Registracija vozila i udesi

1

Registracija vozila i udesi

offline
  • Pridružio: 07 Jan 2015
  • Poruke: 50

Sad ja registrujem auto 10 godina bez udesa i 11tu godinu napravim udes. Ja budem kriv. Moje osiguranje placa ostetu tom vozilu kojeg sam udario.
Sad imam 2 pitanja:
1. Da li placa i za moje auto ili samo za njegovo?
2. Nakon udesa, sledecih par godina dobijam vecu cenu registracije? Zbog cega sam ja prethodnih 10 godina uplacivao registraciju i zasto taj budzet koji sam napunio u tih 10 godina ne upotrebe za odstetu i ja nastavim sledecih godina normalno da placam registraciju po istoj ceni kao i do sad?
To osiguranje auta svake godine ispari kako ja vidim. Pa jeftinije bi nas izaslo da ne osiguravamo auta jer mozda neko nece nikada napraviti udes kao moj otac i onda 40 godina neko bespotrebno daje pare na osiguranje. Zar ne bi trebalo da postoji izbor ko hoce ko nece. Ovo je organizovani kriminal.
Ako ja napravim udes, a nisam osigurao auto, zovi policiju, platim iz svog dzepa koliko treba i vozi. A ne ovako da podkradaju i da si primoran da budes osiguran.
Cak je i registracija lopovluk da se izvuku pare, a tek ovo osiguranje auta. Kao kuca, ako hocu da je osiguram moja stvar, tako isto je moja stvar i auto. Ako napravim udes(moze se isto resiti i kao neko krivicno delo, naprimer prebijes nekoga) tako isto te nadju i moras platiti odstetu jer si mu polomio to i to. Tako isto i udes, ako udaris koga i pobegnes, mogu te naci opet i da platis to. Nema nikakve svrhe da se osigurava ako ja necu i ako vozim polako po ogranicenju, tesko da ce ko tako da napravi udes i ako ne gledas u telefonu u toku voznje pa se ne priblizavas vozila. Takvim ljudima je totalno bespotrebno osiguranje.
Registracija ko registracija je kradja para, ok je ajde mora se registrovati ali zasto pare uzimaju za to? Sta to oni urade otliko da mi izbiju iz dzepa 250eura za neki 1.6 motor od 80kw. A Tehnicki takodje, to i treba da bude, ali evo u Republici Srpskoj odokativno ga pregleda za 15 minuta, nista ne radi niti se isprlja. Ne skida nikakve delove, to bi trebalo da bude max 5eura tehnicki. Nije mi ga automehanicar pregledao, poskidao sve pa morao da vrati pa da kosta toliko. Cak naprotiv, razni mehanicari kada odem na pregled uopste ne naplate a urade mnogo vise posla, a ko naplati i dugo ostane to je 10eura.
I sve to, sa takvim nacinom, na koji ti posle udesa izvuku jos vise para, registracija sa tehnickim ne bi trebala da prelazi 25eura za bilo koje auto kad ti svakako napravis udes, posle te oderu kao da ti placas iz svog dzepa tu popravku bukvalno.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • PHP developer
  • Pridružio: 22 Mar 2006
  • Poruke: 3633
  • Gde živiš: 127.0.0.1

Prvo da razgranicimo nesto - registracija i osiguranje su dva razlicita pojma. Ukupna cena registracije vozila iz 2010 godine, sa motorom snage 100KW i zapreminom motora 1800 kubika je skoro 30.000 dinara. Od toga je osiguranje oko 18.000, ostalo su takse koje idu drzavi.

Sto se tice prvog pitanja, mislim da osiguranje placa samo odstetu za drugo vozilo. Mada i to zavisi od toga da li si uzeo najjeftinije osiguranje ili full kasko. Mogu cak i da te tuze naknadno i zahtevaju povracaj novca koji su isplatili trecem licu, npr ako si vozio pijan, drogiran, bez isprava, sa zabranom voznje i tome slicno.

