Holivud menja istoriju u filmovima?

Holivud menja istoriju u filmovima?

offline
  • boksi  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2008
  • Poruke: 474

Holivudski režiseri, produkcijske kuće, studiji i scenaristi često ne poštuju činjenice, menjaju događaje i "čiste" biografije u filmovima.

Poznato je da Holivud u želji da publici željnoj brze akcije priušti spektakl neretko prilagođava činjenice I istorijske događaje. To je naročito primetno u filmovima sa ratnom tematikom, gde promiču tehničke greške, karakteri se prilagođavaju, ružna istorija se briše. U nekim od filmova koji slede to je više nego očigledno, pišu Vijesti.

Enemy at the gates

Istočni front je veoma slabo predstavljen u zapadnoj kinematografiji. Verovatno najpoznatija i najpopularnija ekranizacija bitke za Staljingrad, film "Neprijatelj na vratima" (Enemy at the Gates) u kojem Džud Lou tumači čuvenog sovjetskog snajperistu Vasilija Zajceva, pogrešno je prikazao aktivnosti Crvene armije.

U filmu Žan-Žaka Anoa sovjetski vojnici su slati u bitku sa samo jednom puškom na dva čoveka, što je prema poznatim činjenicama nezamislivo. Istina je da su tokom epske bitke pripadnici Crvene armije oskudevali u municiji, ali nigde nije zabeleženo da su ljudi išli u borbu nenaoružani.

Snajperista Zajcev, koji je u bici za Staljingrad ubio 225 ljudi, u filmu vodi presudnu borbu sa nemačkim snajperistom Ervinom Kenigom, koji se ne pominje ni u sovjetskim ni u nemačkim ratnim dokumentima.

U-571

Film “U571” u kojem se američka posada ukrcava na nemačku podmornicu u pokušaju da zarobe nemačku mašinu za slanje šifrovanih poruka “Enigma”, verovatno je najgori primer smanjivanja uloge savezničkih trupa od strane Amerike.

U stvarnosti, pripadnici britanske mornarice su uspeli da zarobe “Enigmu” i to čak sedam meseci prije nego je Amerika ušla u Drugi Svetski rat, dok je u filmu radnja smeštena u 1944. godinu. Kada je film počeo da se prikazuje, tadašnji britanski premijer Toni Bler nazvao ga je uvredom za britanske mornare koji su se borili u ratu.

Jarhead

Nagrađivani film “Jarhead” koji je režirao Sem Mendez, sa zvezdama Džejkom Džilenholom i Džejmijem Foksom, zamišljen je kao psihološko portretisanje američkih marinaca za vreme prvog Zalivskog rata. Prema rečima veterana tog rata, mnoge scene u tom filmu su jako preterane i prenaglašene.

Bivši marinac Natanijel Fik istakao je scenu u kojoj marinci igraju oko vatre i pucaju u vazduh kao nešto što marinci nikada ne bi uradili. Posebno je naglasio da je netačno da su marinci bili izloženi psihičkoj I fizičkoj torturi kao što je prikazano u filmu, gde ih žigošu logom marinaca.

Nakon prikazivinja ovog filma američka vojska ocenila ga je “kao netačno portretisanje marinaca i lošu interpretaciju vojnog života”.

The Battle Of The Bulge

Vorner bros je 1965. prikazao ovaj film o velikoj ofanzivi američke vojske u Ardenima, u kojem američki tenk M47Paton “izigravao” nemačke tenkove “Tigar”, a džipovi koje vozi američka vojska dizajnirani su nakon rata.

Pored toga, zanemarena je činjenica da se bitka odvijala po snegu, pa ga u filmu uopšte nema. Izostavljanje njega izgleda nije bilo dovoljno, pa je borba smeštena na ravan teren uprkos činjenici da se odvijala u planinama.

Red Tails

Film “Red Tails” sa Kubom Guding Džuniorom u glavnoj ulozi, je dirljiva priča o prevazilaženju rasne diskriminacije u vojsci SAD za vreme Drugog svetskog rata, kada su navodno tamnoputi piloti bili žrtve segregacije.

Odred afro-američkih pilota prikazan je kao nedodirljiv, pa se u filmu potencira da nisu izgubili ni jedan avion za vreme rata, dok činjenice pokazuju da je taj odred pretrpeo gubitak 25 bombardera.

Flyboys

“Flyboys” je još jedan prikaz vazdušnih okršaja SAD i Nemačke, u kojem Džejms Franko tumači ulogu, je poput “The batlle of the bulge” pun grešaka u vezi sa ratnom opremom.

U filmu je nemački crveni Foker predstavljen kao standardna letelica pilota rajha, što nije bio slučaj. Slična greška desila se i sa avionima kojima u filmu upravljaju američki piloti. Model kojim oni lete “Nieuport17” bio je povučen iz upotrebe u vreme kada su Nemci počeli da koriste Fokere.

Windtalkers


Akcija Džona Vua sa Nikolasom Kejdžom, bazirana je na upotrebi Navaho jezika za slanje šifrovanih poruka u Drugom svetskom ratu. Deo priče da su pripadnici Navaho plemena koji su učestvovali u ratu i slanju poruka imali telohranitelje je tačan, međutim, demantovano je da su telohranitelji bili zaduženi da ih po potrebi ubiju, da ne bi pali u ruke Japancima.

