Gde se zapravo proizvode nemački i japanski automobili

Gde se zapravo proizvode nemački i japanski automobili

offline
  • Pridružio: 26 Feb 2004
  • Poruke: 2510

Automobili su uvek bili skupi, a danas su još skuplji zbog sofisticirane elektronike i bogate serijske opreme. Istraživanja širom sveta pokazuju da se posle izdvajanja novca za kupovinu stana ili kuće najviše troši upravo na kupovinu limenih četvorotočkaša. Mnogo para po pravilu znači i mnogo glavobolja, odnosno novi automobili su toliko skupi da preko 90% kupaca širom sveta pazari svoje automobile preko kredita ili lizinga. Kod nas je situacija još teža, kako zbog još uvek visokih kamata, tako i zbog niskih plata, pa mnogi još uvek kupuju auto životnom ušteđevinom. A tada se naši kupci po pravilu opredeljuju za automobile proizvedene u Nemačkoj. Međutim, prodavci redom zaboravljaju da napomenu mušterijama da automobil koji kupuju zapravo ne dolazi iz nemačke, već iz Slovačke, Španije ili na primer Meksika (New Beetle). Zbog smanjenja troškova proizvodnje mnogi veliki proizvođači automobila poput Volkswagena, Toyote ili Honde sele svoja postrojenja u zemlje koje nisu imale nikakvu auto-industriju, pa čak u njima osnivaju i istraživačke centre kako bi se što više približili potrebama kupaca na “domaćem” terenu. Velika konkurencija obara cene dodatne opreme, ali i prisiljava brendove da sve češće menjaju modele kako bi ostali u trci za kupcima. Novi modeli, koji su po pravilu veći i teži neretko koštaju isto kao prethodni modeli uprkos činjenici da često imaju više opreme i da su sveukupno gledano bolji. Takav trend nije lako održati, i fabrike koje se nalaze u visoko razvijenim državama (Nemačka, Francuska, Švedska) postaju neprofitabilne. Kako je u interesu Nemačke da na svom tlu ima jedan Volkswagen ili Opel (u sastavu GM-a) napravljeno je rešenje da se proizvodnja manjih i jeftinijih modela prebaci u države sa manjim porezima i jeftinijom radnom snagom, a da se montaža skupljih i time profitabilnijih limuzina zadrži u matičnoj zemlji.

Japanski proizvođaču su proizvodnju automobila selili iz matičnih pogona i zbog kvota koje su ima nametale zemlje širom sveta, pre svega EU. Rešenje je pronađeno u Engleskoj koja je dozvolila Toyoti, Nissanu i Hondi da podignu moderna postrojenja. Tako je na primer Nissanov pogon u Sunderlandu (Engleska), najefikasnija fabrika automobila na starom kontinentu, sa najviše proizvedenih automobila u odnosu na broj radnika, te sa najmanjim nivoom škarta. Motori i menjači stižu iz Japana, a finalna obrada je bolja nego u matičnoj zemlji. Drugim rečima, ako se na primer odlučite za Micru, Almeru ili Primeru možete računati da ćete dobiti vrhunski kvalitet uprkos činjenici da automobili nisu proizvedeni u Japanu! Slična sitaucija je i sa najvećim japanskim gigantima – Toyotom i Hondom. Ova dva brenda su napravila i korak više, jer odnedavno imaju svoje montažne linije i u Turskoj – Gebze (Honda), odnosno u Adapazariju (Toyota). Inače ovi brendovi su pre 4-5 godina razmišljali i o montaži svojih automobila u Srbiji, ali na žalost, zbog naših manjkavih zakona i slabog domaćeg tržišta odlučili su se za primamljivije rešenje – Tursku. Naravno da u svemu tome ima i dosta politike, ali je sad to opet jedna velika tema, u kojoj ništa nije moguće uraditi bez uplitanje Zastave. Ipak, koliko god bilo nepravedno prećutkivati kupcu da na primer VW Polo ne dolazi iz Nemačke, već iz Slovačke koja ima iskustva u proizvodnji automobila koliko i Srbija u proizvodnji kompjutera, za utehu je činjenica da su ti modeli kvalitetni i vrlo blizu VW-ovim standardima.

Seat Ibiza na naše tržište takođe dolazi iz Bratislave (Slovačka), ali i Golf 4 Variant, kao i mnogo skuplji VW Tuareg. Popularni VW Caddy i VW Transporter dobijamo iz Poljske (Poznan), a Audi TT Coupe iz Mađarske (Gyor). Dok na primer popularna Toyota Yaris kod nas stiže direktno iz Francuske! Sve ovo gore navedeno ima i svojih prednosti, a tu pre svega mislim na nižu cenu modela koji se montiraju u Slovačkoj, Poljskoj, Mađarskoj, Turskoj ili Rumuniji, ali to sa sobom nosi i večitu sumnju u kvalitet turskih Hondi na primer, jer svi mi koji izdvojimo na primer skoro 20.000 evra za Hondu Civic sedan (koja se montira u Turskoj) želimo maksimalni kvalitet. Da li je takva Honda identična onoj iz Japana, teško je 100% tvrditi. Japanski zvaničnici tvrde da jeste, naši prodavci zaboravljaju da kupcima pomenu ovaj „nebitni“ detalj, a do tada ćemo kupovati turske Toyote, mađarske Audije i Suzukije, slovenačke Renaulte i možda uskoro ruske Fordove (Focus II se proizvodi čak i u St. Petersburgu). Naravno da bi svima nama mnogo više prijalo da se svi ovi gore navedeni automobili proizvode u Srbiji, pa makar i nešto slabijeg kvaliteta. Svetska globalizacija ide svojim tokovima, proizvođači se maksimalno trude da održe nivo kvaliteta (u čemu u velikoj meri i uspevaju) rigoroznim kontrolama (Japanci na primer u sve svoje fabrike širom sveta šalju svoje ekipe za proveru kvaliteta, koje rade po striktnim pravilima). Dakle slobodno možete kupiti automobil iz neke pionirske zemlje kada je proizvodnja automobila u pitanju, ali bar budite svesni da Hyundai još uvek dolazi iz Koreje, a VW sve češće iz nekih drugih država, koje neki od nas ne znaju ni da pronađu na karti (bar iz prve).

Piše: Aleksandar Todorović
Preuzeto sa http://www.automarket.rs/servisne/gde_se_proizvode_nemci_japanci.asp



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Lorki  Male
  • Moderator foruma
  • Sasa
  • Pridružio: 21 Nov 2006
  • Poruke: 2576
  • Gde živiš: U automobilu ...

Nista cudno i sporno, ovo traje vec duze vreme i svi proizvodjaci zbog jeftine radne snage imaju svoje fabrike u ovim zemljama, a sto se kvaliteta tice nadam se da su identicni, ali tesko!

Kod nas i u slicnim zemljama najbitniju ulogu igra cena automobila pa posle sve ostalo!



offline
  • Pridružio: 01 Maj 2003
  • Poruke: 1300
  • Gde živiš: Kragujevac

Jos jedan slican primer je proizvodnja fiat punto automobila (da, da, zastava10) u Srbiji. A verovatno ste svi primetili kako sada ima dosta vise tog automobila na nasim drumovima.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 811 korisnika na forumu :: 7 registrovanih, 1 sakriven i 803 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: bladesu, draggan, Koridor, M1los, MB120mm, Penzula, Vlajman1957