OpenGL 2.0 i Windows Vista

1

OpenGL 2.0 i Windows Vista

offline
  • Nom  Male
  • Građanin
  • Pridružio: 17 Nov 2004
  • Poruke: 168
  • Gde živiš: Shanghai, China

Od prijatelja koji radi u Microsoft-u u delu za razvoj DirectX-a sam (jedan od 3 shefa za razvoj) sam dobio potvrdu (znachi iz prve ruke) o GL-u pod Vistom, i to izgleda ovako:

1. Aeroglass Experience je po default-u aktivan (naravno)
2. isti koristi directx (odnoso kako ga sada vec zovu) za crtanje celog interfejsa.
3. dok je isti aktivan, GL NIJE PODRZAN APSOLUTNO u onom obliku u kom je podrzan sada vec je mapiran preko DX-a i to iskljucivo instrukcije do 1.4 verzije (znachi pa-pa shader-i) a usled tog 'mapiranja' su performanse oko 50% losije.
4. GL ce moci da radi 'punom parom' samo u fullscreen modu, gde ce se taj Aeroglass Exp. isljuciti automatski.

E sada, s obzirom da MacOS ima GL bez ogranicenja a ima izgled koji upravo Vista treba tek da postigne (btw. gledao sam neki novi Lifebook i isprobao taj chuven MacOS i izgleda da se smrznesh, ko da je sve sa shader-ima radjeno, refrakcije prozora, taskbar-a, prozori se zatvraraju "u vrtlogu vode" i td), ovaj potez M$ ocigledno ima za cilj da prekine 'cross-platform' tradiciju GL-a sto je udar ne samo na GL, vec i na Linux & MacOS jer ako je najvece trziste Windows i ako moras da radis sa DX-om, sve ce biti manje firmi koje ce raditi verziju softvera za Linux & MacOS, i da je ova maskarada da je GL emuliran "zbog tehnickih problema" samo da zamaze oci.

Ukoliko medju vama ima zaljubljenika u GL, a nekim chudom niste pogledali opengl.org, molim vas da pogledate naslovnu stranu i Headline News i procitate temu "Full performance OpenGL under Windows Vista Aero - Contact your hardware and software manufacturers".

Evo i link:
opengl.org/discussion_boards/cgi_direct.....2;t=000001



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

sasvim ocekivano od MS-a...
znao sam da ce kad tad poceti da 'sabotiraju' opengl...

no, postoji mnogo 3D Engine-a koji podrzavaju i opengl i directx, pa ti je onda sve portabilno, koristis API od engine-a, a on dalje radi sa onim sto ima [opengl ili directx]



offline
  • Nom  Male
  • Građanin
  • Pridružio: 17 Nov 2004
  • Poruke: 168
  • Gde živiš: Shanghai, China

@Peca

Slazhem se Peco, ali ja radim u firmi gde smo razvili svoj engine i svoj library za crtanje interface-a, bas zato da bude potrabilno... a sada sve to moramo al pod dx-om.. a sto smo se onda smarali sa tim???? A takvih firmi ima mnogo... i library-a za interfejse koji su bas zasnovani na gl-u (na pr. JUCE, bash dobar lib, dodushe skup)....

A kako MacOS ima sve sto tek Vista treba da bude, kako to na njemu radi bez problema? I kako emulacija DX-a na Linuxu (MaxPane sam video kod ortaka da radi preko nekog emulatora koji mapira DX na GL) radi u full-u sa jedva 5% nizim performansama...????

No comment...

