Žanrovi igara

Žanrovi igara

offline
  • Pridružio: 16 Avg 2004
  • Poruke: 2970
  • Gde živiš: Treading On My Dreams

Akcione igre

Ova vrsta igara su možda najjednostavnije igre i jedne od najstarijih. Iz ove kategorije proizašle su mnoge druge podkategorije kao što su platforme, „Beat 'em up” i „Shoot 'em”. Većina igara je rađena u 2D okruženju a evolucijom iz njih su proizašle 3D tj. FPS, 3D platforme, avanture itd.

Jedna od najpoznatijih igara ovoga tipa jeste Super Mario. U današnje vreme većina akcionih igara je rađena u Macromedia flashu. Male su veličine i nema potrebe za instalacijom.


Avanture

Razvoj avantura počinje 1970. sa Colossal Cave Adventure avanturom, kasnije poznatom kao Zork serijal. Igrač je bio glavni lik priče a u toku igranja nailazio bi na razne zagonetke rešavajući deo po deo uz razne predmete. Prve igre ovoga tipa bile su tekstualne i igrač je komande davao tekstualnim putem (na primer, „idi napred“ - eng. go up, ili „pokupi to“ - eng. pick up) i računar bi ispisivao reakcije na to. Sa razvojem grafike razvijaju se i avanture pa umesto tekstualnih komandi sada bi igrač uz pomoć miša davao komande. Ove igre se sada zovu pokaži i klikni eng. point-and-click avanture i stekle su veliku popularnost zahvaljujući serijalima kao što su Monkey Island, King's Quest, Broken Sword i Gabriel Knight.

Trenutno najpoznatije igre ovoga tipa su: Myst, Dreamfall i Fahrenheit.


Arkade

Arkade predstavljaju sve igre koje se igraju na određenim mašinama uz pomoć žetona ili novca. Rade na principu da nakon ubacivanja novca ili žetona dobija se određen broj poena (života) ili vremena. Ove igre se obično nalaze u zabavnim parkovima, centrima, kafićima itd.

Najpoznatije igre ovoga tipa su: poker i slot. Pored ovih igara u arkadne igre spadaju i fliper, pikado, stoni fudbal, itd .


Horor preživljavanja (eng. Survival Horror)

Horor preživljavanja (eng. Survival Horror) jeste žanr u kojem vodite jednog lika i pokušavate preživeti u rigoroznim uslovima. Element straha je sveprisutan. Igre znaju biti teške u pogledu akcije i rešavanja raznih zagonetki. Grafički su prevladavale prerenderovane pozadine rađe nego 3D (radi većeg realizma). Prizori krvi su često naveliko i naširoko prisutni, kao i mnogo nasilnih i morbidnih scena, stoga se ne preporučuju mlađim igračima, niti onima sa slabim srcem. Neke igre su čak i zabranjene u pojedinim državama.

Više o ovom žanru : Survival Horror


Simulacije

Pod simulacijama se podrazumevaju igre u kojima se simulira stvarni život ili neki njegovi aspekti.


Upravljačke simulacije

U simulacije takođe spadaju i igre kao što je to Sims - eng. Sims, igra u kojoj igrač simulira život računarskih likova kroz razne radnje kao u realnom životu ili Simsiti (eng. SimCity), gde je cilj izgraditi grad, usput savlađujući razne prepreke. Prema tome simulacija je opširan pojam i iz njega su proizašle razne kategorije kao što su igra Boga (eng. God game), strategija u realnom vremenu itd.

Najpoznatije igre ovoga tipa su: Sims, Black&White, Simcity, Tycoon City: New York.


Simulacije vožnje i letenja

Ove se ipak izdvajaju kao posebna grupa, budući da su često na granici i sa sportskim igrama. Tako simulacije vožnje mogu biti i sportska takmičenja, ali i razne arkadne igra kao Need for Speed serijal.

Igre kao što su Mikrosoftov Simulator letenja (eng. Flight Simulator), igra u kojoj igrač preuzima ulogu pilota aviona, ili druge koje simuliraju svemirske letelice.

