Formula 1, 2022.

4

Formula 1, 2022.

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7717
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Karavan F1 već se nalazi u Holandiji, a prethodnog vikenda vožena je VN Belgije na legendarnoj stazi Spa na kojoj se GP trke voze još od 1925. godine i koja će, na radost ljubitelja F1, i dalje ostati u kalendaru Najbržeg cirkusa.

Ipak, sama trka bila je najzanimljivija navijačima Red bula, odnosno onima koji uvek navijaju za ekipu na vrhu (a takvih u Srbiji, ne samo kada se radi o trkama, nikad nije nedostajalo)... Dominacija Red bula potvrđena je još jednom nakon što je branilac titule i lider šampionata Maks Ferstapen bez veće muke stigao do nove pobede, iako je startovao kao tek 14.

Holanđanin je bio najbrži u kvalifikacijama, ali je zbog kazne usled zamene pogonske jedinice morao u donji deo startnog poretka, što je, ako ćemo iskreno, bio i najzanimljiviji deo vikenda u Belgiji. Čak sedam vozača, među kojima je pored Ferstapena bio i njegov papirnati konkurent Šarl Lekler u Ferariju pomereno je na startu zbog tehničkih kazni, pa su se, osim Pereza, Sainza i Hamiltona, u vrhu startnog poretka našla i neočekivana imena poput Aleksa Albona u Vilijamsu.

Ipak, sve je to nestalo u nedelju... nije nedostajalo uzbuđenja na stazi, naprotiv... duel Alonsa i Hamiltona nakon kojeg je dvostruki svetski prvak sedmostrukog nazvao ''idiotom koji ume da startuje samo sa prve pozicije'' LOL , troboj Gaslija, Okona i Vetela u kasnijoj fazi trke i ponovo ''nesrećni'', da ne upotrebim neku težu reč, Ferari koji je u završnici mogao da dodatno upropasti ionako loš dan Leklera i košta ga pozicije i dodatnih bodova.

Pred VN Holandije i osam trka do kraja, deluje da samo čudo ili splet okolnosti mogu sprečiti Ferstapena da odbrani titulu pošto je njegova prednost nad sada drugoplasiranim Perezom koji nikada nije predstavljao pretnju sada iznosi čak 93 boda (284:191). Lekler je skliznuo na treću poziciju sa gotovo trocifrenim zaostatkom (186)... U poretku konstruktora još je manje neizvesnosti pošto Red bul sada beži Skuderiji 118 bodova (475:357)...

Već prekosutra sledi trka na stazi u Zandvortu...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7717
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Napisano: 07 Sep 2022 2:17

Sve je manje neizvesnosti po pitanju toga da li će Ferstapen odbraniti tiutlu, pošto je nakon nove pobede pred domaćom publikom njegova prednost nad prvim pratiocima, Leklerom iz Ferarija i Ferstapenovim ađutantom Perezom, porasla na 109 bodova.

Matematički, sve je i dalje veoma otvoreno pošto je u igri i dalje veći broj bodova, maksimalnih 184 ako dobro računam...

Sama trka nije bila nezanimljiva, ponajviše zbog kvara na automobilu Valterija Botasa čiji je Alfa Romeo ostao u kvaru na kraju startno-ciljnog pravca što je 15 krugova pre kraja izazvalo izlazak vozila bezbednosti. Ipak, i pre toga naslućivao se epilog pošto je Red bul još jednom demonstrirao snagu, Ferari je još jednom pokazao da nema ekipu ni u upravi tima, ni u boksu, dok se Mercedes na neki način priključio Skuderiji pošto se ispostavilo da su i oni napravili grešku u prvom krugu pod vozilom bezbednosti i ostavili tada vodećeg Hamiltona na starijim tvrđim pneumaticima u odnosu na konkurente, pretvorivši ga tako u laku metu za preticanje, posle čega je izgubio ne samo moguću pobedu, već i plasman na podijum.

Za kraj, par reči o Zandvortu... nakon Spa, koja je jedna od najlepših, ako ne i najlepša staza u F1, gledali smo njenu, rekao bih, suprotnost u Holandiji. Ne računajući prošlu godinu, poslednji put vožena je sredinom osamdesetih i, ako mene neko pita - trebalo je tamo i da ostane... u istoriji... Duža skoro hiljadu metara od Monaka, ali sa bržim krugovima nego u Kneževini, pokazala je svoje loše strane tamo gde se možda moglo i očekivati - navijači... bez obzira koliko god simpatija dobili u onim narandžastim majicama... Holandija je pala po pitanju organizacije. Najpre smo u kvalifikacijama videli scenu koja kao da se odigrala na fudbalskoj utakmici. U dva navrata, na stazi je završila dimna kutija bačena iz publike!



