Garantni rok

2

Garantni rok

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

neprilagodjena ::@Acid
Stigao je jos 13.01. Predala sam ga kurirskoj sluzbi 12.01. a posta je bila danas za sutra. I u call centru su mi rekli da racunaju od 13., znaci stigao je i prosao je rok. Grrrr....


Ako od 13.1 cekas do sada znaci da je laptop ili ispustio dusu ili je kvar takav da se ne moze poporaviti u roku od 72 sata i krece da tece onaj garantni rok od 45 dana u kome treba ili da poprave laptop ili da ti daju novi...

Buduci da imam iskustva sa servisima i sl zvace te verovatno 44 dana GUZ - Glavom U Zid GUZ - Glavom U Zid GUZ - Glavom U Zid

Sto se inspekcija tice ne vrediti da ih cimas jer prvo sto ce te pitati je da li je prosao taj zakonski rok (kako su ga prodavci nazvali) od 45 dana u kome moraju da otklone kvar ukoliko nije nece nista preduzimati...

Cak i kada prodje taj "zakonski rok" inspekcija ne izlazi na teren nego ti moras da pises dopis,pa da ides u inspekciju da das izjavu i sl peripetije pa tek kada tvoja prijava dodje na red prvo ce da utvrde da li ima osnova da se postupa po njoj pa ce tek onda da postupaju po njoj sto moze da potraje i duze od 45 dana.

Opet kazem ovo govorim iz iskustva Evil or Very Mad



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3403

Tesko da ce inspekcija tu nesto da uradi. Uvijek mogu reci da je veci kvar.



offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

@ neprilagodjena

Ja sam moj MSI kupio decemra 2009-te kod generalnog uvoznika.

offline
  • knell  Male
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 25 Feb 2008
  • Poruke: 634
  • Gde živiš: Basin City

Neke su se stvari ipak promenile.
Ukratko imamo neke klime u firmi koje su procurele u garantnom roku. Ja sam zvao servis da dodju i da ih pogledaju oni su to odbili. Pisao sam inspekciji vec nakon tri dana dosli su ljudi iz servisa i popravili klime. Sedeceg dana me je inspekcija zvala da pitaju dali su ljudi iz servisa dosli i ako jesu da im pisem dopis kako bi zatvorili predmet.
Eto neverovatno ali istinito nikakve intervencije samo obican dopis je resio stvar a inspekcija sve odradila brzo i efikasno.
Cisto sam ovo ispricao kako ne bi blatili te ljude koji bar ovde i za taj slucaj su odradili sve na nivou Very Happy

offline
  • Pridružio: 29 Jan 2009
  • Poruke: 488
  • Gde živiš: tako blizu, a tako daleko

Spavaj mirno i ne nerviraj se, jer je tvoje pravo zaštićeno. Prodavac je svestan svoje zakonom utvrđene odgovornosti, kojom su dvojako zaštićena tvoja prava: dužim, sudskim putem i kraćim, bržim, odnosno obraćanjem tržišnoj inspekciji. Koliko vidim, ovde je podbacio serviser, zbog nedostatka delova, što ne znači da si ti ostala bez prava, već je potrebno neko vreme da bi ti opet bila u posedu svog lap topa. Izvini na opširnosti, ali sam procenila da je potrebno da pročitaš ove odredbe, kako bi bila spokojna:

Zakon o obligacionim odnosima

III Garancija za ispravno funkcionisanje prodate stvari
Odgovornost prodavca i proizvođača
Član 501
(1) Kad je prodavac neke mašine, motora, kakvog aparata, ili drugih sličnih stvari koje spadaju u takozvanu tehničku robu predao kupcu garantni list kojim proizvođač garantuje ispravno funkcionisanje stvari u toku određenog vremena, računajući od njene predaje kupcu, kupac može, ako stvar ne funkcioniše ispravno, zahtevati kako od prodavca tako i od proizvođača da stvar opravi u razumnom roku ili ako to ne učini da mu umesto nje preda stvar koja funkcioniše ispravno.
(2) Ovim pravilima ne dira se u pravila o odgovornosti prodavca za nedostatke stvari.
Traženje opravke ili zamene
Član 502
(1) Kupac može zbog neispravnog funkcionisanja zahtevati od prodavca, odnosno od proizvođača opravku ili zamenu stvari u toku garantnog roka, bez obzira na to kad se nedostatak u funkcionisanju pojavio.
(2) On ima pravo na naknadu štete koju je pretrpeo usled toga što je bio lišen upotrebe stvari od trenutka traženja opravke ili zamene do njihovog izvršenja.
Produženje garantnog roka
Član 503
(1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari.
(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.
(3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo.
Raskidanje ugovora i sniženje cene
Član 504
Ako prodavac ne izvrši u razumnom roku opravku ili zamenu stvari, kupac može raskinuti ugovor ili sniziti cenu i zahtevati naknadu štete.
Troškovi i rizik
Član 505
(1) Prodavac, odnosno proizvođač je dužan da o svom trošku prenese stvar do mesta gde treba da se opravi, odnosno zameni, kao i da popravljenu, odnosno zamenjenu stvar vrati natrag kupcu.
(2) Za to vreme prodavac, odnosno proizvođač snosi rizik za propast ili oštećenje stvari.
Odgovornost kooperanata
Član 506
Kad je u izradi pojedinih delova stvari ili u izvršenju pojedinih radnji učestvovalo više samostalnih proizvođača, njihova odgovornost prema finalnom proizvođaču za neispravno funkcionisanje stvari koje potiče od tih delova ili od tih radnji prestaje kad prestane odgovornost finalnog proizvođača prema kupcu stvari.