Inace, svake godine koja prodje bez udesa smanjuje se premijski stepen i samim tim cena osiguranja. Otprilike 5% godisnje, dok ne dodjes do najnizes premijskog stepena (1) posle cega je cena stalna (dok ne napravis udes). Osnovni premijski stepen koji dobijes kad kupis auto (nebitno nov ili polovan) je 4, pa tako vec posle 3 godine stignes do najnizeg, ako nisi imao udes.

Da navedem suprotan primer iz drugog pitanja - ti platis to osiguranje 150 evra, a onda se sudaris sa Ferarijem i prepolovis ga. Steta 300.000 evra. Koliko godina bi morao da nastavis da placas osiguranje da isplatis razliku?

Placanjem osiguranja se u sustini kladis sa osiguravajucim drustvom da ces da napravis udes. Oni kazu da neces. Ako napravis udes, oni placaju stetu. Ako ne napravis, gubis ulog. Pri cemu se sa svakim sledecim udesom ulog povecava, a svake godine kad ga ne napravis ulog se smanjuje za narednu godinu.

Sto se tice "organizovanog kriminala" - recimo da je stvarno neko 40 godina umesto placanja osiguranja stavljao novac u kasicu prasicu. Za 40 godina skupilo se cak 6000 evra. I posle 40 godina lupnes nekog, steta recimo 10.000 evra, osiguranje nemas, imovinu nemas, auto slupan, para imas samo onih 6.000 evra... Ko ce da podmiri razliku?



offline
  • Milan
  • Pridružio: 17 Dec 2007
  • Poruke: 14502
  • Gde živiš: Niš

Da vi vidite samo cene osiguranja za motocikle, tek bi se onda češali. Motor od 700 kubika, a registracija kao za auto od 2000 kubika... Naravno, veći deo ode na osiguranje. Ali mora tako. Prosto, manje se tako češeš nego kad bi morao svu odštetu sam da plaćaš, i to ide na "rate". Smile

Uostalom, nije to nešto što je kod nas izmišljeno. Osiguravajuće kuće po svetu imaju mnogo ozbiljniju priču nego kod nas.

offline
  • PHP developer
  • Pridružio: 22 Mar 2006
  • Poruke: 3633
  • Gde živiš: 127.0.0.1

Ja da se pitam, za motore bi moralo da se placa i zdravstveno osiguranje, dodatno. Kako kad ides na more - osiguranje 1€ dnevno, medjutim za skijanje - skuplje, jer je rizicnije da se spustas niz padinu nego da lezis u lezaljci.

Bajkeri se dele na dve grupe - oni koji su pali i razbili se, i oni koji ce tek to da urade. Treca grupa ne postoji.

offline
  • Milan
  • Pridružio: 17 Dec 2007
  • Poruke: 14502
  • Gde živiš: Niš

Uf, nemoj ove emotivne teme. Very Happy A i nije poređenje sa skijanjem i morem baš merodavno. Ovo je više kao skije vs bord, pa ko bi trebalo koje osiguranje više da plati. Very Happy Ja da se pitam borderima bih... Mr. Green

Evo šta kaže FEMA prema nekom njihovom istraživanju o top 100 uzroka saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju motoricklisti:



Navedenih 13 uzroka učestvuje sa celih 50% u ukupnom broju saobraćajnih nezgoda od svih 100 uzroka koje su oni identifikovali. A u tih 13 se skoro svugde spominje auto... Ko je tu sad rizičniji, zavisi od ugla gledanja. Rizičniji po sebe ili rizičniji po druge...

A ovo poslednje, nadam se i dalje da je u pitanju mit. Very Happy

offline
  • Pridružio: 07 Jan 2015
  • Poruke: 50

Rastafarii ::Prvo da razgranicimo nesto - registracija i osiguranje su dva razlicita pojma. Ukupna cena registracije vozila iz 2010 godine, sa motorom snage 100KW i zapreminom motora 1800 kubika je skoro 30.000 dinara. Od toga je osiguranje oko 18.000, ostalo su takse koje idu drzavi.
Pa kazem i da kradu na toj registraciji kao i na tehnickom pregledu jer oni na tehnickom ama bas nsita ne pregledaju, 3x vise mehanicar pregleada i u vecini slucajeva nece da uzme nista sto je pregledao. A ako neki uzme, to je 5-10 eura maximalno. A koliko tehnicki uzima, ne znam sad, ali znam da je nesto puno. 20eura ili vise, mozda cak i 40eura ode samo na tehnicki.

