Knjiga o usponu i padu „juga“

1

Knjiga o usponu i padu „juga“

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682



„Jugo, uspon i pad najgoreg automobila u istoriji“ naziv je knjige koja prati razvoj čuvenog automobila od prvog šrafa do puta na otpad. Autor sage je Džejson Vuić, Amerikanac srpskog porekla, koji je do tančina upoznao „jugića”, mada u svojoj 262 strane dugoj priči ne pominje da li ga je ikada provozao.
„‘Jugo’ je promašaj, gubitnik, defektan auto i projekat na koji je bačen novac“, piše nemilosrdno Vuić, asistent na koledžu u Virdžiniji.
Njegova knjiga (košta 26 dolara) sastavljena je od priča, kako piše „Wall street journal“, o čudnoj socijalističkoj fabrici gde je auto proizveden, i njihovim podjednako čudnim zapadnim investitorima. Istovremeno, ona je i mešavina geopolitike i bezbrojnih viceva o „jugiću”, poput čuvenog da uz upustvo za upotrebu „juga” stoji i vozni red autobusa i tečnost za odmrzavanje, ali ne motora, već ruku vozača dok gura auto... "

http://www.24sata.rs/vesti.php?id=69316



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Podsmevao se neko ili ne, da nije tog Juga (Keca, 128...), pola nase zemlje bi islo peske. On je bio realnost za veliki broj ljudi.



offline
  • Pridružio: 05 Dec 2010
  • Poruke: 41

tako je famas u pravu si

offline
  • real 
  • Elitni građanin
  • Pridružio: 25 Nov 2004
  • Poruke: 2297
  • Gde živiš: Kragujevac

Ne znam ko je taj Džejson Vuić, amerikanac srpskog porekla, asistent na koledžu u Virdžiniji? Da se izrazim u njegovom stilu, kupiti i pročitati njegovu "defektnu" knjigu, jeste "promašaj" i "bačen novac". Taj tip je očigledno neki egzibicionista, koji je napisao tamo neku knjigu, eto, tek da nešto napiše i a naravno potvrdi onu našu poslovicu: "ko će koga, nego svoj svoga". Pljuvanje po Srbima je izgleda još uvek kod njih u modi.

Ameri su toliko prepotentni, da to vređa granice čak i lošeg ukusa. Setite se samo ona dva specijala emisije Top Gear koji su snimljeni u Americi; posebno je u tom smuslu interesantna druga epizoda. Pored toga, Jeremy Clarkson se u svojim emisijama, ne jednom rugao amerima i njhovom načinu života, da je za mene zapanjujuće sa kakvom slobodom on to radi. Kod nas bi ga izbacili sa televizije čim bi zucnuo nešto protiv njih.

No, sad malo ponovo o temi. Projekat Yugo Amerika jeste u suštini bio promašaj za Zastavu. To je bila dobra reklama za našu fabriku, ali efekti te reklame nisu bili očekivani, jer su našoj zemlji uvedene ekonomske sankcije, zbog čega je na kraju ceo taj posao loše završio. Fabrika je u to vreme (kraj 80-ih godina prošlog veka) radila punom parom (preko 700 automobila dnevno) i Zastava Automobili su toliko zarađivali, da su mogli da finansiraju gubitke koje je pravila kompanija YUGO America, Inc u Nju Džersiju. Automobili u Americi su prodavani ispod ekonomske cene, samo da bi se obezbedila prisutnost na tržištu. Ne misli valjda neko da svi ostali proizvođači automobla zarađuju na prodaju svojih automobila u Americi? Ameri imaju veoma rigorozne zakone za uvoz strane robe, pa prema tome nema mesta priči da Yugo nije zadovoljavao neke standarde, kvalitet i tsl. Čak su neko vreme, na sva usta, hvalili Yuga. Bilo je novinskih izveštaja o nekoj amerikanki čiji se juguć istumbao nekoliko puta, a ona izašla nepovređena i td. Yugo je najviše ocrnjen zbog tadašnje politike koju je američka vlada zauzela prema našoj zemlji i koju nije promenila ni do danas. No, nije to jedini razlog. Zna se šta ameri voze, i ruku na srce, Yugo je njima bio smešan. Bez obzira na to, on se prodavao, jer svaka roba ima svoga kupca. Treba da znate i to, da su i neki amerikanci (inženjeri, kao i radnici) dolazili u Zastavu da rade na nekim poslovima i da im se kod nas veoma svidelo.

p.s.
Čik da neko napiše knjigu o tome kako je Zastava namerno upropašćena da bi bila poklonjena Fijatu, ko je ostao da radi i šta se tamo sada događa. Embarassed GUZ - Glavom U Zid

offline
  • Pridružio: 09 Feb 2010
  • Poruke: 22
  • Gde živiš: Prva desno

Пун ми ку*ац људи што прозивају југа, требо је тај лик што је писао ту басну горе да зимус на -27 дође и сними како ја са мојим југом на каблове помажем комшијама да упале пунте, и цитроене.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Sram ga bilo. Jugo je za svoje vrijeme bilo korektno vozilo koje je završavalo posao. Sjećam se da smo kao klinci gledali u Yuga kao dobro i moderno auto i naši očevi se nisu tada libili da uzimaju krediti i sl. samo da bi došli za njega.
Sjećam se kada sam se prvi put vozio u Yuga tamo nekih 80tih. Bio je teget Yugo koral. To je bilo ko da sam u avion sjeo.

