Uvlačenje modela sa teksturom Blender -> Unity

Uvlačenje modela sa teksturom Blender -> Unity

online
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 12391

Velika misterija je bila (još uvek jeste) za mnoge kako uvući Blender modele/projekte sa teksturama u Unity. Oni koji ne znaju za ovaj način svakom materijalu na sceni dodeljuju teksturu ručno, što se pretvara u noćnu moru ukoliko imate ogroman broj modela.

Dobra vest je da postoji način da uvučete modele direktno sa teksturom i upravo ćete saznati kako !

Blender :
1. Napravite model



2. Odradite UV mape/teksture



3. Properties editor > Materials > Dva puta klik na plusić
Selektujte prvi unos > New > nazovite ga "Base"
Selektujte drugi unos > New > nazovite ga "Zidovi" (ili kako god)



4. Taster Tab da uđete u edit mode > Selektujte sva lica koja su zidovi


Kliknite na Assign dok je selektovan "Zidovi" materijal :


Ponovite proces za svaku logičku celinu modela.
Kod mene na konkretnom modelu imam ukupno pet materijala. (Zidovi, krov, drvo1, drvo2)

Kada napravite sve materijale za svaku celinu i dodelite lica :

5. Izaberite jedan materijal, u mom slučaju "Zidovi" i kliknite na "Textures" karticu u istom editoru :



6. Kliknite na New i izaberite "Image or Movie" kao "Type"



7. Izaberite ISTU teksturu koja se nalazi na modelu za tu sekciju



Unity
8. Prevucite blend fajl ili eksportovani selektovani model u Unity

9. Napravite folder "Textures" i istom folderu i iskopirajte sve teksture koje ste koristili u Blenderu (Savet : Veoma lako možete da dobijete sve teksture na jednom mestu. U blenderu : File > External Data > Pack all into .blend; File > External Data > Unpack > In same folder )

10. Dok je selektovan model koji ste uvukli u Unity, u inspektor kartici podesite sledeće opcije ovako :
Scale = 1 - Samo u slučaju da je 0.01
Material Naming : By Base Texture Name



Kliknite na apply.

Odmah ćete videti promenu - vaš model će imati teksture koje ste imali u Blenderu.

Ovaj način dodeljivanja imena materijalu znači da će svaki materijal koji koristi naziv "Ciglezida" dobiti teksturu koja je tako nazvana a nalazi se u istom folderu unutar foldera "Textures".

Po meni sjajan način za brz rad jer omogućava da imamo više materijala sa istim imenom na sceni u Blenderu... Takođe vi kada primenite neku teksturu 100% ste sigurni da tu treba biti, za razliku od materijala sa kojima može veoma lako da se pogreši Smile

Ziveli Btw ovo sam uradio uz eksportovani FBX fajl, pa se ne ograničava samo na Blender već globalno... Nema na čemu Smajli



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1247 korisnika na forumu :: 47 registrovanih, 5 sakrivenih i 1195 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., ajo baba, amaterSRB, armor, Atomski čoban, bojank, BORUTUS, Buzdovan, cavatina, cenejac111, Dorcolac, dule10savic, Futurama, goxin, ILGromovnik, Istman, Ivan Campo, JimmyNapoli, Još malo pa deda, Kaplar2, Karla, kokodakalo, Krusarac, Krvava Devetka, kuntalo, Luka1998, Marko Marković, mikrimaus, mile23, milimoj, moldway, mrav pesadinac, Nemanja.M, NoOneEver Dreams, Oscar2, ozzy, Rakenica, raso7, Regrut Boskica, Srki94, stankolich, Tvrtko I, Wrangler, zdrebac, zeo, Žrnov, žeks62