Poslao: 01 Avg 2005 20:20
|
offline
- Pridružio: 17 Jul 2005
- Poruke: 3097
- Gde živiš: "Daleko od Negdje"
|
Pa tako ih i saltam, bar za sada.
Jos nisam smogla hrabrosti da probam bez kvacila, jer i zato kao i za sve drugo treba praksa, a nesto mi se i ne praksa na mom autu. Ma mozda jednom i probam, just for fun...
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 01 Avg 2005 21:35
|
offline
- trifko86
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 30 Jul 2005
- Poruke: 689
- Gde živiš: Teslić
|
Moguce je na "starijim" automobilima negdje do 96.-97. godine (koja nemaju puno elektronike) samo treba da pustite gas izbaciti iz brzine mozete bez problema, ali kada ubacujete u brzinu trba polako i njezno i bez gasa.
A kod Lade vam kvacilo uopste i netreba tu se salte bez problema...
Ja sam to probao i kazem vam iz iskustva
|
|
|
|
Poslao: 24 Okt 2005 04:13
|
offline
- Pridružio: 17 Jul 2005
- Poruke: 3097
- Gde živiš: "Daleko od Negdje"
|
Evo da se vratim na staru temu...
Ja probala i ne ide. Nemoze nikako. Aj' nekako i izbacim iz brzine, al' nikako da ubacim. Nece... Probala sam da budem na razlicitom broju obrtaja svaki put ali opet nista. Izgleda da su ova novija auta bas napravljena da ne mozes. Nisam cula nikakvu buku ili lomljavu icega, ali je mjenjac uporno odbijao da se presalta bez pritiska kvacila.
Doslo vrijeme da se mijenja Jetta, pa rekoh da ne propustim priliku.
|
|
|
|
Poslao: 24 Okt 2005 12:49
|
offline
- Pridružio: 25 Maj 2005
- Poruke: 1482
- Gde živiš: Gracanica, Kosovo
|
Izbacivanje iz brzine nije nikakav problem samo gurni rucicu menjaca u neutralni polozaj-ler (koliko sam se puta zezao sa drugovima i izbacivao iz brzine a da oni to i ne primete...), za saltanje u brzinu ti treba malo iskustva; najbolje probaj da drzis obrtaje na oko hiljadu ipo sa malim dodavanjem-oduzimanjem gasa i laganim pritiskanjem rucice u brzinu (probaj iz trece u cetvrtu tu su 'zupci' manji), nekad se cuje 'krcanje' (struganje sinhrona) a nekad menjac 'upadne' u brzinu bez problema. Licno sam tako vozio (bez kvacila) nekih petnaestak km, radi probe, bez problema vise puta. Cuo sam od starijih da su vojne pincgauere vozili bez kvacila iz zezancije non stop.
Probaj pa javi! Pozdrav.
|
|
|
|
Poslao: 02 Nov 2005 00:24
|
offline
- Brok
- Moderator foruma
- Mihajlo Bogdanović
- Linux driver - fighter - warrior
- Pridružio: 04 Maj 2005
- Poruke: 3246
|
I ja sam jos kao dete probao i uspevao da bez problema radim to bez kvacila.U svakom slucaju to nije preporucljivo, jedino mi je ostala navika verovatno kao i mnogima da iz brzine u ler izbacujem bez kvacila.Za sve to je potrebno samo malo osecaja i prakse i u sustini nije tesko.
|
|
|
|
Poslao: 09 Nov 2005 17:17
|
offline
- Black Dragon
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 09 Nov 2005
- Poruke: 8
|
netje se sjebati motor, menjach i ostalo samo ako znate da vozite....i ako razumete tu tehniku shaltanja bez kvachila....te ajde da vam pojasnim....
gornji snop u menjachu ima svoje neke obrtaje, a oni nastaju od motora...znachi koje motor ima obrtaje te ima i gornji snop....
a donji snop isto ima neke obrtaje a oni zavise on brzine kretanja vozila...
e kada se usklade obrtaji gornjeg snopa(motora) i donjeg snopa(brzine kretanja) brzina se savrsheno ushaltava....sve zavisi koja....u zavsnosti od brzine kretanja naravno;)....
LM kada se ta dva snopa tj njihovi obraji usklade brzine se menjaju bolje nego sa pritisnutim kvachilom.....
p.s. kvachilo ne odvaja nikakve zubce od motora sa menjachem
nego odvaja, kao dve ploche, jednu od druge i one nisu vishe povezane
jedna ''plocha'' je motor, a druga je menjach i one kada se razdvoje vishe motor i menjach ne rade ''u paru'' nego svaki za sebe.....tj pritiskanje kvachila je samo ''oslobodjenje'' menjacha od motora tj njegovih obrtaja
|
|
|
|
Poslao: 04 Jan 2006 20:45
|
offline
- Mare
- Elitni građanin
- Pridružio: 20 Feb 2005
- Poruke: 2342
- Gde živiš: Beč / Svilajnac
|
Kao sto neko rece, kod starijih modela automobila (koji nemaju puno elektronike) je moguce menjati stepene prenosa bez upotrebe kvacila. Naravno, nije preporucljivo.
Reci cu vam samo da je moj ujak toliko vest, da ume da menja stepene prenosa bez upotrebe kvacila na (traktoru) IMT 539.
|
|
|
|
Poslao: 04 Jan 2006 21:15
|
offline
- Goran
- Prof.Mr.Dr.Sci. Traumatologije
- Pridružio: 05 Maj 2003
- Poruke: 9977
- Gde živiš: Singidunum
|
Jednom prilikom mi je puklo kvačilo na ćaletovom kecu, hteo ne hteo morao sam da se dovezem do kuće u BG-u i to iz Pančeva.
Naravno nije problem voziti od mesta do mesta najveći problem je kad moraš da staneš jer iz mesta je nemoguće krenuti, već moraš da izađeš poguraš auto i nekako ušaltaš u drugu brzinu. Sva sreća ja sam tada bio sa drugarom pa je guranje bilo olakšano, i osim što su nam se ljudi smejali nije bilo većih problema.
Posle nekog vremena osetiš i sam kad bi mogao da ubaciš u koju brzinu, treća i četvrta nije problem toliki kolko druga, bar po mom iskustvu. Kad dođe momenat za promenu brzine lagano guraš ručicu u brzinu i ako vidiš da ima otpor i da hoće da struže onda smanjuješ brzinu dok ne potrefiš, kao što rekoh moguće je toliko se izveštiti da se krljanje dok prebacuješ u brzini ni ne čuje.
Naravno ne treba eksperimentisati i ako kvačilo radi koristiti ga, mnogo je skupo kupovati i polovan menjač a kamoli nov.
|
|
|
|
Poslao: 05 Jan 2006 00:22
|
offline
- Black Dragon
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 09 Nov 2005
- Poruke: 8
|
@goran...
a da li ti je palo na pamet da kada stanesh UGASISH auto ubacish u PRVU i VERGLASH dok auto ne upali? i onda samo jednostavno dodash gas i nastavish da vozish!?
ili pak ako si zapeo da gurash pa guraj ali zashto u drugu kada mnogo manje morash da gurash da bi ubacio u prvu!?
a kada ostish otpor pod rukom pri menjanju brzina to znachi da se obrtaji nisu uskladili, te trebash dodati malo gas da bih ih uskladio...
ja lichno mogu da vozim bilo koj auto bez kvachila jer razumem tu mehaniku koja, u ovom sluchaju, nije uopshte komlikovana nego sasvim jednostavna i logichna...
|
|
|
|
|