Prvi put u Q3, kada su kvalifikacije i nakratko prekinute, a drugi put u Q1, ali indikativno, tada nije došlo do prekida... da li zato što u tom trenutku Ferstapen nije imao prvo vreme, a kako se sve odvijalo na oko manje od tri minuta do kraja, pitanje je da li bi, uz očekivanu gužvu na kratkoj stazi uspeo to i da učini... Prema dostupnim informacijama, počinilac je odmah udaljen sa tribina, ali šteta i situacija kakvu F1 ne pamti - počinjene su... Na sve to, tokom vikenda imali smo i komičnu scenu rasterivanja jata golubova koja nisu marila za automobile, a koja teško da nisu bila poznata organizatorima...



... posle svega viđenog, ubeđen sam da Zandvortu nije mesto u kalendaru F1. Pitanje je da li bi se i vratio u kalendar nakon četvrt veka da se nije pojavio Holanđanin koji se bori za titulu...

Već predstojećeg vikenda sledi VN Italije na legendarnoj stazi u Monci...

Dopuna: 13 Sep 2022 12:04

Ni Italija nije donela barem nekakvu promenu...

Iako je zbog kazni usled tehničkih propisa ponovo došlo do pomeranja na startu, pri čemu su među kažnjenima bili oba Red bula, i činilo se da je put ka pobedi otvoren za Ferari i Šarla Leklera, na kraju je ponovo kroz cilj prvi prošao svetski prvak Ferstapen.

Ferariju se ovog puta teško može zameriti na taktici, ali ipak... Monca je označila i kraj ovosezonske evropske turneje, karavan se krajem septembra seli u Singapur, a prednost Ferstapena sada iznosi 116 bodova (335:219)...



offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7717
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Nadam se da ćemo imati nekoga sa kamerom danas u Beogradu...





https://www.redbull.com/rs-sr/red-bull-show-run-tickets

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7717
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Nakon tronedeljne pauze, karavan F1 preselio se u Aziju gde je vožena VN Singapura.

Loše vreme pretilo je da pokvari vikend, čak je došlo i do pomeranja starta za sat vremena, a na čelu grida bili su Lekler u Ferariju i Perez u Red bulu. Branilac titule Ferstapen imao je za njega slabe kvalifikacije i startovao tek kao osmi, ali za novu radost Red bula pobrinuo se Meksikanac Perez koji je na samom startu ukrao vođstvo Lekleru i do kraja ga održao i pored brojnih incidenata i perioda vozila bezbednosti.

Sama trka pretila je da postane dosadna, pošto su timovi taktizirali po pitanju trenutka promene pneumatika i prelaska sa komponente za promneljive uslove na gume za suvo. Uz već pomenute incidente i vozilo bezbednosti koje je vodećem Perezu donelo čak i kaznu od pet sekundi zbog nepropisne vožnje dobili smo uzbudljiv finiš, ali koji nije doneo značajnije promene u plasmanu.

Perez, Lekler i Sainz stali su na podijum, dva Meklarena, Noris i Rikardo bili su četvrti i peti, dok se Ferstapen morao zadovoljiti sedmim mestom, što u krajnoj liniji i nije bio loš rezultat, uzveši u obzir loše kvalifikacije, pa slab start posle kojeg je sa osmog pao na 12. mesto, kao i jedno izletanje na stazi.

I pored slabijeg rezultata za Holanđanina, njegova prednost u generalnom plasmanu samo je okrnjena, ali ne i ugrožena, 341 prema Leklerovih 237 i Perezovih 235. Kako do kraja sezone ostaje još samo pet trka, bilo bi potrebno pravo čudo da ne odbrani titulu prvaka...

Već narednog vikenda sledi VN Japana na stazi Suzuka...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7717
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Maks Ferstapen odbranio je titulu prvaka nakon pobede u silom prilika skraćenom izdanju VN Japana.

