moje priče i odlomke iz romana (sve neobjavljeno) da su možda najzrelija i najkomplikovanija štiva koja su ikada držali u rukama - ali uprkos tim divnim rečima, koje priče ostaju neobjavljene - zašto? Zato što investitori imaju novac za sve samo ne za mlade talente i nove nade Srbije.

offline
  • real 
  • Elitni građanin
  • Pridružio: 25 Nov 2004
  • Poruke: 2297
  • Gde živiš: Kragujevac

@Melody, počni da pišeš "antidinastičke spise" (Sumnjivo lice, B. Nušić) i dospećeš veoma brzo u novine i na TV. Možda ti pri pretresu stana nađu i ono što nikad nisi napisala, neke spiskove npr.

Nemoj da gubiš živce, trebaće ti.

offline
  • Pridružio: 02 Apr 2011
  • Poruke: 11
  • Gde živiš: Novi Sad

Meni posebno smeta način bodovanja za prijem u srednje škole.
Zar nije korisnije, prepustiti srednjim školama da same odrede način bodovanja uspeha i organizuju prijemne ispite u skladu sa svojim potrebama.
Za gimnaziju društvenog smera, dovoljno je da učenik ima solidno znanje iz matematika, ali je neophodno da ima i dobro znanje i sklonosti za jezike uopšte ili istoriju. Za gimnaziju prirodno-matematičkog smera je mnogo važniji prethodni uspeh iz matematike, fizike ili biologije nego iz srpskog jezika.
Sve ovo ima poseban značaj za srednje stručne škole. Za medicinsku školu je najvažnije predznanje iz hemije i biologije, a te škole upisuju učenike na osnovu bodova iz srpskog i matematike, uz presudan uticaj opšteg uspeha.
Ovakvim sistemom prijema u srednje škole, učenici se motivišu da uče sve predmete podjednako, pre svega za ocenu, a ne da razvijaju svoje sklonosti i sposobnosti. Rezultat je da na kraju osnovne škole ogromna većina "nema pojma", u koju srednju školu želi da se upiše.
Roditelji, opet pod pritiskom takvog sistema, plaćaju svojoj deci dodatne časove (istim onim nastavnicima koji ih nisu u školi dovoljno naučili), a deca onda bukvalno "nabiflaju" traženo gradivo. Kako brzo nauče, tako brzo i zaborave.

offline
  • Pridružio: 19 Feb 2007
  • Poruke: 1786

Suviše je rano da se djeca u osnovnoj školi usmjeravaju ka budućoj struci prema svojim sklonostima i sposobnostima. Djeca su nezrela i promjenljiva. Čas ih interesuje jedno, čas drugo. Sada bi svi igrali tenis, a sutra plivali ako se pojavi neki "vodeni" Đoković. Tek u srednjoj se može vidjeti kakve sklonosti imaju.
Što se tiče reformi, ne primjećujem da se bilo šta promijenilo otkako sam ja išao u školu (1952. godište). Programi preobilni, mnogo časova u toku sedmice, uglavnom teoretska nastava. Zar nije glupost da na testu iz srpskog jezika bude pitanje "Koje je godine rođen pjesnik NN?" umjesto "Koje su najznačajnije pjesme tog pjesnika"? I dalje djeca bubaju pravila o tvorbi glagolskih vremenia a ne znaju ih prepoznati u rečenici.
Što se fakulteta tiče, bar u mojoj okolini, stanje je katastrofalno. Radio sam (samo kompjuterska obrada) nekoliko diplomskih radova gdje je profesor dao da student prepiše iz jedne knjige od x do y stranice. Jedan rad je bio o primjeni informacionih sistema u nekom preduzeću. Najmlađa literatura je bila iz 1988. godine. Opisane su bušene kartice, a o savremenom softveru niti riječi. Da li iko iz Ministarstva pregleda diplomske radove studenata?
Seminarski rad na doktorskim studijama je bio da se prevede zadati tekst iz date knjige na engleskom. Kakva korist od toga osim što profesor taj prevod koristi za svoje potrebe. Zašto bi plaćao prevođenje kada će mu doktoranti to uraditi besplatno.
Nije mi jasno kako se odmah nakon diplomiranja mogu upisati magistarske studije, a zatim odmah doktorske. Bez i dana radnog iskustva. Gdje je tu naučni rad, objavljeni radovi?

offline
  • Student informatike
  • Pridružio: 26 Mar 2008
  • Poruke: 293
  • Gde živiš: Novi Sad

Била нека реформа школства?

Реформа у којој остаје да у основним школама ђаци скоро ни не уче "рад на рачунару" ... а после срење школе излазе људи који не знају да се споразумеју на енглеском....доста ми је тих реформи...

offline
  • Pridružio: 23 Jul 2011
  • Poruke: 353
  • Gde živiš: Karlsdorf

Davno je jedan pomoćnik ministra prosvete, kasnije SPS disident, za govornicom izjavio da od reforme školstva nikada neće biti ni R ako se za to ne obezbedi novac.

Ubrzo posle dvehiljadite uz reforme je išlo čuveno DDD.
Demokratizacija Depolitizacija Decentralizacija
Što se demokratizacije tiče tu se najviše otišlo, skoro svi direktori su iz Demokratske stranke.
Što se decentralizacije tiče i tu se odmaklo, škole su mnogo više nego ostali segmenti društva prepuštane lokalnim vlastima gde su opet najbrojniji predstavnici Demokratske stranke.
A što se depolitizacije tiče političari se mogu primetiti samo u onim gde imaju decu, u ostalim školama ih nema jer se sve vezano za škole rešava, demokratski i decentralizovano iz lokalnih demokratskih centara.

offline
  • Student informatike
  • Pridružio: 26 Mar 2008
  • Poruke: 293
  • Gde živiš: Novi Sad

Слажем се са претходним од тих реформи смо добили само да се политка јако умешала у школе...

Шта смо добили од тих реформи ?Да нам деца уче како су Албанци чували мале Балканске народе староседеоце од Словена , како САД поседује највише резерви нафте и сл. ноторне лаже....

Знање страних језика после средњег образовање је никакво о знању рада на рачунару нећу ни да причам ... добар део младих не зна ни да постоји нешто на интернету а да није "Фејсбук"... Никада рецимо нису чули за "Фолфрам алфа" и сл. корисне сервисе...

Од секција професори ретко нешто држе...Секције из роботике које су тако популарне у земљама ЕУ у Србији су присутне само у неким школама и то махом због добре воље професора....јер што би се професори бавили секцијама када они морају да нађу посао "састране" да некако отплате кредити а на крају крајева ако имају више деца и да се изборе за сопствену егзистенцију...

Данас се о времену Слободана Милошевића (које јесте заиста било тешко) говори о некој диктатури али ја се не сећам да је тада иједан професор тада користио део свог часа за пропагирање политке тренутне власти већ су управо говорили против исте полтике.... Од тих "демократских промена" често сам ја и мени блиски људи били у прилици да чују отворено пропагирања политке власти... Будући да сам из Новог Сада било је случајева да су професори отворено говорили о сепаратизму северне покрајне без икакве бојазности за своје радно место...Напоменуо бих да су све то радили пред малолетном децом...Причали приче о томе чија је то територија и чија ће бити и све то за време наставе....

Толико о демократским реформама...као што сам већ рекао.."доста ми је тих реформи"... завршио факс или не бежим одавде без размишљања...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 505 korisnika na forumu :: 5 registrovanih, 0 sakrivenih i 500 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: amstel2, cikadeda, djo97, Mixelotti, Zi0mek