Suviše lako se dolazi do zvanja i diplome

3

Suviše lako se dolazi do zvanja i diplome

offline
  • Pridružio: 06 Feb 2012
  • Poruke: 1872

@E.L.I.T.E. unaprijed izvini, sto cu samo tebe citirati, ne odnosi se ovo samo na tebe.

I ja bih se složio sa mpman-om u njegovim stavovima.

E.L.I.T.E. ::Većina ljudi se neće baviti naukom, već zanatom.
Obrazovni sistem nije bio formiran na osnovu ovakvih pretpostavki, zaključaka, čega god, pa prema tome i ne ispunjava ta očekivanja.

Istina je da će se ljudi dijeliti u te dvije grupe, ali obrazovni sistem koji pokriva sve grupe, mora da bude i prilagodjen svima.
Samo u slucaju kada bi doslo do promjene obrazovnog sistema na obrazovanje zanatlija i obrazovanje naucnika, tek tada bi mogli dalje razmisljati na tvoj način.

Druga stvar. Nije fakultet jedini nastavak obrazovanja/usavrsavanja. Sta je sa razno raznim kursevima, strucnim osposobljavanjima( koje organizuju i firme ili neke organizacije),online kursevima, more stvari postoji u danasnje vrjeme. A ti onda dodjes na fakultet koji pruza naucnu osnovu, da bi dobio prakticno znanje. Stvarno nema logike.
Srednja skola ti daje osnovu razmisljanja kao zanatlja i daje ti osnovno znanje zanatlije, a ti se dalje usavrsavas sam u smijeru koji zelis.
Niko tebe ne ogranicava ni u čemu. Odnosi se na ovaj dio:
E.L.I.T.E. ::A ostanak na srednjoj školi bi bio ograničavanje tih ljudi

Moje licno misljenje je da je pogreno smatrati da se nauka izucava do bilo kojeg nivoa samo da bi se to sto prije i sto bolje iskoristilo za neki posao (u nekoj firmi i sl.). U sustini da nauka tome i sluzi...
Ispravite me ako grijesim.

Recimo u primjeru koji je dao e.l.i.t.e.
E.L.I.T.E. ::Isto tako imaš i Milojičinog malog koji drlja WordPress sajtove...
Takva osoba nije izucila ni jednu nauku, vec je samo naucio tu neku proceduru tj. postupak (i mozda jos neke postupke, za jos par stvari). I ponavlja ih stalno. To nije nauka.

E.L.I.T.E. ::Šta ako želim da budem zanatlija, a opet me zanimaju i teorijske stvari poput dizajniranja kompajlera? Takve stvari se ne uče u srednjoj školi jer je za njih potrebna i matematika koja se izučava na fakultetu.
I to je praksa, samo na malo visem nivou.
Teorija bi bila da istrazujes neki nerijesen problem u nauci; da istrazujes neku oblast/problem koji nije niko prije tebe (tj. nije dosao do rjesenja), da doprinosis nauci na bilo koji drugi nacin. Da ti je cilj napisati sto bolji naucni rad, a ne dokopati se sto bolje placenog posla.
Opet napominjem, ovo se odnosi ni na koga licno. Ovo je samo moje razmisljanje.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Programer
  • Pridružio: 23 Maj 2012
  • Poruke: 4575

Sale.S :: Istina je da će se ljudi dijeliti u te dvije grupe, ali obrazovni sistem koji pokriva sve grupe, mora da bude i prilagodjen svima.

Upravo tako, obrazovni sistem treba da bude prilagođen svima, a on je trenutno prilagođen daleko više ljudima koji žele da se odluče za akademsku karijeru, a ne karijeru u industriji.

Sale.S ::Samo u slucaju kada bi doslo do promjene obrazovnog sistema na obrazovanje zanatlija i obrazovanje naucnika, tek tada bi mogli dalje razmisljati na tvoj način.

Tako i ne treba da se razmišlja. Zanatlije i naučnike sam spomenuo zbog mpman-ove rečenice da fakultet uči nauci, a ne zanatu. Ja mislim da ako neko upisuje smer softversko inženjerstvo na fakultetu treba da stekne teorijska i praktična znanja za bavljenje softverskim inženjerstvom, a ne samo teorijsko znanje (iako će ono biti u fokusu zbog same prirode fakulteta kao institucije i ne kažem da je to loše).

Sale.S ::Druga stvar. Nije fakultet jedini nastavak obrazovanja/usavrsavanja. Sta je sa razno raznim kursevima, strucnim osposobljavanjima( koje organizuju i firme ili neke organizacije),online kursevima, more stvari postoji u danasnje vrjeme. A ti onda dodjes na fakultet koji pruza naucnu osnovu, da bi dobio prakticno znanje. Stvarno nema logike.

