Autodesk predstavio svoj game endžin "Stingray"

Autodesk predstavio svoj game endžin "Stingray"

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12391



Autodesk je predstavio svoj game endžin koji je nazvan Stingray.

Stingray će biti usklađen sa Mayom LT, Mayom i 3D Studio Maxom što razvojnim timovima omogućava da lako i brzo izmene svoje modele između aplikacija.

Pored modernih stavki kao što je PBS, integrisani su i Autodesk Beast, Humanik, Scaleform, Navigation, Nvidia PhysX i WWISE.

Razvojni timovi će imati dosta pomoći od strane samog Endžina. Moći će da naprave tkzv. žive izmene koje će se primenjivati na sve platforme tokom testiranja.

Kako Autodesk navodi, endžin je namenjen pojedincima sa bilo kakvim znanjem ali i profesionalnim razvojnim timovima. Na raspolaganju će biti node editor kojim se mogu praviti skripte i logika a za programere je tu LUA. Uz dodatnu doplatu se može preuzeti i C++ source kod.

http://stingrayengine.com/



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • konsultant
  • Pridružio: 27 Avg 2015
  • Poruke: 7

Gledajuci ovaj video Stingray me dosta u svom radnom okruzenju podseca na IClone iako IClone nije namenjen za pravljenje video igara vec animaciju verujem da ce dosta njih paralelno koristiti i jedna i drugi...



offline
  • Pridružio: 25 Jan 2004
  • Poruke: 2784
  • Gde živiš: Niš

@Srki

Kako ga porediš sa Unity? Smile
Pitam čisto informativno, ne smaram da porediš sve Smile ... samo možda 'naučim' nešto Smile

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12391

Nisam probao Stingray, @Default.

Ovako, po celoj priči :

Plus :
Autodesk alat koji je integrisan u ostale Autodesk alate - Iako i Unity može da učita izmene iz fajla koji se sačuva u Blenderu recimo, Autodesk navodno ima neku integracjiu na višem nivou, što je OK.
Shader dodaci - ono što vidiš u Mayi je ono što vidiš u Endžinu, plus programeri mogu da tweakuju kod - Unity i ostali endžini su drugačiji i obično koriste hardkodirane shadere
Node scripting - osoba koja je talentovana i pravi modele ne mora da zna da programira a može da napravi neku igru ili demonstraciju, Unity to ne može bez pazarenja neke ekstenzije, koja je verovatno ograničena ...
...

Minus :
Cena - 30 mesečno nije ni pristupačno ni, za sada, opravdano (za pojedince i ljude koje interesuje endžin). Mislim da će Stingray koristiti ljudi koji već imaju licence za ostatak softvera Autodeska. Mislim da početnici neće izabrati Stingray umesto Unityja, CryEnginea ili Unreala, jer su ovi besplatni i dokazano alati koji se koriste za ozbiljne igre.

Na kraju dana, dok se ne pojavi neki baja koji je talentovan i sa mnogo keša, nećemo da vidimo pravi potencijal endžina. Stingray je preimenovani Bitsquid endžin kog je Autodesk kupio prošle godine. Kažu da se nije mnogo promenilo ispod haube što je možda znak za malu uzbunu - čitao sam kako se neki žale na "outdated" mogućnosti endžina na nekim poljima.

Sve u svemu, nemam pojma Very Happy

Ako Autodesk napravi pro alat sigurno će da napravi frku UE i Unity timovima. Ako bude prosečan endžin biće samo jedan od izbora. Svakako ova cena smeta početnicima i osobama koje su znatiželjne ...

Mislim da timovi ne brinu mnogo o imenu ili projektima koji su napravljeni uz neki endžin. Bar prema onom što sam čitao - timovi biraju endžin koji će im najviše odgovarati za njihov projekat. Čak sam čitao par puta kako ljudi u sred razvoja neke igre promene endžin jer smatraju da je drugi vredan muka kroz koje tim prođe dok prebaci projekat.

I dodao bih još da su neke pro igre koje su napravile boom na sceni bile napravljene u game makeru recimo. Smatram da stvarno nije toliko bitan endžin koliko kreativnost osobe koja pravi igru ali i iskustvo celog tima da oživi neku ideju.

Unity je od verzije 5 postao ozbiljniji igrač na polju realističnih igara jer su odradili presvlaku osvetljenja i stock shadera Very Happy

Ja u poslednje vreme ne čačkam mnogo Unity. Nemam vremena... Radio sam na nekoj 2D igri ali mi se tim ohladio jer ima dosta posla oko crtanja a umetnica je na faksu. Sada pokušavam da napišem neku igru za Android pa ću videti gde će to završiti ... cap cap

Ziveli

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 706 korisnika na forumu :: 29 registrovanih, 4 sakrivenih i 673 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Andrija357, aramis s, Areal84, Asparagus, Bobrock1, Boris BM, Darko8, Dežurni_Automatičar, Georgius, ILGromovnik, Kubovac, Milos ZA, nenad81, nesa1962, ostoja, Parker, proka89, raptorsi, Ripanjac, S-lash, S2M, suton, Trpe Grozni, Vlada78, vukovi, wolf1, Wrangler, zlatkoa987, |_MeD_|