Gas u dizel motore?

2

Gas u dizel motore?

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

@Peki

Uvek treba izabrati jeftiniju varijantu. Ne znam koliko je plin/benzin u Srbiji, ali da sam ja svih ovih 105000 kilometara za nepune dve godine vozio na plin, znas li koliko bih para ustedeo!!


A ako se vec ugradjuje plin u dizel motore, to je onda savrsenstvo! Wink



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Ja sam ped put u Grcku, letos, ugradio plin, jer sam hteo da ustedim posto je bezolovni dosta skup. Medjutim, do Grcke ima plina gde hoces. U Grckoj sam nasao samo kod Paralije na jednoj Shell pumpi i posle vise ni P od plina. U povrtaku sam natocio na istoj Shell pumpi u Grckoj i kroz makedoniju, u smerku ka Srbiji, je bio plin na samo jednoj pumpi na granici sa Srbijom, tako da se nisam nesto puno navozao sa plinom. Medjutim, zato sad ne izlazim iz kola. Mnogo mi je jeftinije nego da ga teram na bezolovni.



offline
  • Pridružio: 02 Sep 2008
  • Poruke: 4092
  • Gde živiš: Bg

2 Famas,

kako da se navozaš pored tog malog. Izgleda ne izlazi iz kola:)


Ja slušam od prijatelja koji voze na plin, da je opet skupo voziti se na pomenuti. Dostigao je cenu od 72 dinar + veća potrošnja u odnosu na benzin - da li je to isplatljivo toliko? Kolika je u stvarnosti ušteda?

offline
  • Pridružio: 22 Jan 2011
  • Poruke: 3

zeljko f ::miroslavk ::
Inače sam dosta aktivan na forumu hr u rubrici autogas gde sam jako puno toga napisao upravo na tu temu.


Ako imas vec neke gotove tekstove vezane za auto gas ili ako budes nesto pisao, bili bi zahvalni ako bi zeleo da ih podelis sa nama, znanja nikada dosta Smile .

Dobrodosao Ziveli





Zahvaljujem na dobrodošlici.
Tvoj problem je loše podešen plinski sustav koji onda u konačnici ne daje ispravne izduvne gasove, a pošto lambda sonda i služi tome ona jednostavno detektira neispravnost koja može biti ili zbog pomanjkanja plina ili zbog previše plina.
Radi li se o previše plina ne moraš se previše zabrinjavati jer se ne može ništa drastično dogoditi motoru osim što trošiš previše plina i u konačnici te to košta.
Ako je problem u pomanjkanju plina (što je u većini slučajeva)onda trebaš posetiti prvog ovlaštenog servisera za Lovato plinski sustav da ti to podesi jer ako ćeš se duže vreme tako voziti može doći do oštećenja ventila i doseda ventila što je onda znatno skuplji popravak od samog preventivnog podešavanja.
Naglašavam "check engine" lampica ne smije goriti dok se voziš na plin.

Trenutno imam na školovanju u servisu nekoliko ljudi iz Sarajeva i Podgorice pa nemam previše vremena za forum ali čim to prođe (seminar traje ovu sedmicu) napisati ću i postaviti neke slike da vidite kako to treba da izgleda u kamionima.
Reci mi Peki92 kako se zove plinski sustav koji vi ugrađujete u kamione?
Da nije možda Gasotronic?

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

klodovik ::2 Famas,

kako da se navozaš pored tog malog. Izgleda ne izlazi iz kola:)


Ja slušam od prijatelja koji voze na plin, da je opet skupo voziti se na pomenuti. Dostigao je cenu od 72 dinar + veća potrošnja u odnosu na benzin - da li je to isplatljivo toliko? Kolika je u stvarnosti ušteda?


Jos se ne svadjamo oko kola mnogo. Docice i to vreme a onda... Bebee Dol

Sto se tice ustede prilikom voznje na plin, mislim da se i dalje dosta isplati. Nece sse isplatiti ako razlika bude oko 20 dinara po litru. Onda zbog malo vece potrosnje plina, to sve dodje na isto. Ovako je jos i OK.