Najpoznatije igre ovoga tipa su: Microsoftov Simulator letenja, Need for Speed serijal, Colin McRae serijal, TOCA Race Driver, i druge.


Sportske igre

Sportske igre su igre koje simuliraju određenu vrstu sporta. Jako su popularne i simuliraju sve vrste sportova uključujući fudbal, košarku, odbojku, rukomet, golf, ragbi, bejzbol, kuglanje, ribolov, lov, boks, itd. Sve igre uglavnom sadrže imena pravih igrača, a svake godine izlaze nove verzije igara pa se istovremeno i ažuriraju sa novim igračima. Najpoznatiji izdavač ovih igara je firma EA Sports .

Najpoznatije igre ovoga tipa se uglavnom zovu po organizacijama, ligama ili pojedincima koje su u njima u prvom planu: FIFA Soccer, NBA Live, NHL, Tiger Woods i druge.


FPS - Pucačina u prvom licu

FPS (eng. First-Person Shooter, pucačina u prvom licu) se može smatrati kao podkategorija akcijskih pucačina. Igre su rađene u trodimenzionalnom okruženju i u potpunoj interakciji igrača i okoline. Takođe mnoge igre sa pogledom iz trećeg lica se smatraju FPS igrama kao što su Star Wars Battlefront, Unreal Tournament 2004, Duke Nukem 3D. Pored običnih postoje i tzv. šunjalice ili „stealth-based games” kao što je Splinter Cell i Thief. FPS igre su jako popularne i spadaju u grupu najprodavanijih igara danas.

Najpoznatije igre ovoga tipa su: Half-Life, Counter-Strike, Quake, Doom, Halo, Far Cry.


RTS - Strategije u realnom vremenu

RTS (eng. Real-Time Strategy) - strategija u realnom vremenu bi bila igra u kojoj se ne igra na poteze, kao u TBS (turn-based strategy) igrama, već u realnom vremenu. Igrač upravlja nad jednom nacijom i razvija je vojno i ekonomski da bi na kraju porazio drugog igrača. Prva igra ovoga tipa izašla je 1983 Stonkers i bila je napravljena za ZX Spectrum. Najveću popularnost RTS doživeo je zahvaljujući Westwood i Blizzard studiju koji su bili zaslužni za Command & Conquer odnosno Warcraft serial zahvaljujući kojem je RTS stekao veliku popularnost. Po mnogima, najizbalansiranija RTS igra je Starcaft, u direktnom srodstvu sa Warcraft igrama, čiji multiplejer mod je i sada, desetak godina kasnije, popularan među igračima.

Najpoznatije igre ovoga tipa su: Warcraft serial, Starcraft, Command & Conquer, Age of Empires, Dune serial.


RPG - Igre igranja uloga

RPG (eng. Role-Playing Game, igra igranja uloga) su igre u kojoj igrač preuzima ulogu lika i prolazi kroz igru putem naracije, odnosno interakcije sa ostalim NPC (non-playing characters) računarski vođenim likovima. Igrač ima potpuno kreativnu kontrolu nad pričom. Bitni aspekti obih igara jesu kreiranje i daljnje unapređivanje likova. U toku igre igrač dobija XP (Experience Points) poene koje troši na daljnji razvoj lika. RPG se mogu podeliti na 2 vrste:

* Zapadnjačke
* Japanske

Glavna razlika između ovih igara je u tome što su japanske igre više linearne i igrač nema punu kontrolu nad pričom. Takođe u zapadnjačkim igrama konstrukcija lika je potpuno drugačija od japanske, pa tako prilikom kreiranja likova igrač može da bira rasu i klasu. Klase u većini igara su slične pa igrač može birati između Warrior, Mage, Necromancer, Monk, Archer. Svaka klasa se odlikuje određenim atributima koje se povećavaju kako igrač napreduje kroz igru i svaka klasa ima specijalne moći pa tako Necromancer podiže mrtve, Mage baca magije, Monk leči, itd. Sve ove klase imaju svoje prednosti i mane. Dok u japanskim RPG igrama glavni junak priče je najčešće ratnik, warrior. Jedno od karakteristika japanskih igara jesu 4 elementa sveta, vatra, voda, vazduh i zemlja koja su u većini igara povezana sa određenim neprijateljima, odnosno bićima.