Rastafarii ::Inace, svake godine koja prodje bez udesa smanjuje se premijski stepen i samim tim cena osiguranja. Otprilike 5% godisnje, dok ne dodjes do najnizes premijskog stepena (1) posle cega je cena stalna (dok ne napravis udes). Osnovni premijski stepen koji dobijes kad kupis auto (nebitno nov ili polovan) je 4, pa tako vec posle 3 godine stignes do najnizeg, ako nisi imao udes.
Sto ga odmah ne smanje, pa ako napravis udes, neka povecaju? Neko nece napraviti udes, a dzaba placa taj veci stepen. Koliko god, 2uera 2ura, bolje meni 2 eura moja u dzep nego njima u dzep moja 2 eura.

Rastafarii ::Da navedem suprotan primer iz drugog pitanja - ti platis to osiguranje 150 evra, a onda se sudaris sa Ferarijem i prepolovis ga. Steta 300.000 evra. Koliko godina bi morao da nastavis da placas osiguranje da isplatis razliku?
Sta to znaci sad? Udaris ferarija i osiguranje ce njemu da plati. A ja odlucim da prodam auto, necu vise da imam auto na svoje ime. Znaci ja prodjem odlicno, oni ce to resiti. Pa onda bi se lupali ljudi namjerno da bi osiguranje popravilo, recimo nekom motor bude pri kraju, plivajuci, turbina ili jednostavno iz 3 losa auta, u jedno auto prebaci sve te lose djelove, dogovori se sa nekim da odu u drugi grad da ovaj lupi u ovog koji ima skupo auto, da bi mu osiguranje platilo odstetu dzaba, a da ovaj prodje bez marke uloga jer eto naprimer neki deda nece vise da registruje auto, ne treba mu i lupi namjerno svog prijatelja, da bi prijatelj dobio sve nove djelove, ispravne za dzabe.

Rastafarii ::Placanjem osiguranja se u sustini kladis sa osiguravajucim drustvom da ces da napravis udes. Oni kazu da neces. Ako napravis udes, oni placaju stetu. Ako ne napravis, gubis ulog. Pri cemu se sa svakim sledecim udesom ulog povecava, a svake godine kad ga ne napravis ulog se smanjuje za narednu godinu.
Znam ja da placaju, ali ti posle toga imas kazne i skuplje registracije. A sta ako ja necu vise nikad da registrujem auto posle toga, ko ce onda da plati to?

Rastafarii ::Sto se tice "organizovanog kriminala" - recimo da je stvarno neko 40 godina umesto placanja osiguranja stavljao novac u kasicu prasicu. Za 40 godina skupilo se cak 6000 evra. I posle 40 godina lupnes nekog, steta recimo 10.000 evra, osiguranje nemas, imovinu nemas, auto slupan, para imas samo onih 6.000 evra... Ko ce da podmiri razliku?
Pa sad znaci ja opljackam banku ili neku kucu u kojoj ima veca suma novca, izvrsim solidno pljacku da me ne otkriju neko krace vreme, potrosim te pare i sta onda, nemam para. Idem u zatvor. Tako i ovaj neka ide u zatvor za tu razliku od 4000eura dok je ne nedoknadi. A ko ce ovom da nadoknadi pare, kako je to. Pa onda se isplati krasti vece novce, odlezati 12 godina u zatvoru,a plen dobro sakiriti ili nekome dati tamo negdje u nekom selu da cuva od povjerenja. I kad izadjes posle 12 godina, resio si taj problem, odlezao si tih 2-3 miliona sto si ukrao, izadjes ko gospodin pare te cekaju i za tebe i za tvoje djete da uziva cjeli zivot ili otvoris neku firmu, neki biznis i to 'uzivanje' produzis i na unuke.