Zbog čega ne bi bilo logike u tome da na smeru na kom se izučava razvijanje softvera ljudi razvijaju softver? Meni to zvuči potpuno logično. Sve to stoji, ali po meni ima više smisla da ljudi u toku te 4 godine krenu da primenjuju ono što su naučili u praksi nego da čekaju 4 godine da bi imali gde da primene naučeno. Ovde govorim o mojoj struci, normalno da će drugačija pravila da važe za doktora ili pilota. Ne verujem baš da bi ljudi bili voljni da sednu u avion sa nekim ko je završio večernji kurs letenja Smile

Sale.S ::Srednja skola ti daje osnovu razmisljanja kao zanatlja i daje ti osnovno znanje zanatlije, a ti se dalje usavrsavas sam u smijeru koji zelis.

Srednje škole nažalost ne daju ni potrebnu osnovu. Kada sam video kako programiranje uče drugovi sa susednih smerova bilo mi je drago što sam upao na smer gde nema programiranja. Sve što sam naučio, naučio sam samostalno.

Sale.S ::Moje licno misljenje je da je pogreno smatrati da se nauka izucava do bilo kojeg nivoa samo da bi se to sto prije i sto bolje iskoristilo za neki posao (u nekoj firmi i sl.). U sustini da nauka tome i sluzi...
Ispravite me ako grijesim.


Naprotiv, ja sam upravo govorio o tome u mojoj poruci vezanoj za dobijanje doktorata. Svaka oblast mora imati ljude koji se bave akademskim istraživanjima i guraju oblast napred. Ali poenta je što se većina ljudi neće baviti akademskim istraživanjima, a obrazovni sistem je prilagođen tako da pretpostavlja da hoće. To je ono o čemu govorim.

Sale.S ::Takva osoba nije izucila ni jednu nauku, vec je samo naucio tu neku proceduru tj. postupak (i mozda jos neke postupke, za jos par stvari). I ponavlja ih stalno. To nije nauka.

To je tačno i ja nigde nisam rekao da je to nauka Smile

Sale.S ::I to je praksa, samo na malo visem nivou.
Teorija bi bila da istrazujes neki nerijesen problem u nauci; da istrazujes neku oblast/problem koji nije niko prije tebe (tj. nije dosao do rjesenja), da doprinosis nauci na bilo koji drugi nacin. Da ti je cilj napisati sto bolji naucni rad, a ne dokopati se sto bolje placenog posla.


A kako teorija nije istraživanje već istraženih problema? Govorim o sticanju teorijske osnove o dizajniranju kompajlera, ne o njihovoj implementaciji koja je deo prakse.

Ako ti je cilj samo da se dokopaš što bolje plaćenog posla onda si u startu pogrešio struku za šta god da si se odlučio Smile



offline
  • xandar  Male
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 02 Avg 2008
  • Poruke: 8

Stvar je u ravnoteži. Na Faksu prvo mora da se nauči kako da se razmišlja a onda i kako da se naučeno primeni. Silne teorije ne znače ništa ako ja stanem pred problem i nemam pojma da u rukavu imam desetine i stotine načina da ga rešim, imam sav taj silan alat ali nemam pojma kad gde koji da upotrebim. Il obrnuto i banalno, znam da rešim integral ili diferencijalnu, al za šta će mi...
A tek to, usmeni ispit iz nekih oblasti koji realno za 90% studenata predstavlja bespotrebno opterećenje. Na ekonomiji matematiku svojevremeno predavao vrhunski profesor, da kažemo da je "alat" koji je davao bio vrh. Ali na ispitu je tražio najteži mogući način da uradiš zadatak, ok posle njega mozes sam da napravis program koji će da opslužuje banku po tom nekom pitanju, ali da li je to realno bilo potrebno? Da ne pominjem usmeni deo. Možda na postdiplomskim... Na privatnom sličan zadatak, umesto kilometarskog izračunavanja formula izvadiš dve tablice i za 10 minuta odradiš ono što se na ekonomiji radilo minimum 45 min. Tamo nije bio problem nedostatak znanja, moglo je da se dobije ugrubo isto, čak i praktičnije. Problem je bio nedopustivo nizak nivo znanja potreban za 6 (za prolaz). Znanje kao znanje itekako je bilo upotrebljivo ko je hteo da uči. Analiza poslovanja se vežbala sa stvarnim bilansima sa Beogradske berze, ko hoće da uči u stanju je da primeni naučeno skoro pa odmah. Sa druge strane mnoštvo je diplomiralo a da i dalje ne zna čemu berza služi. Tu je problem, u kriterijumu.

offline
  • Pridružio: 06 Feb 2012
  • Poruke: 1872

Prije svega ja pricam generalno o cijelom obzavovnom sistemu, svim fakultetima i svim strukama. Ti to posmatras samo iz svog ugla.

Problem je to sto je bilo veoma tesko bilo napraviti sistem koji zadovoljava potrebe svake moguce osobe. To ti je kao da imamo samo jedan model automobila, koji mora da bude predvidjen voznji u svim mogucim uslovima i svim mogucim potrebama, slozicete se da bi to bio veoma tezak zadatak i uvijek bi bila osoba koja bi rekla da mu taj model nije dovoljno dobar...