2006. godine kreativni tim firme Shine Co na čelu sa Milanom Đidarom uradio je prvu srpsku RPG avanturu na srpskom jeziku i za srpsko tržište pod nazivom Carević Boris i mač dobrote. Carević Boris i mač dobrote je igra bazirana na slovenskoj mitologiji u kojoj igrač susreće pregršt bića i predmeta iz slovenskog verovanja.

Najpoznatije igre ovoga tipa su: Final Fantasy, Baldur's Gate, Diablo, Diablo 2, Morrowind, Neverwinter Nights, Star Ocean, Grandia, Lunar, Chrono Trigger, Chrono Cross.


MMORPG - Masivno višeigračka igra igranja uloga

MMORPG (eng. massive multiplayer online role-playing game, masivno višeigračka igra igranja uloga putem interneta) je jedan od najnovijih vidova igranja i ujedno u najbržem rastu zbog isplativosti za proizvođače jer se za ove igre najčešće plaća mesečna pretplata u iznosu od ~15€. Izuzeci su besplatne igre ovoga tipa kao što su Silkroad Online, Knight Online, Anarchy Online itd. Jedna karakteristična igra za ovaj žanr jeste Guild Wars jer je to jedina MMO igra koja ne zahteva mesečnu pretplatu nego samo kupljeni original. Najpopularnija MMO igra jeste World of Warcraft koja ima preko 8 miliona fanova širom sveta, pa i nije čudo da sve više kompanija postaje zainteresovano za ovaj vid zabave.


Preuzeto sa Wikipedije



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Source  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 10 Jan 2005
  • Poruke: 3319
  • Gde živiš: Stara Pazova

Svaka čast za ovo Smile!



offline
  • Pridružio: 16 Avg 2004
  • Poruke: 2970
  • Gde živiš: Treading On My Dreams

Hvala. Od sada mozemo sve one koji ne znaju mnogo o žanrovima igra da uputimo na ovaj topic Wink

offline
  • mcrule  Male
  • Legendarni građanin
  • Michael
  • Spy[Covert OPS], Gathering Intel/Info & The Ultimate Like Master[@ MyCity]
  • Pridružio: 21 Feb 2010
  • Poruke: 16934
  • Gde živiš: 43.6426°N 79.3871°W

Pretender ::
Akcione igre

Avanture

Arkade

Horor preživljavanja (eng. Survival Horror)

Simulacije

Upravljačke simulacije

Simulacije vožnje i letenja

Sportske igre

FPS - Pucačina u prvom licu

RTS - Strategije u realnom vremenu

RPG - Igre igranja uloga

MMORPG - Masivno višeigračka igra igranja uloga


Uz sve ove dodao bih jos 2 koje fale:

1) TPS(Third-Person Shooter, pucacina iz treceg lica)
2) Point-And-Click Adventure(Point & Click Avantura)


Malo vise o njima:

Third-person shooter(TPS)

Third-person shooter (TPS) is a genre of 3D action games in which the player character is visible on-screen, and the gameplay consists primarily of shooting.

A third person shooter is a game structured around shooting, and in which the player can see the avatar on-screen in a third person view.

Design

Third-person shooters are a type of 3D shooter game, which is a subgenre of action game that emphasizes the challenge of aiming and shooting. These games are distinguished from other shooter games because the graphical perspective is rendered from a fixed distance behind the player's avatar, and slightly above them. They tend to be more realistic than 2D shooters, not just graphically but in terms of gameplay. For example, games often limit the amount of ammunition that the avatar can carry, and damage is usually assessed based on what part of the body is hit by a gunshot. The 3D nature of these games also allows enemies to hide around corners or behind doors in a way that is not possible in a 2D game.