vasa.93 ::Da vi vidite samo cene osiguranja za motocikle, tek bi se onda češali. Motor od 700 kubika, a registracija kao za auto od 2000 kubika... Naravno, veći deo ode na osiguranje. Ali mora tako. Prosto, manje se tako češeš nego kad bi morao svu odštetu sam da plaćaš, i to ide na "rate". Smile

Uostalom, nije to nešto što je kod nas izmišljeno. Osiguravajuće kuće po svetu imaju mnogo ozbiljniju priču nego kod nas.

Pa sad neko sto fino vozi, polako ispasta zbog ovih koji brzo voze jer ce oni pre da naprave udes.
To bi trebalo da bude prva godina ili dve osiguranje da se placa, a posle toga da ti pregledaju kazne koje si imao za brzu voznju i neke preksrsaje, preticanje na punoj i na osnovu toga da zakljuce da li si ti rizican vozac koji bi mogao da napravi udes, pa tim pregledom da ti odrede da moras osiguravati auto. A ovi koji su 2 godine vozili fino, po propisima, da se oslobode tog osiguranja. A ako naprave, neka plate ili idu u zatvor. Jer to je isto i kad opljackas nekoga i potrosis pare i kad te provali policija ti nemas da vratis te pare vlasniku jer si sve potrosio. To je isti slucaj, sta se radi u tom slucaju? Ako to moze tako da funkcionise bez obaveze osiguranja svog novca kojeg imas, onda mogu i auta.

offline
  • Osvjedodžbeni spretnik munjarstva
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5424
  • Gde živiš: Beograd

Možeš ti i bez osiguranja da voziš ako ti se ide u zatvor, nije to problem...

offline
  • PHP developer
  • Pridružio: 22 Mar 2006
  • Poruke: 3633
  • Gde živiš: 127.0.0.1

nForce ::Pa kazem i da kradu na toj registraciji kao i na tehnickom pregledu jer oni na tehnickom ama bas nsita ne pregledaju, 3x vise mehanicar pregleada i u vecini slucajeva nece da uzme nista sto je pregledao. A ako neki uzme, to je 5-10 eura maximalno. A koliko tehnicki uzima, ne znam sad, ali znam da je nesto puno. 20eura ili vise, mozda cak i 40eura ode samo na tehnicki.

To su cene bez tehnickog pregleda. Samo ono sto ide drzavi i osiguranju.

nForce ::Sto ga odmah ne smanje, pa ako napravis udes, neka povecaju? Neko nece napraviti udes, a dzaba placa taj veci stepen. Koliko god, 2uera 2ura, bolje meni 2 eura moja u dzep nego njima u dzep moja 2 eura.

Pa smanjen je. Polazi se od cetvrtog stepena, ne od dvanaestog (12) koliko ih ima. Tako su procenili, jer ne mogu da znaju koliko si ti rizican vozac pre nego sto jelte postanes vozac.

nForce ::Pa onda bi se lupali ljudi namjerno da bi osiguranje popravilo, recimo nekom motor bude pri kraju, plivajuci, turbina ili jednostavno iz 3 losa auta, u jedno auto prebaci sve te lose djelove, dogovori se sa nekim da odu u drugi grad da ovaj lupi u ovog koji ima skupo auto, da bi mu osiguranje platilo odstetu dzaba, a da ovaj prodje bez marke uloga jer eto naprimer neki deda nece vise da registruje auto, ne treba mu i lupi namjerno svog prijatelja, da bi prijatelj dobio sve nove djelove, ispravne za dzabe.

To se zove "prevara osiguranja" i ozbiljno je krivicno delo. Otprilike kao i pljacka, jer jelte jeste otimanje para od nekoga. Ide se u corku zbog toga. Postoji cak i slucaj da je covek osigurao kolekciju kubanskih cigara protiv svega i svacega, pa izmedju ostalog i vatre, dosao kuci, ispusio sve i prijavio da su izgorele. Sta mislis, da li je dobio odstetu ili zaglavio zatvor?