Gubitak prava
Član 507
Prava kupca prema proizvođaču po osnovu garantnog lista gase se po isteku jedne godine računajući od dana kad je tražio od njega opravku ili zamenu stvari.


Zakon o zaštiti potrošača
2. Prava i obaveze inspektora
Član 73.
U vršenju inspekcijskog nadzora nadležni inspektor ima sva prava, dužnosti i ovlašćenja koja su propisana ovim zakonom i zakonima kojima se uređuje inspekcijski nadzor u oblastima iz člana 71. st. 2. i 3. ovog zakona.
3. Ovlašćenja nadležnog inspektora
Član 74.
Ako nadležni inspektor u vršenju nadzora utvrdi da je prodavac odbio da postupi po osnovanom prigovoru potrošača da proizvod sa nedostatkom zameni novim proizvodom ili proizvodom odgovarajuće marke (modela, tipa) ili da vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini cene tog proizvoda na dan vraćanja ili da otkloni nedostatak na proizvodu, doneće rešenje kojim će prodavcu naložiti da ispuni zahtev potrošača, odrediti način ispunjenja zahteva i rok za postupanje, koji ne može biti duži od 30 dana od dana kada je rešenje postalo konačno.
Na način iz stava 1. ovog člana nadležni inspektor postupa i kada prodavac ili proizvođač ne ispunjava uslove iz garantnog lista u skladu sa ovim zakonom i posebnim propisom.

offline
  • Pridružio: 29 Mar 2006
  • Poruke: 2215
  • Gde živiš: in the heart of the city

Hvala na opsirnosti ali imam jos nekoliko pitanja.
1. Pri kupovini uredjaja dobili smo informaciju o ovoj vrsti garancije od prodavca a i sam MSI je objavio to na svom sajtu, koji je, kako i Grbe kaze, javan i ima svojstvo javnog obavestenja. Odlucili smo da uzmemo ovaj model upravo zbog spomenute garancije. Zar nas Zakon o zastiti potrosaca ne stiti i od zabluda takve vrste? Pri kupovini smo dovedeni u zabludu (a i svako ko procita tu informaciju na sajtu ce biti) jer oni ne ispunjavaju rokove koje su sami zadali.
2. Zar garancija koja se dobija uz uredjaj ne predstavlja neku vrstu ugovora izmedju proizvodjaca i potrosaca? Nisam pravnik ali mislim da to ipak predstavlja dokument koji sa sobom nosi odredjena prava i obaveze i jedne i druge strane, a potrosac pristaje na date uslove kupovinom proizvoda. U samoj garanciji je pisalo 72 casa bez spominjanja zakonskih rokova od 45 dana, na sta smo mi i pristali kupovinom uredjaja. Zar je dozvoljeno da proizvodjac/prodavnica/distributer ili ko vec izda takav dokument, overi ga, a kasnije se poziva na zakon bez obzira sta u tom dokumentu pise?
Poslednji put kada sam zvala dobila sam odgovor da je zakonski rok 45 dana te da nemam nikakvih prava i da mi jedino preostaje da cekam, bez obzira sta je u garantnom listu pisalo, pa zato pitam.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3403

Kakv crni zakonski rok od 45 dana!? Molim vas da mi nadjete taj propis koji govori o toj garanciji.

Kod uvoznih sredstava, garanciju ne izdaje proizvodjac direktno kupcu, vec to radi prodavac. Prodavac je spona izmedju proizvoda i kupca, odnosno pravilnog funkcionisanja stvari.
Ako u garanciji pise da ce se stvar opraviti u roku od 72 sata radna, onda se taj rok mora ispostovati.
U slucaju da se u tom roku ne moze popraviti stvar imas pravo na: davanje zamjenske stvari, davanje ispravne stvare iste kakvoce, naknadu stete za nekoriscenje tvoje stvari, da trazis raskid kupoprodajnog ugovora i povracaj novca. Ove zadnje stavke ako se stvar u nekom razumnom roku ne moze popraviti.
To je sve i nevena nevene navela.

offline
  • Pridružio: 29 Mar 2006
  • Poruke: 2215
  • Gde živiš: in the heart of the city

Pa da... Htedoh cisto da jos jednom proverim da nisam pogresno protumacila. Smile
Posto je poslednja informacija da ce laptop biti gotov do kraja sledece nedelje, razmislicu do ponedeljka sta cu dalje.
Hvala svima na trudu. smešak

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 543 korisnika na forumu :: 2 registrovanih, 0 sakrivenih i 541 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Marko Marković, Snorks