offline
  • Pridružio: 13 Jun 2011
  • Poruke: 503

Понављам се, али морам да напишем. Југо је био добар ауто у време када је настао, али сада га је време прегазило. Погледајте какве је аутомобила производила Застава, а какве Шкода у то време (нпр. од 1970-1990), па размислите да ли је тада било места подсмеху. Санкције и сва дешавања на овим просторима уназадила су нас и сада смо неколико деценија иза оних испред којих смо раније били. За то смо сами криви.
А уверен сам да је за наше услове југо и даље користан. Јефтин је за одржавање, сервиси свуда, делови јефтини и на крају када се све сабере уколико се правилно одржава и користи може дуго да послужи. Није за нека дуга путовања, али за зујање по граду није ти неопходан бољи.

offline
  • Pridružio: 11 Feb 2009
  • Poruke: 28
  • Gde živiš: Kući, gde bih drugde?

О књизи знам мало, па не могу да пишем. Што се Југа тиче, стварно човек може свашта да прочита, не само на овом форуму.

Људи, Југо је пројектован седамдесетих као јефтин и једноставан ауто, а производња је кренула 1980. године. За то време, био је просечан ауто, таман за цену по којој су га продавали. Да је био толико добар, колико ви причате, не би Застава још 1985. почела са пројектовањем новог аутомобила, Југо Флорида (1987. представљена јавности, за то време одличан ауто). Да је Југо био толико добар, не би се паралелно производили "фића", "осмица" и "кец" (овај последњи скоро до самог краја). Тржиште у Америци је немилосрдно и показало је праву страну Југића, тј. пропаст. Јесте продат у великом броју, преко 100.000, али само због тога што је био убедљиво најјефтинији ауто на тржишту. Млади сте, па немате представу како је то све изгледало, пишете из срца, а не из мозга (што донекле разумем).

Причати данас како је Југо добар ауто је смешно, осим за оне који у други ауто нису ни сели.

loznicanin91 :: Пун ми ку*ац људи што прозивају југа, требо је тај лик што је писао ту басну горе да зимус на -27 дође и сними како ја са мојим југом на каблове помажем комшијама да упале пунте, и цитроене.
А шта би ти рекао на то да сам ја безброј пута присуствовао ситуацији да Југо неће из чистог мира да упали на температурама -10С - +30С? Све зависи од круга власника које су ти аутомобили променили и начина одржавања. Уосталом, баш си нашао са којим "аутомобилима" да га поредиш, Punto, Citroen... Та "кола" (распали кршеви) се и не продају у САД. Књига је писана вероватно по утисцима након упоређивања са бољим аутомобилима. Да не спомињем да је "басна" књижевни облик где су у главној улози животиње са особинама људи. Вероватно си мислио на "бајку"

grbe ::Sjećam se kada sam se prvi put vozio u Yuga tamo nekih 80tih. Bio je teget Yugo koral. To je bilo ko da sam u avion sjeo.
1. нисам сигуран да си возио "Корал" осамдесетих, јер сам 99,99% сигуран да је то име добио тек деведесетих. До тада се модел звао просто Yugo (45, 55, 60, 65), а остали су били Заставе (750, 128, 101)
2. Имао си тај осећај, јер вероватно ниси имао прилике да седнеш у бољи ауто. Чак је и "Кец" био далеко удобнији, да не причам о другим аутомобилима ("тристаћ") или колима страних произвођача. Не смем ни да спомињем лађе попут Peugeot 404 из 197и неке или Ford Taunus из 1980 (да не идем у перверзије типа Mercedes 123 или BMW 5).

Као што већ написах, пишете из срца или незнања, што је разумљиво, али не и поучно.

Југо је увек био добар ауто за оне са плићим џепом (којих је код нас нажалост све више) и спремне да замасте руке повремено. Тражи стално одржавање, што због лошег квалитета израде, што због лоших резервних делова. Ако се чува, добро одржава и мало и пажљиво вози, ићи ће дуго и успешно, као и уосталом сваки ауто.

Наравно, у свему је најжалосније да је књигу писао Србин (ако стварно има садржај како овде стоји, тј. ако га стварно пљује).

Хвала!

rip
  • argus  Male
  • Anti Malware Fighter
    Rank 2
  • Pridružio: 27 Apr 2008
  • Poruke: 9160
  • Gde živiš: Prokuplje

Jugo je 1990 kostao 7 000 dojch maraka. Izvoz Juga u Ameriku je bio politicki projekat USA u to vreme.

offline
  • Pridružio: 26 Okt 2012
  • Poruke: 12

Yugo podseca na lepa vremena...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 838 korisnika na forumu :: 33 registrovanih, 10 sakrivenih i 795 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., aleksandarbl, Apok, bokisha253, cavatina, darios, deLacy, djo97, doktor1964, drimer, FileFinder, ILGromovnik, JimmyNapoli, Kubovac, ladro, laurusri, mik7, milos.cbr, milutin134, Ne doznajem se u oružje, nemkea71, powSrb, Ripanjac, sasa87, Shinobi, Sir Budimir, Sirius, t84dar, wolf431, zillbg, zziko, 125