I drugo - kad te neko lupi, ne popravljaju tebi kola do fabrickog stanja, nego samo posledice sudara. Ne moze plivajuci zamajac da strada od sudara sa zadnje strane, pa nisu ni oni sisali vesla.

nForce ::A sta ako ja necu vise nikad da registrujem auto posle toga, ko ce onda da plati to?

Osiguranje. Zato i postoji. I zato ga placas. I da ti otvorim oci - u slucaju da radis, u sta cisto sumnjam, zatrazi nekad PUN isplatni listic, vidi koliko para ide na zdravstveno osiguranje, pa trazi da ti vrate pare posto se nisi razboleo 2 godine. Cisto da vidimo sta ce da se desi.

A onda, kad se npr poseces i treba ti usivanje, plati PUNU cenu hirurske intervencije (nekoliko hiljada evra), pa cemo da pricamo. Da ne spominjem pune cene ozbiljnijih intervencija.

nForce ::Pa sad znaci ja opljackam banku ili neku kucu u kojoj ima veca suma novca, izvrsim solidno pljacku da me ne otkriju neko krace vreme, potrosim te pare i sta onda, nemam para. Idem u zatvor. Tako i ovaj neka ide u zatvor za tu razliku od 4000eura dok je ne nedoknadi.

Kako da je nadoknadi? Ti mislis da drzava isplacuje recimo 10e dnevno ostecenom dok je krivac u zatvoru? Drzava mu placa smestaj i hranu, on ne doprinosi nikako, a opet isplacuje pare nekome?

To funkcionise samo ako si duzan drzavi. Ja npr imam pravosnaznu presudu iz 1998. po kome mi neko duguje pare, ali nema imovinu odakle da je naplatim. Dvadeset i dve godine kasnije, duzan mi je te pare plus kamatu. To je jedina razlika. Ja pare video nisam i vrlo verovatno necu nikad.

Postoji jos jedna sitnica - osiguranje koje platis kod nas vazi i u inostrantstvu. A tamo su cene rada majstora poprilicno drugacije. U Srbiji, ili Bosni, polomi nekom far, kupi mu drugi, za 5-10 evra ce svaki majstor da ti ga zameni.

U Holandiji ili Engleskoj za te pare mozes da dobijes "Dobar dan" i nista vise. Sve ostalo se placa ohoho skuplje.

offline
  • Pridružio: 07 Jan 2015
  • Poruke: 50

Rastafarii ::To su cene bez tehnickog pregleda. Samo ono sto ide drzavi i osiguranju.
Sto je registracija za 1.0 motor jeftinija 5 puta nego za 3.0 ako osiguranje placa stetu nacinjenu DRUGOM vozilu?
Primer 1
Ja vozim 1.0 motor, platim 150eura registraciju. Udarim Audija A8 4200 kubika. Oni placaju popravku tog audija od 4200 kubika a ja platio 150eura registraciju.
Primer 2
Ja vozim 3.0, registraciju za 3000 kubika platim preko 500eura mozda i 700.. Udarim u audija a8 4200 kubika. Oni opet placaju taj 4.2 sa ovi 500 eura.
Zbog cega onda ta razlika u kubicima kad je svedno da li ga ja udario sa 1.0 motorom ili ga udario sa 3.0? Oni ce da plate istu stetu, a meni su dosta vise naplatili?
Ovo po kubicima bi imalo smisla da osiguranje placa moje auto, e tad bi ovo imalo logike da bude veca cena registracije ako je vise kubika jer vecinom bi znacilo da je vise kubika, veca cjena djelova za to auto.
A ovako kako sad funkcionise ja udarim nekoga, oni njemu plate ili mene udari neko, njegovo osiguranje meni placa stetu. To nema logike da bude veca cjena ili manja za auta sa razlicitom kubikazom.