Takođe, stručnjaci su procenili da je Vu potpuno omašio sa scenam bitke, u kojima se niko ne ponaša kao vojnik. Nema vatre kojom se pokriva napredovanje snaga i svi učesnici su udaljeni jedan od drugog ne više od 3 metra.

The Green Berets

Veliki broj filmova o ratu u Vijetnamu ima mnogo mana, ali nijedan kao “The Green Berets” sa Džonom Vejnom.

U suštini, film je propaganda u korist rata, i pogrešno su prenete i vojne i činjenice o raspoloženju javnosti u to doba.

Visoko obučeni pukovnik zelenih beretki (Džon Vejn) u pojedinim scenam drži pušku naopako, ima primetan višak kilograma i 60 godina. Tehničkih grešaka ima na svakom koraku, od loše replike puške M16 koja nema šaržer, do borova u džungli Vijetnama.

Kritičari su ovaj film nazvali “kaubojskim i indijanskim” i ocenili da glorifikuje rat i svodi ga na gomilu klišea.

The Hurt Locker

Nagrađen sa šest Oskara ovaj film prati tim stručnjaka za demontiranje bombi u Iraku. Veterani rata u Iraku ocenili su da narednik Džejms (Džeremi Rener) nije mogao da demontira 870 bombi u karijeri, kako se navodi u filmu. To bi značilo da je dnevno u Iraku demontirao 3 eksplozivne naprave.

Vojnici su prikazani kao neposlušni, a bivši tehničar za demontiranje bombi, Britanac Gaj Merot kazao je da su oni u filmu predstavljeni kao “zavisnici od adrenalina usijanih glava”.

Patriota

Ponekad, ignorisanje velikih mana neke istorijske ličnosti jednostavno ne funkcioniše. Takav slučaj je sa Frensisom Merionom (u filmu nazvan Bendžamin Martin) kojeg Mel Gibson tumači u kultnom filmu “Patriota”.

Merion je u istoriji ostao zabeležen kao čovek koji je silovao svoje robinje i progonio Indijance, dok je u filmu prikazan kao civilizovan porodični čovek. Merionovoj maloj vojsci su se u filmu pridruživali i crnci, dok je on u stvarnosti bio robovlasnik, koji je činio veća zla od Britanaca protiv kojih se borio na platnu.

http://www.b92.net/kultura/vesti.php?nav_category=....._id=677177



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • $elena 
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 15 Apr 2011
  • Poruke: 572

Ne menja je samo Holivud Wink
Istorija je ionako klizna kategorija, naročito u umetnosti.

To se zove umetnička sloboda, a šta se sve iza toga krije ozbiljna je politička tema Cool



offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

Ako svaki film posmatramo kritički svakom ćemo naći manu i neku istorijsku ili drugu neistinu a od uživanja u filmu onda nema ništa...

offline
  • $elena 
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 15 Apr 2011
  • Poruke: 572

Acid_Burn ::Ako svaki film posmatramo kritički svakom ćemo naći manu i neku istorijsku ili drugu neistinu a od uživanja u filmu onda nema ništa...

Ovo je blizu istine.
Ja sam, npr. solidno profesionalno deformisana i retko koji film može da me zgrabi od analize.
Što si bliže analizi, to si dalje od uživanja.
Tako je, valjda, u svakoj oblasti pa i u filmu. Bebee Dol

offline
  • Pridružio: 03 Nov 2006
  • Poruke: 19
  • Gde živiš: Adelaide, Australia

U sustini svaka analiza (a narocito analiza umetnickog dela) je promasaj.
Film ili "osetis" ili "ne osetis" i tu nema potrebe za analiziranjem (isto vazi i za ostale umetnicke zanrove).
Kakva moze biti korist od analiziranja "Mona Lise" ili "Gorskog vijenca"?
Nekada davno jedan profesor srpskog jezika je to jako plasticno objasnio tako da ja to pamtim i 20-30 godina posle.
Inace on je bio zestoki protivnik analiziranja knjizevnih dela koje je bilo glavno sredstvo za torturu ucenika drugim profesorima.
Analiza pesme je kao analiza zenskih grudi.
Kada pomislite na zenske grudi to je umetnicko delo prirode,inspiracija pesnika.One su razlog nesanice pubertetlija i predmet obozavanja zrelih ljudi.
A sada da probamo da analiziramo zenske grudi:
57% voda
20%proteini
16%lipidi (masti)
6% mineralne soli
1% ugljeni hidrati
Sta reci na ovo nego FFFFUUUUJJ! BLJAK! ODVRATNO!
Zato dragi prijatelji prestanite da analizirate i uzivajte.
A o netacnom prikazivanju istorije pa to nisu i ne pokusavaju da budu dokumentarni filmovi i nemaju obavezu da prikazuju samo istorijski tacne podatke,kome je do tacnosti podataka neka gleda iskljucivo dokumentarne programe (mada i oni znaju da omanu i to ne malo).

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 885 korisnika na forumu :: 30 registrovanih, 4 sakrivenih i 851 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Atomski čoban, bojcistv, cavatina, Dimitrise93, Djokislav, DragoslavS, drimer, Fog of War, Georgius, grenadir, kobaja77, kolle.the.kid, Kubovac, laki_bb, Leonov, Lieutenant, madza, mmbojana, NikolaGTR, Panter, pera bager, Petarvu, rovac, Srki94, Srle993, vathra, VP6919, zeo, zlaya011