Izvor i nastavak:
http://en.wikipedia.org/wiki/Third-person_shooter



Point-and-click adventure


From 1984, a new kind of graphic adventure emerged, following the launch of the Apple Macintosh with its point-and-click interface. The first adventure game to take advantage of the Mac's point-and-click interface was the innovative but relatively unknown Enchanted Scepters released the same year, followed in 1985 with the ICOM Simulations game Deja Vu that completely banished the text parser for a point-and-click interface. That same year, the NES version of Chunsoft's Portopia Serial Murder Case worked around the console's lack of keyboard by taking advantage of its D-pad to replace the text parser of the original 1983 PC-6001 version with a cursor interface for the NES version.[4] The following year, Square's Suishō no Dragon on the NES took it a step further with its introduction of visual icons and animated scenes.[5][6]
In 1987, ICOM's well-known second follow-up Shadowgate was released, and LucasArts also entered the field with Maniac Mansion, a point-and-click adventure that gained a strong following. A prime example of LucasArts' work is the Monkey Island series. In 1988, popular adventure game publisher Sierra Online created Manhunter: New York. It marked a major shift for Sierra, having used a text parser for their adventure games akin to text adventures. Another famous point-and-click graphic adventure game was Hideo Kojima's Policenauts (1994). Point-and-click was used in horror games as well as Human Entertainment's Clock Tower series quickly became popular in its first release in 1995. It later branched a sequel and a spin-off.
Graphic adventure games were quick to take advantage of the storage possibilities of the CD-ROM medium and the power of the Macromedia Director multimedia-production software. Games such as Alice (1990), Spaceship Warlock (1991), The Journeyman Project (1993), and Iron Helix (1993) incorporated pre-rendered 3D elements and live-action video, as seen to good effect later in Blade Runner.
In 1993, Day of the Tentacle, a sequel to Maniac Mansion, was released. It featured the original game as an Easter egg.
Space Quest IV became the first in the popular series to feature a point-and-click interface. King's Quest V was the first for its series. Eventually, the first games in both series would be remade in the point-and-click format with VGA graphics.

Other notable point-and-click adventure games include:

*Sam & Max Hit the Road
*The Dig
*Torin's Passage
*Freddy Pharkas: Frontier Pharmacist
*Broken Sword: The Shadow of the Templars
*Strong Bad's Cool Game for Attractive People
*Blade Runner


Izvor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Point-and-click_adven....._adventure


P.S.
@ Pretender
Svaka cast za ovaj post! Ziveli

offline
  • Student
  • Pridružio: 28 Jul 2010
  • Poruke: 377
  • Gde živiš: Kuca pored puta

Svaka cast ljudi!

offline
  • Pridružio: 20 Avg 2010
  • Poruke: 281

Svaka cast, samo sto bih ja dodao i jos 1 vrstu strategija, a to je Turn Based Strategy (TBS)

Dakle, ova vrsta strategija se igra u potezima, za razliku od RTS-a.
Veliki broj ovih igara je Open-Source, sto znaci da ih svako moze uredjivati za svoje potrebe, kako mu odgovara.
Po meni, ove igre su vise strateske nego RT, u kojima nagomilavate vojsku i pustosite neprijateljsu bazu.
Neke poznate TBS igre su:
The Battle for Wesnoth, koju igram 2-3 godine vec, i koja je fantasticna. (Napisacu temu ovih dana)

Civilization Series mozda i najpoznatije igre ovog zanra.

Steel Panthers
i druge...

offline
  • Pridružio: 23 Jul 2011
  • Poruke: 353
  • Gde živiš: Karlsdorf

Ja kao novi na forumu preturam ko mačka po tavanu i prevrćem stare stvari.
Primetio sam da su preskočene sve igre koje se odnose na igranje misaonih igara protiv kompa, i ne samo misaonih, isto važi i za mnoge društvene igre koje su jako popularne u kompjuterskim varijanatama?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 508 korisnika na forumu :: 7 registrovanih, 0 sakrivenih i 501 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: havoc995, hyla, Karla, kikisp, Mixelotti, Shilok, zlaya011