Rastafarii :: To se zove "prevara osiguranja" i ozbiljno je krivicno delo. Otprilike kao i pljacka, jer jelte jeste otimanje para od nekoga. Ide se u corku zbog toga. Postoji cak i slucaj da je covek osigurao kolekciju kubanskih cigara protiv svega i svacega, pa izmedju ostalog i vatre, dosao kuci, ispusio sve i prijavio da su izgorele. Sta mislis, da li je dobio odstetu ili zaglavio zatvor?

I drugo - kad te neko lupi, ne popravljaju tebi kola do fabrickog stanja, nego samo posledice sudara. Ne moze plivajuci zamajac da strada od sudara sa zadnje strane, pa nisu ni oni sisali vesla.

Znam da je prevara, nego kazem da to neko moze lako iscenirati. Ko ce sad dokazati da je on mene namjerno udario? Moze se napraviti da je zaspao i direkt se zakucao u mene.
Uzmem ja nekog covjeka iz drugog grada, odemo u treci grad neki tamo nasumicni ili u neko selo 100km udaljeno od nasih gradova, on ide u suprot mene i "zaspi" i lupi me napred i skrsi mi sve tamo.
1. Kako ce oni znati da li je meni plivajuci zamajac bio pri kraju ako se to sve skrsi?
2. A drugo i da nekako znaju da je moj plivajuci na samrti bio, nece valjda sad traziti po otpadima plivajuci zamajac koji je pri kraju da mi ga ugrade u auto. Uzece neki solidan polovan sto je opet super bolje da je na pola zivota nego na kraju jer tog pola zivota moze preci jos 100000km.

Rastafarii ::Kako da je nadoknadi? Ti mislis da drzava isplacuje recimo 10e dnevno ostecenom dok je krivac u zatvoru? Drzava mu placa smestaj i hranu, on ne doprinosi nikako, a opet isplacuje pare nekome?

To funkcionise samo ako si duzan drzavi. Ja npr imam pravosnaznu presudu iz 1998. po kome mi neko duguje pare, ali nema imovinu odakle da je naplatim. Dvadeset i dve godine kasnije, duzan mi je te pare plus kamatu. To je jedina razlika. Ja pare video nisam i vrlo verovatno necu nikad.

Postoji jos jedna sitnica - osiguranje koje platis kod nas vazi i u inostrantstvu. A tamo su cene rada majstora poprilicno drugacije. U Srbiji, ili Bosni, polomi nekom far, kupi mu drugi, za 5-10 evra ce svaki majstor da ti ga zameni.

U Holandiji ili Engleskoj za te pare mozes da dobijes "Dobar dan" i nista vise. Sve ostalo se placa ohoho skuplje.



Ne mislim. Nego ja tebe to pitam jer si tako odgovorio.
To sam napisao iz razloga da te pitam kako moze novac kuci koji je u vecini slucajeva mnogo vece sume nego sto vrede auta koja voze moze da bude neosiguran, a auto ne moze da bude neosigurano?

offline
  • Osvjedodžbeni spretnik munjarstva
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5424
  • Gde živiš: Beograd

Polisa osiguranja i troškovi registracije nisu isto...

Osiguranje automobila se ne određuje na osnovu zapremine motora, već na osnovu snage motora, logika je da sa snažnijim automobilom postoji veća šansa da izazoveš nesreću. Dakle, ako imaš atmosferski motor od 3000ccm, može vrlo lako da se desi da ti polisa osiguranja bude veća u slučaju da imaš neki bi-turbo od 2000ccm.

https://www.auto-tehnika.co.rs/cenovnik-osiguranja-vozila/

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 513 korisnika na forumu :: 29 registrovanih, 5 sakrivenih i 479 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3028 - dana 22 Nov 2019 07:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Petar, A.R.Chafee.Jr., amaterSRB, Andrija357, babaroga, Belac91, celik, cenejac111, darkangel, Djole, dogodine, Koca Popovic, Kožedub, louderick, MarKhan, Markoni29, MB120mm, Mercury, milos.cbr, Mirage 2000N, mnn2, Rakenica, rovac, sabros, skvara, Snorks, trajkoni018, yrraf, zdrebac