Polovnjak na testu: Opel Astra G 1.7TD

1

Polovnjak na testu: Opel Astra G 1.7TD

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field



Predstaviću jedan od najpopularnijih polovnjaka na našem tržištu Opel Astru G u karavan verziji. Na tržištu se pojavila 1998. godine u karoserijskim varijantama hečbek, sedan, kupe i karavan. Za kratko vreme postala je pravi bestseler na tržištu. Ovu seriju Astre je karakterisala široka paleta benzinskih i dizel agregata. U ovom tekstu biće predstavljena Astra Karavan sa turbo-dizel motorom od 1700ccm i 68 konjskih snaga. Ostala paleta motora čine turbo dizeli u rasponu od 1.7 do 2 litra u rasponu snage od 68 do 100 konjskih snaga. Bezinske motore čine agregati od 1.2 do 2 litra u rasponu snage od 65 do 136 konjskih snaga.


Unutrašnjost

Enterijer Astre čini kvalitetno izrađena komandna tabla od crne plastike koja ipak deluje pomalo hladno. Na komandnoj tabli su vrlo pedantno i logički raspoređene komande a sportski utisak upotpunjuje trokraki volan koja na sebi ima tastere za kontrolu muzičkog uređaja. Na centralnoj konzoli se nalaze kontrole za ventilaciju i klima uređaj ako postoji u opremi kao i displej na kom se nalaze podaci bitni vozaču. Neki vozači će možda naći zamerku sedištima koja su tvrda ali ipak dobro drže u krivinama. Tapacirung vrata deluje malo skromnije tako da se to može svrstati u zamerke. Što se opreme tiče, ovaj primerak Astre o kome pričamo je u spisku opreme imao dva vazdušna jastuka, servo volan, radio sa komandama na upravljaču, daljinsku centralnu bravu, ABS, podešavanje visine sedišta. Električni podizači prozora se nisu nalazili na spisku opreme. Zamerka se takođe može uputiti i na nedostatak pregrada za sitnice u putničkom prostoru. Astra karavan poseduje prtljažni prostor od čak 1500 litara zapremine što je i više nego dovoljno za prosečnu porodicu.




Motor

Kao što sam napomenuo, pogonski agregat u ovoj Astri je Isuzu’ov turbo dizel od 1700 kubnih santimetara i 68 konjskih snaga dok je obrtni momenat 135 nm. Treba napomenuti da ovaj motor ne pruža ubedljive performanse ali je i više nego zahvalan za svakodnevnu upotrebu. Potrošnja je jako skromna, u gradu troši oko 7 litara a na otvorenom putu oko 5.5.

Tehnički podaci
Motor.................... turbo dizel, 4 cilindra, 8 ventila
Zapremina............1700ccm
Snaga...................68 ks
O.moment..........132nm
Maks. Brzina........158 kmh
Ubrzanje 0-100 kmh.........17.5s




Održavanje

Kao česti kvarovi kod ove Astre se javlja kvar protokomera što za posledicu može imati gubitak snage motora. Zatim često se kvari i EGR ventil koji služi za recirkulaciju izduvnih gasova. Ponekad pomaže i samo čišćenje tog dela koje vlasnici mogu i sami uraditi.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Treba napomenuti da se motor 1.7 td pravio i u isuzijevoj fabrici i u Njemackoj. Iako je u pitanju isti motor, serviseri vise hvale ovaj koji je isporucivao Isuzu.



offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Isuzu vec dugo vremena isporucuje motore Opelu mada to malo ko zna. Generalno su se dobro pokazali.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Pa da , jos od vremena kadeta i njegovog motora 1.7d.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Taj motor je prethodnik ovog o kome sam pisao u prvom postu. Samo sto mu je dodat turbopunjac i malo je osavremenjen.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

U sustini i ovi dansnji 1.7cdti vode porijeklo od njega.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Opel Astra je generalno nasledik Kadeta. Kadet je legenda Opela, prodavao se odlicno svuda a posebno je bio aktuelan u zemljama bivse Jugoslavije kao i u siromasnijim zemljama istocne Evrope. Pored Golfa 2, Kadet je bio pravi narodni auto. Dolaskom Astre na trziste, nastavljena je tradicija pravljenja automobila za sire narodne mase, medjutim sada je Astra postala odlicno opremljen automobil koji, cini mi se, im za cilj da osvoji neku drugu publiku. Nesto slicno kao sto je VW uradio sa Golfom.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Kadat kao automobil,pomom misljenju, je mnogo bolje i ljepse auto od dvojke. da nije imao problem sa korozijom,na mjestu VW bi danas bio opel.
Astre su po meni lijepa auta. Ako izuzmemo prvu verziju koja se dosta kvari, ostaek astre su ok auta. Narocito mi se svidja model do 2009. godine sa 1.3 cdti motorom sa 90ks i zadnji model od 2009. sa tim motorom ali 95ks. Mislim da bolje auto za grad ne treba.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Kod Opela iz tog perioda je karoserija generalno bolna tacka. kadet je, da kazemo, oduvek bio low cost model i bilo je za ocekivati da mu je to mana. medjutim, to se isto desavalo i kod Vektre i kod Korse i kod Omege. Kasnije su mnogo popravili kvalitet izrade.

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Ja dizela nikada nisam imao, ali kazu da je ovaj Isuzu motor neunistiv.A sto se tice korozije na opelu, ne znam ni sam.Vidjao sam ih stvarno prosute, ali ja imam jedno kadeta kome je limarija kao nova.Znaci nigde truo, ali zato svake godine pred zimu se proveri zastita, i zastiti se ako je negde skinuta.Tako da moje generalno misljenje je da je tu najbitnije odrzavanje.I jos nesto, promenio sam dosta kola, pa sam imao i Golfa.Mozda gresim, ali Golf truli nekako podmuklo, prvo mu satruli patos (sto bi rekli spolja mamac, a unutra jadac), dok Opel prvo pokaze na rubovima i pragovima, a patos mu ostane netaknut.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 827 korisnika na forumu :: 8 registrovanih, 1 sakriven i 818 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: comi_pfc, draggan, pein, prle122, Shilok, stalja, zlaya011, šumar bk2