winsock i senddata problem

1

winsock i senddata problem

offline
  • Pridružio: 18 Apr 2003
  • Poruke: 8134
  • Gde živiš: U kesici gumenih bombona...

prosle godine sam radio jednu igru (kao iks oks samo sa 48 polja) i tada sam hteo da napravim i multiplayer, ali nisam znao da radim sa winsock-om pa sam ostavio dok ne naucim... sada sam naucio kako da radim, ali je dosao jedan mali problemcic...

pravljenje servera je slicno kao i u Counteru... znaci: onaj ko klikne na Create game on je server a oni koji kliknu na Join oni su klienti...

tu dolazi do problema... ja se mogu kao klient konektovati na server kada upisem 127.0.0.1, ali ako se radi o mreznom igranju ili Internetu, adresa vise nije 127.0.0.1 nego neka druga...

ono sto ja moram da uradim jeste da kada server kreira on mora da posalje svoju IP adresu kako bi se klienti mogli konektovati... to sam i uradio, ali kada sam pokusao nisam mogao posto kaze da ne mogu da posaljem nista ako nisu klienti konektovani a ne mogu da ih konektujem kada ne znam IP servera...

bilo kakva ideja koja radi bi bila od pomoci...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

ne razumem pitanje



offline
  • Pridružio: 18 Apr 2003
  • Poruke: 8134
  • Gde živiš: U kesici gumenih bombona...

ja napravim server na odredjenom portu i potom moram da posaljem IP eventualnim klijentima, ali ne mogu da posaljem posto prvo moram da se sa klijentima konektujem na server, ali ne mogu posto ne znam IP adresu servera...

da li postoji neki buffer u koji bi mogao da stavim IP adresu pa da kada pokrenem klijenta i stisnem na npr. Refresh on mi u listbox doda IP adresu servera?

da li je sada jasnije?

offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

ne razumem opet problem
ako neko ukapira - nek ti odgovori

kolko ja vidim, ovo je logicki problem, a ne programerski
ako ti treba pomoc oko winsock - cimaj me

ovo nema veze sa winsock, ili te ja ne razumem

offline
  • Pridružio: 18 Apr 2003
  • Poruke: 8134
  • Gde živiš: U kesici gumenih bombona...

kako da sa servera posaljem nesto klijentu preko onog winsock.SendData "asdjasdasd", ali kada klijent nije konektovan na server?

offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

To znaci da klijent mora da otvori port - i da ceka konekciju, koju treba server da uspostavi

dakle:
- klijent se startuje, i otvara port 1234, i ceka
- server pronalazi klijent i kaci mu se na port 1234
- i onda mu preko te konekcije server kaze "asdjasdasd"

Smile

offline
  • Pridružio: 18 Apr 2003
  • Poruke: 5001
  • Gde živiš: Beograd

"ali kada klijent nije konektovan na server?"
pa konektuj klijent na server Smile

offline
  • Pridružio: 28 Jun 2004
  • Poruke: 990
  • Gde živiš: Kucura

Ja imam isti problem ali ne razumem odgovor Sad

offline
  • lue82 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 04 Jan 2009
  • Poruke: 10

To sto vi pokusavate je APSOLUTNO nemoguce! Ne mozes razmeniti nikakvu poruku izmedju 2 racunara ako ne znaju ip adrese i portove jednog od drugog. Jedino resenje je da napravis server koji ce se uvek nalaziti na odredjenom ip-u i svi se prvo kace na njega posto se unapred zna koji je njegov ip. E onda postoje 2 mogucnosti... Ili ce server da bude posrednik izmedju klijenata i salje poruke od jednog igraca do drugogo sta je protivnok odigrao ili da kada se konektuju na server u serveru ostane podatak o ip adresi klijenta. Kada drugi klijent koji nije kreirao idru hoce da udje u to kreiranu sobu onda mu server posalje IP adresu igraca koji je kreirao igru, oni se skidaju sa servera i pristupaju jedni drugome jer sada imaju ip adresu. Eto, to su te jedine 2 mogucnosti. Ne vredi ti da mi odgovaras jer sam slucajno naleteo ovde i ne znam ni na kom sam forumu, trazio sam nesto drugo Smile Poz i nadam se da ce ti pomoci

offline
  • Pridružio: 05 Mar 2007
  • Poruke: 81

Zar ne bi jednostavno mogao da pretpostavis na kom se opsegu nalazi server? Ako je LAN u pitanju, verovatno se nalazi negde izmedju 192.168.0.1-255. Prodji kroz sve adrese i ako se poveze, nasao si server. E, sad... Znam da to nije resenje prihvatljivo za net, ali za LAN bi trebalo da radi. Net-a sto se tice, mozda bi mogao imati nekog posrednika koji bi imao stalnu IP na koju bi se kacili serveri i ostavljali svoje adrese i klijenti koji bi dobijali te adrese od posrednika.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1245 korisnika na forumu :: 64 registrovanih, 6 sakrivenih i 1175 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., airsuba, babaroga, Bojan85, bojcistv, Boris90, BSD, bufanje, cemix, cenejac111, CheefCoach, cinoeye, comi_pfc, CrazyDiablo, Dimitrise93, DonRumataEstorski, DPera, dule10savic, elenemste, Georgius, GORDI, gorican, goxin, ikan, Još malo pa deda, Klecaviks, Kubovac, kuntalo, kybonacci, MB120mm, Metanoja, milenko crazy north, mkukoleca, moldway, muaddib, novator, nuke92, opt1, ozzy, Parker, repac, rovac, ruma, scimitar19, shaja1, Smiljke, Srky Boy, Srle993, StepskiVuk, Tas011, Tvrtko I, vasa.93, virked, Vlad000, vlad4, vobo, wizzardone, yrraf, YugoSlav, zillbg, Zimbabwe, |_MeD_|, 125