Slao sam email-e proizvodjacima, u proseku jednom mesecno, a ako ima istomisljenika ovde, bilo bi lepo da i oni ucestvuju u celoj toj prici.

offline
  • Pridružio: 17 Mar 2004
  • Poruke: 293
  • Gde živiš: UK

Meni lichno nimalo nije zhao OpenGL-a. Slobodno neka ga izbace kompletno ako zhele.
Vreme ga je pregazilo, dok odbori zasedaju i odluchuju godinama, i nikako da ustanove standarde, industrija ne cheka.

offline
  • Nom  Male
  • Građanin
  • Pridružio: 17 Nov 2004
  • Poruke: 168
  • Gde živiš: Shanghai, China

O chemu ti prichash nasty? Kako ne ustanove standarde?

Pa OpenGL2.0 je standard kakav DX josh uvek nije niti ce ikada biti! A sto se tice vremena, vidim kako ga je pregazilo sa Riddick-om i Doom3... da da... nek pricha ko shta hoce...

Ne vidim po cemu smatras da ga je vreme pregazilo, bas me zanima? Osim toga, a na chemu ces da radis za Linux i Mac? Na cemu ces da radis za Play Station 3? Za tvoju informaciju, Sony je za zvanicni API za PS3 odredio bash OpenGL! Hmmm... i ti govorish o "pregazilo ga vreme"???

offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

zaboravio si Silicon Graphics mashine, i filmsku industriju...
pitanje je da li ce ikada 3D kartice moci da implementiraju i podrze sve OpenGL 2.0 mogucnosti...

offline
  • Pridružio: 17 Mar 2004
  • Poruke: 293
  • Gde živiš: UK

Citat:Osim toga, a na chemu ces da radis za Linux i Mac? Na cemu ces da radis za Play Station 3?

Tema je bila Windows i OpenGL, a NE Mac ili Linux, ne vidim zashto bi bilo kome iz drugog tabora smetalo Microsoftovo odbacivanje OpenGL-a. Daj da ne menjamo temu.

DirectX je daleko ispred OpenGL-a, narochito po brzini usvajanja standarda. Koliko je trebalo OpenGL ORB-u da uvrsti shadere u standard? I to u standard, zvanichni, koji SVI prozvodjachi podrzhavaju, a ne preko nekakvih ekstenzija. Koliko je vremena proshlo od OpenGL 1.4 verzije, zadnje koju svi proizvodjachi GPU-a podrzhavaju?

I na kraju, jesi li video kod nekog engine-a radjenog u OpenGL-u, i koliko code-pathova ima sa svakojakim podrzhanim i nepodrzhanim ORB_ ekstenzijama za svaku karticu? To je ochaj. Danas na PC-u (=Windowsu) niko ko zna da oceni vreme potrebno za razvoj 3D softvera (narochito igara) nece odabrati OpenGL pored DirectX-a (koji je svuda podrzhan i koji svake godine ne da prati, vec i postavlja standarde koje ATI i nVidia prate)


Citat:Za tvoju informaciju, Sony je za zvanicni API za PS3 odredio bash OpenGL! Hmmm... i ti govorish o "pregazilo ga vreme"???

Hvala na informaciji, nije trebalo, jer PS3 NE koristi OpenGL, vec API koji, recimo, lichi na OpenGL. Imam PS3 i Xbox360 na poslu, pusti sajtove u kojima se kazhe ovo ili ono.

A za tvoju informaciju, Sony se zhestoko zeznuo sa PS2 tako shto nije obezbedio nikakav API, vec se grafika kodirala u assembleru (ko je probao VU1 assembler zna o chemu pishem). Ovog puta su ishli linijom manjeg otpora, i priznali da ne bi bilo loshe da obezbede API koji lichi na neshto, i tako ublazhe muke developera za PS3. Naravno da su ishli na OGL look-alike, jer drugog relevantnog API-a jednostavno nema.


