Poslao: 01 Maj 2020 21:44
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Generalno je u svetu problem to što se suviše lako dolazi do zvanja i diplome. Kako u svetu tako i kod nas. Tako imate doktore, 'naučnike', 'profesore' i 'inženjere' koji ne znaju apsolutno ništa.
Često oni ne umeju da se bave stvarima kojima bi se inženjeri, naučnici i profesori inače bavili, dobili bi jako brzo otkaze ako bi radili prave poslove za koje su školovani.
Negde pročitah: ,,Na fakultetu nas uče svemu sem kako da plaćamo račune." Svodi se na to da po dobijanju bezvrednog parčeta papira zvanog 'diploma', i to je jako veliki broj ljudi uveren u to, dobijaju posao, novac, kuću od 300 kvadrata u centru grada i skupa kola, pa se razočaraju kad ukapiraju da ih je prepisivanje, varanje i jednostavno prolaženje dovelo do toga da nakon četiri ili više godina studiranja efektivno ne znaju ništa.
E, ti su najglasniji kako ništa ne valja, kako srljamo u propast, kako sve šteti. Onda se par njih izbori i dođe do TV-a, nauči par fraza i dele 'stručna mišljenja'. Onda drugi slični uzmu i naprave hiljade youtube snimaka - jer to jednostavno ide, a i dobri su u pričanju stvari koje ne razumeju.
Onda novinar uzme i pogleda: Opa, inženjer/doktor! Ovaj mora da zna o čemu priča!, pa onda takvi gostuju u emisijama, pišu se novinski članci, prepisuju se novinski članci, portali bruje o tome, tvituje se, retvituje, šeruje. Ljudi koji nemaju blage veze o temi počinju da se plaše jer bivaju preplavljenu raznoraznim glupostima sa svih strana...
A oni koji nešto zapravo i znaju i rade, oni nemaju vremena da učestvuju u 950 emesija ove nedelje, odgovore na 5000 pitanja kvazinovinara i prave sate i sate youtube materijala. Tako imate doktore koji su protiv vakcina, recimo, zatim geografe koji tvrde da je Zemlja ravna ploča, inženjere koji i dan danas pričaju o štetnosti naizmenične struje itd...
A, znate šta je najgore? Kada takvi dođu u međuvremenu na poziciju da predaju deci. Bila to osnovna, srednja škola ili fakultet jer, ne zaboravite, oni imaju diplome, a samim tim i kvalifikacije da se tim poslom bave. Još ako imaju vezu, još bolje. To važi, na žalost, za ceo svet, ne samo za našu zemlju. Veliki je problem suštinsko nerazumevanje stvari.
Jer je na kraju dana pogrešno shvaćena materija mnogo gora od neznanja.
~
Autor teksta: mpman
https://www.mycity.rs/Pricaonica/Offtopic-na-link_180.html#p1934347
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 01 Maj 2020 22:14
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Dopada mi se misao da je pogrešno shvaćena materija gora od neznanja
Iskoristiću priliku da dodam i jednu misao vladike Nikolaja:
Lako je naučiti životinju, lako je naučiti prostaka, ali teško je naučiti onoga ko je nenaučen već postao učitelj drugima.
— Nikolaj Velimirović
|
|
|
|
Poslao: 01 Maj 2020 22:39
|
offline
- ivance95
- AMF pripravnik
- Pridružio: 04 Jul 2011
- Poruke: 5424
|
Postoji jedan fundamentalan problem obrazovanja u Srbiji (na Balkanu), a to je da se mi bavimo uvek najgorim slučajevima. Ukoliko u odeljenju Gimnazije postoji jedan brilijantan učenik, i 20 problematičnih, pažnja će se preusmeriti na to kako da se tih 20 izvuku i završe Gimnaziju, a kasnije i fakultet, a ne kako da se taj jedan još više unapredi, i što je još bitnije, zadrži u Srbiji. Vodimo se time da njemu pomoć ne treba, može on sam... On će za koju godinu otići na Kembridž, Oksford itd. Jednostavno, kome ne ide nauka, postoji, ili treba da postoji, dualno obrazovanje. Zbog svega toga i postoji mišljenje i tvrdnja da fakultet treba da bude dostupan svakome, i da svako ko ga upiše može i da ga završi. Slično je i sa zvanjem mastera, biće više mastera nego radnika.
Pored toga, znanje je jedini resurs koji se korišćenjem umnožava, ali da bi se iskoristio talenat malog broja ljudi, potrebno je imati dovoljno radnika, dok smo mi okruženi šefovima.
Koliko god nekome to smetalo, fakultet nije za svakoga, i ne treba da bude. A znanja mastera i doktora nauka moraju da budu rezervisane za najbolje od najboljih.
|
|
|
|
|
Poslao: 02 Maj 2020 08:25
|
offline
- mpman
- Mod u pemziji
- Pridružio: 12 Okt 2010
- Poruke: 10910
|
Ne. Fakultet nije potreban da bi neko bio radnik. Zapravo, većina radnih mesta ranije nisu zahtevala diplomu fakulteta već su na tim pozicijama radili ljudi sa završenom srednjom stručnom školom ili pak i trogodišnjom (ima jako lepih smerova koji obučavaju prave radnike, a ne da knjiškom moljcu posle u fabrici daju da radi na strugu. Taj sa fakultetom može samo bez prstiju da ostane). Ako vam je do prakse - pravac srednja ili možda i visoka strukovna. Fakultet je za teorijsku osnovu.
