A đe je mjerač temperature rashladne tečnosti gospodo !?

1

A đe je mjerač temperature rashladne tečnosti gospodo !?

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Novi modeli donose nove promjene i to na gore. Jedan bitan indikator, pokazivač temperature rashladne tečnosti je izuzet.
Ako znamo da i trkačka vozila moraju imati pokazivač temperature jer je on osnovni pokazatelj stanja u motoru, zašto ih nema u novim modelima!?
Stvarno sramota. To je jedan korak unazad u bezbjednosti automobila.
Evo i par primjera:
Opel corsa


Seat ibiza




VW polo(novi)



Niti jedan časopis niti auto kritičatr koje ja pratim o tome ne pričaju niti pridaju važnosti. Vode računa o boji retrovizora, da li ubrzava od 80-120 za 13 ili 13,5 sek i sl. glupostima. A zovu se profesionalcima.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

E, to i mene nervira. Merac temperature je jedan od glavnih instrumenata na vozilu. Kod ovih modela postoji samo lampica a kada se ona upali vec bude kasno.



offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

To je meni dovoljan razloga da ne kupim vozilo. Živim u predjelu đe ljeti temperature maltene tope asfalt i đe se stalno ide gore-dolje. Bez ovoga pokazivača ne bih smio ići na put npr. do mora. Zbog kvara pr. na termoelemntu koji mi ne otvori protok vode, mogu da imam štetu od par hiljada eura. A taj dio košta par eura.
Nevjerovatna činjenica.

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Kad ti crkne motor, samo ce ti se kasti.. LOL Ma mora da ima neka lampica koja se upali kada je vec kriticno!

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Da, upali se lampica tek kada bude kriticno. Ali to je ipak kasno...

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

A u samim priručnicima piše da se temp. motora mora paziti i da treba prilagoditi način vožnje spoljašnjoj temperaturi......
Hahahahhaha, za koga onda ovo treba da važi sada?

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Napisano: 16 Mar 2010 15:29

Slazem se da je to velika mana.Ali ako ste primetili na novijim vozilima koja imaju sat za temperaturu, da skazaljka stoji uvek na polovini i da su oscilacije neprimetne, sto govori da je hladjenje dobro uradjeno. A vozilima koja nemaju sat, lampica se pali (ako nedostaje vode, ako postoji kvar na ventilatoru, ako termostat nije u redu, tj. ako pocne da se greje), i pali se dosta pre nego sto je potrebno da bi bilo kasno. Po meni je sat dosta merodavniji, ali i lampica je od znacaja.

Dopuna: 16 Mar 2010 15:41

Sada nesto razmisljam. U slucaju da se u voznji desi da pukne neko crevo i da se izgubi voda ili da ne otvori termostat, dovoljno je dva minuta da ne pogledas sat, i on je vec u crvenom.A ovako cim senzori registruju mali gubitak vode ili kvar na termostatu, lampica se pali i privlaci nam paznju. Najbolje bi bilo i sat, i lampica.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Dovoljno bi bilo da vas povedem jednog julskog ili avgutovskog popodneva oko 15h od Podgorice do mora, po mogućnosti preko Paštrovačke gore i sve će vam biti jasno o čemu pričam. Tamo se bez indikatora ne vozi. Pa jedino što vidite je asfalt koji isparava pred vama od vrućine.

PS. Na mojoj kordobi postoji i sat i lampica.

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Nemoj pogresno da me shvatis, ali dosta puta dolazi do pregrevanja neznanjem vozaca.Ja sam naprimer 2008. isao u Budvu preko Cetinja, kao sto ti kazes gori asfalt, nisam imao nikakvih problema.U povratku na Crkvinama kada se izadje na brdo ljudi su masovno stajali sa novim automobilima i dolivali vodu u onoj kafanici (a gazda izneo crevo i voda non stop ide, oni samo staju i dolivaju LOL ), a meni cak nije ni ventilator upalio. Sta hocu da kazem, po tim velikim vrucinama na usponima vrlo je bitno da se auto nabiju obrtaji da bi pumpa brze okretala, samim tim i voda brze cirkulisala.Bez obzira sto auto moze uz Crkvine da izadje cetvrtom, treba ga voziti trecom.Ja sam ga trecom nabijao na 4500 obrtaja i ne saltam ga u cetvrtu, bas iz tog razloga da mu nebi pali obrtaji. To ja mom calu ne mogu nikako da objasnim, on uz neko brdo samo prica "vidi sto je dobar motor ide cetvrtom uz ovo brdo", a nema kola koja nije pregrejao bas iz tog razloga LOL .

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

To sam i ja radio, i dizao mi auto u crveno (punto 1.7td). Kada sam vozio polako nije islo u crveno.
Dalje, u prirucniku za tadasnjeg punta sam nasao da se smanjenjem brzine smanjuje i temp. u motoru.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 658 korisnika na forumu :: 44 registrovanih, 2 sakrivenih i 612 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Andrija357, babaroga, bojank, BORUTUS, ccoogg123, darkangel, draganl, dukajov, GUARIN, ikan, Istman, joca83, JOntra, Jovan Nenad, Još malo pa deda, laki_bb, liman, Markoni29, mcgunner, mean_machine, mikrimaus, Milan A. Nikolic, MrNo, nenooo, nevjerna beba, Njemac, panzerwaffe, pceklic, raptorsi, RiV, robertino, rodoljub, Romibrat, ruso, S2M, Srki94, stagezin, strn, Stuka76, theNedjeljko, Van, vathra, Vlada1389, W123