Trka je nakon svega dva kruga prekinuta zbog otežanih vremenskih uslova i nastavlljena tek nakon više od sat vremena, odnosno na 45 minuta do isteka propisima predviđenog tročasovnog vremenskog ograničenja za trajanje trke. Sama dešavana na stazi, uz uobičajeno uzbuđenje na startu, uglavnom su obilovala uzbuđenjima, ali u borbama za niže pozicije. Na samom vrhu nije bilo toliko interesantno...

Sem kiše koja je pokvarila ugođaj, za dodatno se, pomalo iznenađujuće, pobrinuo organizator koji je odmah izveo traktor sa kranom za uklanjanje vozila koja su završila pokraj staze nakon prvog kruga i tako ugorzio bezbednost vozača...

https://www.racefans.net/2022/10/09/unacceptable-g.....at-suzuka/

... kao i trapavo donetom, doduše ispravnom odlukom, o kažnjavanju Šarla Leklera sa dodatnih pet sekundi, a nakon prolaska kroz cilj, čime je vozač Ferarija sa druge pao na treću poziciju, čime je šampionat i matematički odlučen. Ferstapen sada ima nedostižnih 366 bodova, ispred klupskog kolege Pereza sa 113, odnosno Šarla Leklera sa 114 bodova manje.

U poslednje četiri trke glavna nepoznanica biće ko će osvojiti drugo mesto u generalnom plasmanu, kao i da li će Mercedes možda uspeti da ugrozi Ferari u borbi za drugu poziciju u plasmanu konstruktora (što prema svemu viđenom ove godine ipak ne deluje kao realna mogućnost), kao i poredak u ostatku karavana, kako za vozače, tako i u poretku konstruktora gde će se voditi nešto neizvesnija borba za četvrtu poziciju između Alpina i Meklarena.

Nedostatak takvih neizvesnosti mogao bi ipak imati i dobru stranu... konačno ćemo, možda, moći da uživamo u dešavanjima na samoj stazi, najpre na VN SAD 23. oktobra.

U pozadini svega, odvija se i borba po pitanju optužbi da je Red bul prekršio finasijski fer-plej, odnosno probio granicu propisima predviđenog budžeta u sezoni 2021. u kojoj smo videli veliku borbu Crvenog bika i Mercedesa, odnosno Ferstapena i Hamiltona, a koju je FIA, barem u ovom trenutku, prekinula solomonskom odlukom da je Red bul prekršio budžet, ali ne u značajnijoj meri...

https://www.racefans.net/2022/10/10/red-bull-excee.....-2021-fia/

... još jednom se pokazalo da su kazne za najmoćnije uglavnom u obrnutoj srazmeri...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7717
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Činjenica da je šampionat u konkurenciji vozača odlučen, dok je u konkurenciji konstruktora još samo teorija mogla da zaustavi Red bul , donela je zanimljivu trku na VN SAD u kojoj je pobedu odneo Maks Ferstapen, ali za koju je morao da pobedi ne samo rivale na stazi, već i grešku svog tima u boksu gde se umesto uobičajenih dve do tri sekunde zadržao preko 11.

Startni poredak bio je poprilično promešan zahvaljujući brojnim kaznama, pa je npr. Lekler koji je imao drugo vreme u kvalifikacijama startovao tek kao 12. Start je tradicionalno bio uzbudljiv, Ferstapen je kao drugi uspeo da povede ispred Sainza u Ferariju koji je eliminisan praktično u prvoj krivini kada ga je udario Rasel u Mercedesu nakon čega se samo vratio u boks i odustao. Svoju šansu tražio je i Luis Hamilton u Mercedesu, a ona mu se i ukazala nakon pomenute greške pit-posade Red bula, ali Red bul tehnički ove godine jednostavno nema premca, pa se sedmostruki prvak morao zadovoljiti drugim mestom, dok je treći kroz cilj prošao Lekler.

Vredan pažnje je i rezultat četvorostrukog prvaka Sebastijana Vetela koji je startovao kao deseti, ali se odmah probio do pete pozicije. Nemac je na kraju zauzeo sedmo mesto, ali i on se poput Ferstapena morao izboriti sa greškom svoje pit-posade koja ga je koštala skoro 17 sekundi i gotov sigurno boljeg plasmana. U samom finišu, Vetel koji je na kraju ove sezone najavio povlačenje iz Najbržeg cirkusa priredio je i pravi šou u borbi za plasman sa Magnusenom u Hasu, pa možda i ne čudi što je prema izboru publike proglašen vozačem dana.

Red bul je, u senci smrti osnivača tima Ditriha Matešica, stigao do svoje nove titule konstruktora, pa je do kraja jedina nepoznanica konačni plasman od drugog mesta u obe konkurencije.