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Ti si skoro poceo da vozis na plin, pa si zadovoljan. Znas kako je bilo dobro kada je bio 36 dinara, a benzin 80, nije to bilo bas davno. Zimi svratis negde na pice i ne gasis kola brate, ostavis ih da rade, da udjes u toplo Smile .

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Ja sam tad terao na benzin. Niko nije mogao da me ubedi da ugradim plin.

offline
  • Pridružio: 13 Sep 2012
  • Poruke: 1

Par pitanja za "Miroslavak" jer vidim da je vlasnik jedne radnje za ugradju TNG-a na dizel motore 1) Interesuje me kako se (i da li se) regulise ubrizgavanje nafte u euro dizel motore nakon ugradnje plinskog uredjaja? Ocito je da nakon ugradnje plinskog uredjaja treba manje nafte u motoru jer nafta i plin sagorevaju istovremeno. 2) Da li ima nekakvih nus pojava tipa habanja delova motora jer je vece opterecenje na delove motora zbog toga sto se povecava snaga motora? 3) Koliko je cistiji motor,prvenstveno dizne i EGR ventil na jednom disel motoru nakon ugradnje plinskog uredjaja? 4) Da li radite ugradnju i obuku u Srbiji? 5) Kolika je cena ugradnje TNG-a na dizel motore?

offline
  • Pridružio: 22 Jan 2011
  • Poruke: 3

Postoji više gasnih sustava koji različito rade ali su svi pogodni i funkcioniraju na dizel motorima bez problema.Neki rade kao LCS (lambda control sustav) preko step motorića za propuštanje gasa u usisnu granu a neki koriste direktno ubrizgavanje gasa preko gasnih brizgaljki koje opet gas ubrizgavaju ili ispred turbine u usis ili direktno u usisnu granu iza turbine i interkulera.Neki rade sa informacijama sa can bus sistema ali sve se svodi na to da dodavanjem 30 % gasa dobijemo da motor ima tendenciju odlaska u veći broj okretaja pa za istu brzinu kretanja moramo smanjiti pritisak na papučicu gasa a sa time ostvarujemo i smanjenje doziranja dizela u motor za istu snagu i brzinu kretanja.
Najoptimalniji omjer dizela i gasa je 70:30 ali može biti i veći u korist plina ali tu nam se malo izgubi na isplativosti a dobije na snazi i zakretnom momentu.
Vožnjom na gas dizel motori ne gube na trajnosti već naprotiv.Zbog drastičnog smanjenja čađe kod izgaranja EGR ventil puno duže ostaje čist a i filter čađe ne pali se tako često pa je i smanjena potrošnja tekučine za ispiranje filtera čađe.Ulje u motoru je čišće pa se intervali za zamenu produžuju (dokazano u eksploataciji jer se detektor kvalitete ulja pali znatno kasnije nego što bi se palio vožnjom samo na dizel)
Dizel motori su inače u svojoj konstrukciji predimenzionirani pa nema nikakve bojazni da povećana opterećenja mogu na bilo koji način naštetiti veku motora.
Imali smo poslovnu suradnju sa jednom firmom iz Beograda ali je zbog globalne krize propala .
Ukoliko ste zainteresirani za poslovnu suradnju javite mi se na moj email miroslav@auto-tim.hr
Cene ugradnji su različite a ovise o odabiru gasnog sustava kao i broju gasnih tankova koji se montiraju na vozilo a kreću se od 3000-4000 eura barem ovdje u HR je takva ciena.
Za sve ostale detaljne informacije obratite mi se na email.

offline
  • Pridružio: 11 Mar 2013
  • Poruke: 1

Dali e mozhno da se postavi plinski ured na dizel vozilo marka Mercedes 300-D, (obichen) 6-st cilindri 80kw ili 109ks. Dokolku e mozhno kolkava e potroshuvachkata na gorivo dizel-plin na 100km, kolku e zashtedata na gorivo i dali se isplatuva istio da se postavi. Kolku koshta samio plinski ured so se montazha.

POZDRAV............!

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 518 korisnika na forumu :: 3 registrovanih, 1 sakriven i 514 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Atomski čoban, ruger357, voja64