Kako brzo uciti i pamtiti?

1

Kako brzo uciti i pamtiti?

offline
  • Aco Krstic
  • Pridružio: 16 Feb 2012
  • Poruke: 56
  • Gde živiš: Brcko

Ovako ja ucim vec nekih 2 godine. I postigao sam jako dobre rezultate na kraju godine. NPR 8 razred sam zavrsio sa 3 (obicno ucenje "Bubanje napamet") 9 razred 4 (Koristeci ovaj nacin ucenjasto sam naveo ovde dole) i 1 razred srednje 5 (isto ovaj nacin) Sto znaci da mi je pomogao... Neznam da li ce vama pomoc... Ali u vecini slucajeva pomogne.... Very Happy

PRAVILNO UCENJE
1. UČITE SA RAZUMEVANJEM
Da bismo neki tekst mogli da zapamtimo, moramo ga prvo pročitati sa razumevanjem. Ne žurite! Ako treba, pročitajte tekst i dva puta da biste bili sigurni da ste ga dobro razumeli. Ovo će se kasnije tokom učenja pokazati kao ušteda u vremenu jer ćete brže pamtiti.

2. PRVO UČENJE PA PAMĆENJE
Nemojte učiti površno i počinjati sa obnavljanjem pre nego što ste lekciju naučili (tako se samo uči napamet). Podelite gradivo na nekoliko smislenih celina i učite ih i ponavljajte jednu po jednu, a zatim i sve zajedno, kako bi te celine postale povezane – pa ćete ih lakše kasnije reprodukovati.

3. OSNOVA ZNANJA
Prvo naučite najosnovnije definicije, odredbe, pravila ili principe koji se pominju u datim lekcijama. Ako ove osnove dobro zapamtite, lakše ćete se prisećati i nekih detalja iz datog gradiva. U principu , prema svom znanju se odnostite kao da gradite kuću. Prvo dobro morate da postavite temelje, a onda znanje polako nadograđujete.

4. PRINCIP JEDNOSTAVNOSTI
Kada ponavljate gradivo, trudite se da se izražavate jednostavno, da ono o čemu ste čitali pojednostavite. Jednostavan materijal se lakše pamti i u našoj memoriji jednostavne formulacije se lakše raspoređuju, pa im je samim tim lakše i pristupiti.

5. POSTAVLJAJTE SEBI PITANJA
Pokušajte da nakon učenja neke lekcije zabeležite pitanja koja je potpuno pokrivaju. Samim tim, kada budete umeli da odgovorite na sva pitanja – ovu ste lekciju savršeno naučili.

6. VIZUELNO PAMĆENJE
Mnogi ljudi vizuelno pamte. Zato je dobro ako ono što učite možete sebi i vizuelno da predstavite (npr. delove oka ćemo lakše zapamtiti ako ih učimo sa slike). Ako gradivo nije takvo da se može vizuelno predstaviti, koristite flomastere u više boja kada podvlačite gradivo. Recimo crvenu za nazive glavnih pojmova, plavu za osnovne definicije, zelenu za primere i narandžastu za neke interesantne detalje. Na ovaj način ćete prilikom prisećanja bukvalno moći da prizovete sliku neke strane iz knjige u pamćenje i da se sa lakoćom setite traženih informacija.

7. TEHNIKE PAMĆENJA
Postoje mnoge tehnike za efikasnije i brže učenje i pamćenje. Možete ih potražiti na internetu ili u različitim knjigama na ovu temu. Ali da znate, i ove se tehnike moraju vežbati!

8. IZBEGAVAJTE UČENJE NAPAMET
Ono što se nauči napamet veoma brzo se i zaboravi. A ako se setite priče o osnovama znanja (treći princip u ovom tekstu), ono što jednom dobro naučite poslužiće vam kao temelj za naredna znanja iz raznih oblasti, koja ćete mnogo lakše sticati.
Takođe, u životu nam se desi da i po dva ili više gradiva treba da reprodukujemo u kratkom vremenskom periodu. A učiti više različitih gradiva napamet u isto vreme skoro je nemoguće i za mozak vrlo naporno.
Ziveli



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5424

Mislim da je učenicima veći problem motivacija za učenje, nego samo učenje.



offline
  • Pridružio: 22 Maj 2012
  • Poruke: 139

ivance95 ::Mislim da je učenicima veći problem motivacija za učenje, nego samo učenje.
Slazem se.Najteze je naterati sebe da se sedne i zagreje stolica.
A što se tiče problema sa samim učenjem,pomažu mape uma

offline
  • Fil  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2009
  • Poruke: 16586

Ja sam ucio na sledeci nacin:

* ispod naslova svake lekcije napisati "kamene temeljce" lekcije.
Na taj nacin konceptualno znas kada ti profesor postavi pitanje - sta sve treba da pomenes da bi imao kompletan odgovor (ma kakav on bio).

* princip precrtavanja pasusa
Prilikom ponavljanja knjige sam praktikovao da precrtam svaki nebitan pasus, ili ako ima nesto bitno da kazem u jednoj recenici poentu

* podvlacenje
Umnogome pomaze podvlacenje sa markerima u vise boja. Ko ponavlja knjigu u vise iteracija, u svakoj iteraciji se mogu naglasiti stvari kod kojih zapinjemo i sl.

* crtanje
Iako se na ovo izgubi jedan deo vremena, streberske definicije ili podele koje treba nauciti napamet se lakse nauce ako se "smisli" neka prica vezana za podele. Na primer, ako je podela vezana za sirovine, ja zamisljam odmah drvo na traci i sve ostale stavke povezujem sa tim. Ako dobijem ispitna pitanja, meni je odmah da podela u glavi jer vidim sliku.