Dosta ljudi koji su završili fakultete danas - realno ni srednju školu osamdesetih ne bi završilo. Praktično iskustvo treba biti na studentima. Ne zaboravite, studenti više nisu maloletna deca i zakon smatra da su dovoljno stari da misle za sebe i da se staraju za sebe. To znači da je na njima da se dodatno angažuju u svojoj intelektualnoj nadogradnji. Mislim da su kvote uništile fakultete (obavezan procenat svršenih studenata)
|
|
|
|
|
Poslao: 02 Maj 2020 09:58
|
offline
- Sagacity
- Elitni građanin
- Pridružio: 27 Feb 2013
- Poruke: 2318
- Gde živiš: Zapadna Srbija
|
Bilo bi me sramota koji sam fakultet završila da se nisam kasnije usavršavala i stekla neke diplome i sertifikate do kojih nije lako doći.
Toliko kvazi fakulteta u jednoj maloj državi srozava intelektualni integritet. Zapravo pojava tih bzv privatnih fakulteta, dovela je do ''gaženja'' visokih obrazovanih vrednosti.
Zanimljivo je da su pojedini od tih privatnih fakulteta dobili takav kredibilitet da ''idu'' rame uiz rame sa državnim fakultetima iako kadar koji isti produkuju daleko su ispod onog koji omogućava državni fakultet.
Da se vratimo na temu...Fakultet treba da bude dobra osnova, ali ipak studenti koji isti završe morali bi ili trebalo bi da bar malo imaju neke prakse. mpman piše iz ugla profesora i smatra da je on preneo teoretsko znanje i da je to sasvim dovoljno. Ja sam opet onaj koji svršene studente zaprimi i od istih očekujem da bar malo imaju nekog znanja, ali vrlo često ne znaju skoro ništa. Teoriju koju su naučili, su nabiflali i ponekad je stvarno potrebno vreme da bi im se znanje prenelo.
Međutim, svršenom studentu kojem je stalo da radi, biće zainteresovan i u startu će ''gristi'' da bi što pre ušao u štos. Mislim da je to poenta na kraju,..... interesovanje....
Slažem se da se lako dolazi do nekih diploma. Ali je meni zanimljiva činjenica da postoje i studenti sa veoma visokim prosekom koji su svoj vrhunac uspeha doživeli na faksu, a zatim se u praksi nikada nisu dokazali ili pokazali...Kao da studije nisu bile nikakav pokazatelj njihovog znanja...
Fakultet je za svakoga, ali ne mogu svi da ga upišu ili završe...U životu sam sretala mnogo ljudi za koje znam da nisu uspeli da završe fakultet, da bi na kraju konstatovali ''za šta će im'' to je bzv...itd.
|
|
|
|
|
Poslao: 02 Maj 2020 11:03
|
offline
- E.L.I.T.E.
- Legendarni građanin
- Pridružio: 23 Maj 2012
- Poruke: 4575
|
Fil ::Moja zamerka (državnim) fakultetima je što je znanje knjiško, teorijsko. Neke profesore je pregazilo vreme, moderne tehnologije, ili nedostatak volje za unapređivanjem.
RAF je dobar primer fakulteta sa finim odnosom teorije i prakse u našoj struci i mislim da je jedini privatni fakultet koji može da stane rame uz rame sa ETF-om, FTN-om ili PMF-om.
Moje mišljenje je da doktorate treba da jure ljudi koji žele da se bave istraživanjima u nekoj oblasti. Ako će samo da se bave praksom onda slaba vajda od toga. Nekoliko puta sam čuo od ljudi koji imaju doktorate da žale što su ih uopšte sticali i što nisu ranije počeli da rade.
|
|
|
|
Poslao: 02 Maj 2020 11:20
|
offline
- mpman
- Mod u pemziji
- Pridružio: 12 Okt 2010
- Poruke: 10910
|
E.L.I.T.E. ::
Moje mišljenje je da doktorate treba da jure ljudi koji žele da se bave istraživanjima u nekoj oblasti. Ako će samo da se bave praksom onda slaba vajda od toga. Nekoliko puta sam čuo od ljudi koji imaju doktorate da žale što su ih uopšte sticali i što nisu ranije počeli da rade.
Čemu onda srednje stručne škole? Čemu smerovi za programiranje i informatiku? Čemu specijalne gimnazije? Da li je stvarno potreban fakultet za rad na šalteru? Tu akcenat treba biti na praksi. Fakultet treba da bude teorijski. Tako je osmišljen, pa tek posle obezvređen. Evo, recimo, mašinstvo... Ovaj što je savladao praktičan rad na mašinama, on zna i sam kako da napravi nešto i to mnogo bolje od inženjera. Ne treba ti fakultet da napraviš banderu, ofarbaš ogradu, napraviš čekić. Fakultet ti treba da bi stekao teorijsku osnovu kako deluju opterećenja, kako optimizovati, uštedeti, a ostati na strani sigurnosti, povećati efikasnost, smanjiti troškove. Za to mora da se zna teorija. Na fakultetu se izučava nauka, a ne zanat.
|
|
|
|