Anyway, ne smeta meni OpenGL niti sam veliki fan Microsofta - jednostavno realnost je takva - za Windows ti OpenGL ne treba vec poodavno, jer je DirectX bolje podrzhan i u hardveru i u softveru.

offline
  • Nom  Male
  • Građanin
  • Pridružio: 17 Nov 2004
  • Poruke: 168
  • Gde živiš: Shanghai, China

@bNasty

Ako si primetio, naveo sam da je to udar ne samo na gl vec i na developere za mac i linux jer ako razvijas softver za win, i u startu ne koristis gl, male su sanse da ces raditi to isto za max i linux -> znaci u startu manje softvera / igara za njih. Znaci tema i jeste i mac i linux bez obzira sto u samom naslovu nisu navedeni ali jesu u mom prvom postu kojim sam otvorio temu.

Sto se tice usvajanja standarda, ti si mogao sa CG-em da koristis shader-e u gl-u i pre 2.0 verzije, a sada 2.0 ima sve u svom API-ju. To sto im je toliko trebalo da usvoje sve je samo dokaz KVALITETA samog API-a.

Molim te, pa da li znas da ce sve dx aplikacije pod windows vistom da rade u nekom compatilbility modu? Ovo takodje znam iz prve ruke. Jednostavno, novi dx KAO I SVI OD VERZIJE 8 su u potpuno novi core, bez veze sa onim prethodnim??? O cemu onda pricas, o KAKVOM standardu????? Ako si instalirao DX9, on u sebi sadrzi i DX8 da bi radile aplikacije koje su koristile DX8... a DX9 je nastavak 7ce... a novi DX ce sve to da kasira i da opet bude nesto "ispocetka"... ma daj.....

OpenGL je JEDINI OZBILJAN 3D API u kome SVE RADI, ti mozes da koristis instrukcije 1.0 na drajveru koji je 1.4 ili 2.0 i to ce da radi!!!! A pod DX-om .... VEEEELIKO PITANJE.... I zato, DX NIJE STANDARD vec M$ tvorevina koju guraju iz sve snage zbog drugih OS-a i ni zbog cega drugog.

Sto se tice PS3-a, pun naziv API-ja je OpenGL ES 2.0 -> to jeste GL a ne samo da "lichi".....

Sto se tiche igara, path-ovi za shader-e su bili do pojave 2.0 verzije i sada vise nema potrebe za tim.

// ------------------------------

p.s. M$ do zadnjeg dana nije stavio library-e DX-a u finalni spisak Viste... to takodje znam od tog ortaka... znaci da oni ni do zadnjeg trenutka nisu znali da li novi DX uopste da pustaju u promet, koliko je to jos bilo rovito.... hehe, ladno ali standard.... da da ....

offline
  • Pridružio: 17 Mar 2004
  • Poruke: 293
  • Gde živiš: UK

Citat:Sto se tice usvajanja standarda, ti si mogao sa CG-em da koristis shader-e u gl-u i pre 2.0 verzije, a sada 2.0 ima sve u svom API-ju. To sto im je toliko trebalo da usvoje sve je samo dokaz KVALITETA samog API-a.
CG je standard? Po chemu? Zato shto ga nVidia gura kao shader language? Kakve to veze ima sa OGL-om?
DirectX ima HLSL vec godinama, kao deo DirecX-a, a ne neshto shto je predlozhio jedan od vendor-a i morash da ga koristish na silu. GLSL je tu sa verzijom 2.0, ali opet, mnogo je vremena proshlo.

Citat:Ovo takodje znam iz prve ruke. Jednostavno, novi dx KAO I SVI OD VERZIJE 8 su u potpuno novi core, bez veze sa onim prethodnim??? O cemu onda pricas, o KAKVOM standardu????? Ako si instalirao DX9, on u sebi sadrzi i DX8 da bi radile aplikacije koje su koristile DX8... a DX9 je nastavak 7ce... a novi DX ce sve to da kasira i da opet bude nesto "ispocetka"... ma daj.....

To "ma daj" je zove COM standard - novi interfejsi ne zamenjuju i dopunjuju stare, vec se dodaju novi, shto je jedini ispravan pristup. Tako je sa svakom verzijom DX-a i kod svih MS tehnologija vec celu deceniju.