* Analiza
I najzad, ako je neka materija toliko teska (lose napisana, zamrsena, .... ), ta poglavlja sam "parsirao" i napisao sebi u svesku i odatle ucio.

offline
  • Pridružio: 04 Mar 2012
  • Poruke: 903

Mislim da ucenicima nije problem samo ucenje i motivacija, vec navika.

offline
  • Research Engineer @MalwareBytes
  • Pridružio: 09 Avg 2011
  • Poruke: 15877
  • Gde živiš: Beograd

Aleksandar736 ::Mislim da ucenicima nije problem samo ucenje i motivacija, vec navika.

U pravu si, ali to zavisi od predmetnih profesora i od same skole...

Ja sam na prijemnom za srednju imao maksimalnih 40 bodova, prve dve godine sam ucio po 2-3 sata dnevno sto je bilo sasvim dovoljno za moju srednju skolu. U trecoj i cetvrtoj nisam ucio toliko za mesec dana, a sve to zbog neozbiljnih profesora. Svaka cast nekim izuzecima...

Sada kad vidim koja je razlika na fakultetu ucenika iz gimnazije i drugih skola, to je kao nebo i zemlja...a sve zato sto imaju ucenje usadjeno u mozak...

offline
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5424

Lepo kaže moja profesorka Fizike. "Čim ste vi ovde, vi možete dosta da postignete, tačno je da sa gimnazijom imate dosta široko znanje, ali je primarni zadatak da steknete radnu naviku".

offline
  • mcrule  Male
  • Legendarni građanin
  • Michael
  • Spy[Covert OPS], Gathering Intel/Info & The Ultimate Like Master[@ MyCity]
  • Pridružio: 21 Feb 2010
  • Poruke: 16934
  • Gde živiš: 43.6426°N 79.3871°W

TwinHeadedEagle ::U pravu si, ali to zavisi od predmetnih profesora i od same skole.....

Pre svega, od OBRAZOVNOG SISTEMA. Wink


TwinHeadedEagle ::Ja sam na prijemnom za srednju imao maksimalnih 40 bodova, prve dve godine sam ucio po 2-3 sata dnevno sto je bilo sasvim dovoljno za moju srednju skolu. U trecoj i cetvrtoj nisam ucio toliko za mesec dana, a sve to zbog neozbiljnih profesora. Svaka cast nekim izuzecima...

Same here...
I onda kasnije kazu nisu profesori krivi... Delom svakako jesu.



ivance95 ::Mislim da je učenicima veći problem motivacija za učenje, nego samo učenje.

- Motivacija / inspiracija
- Perspektiva [Toga ovde nema] S obzirom na stanje u svetu, a pogotovo ovde kod nas, izvoli ti uci na takvu 'motivaciju'...
- Paznja/Koncentracija [Zato sto su casovi/predavanja veoma monotona i dosadna]


Koga interesuje, neka pogleda lepo ovaj video, tu je sve lepo objasnjeno, nema potrebe vise trositi reci:









P.S.
Poseban je problem u tome sto dok jurimo da zavrsimo skolu/fakultet, smetnemo sa uma i gurnemo u stranu mnogo od onoga sto nam je vazno ili u nama samima vredno!

offline
  • Nikola
  • Pridružio: 27 Jan 2013
  • Poruke: 21
  • Gde živiš: Novi Sad

Na primer, meni je veoma tesko da nateram samog sebe da zagrejem stolicu i da pocnem da ucim. Ali desilo mi se nekoliko puta da sam sebi zacrtao da cu nauciti i naucio sam. Najtezi deo je da nateras sebe da ucis.

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2011
  • Poruke: 941

Mislim da sve ove, ili bar većinu, metoda, učenici mahinalno koriste. Oni će naći način da sami sebi olakšaju učenje a ovi načini su najčešći.
Npr. mene Mrzi da učim. Da, mrizi me, ali zato u školi zapamtim sa časa, zabeležim u tezama šta mi nije najjasnije, pitam nekog da mi objasni, i eto, prolazim sa odličan Smile Ništa napamet! Ima par učenika u mom razredu koji nabubaju sve pa kada odgovaraju nemaju pojma o čemu pričaju i često mešaju čitave rečenice i pričaju bez smisla. Najsigurnije je meni kada ja to shvatim i posle može da me pitaju šta hoće ja ću na to moći da odgovorim Smile
I da, izbegavam knjigu. Moj smer je takav da mi nigde ne treba knjiga (bar meni ne treba) tako da nema podvlačenja, precrtavanja, bojenja, crtanja itd Smile
Najjednostavnije učenje uz najmanji napor i bez učenja kod kuće Smile

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1343 korisnika na forumu :: 56 registrovanih, 3 sakrivenih i 1284 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., Acivi, amaterSRB, aramis s, babaroga, bankulen, Bobrock1, bojankrstc, Botovac, Bubimir, comi_pfc, danilopu, darcaud, DENIRO, Dimitrise93, Djokkinen, Doca, dule10savic, GandorCC, Georgius, HogarStrashni, HrcAk47, hyla, Ivan001, kalens021, kjkszpj, krkalon, Kubovac, kunktator, kybonacci, laurusri, Luka Blažević, milanovic, milutin134, Mixelotti, mrvica78, nenooo, Panonsky, Panter, panzerwaffe, pristinski korpus, proka89, raptorsi, robertino, ruma, sickmouse, slonic_tonic, Smajser, Sumadija34, suton, taz1cl, vathra, VJ, Vladko, vukovi