Sto se tice zadnjeg pitanja, pomijesao sam pojmove. Jeste to teorija, ali poenta je bila da to nije svrha fakulteta, da bi naucio koja se teorija krije iza nekih prakticnih stvari koje se koriste svakodnevno. Istina, takve stvari se uce na fakultetu, ali mu to nije poenta niti svrha postojanja. I takve stvari se mogu nauciti bilo gdje na internetu, kursevima i sl. Nisu svi kursevi pocetnicki. Pocetnicki kursevi se samo najvise reklamiraju.
Takodje treba napraviti razliku izmedju akademskih i strukovnih studija.
Mnogi od akademskih studija ocekuju bas ono sto pruzaju strukovne studuje.

offline
  • Pridružio: 27 Feb 2013
  • Poruke: 2318
  • Gde živiš: Zapadna Srbija

mpman :: Fakultet ti treba da bi stekao teorijsku osnovu kako deluju opterećenja, kako optimizovati, uštedeti, a ostati na strani sigurnosti, povećati efikasnost, smanjiti troškove. Za to mora da se zna teorija. Na fakultetu se izučava nauka, a ne zanat.
Super, da bi taj inženjer primenio nauku, on mora da razume zanat i da ga nauči od tih radnika. Na taj način i kroz osnove razumevanja prakse, on tek može da upotrebi ''nadgradnju'' odnosno teoriju sa fakuleteta.Ovo pre svega važi za proizvodne firme.
IT tehnologije su nešto drugo.
Takođe, nisu svi mašinci, elektrotehničari, tehnolozi završili srednju mašinsku, elektrotehničku i tehnološku, već su možda završili gimnaziju pa onda nemaju tek nikakve osnove.

offline
  • Pridružio: 06 Feb 2012
  • Poruke: 1872

mpman ::Na fakultetu se izučava nauka, a ne zanat.
Mislim da je ovo suština cijele ove teme.
Fakultet ≠ stručno osposobljavanje radnika.

Upišeš akademske studije da izučavaš nauku. Šta ćeš posle raditi sa tim znanjem...gdje i kako ćeš ga primijeniti... da li ćeš ga uopšte primijeniti, to je tvoja odluka.

offline
  • Fil  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2009
  • Poruke: 16586

Teoretiši ti koliko hoćeš, ako nisi iskusio, neće se to znanje niti zadržati, niti ćeš ga osetiti. To je moje mišljenje.

U okviru laboratorijskih vežbi treba da se uvedu praktične stvari, a ne da se gleda samo da se oteža ispit nekim budalaštinama...

offline
  • Pridružio: 13 Maj 2012
  • Poruke: 3365
  • Gde živiš: Kilometar od topolivnice

Откази за службенике с лажним дипломама

У Крагујевац стигли први резултати провере докумената о стручној спреми 600 запослених у управо града.
У управу града стигли су први резултати провере докумената о стручној спреми запослених, а неким чиновницима су већ уручена решења о раскиду уговора о раду, сазнаје „Политика”. Отказе су добили нижерангирани службеници који су се запослили захваљујући дипломама стеченим на незаконит начин. Подсећања ради, град је фебруара ове године затражио да се провере дипломе свих 600 запослених у локалној управи, а документација је прослеђена Министарству просвете, науке и технолошког развоја. У посао провере била је укључена и полиција.

Информацију о пристиглим резултатима за наш лист је потврдила градска већница за локалну самоуправу Сања Туцаковић, која нам је рекла да у овом тренутку не жели да износи детаље о овом случају. „Изјаву за медије даћемо након што стигну резултати провере диплома свих запослених у градској управи”, навела је већница Туцаковић.

https://www.politika.rs/scc/clanak/482830/Otkazi-z.....-diplomama

offline
  • Fil  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2009
  • Poruke: 16586

Šta je jaka fora. I ti inspektori koji će da proveravaju lažne diplome - imaju lažne diplome cap cap

Politika i "veze" su uništile naše društvo. Kakistokratija.

offline
  • Pridružio: 13 Maj 2012
  • Poruke: 3365
  • Gde živiš: Kilometar od topolivnice

Ухапшена професорка и студенти у Лесковцу - за полагање испита плаћали од 5.000 до 10.000 динара
Због сумње да је од студената узела 30.000 динара, а заузврат им омогућила да положе испит преписивањем, полиција је ухапсила 49-годишњу професорку Академије струковних студија "Јужна Србија“ из Лесковца, као и 5 студената која су платили за преписивање.

Професорка М. А. се сумњичи за примање мита, док се студенти сумњиче за давање.

За полагање испита на овај начин осумњичени студенти су професорки давали од 5.000 до 10.000 динара, у зависности од оцене.

Осумњиченој М. А. је судија одредио притвор до 30 дана, док је против 5 студената поднета кривична пријава надлежном тужилаштву.

Иначе, Академија струковних студија "Јужна Србија“ формирана је 2019. године спајањем струковних школа из Лесковца, Бујановца и Прокупља.

https://www.juznevesti.com/Hronika/Uhapsena-profes.....ra.sr.html

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 598 korisnika na forumu :: 6 registrovanih, 4 sakrivenih i 588 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Dorcolac, milenko crazy north, minmatar34957, pacika, voja64, zziko