Citat:OpenGL je JEDINI OZBILJAN 3D API u kome SVE RADI, ti mozes da koristis instrukcije 1.0 na drajveru koji je 1.4 ili 2.0 i to ce da radi!!!! A pod DX-om .... VEEEELIKO PITANJE.... I zato, DX NIJE STANDARD vec M$ tvorevina koju guraju iz sve snage zbog drugih OS-a i ni zbog cega drugog.

Nije veliko pitanje, zbog gore pomenutog COM-a - U COM interfejs DX-a 9 su takodje i interfejsi svih prethodnih verzija. I da, to ce raditi bez problema. DirectX i jeste napravljen u COM-u kako bi zadrzhao backward compatibility. Instaliraj DirectX 9 SDK i mozhesh i dalje koristiti DX8 interfejse bez problema.

DX JESTE standard na Windows-u, i svi ga koriste. Uz dodatak da je DirectX mnogo vishe od 3D API-a. GL jeste samo rasterajzer, DX u sebi ima i zvuk, networking i josh hiljade stvari.

Citat:Sto se tiche igara, path-ovi za shader-e su bili do pojave 2.0 verzije i sada vise nema potrebe za tim.

Ja upravo o tome i pricham sve vreme - koliko godina je trebalo verziji 2.0 da se pojavi? Nisam vishe ni siguran da li je OGL2.0 i prihvacen od strane svih GPU vendora, tj. da li je podrzhan kako valja?

Mislim da posmatramo stvari iz dve perspektive - moj ugao gledanja je profesionalni game-development, kod kog je jedina relevantna platforma Windows. Shodno tome, jedini relevantni API je DX, pisao ti svoj engine ili koristio 3rd party engine - feature set i brzina je uvek na strani DX-a (primer je najcheshce korishceni Renderware kome OpenGL i ne prija previshe). Shto se aplikacija tiche koje zahtevaju portabilnost, a ne radi se o igrama, mogu da se slozhim da je OpenGL verovatno bolji izbor, zbog manje lejera apstrakcije u rendereru koji bi bio potreban za razlichite APIe na razlichitim platformama.

Citat:M$ do zadnjeg dana nije stavio library-e DX-a u finalni spisak Viste... to takodje znam od tog ortaka... znaci da oni ni do zadnjeg trenutka nisu znali da li novi DX uopste da pustaju u promet, koliko je to jos bilo rovito.... hehe, ladno ali standard.... da da ....
Ne shvatam ovaj argument? Novi DX je toliko drugachiji od prethodnih verzija da je normalno da ce ga odlagati do zadnjeg momenta, kao i celi OS.

offline
  • Peca  Male
  • Glavni Administrator
  • Predrag Damnjanović
  • SysAdmin i programer
  • Pridružio: 17 Apr 2003
  • Poruke: 23211
  • Gde živiš: Niš

...ipak, jasno je da ovo 'osakacivanje' OGL-a uradjeno namerno da bi se konkurencija [linux, macos, opensource] oslabila...
to je cela poenta...
monopolista na svaki nacin gleda da potisne konkurenciju...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 788 korisnika na forumu :: 45 registrovanih, 8 sakrivenih i 735 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: amaterSRB, Andrija357, Apok, Bobrock1, CikaKURE, comi_pfc, Dimitrise93, djo97, DPera, dragoljub11987, drimer, FileFinder, FOX, galerija, Hans Gajger, HogarStrashni, Instruktor 1223, Kaplar2, Karla, kihot, Krvava Devetka, Kubovac, Leonov, Lieutenant, lord sir giga, MaksicZoran, MB120mm, mercedesamg, Metanoja, Milometer, milutin134, moldway, mrav pesadinac, MrNo, nuke92, Pohovani_00, pristinski korpus, ruma, Simon simonović, Smiljke, Stanlio, suton, uruk, Vlad000, zlaya011