Sledi VN Meksika 30. oktobra...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7717
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

VN Meksika podsetila nas je na prošlu godinu pošto su se na podijumu uz neprikosnovenog Maksa Ferstapena našla i Luis Hamilton u Mercedesu, i Serhio Perez u drugom Red bulu, dok su se u Ferariju morali zadovoljiti petim i šestim mestom Sainza i Leklera.

Do kraja nas očekuju još trke za VN Brazila 13. novembra i VN Abu Dabija sedam dana kasnije.

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7717
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Zabavna sprint trka u Brazilu...

Uvertiru smo dobili već u petak u kvalifikacijama uveliko režiranim kišom i izletanjem sa staze Džordža Rasela u Mercedesu, što je rezultiralo pol pozicijom za - držite se - Kevina Magnusena u Hasu! Iako mu, skoro sigurno, u regularnim uslovima to ne bi uspelo, uspeh se ne može osporiti, pošto je u jednakim uslovima za sve bio brži skoro dve desetinke od Maksa Ferstapena, a uz to je Magnusenov timski kolega Mik Šumaher zavšio na suprotnom kraju grida, kao poslednji!? Dodatno, Magnusen je pobrao simpatije činjenicom ne samo da je na početku sezone praktično uskočio u poslednji čas u kokpit umesto Nikite Mazepina, već i svojom reakcijom na prvi pol u karijeri Mr. Green





https://www.racefans.net/2022/11/12/red-flag-this-.....-own-team/

U sprint-trci, očekivano, videli smo drugačiju priču, ali i tu je Magnusen uspeo da odoli Ferstapenu na startu, ali ne i da to vođstvo održi duže od dva kruga, kada je snaga automobila uz DRS došla do izražaja. Magnusen je, očekivano, gubio pozicije i od ostatka karavana, ali ipak uspeo da stigne kao osmi i osvoji jedan bod i osmu startnu poziciju pred današnju trku.

Pobedu u sprintu i prvu poziciju na startu odneo je gore pomenuti Rasel koji je sredinom trke vodio sjajnu borbu sa Ferstapenom i uspeo da mu oduzme vođstvo. Zabave nije nedostajalo ni u ostatku poretka, pošto je takođe pomenuti Šumaher uspeo sa dna da se probije do 12. mesta, a na stare dane podsetio je i Sebastijan Vetel koji je sa 13. stigao do devetog mesta, uz duel sa timskim kolegom Strolom koji je lako mogao rezultirati i odustajanjem četvorostrukog svetskog prvaka.

Pored Rasela, u prvom redu naći će se i Luis Hamilton, pa ćemo posle dugo vremena ponovo videti dva Mercedesa na čelu poretka, a iza njh će se naći dva Red bula, Ferstapen i Perez. Ferarijev Sainz bio je juče drugi, ali će zbog tehničke kazne od pet mesta startovati kao sedmi, dok je Lekler i pored nove greške tima u kvalifikacijama prekjuče prilikom izbora pneumatika uspeo da stigne do šeste pozicije, odnosno petog mesta na startu.

Mnogo toga već je odlučeno, ostale su nijanse, pa se nadam lepoj i uzbudljivoj trci na Interlagosu...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7717
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Sama VN Brazila nije billa tolko spektakularna poput sprint-kvalifikacija, ali daleko od toga da nije bila interesantna.

Kevin Magnusen prešao je put od heroja kvalifikacija, do tragičara, pošto ga je već u prvom krugu sa staze izbacio Danijel Rikardo u Meklarenu. Brzo je došlo i do kontakta u drugoj krivini između Maksa Ferstapena i Luisa Hamiltona, a deblji kraj izvukao je Ferstapen koji je, osim težih oštećenja na automobilu, dodatno kažnjen sa pet sekundi zbog tog incidenta. Trku je poveo Džordž Rasel u Mercedesu i praktično zadržao vođstvo sve do samog kraja, stigavši tako do svoje prve gran-pri pobede.

Na podijumu su mu se priključili timski kolega Hamilton i Sainz u Ferariju, a finiš trke obeležila su neuspešna timska naređenja u Ferariju i Red bulu. Ferstapen koji je na kraju kroz cilj prošao kao šesti, odbio je da propusti timskog kolegu Pereza, čime ga je koštao bodova u borbi za drugu poziciju u generalnom plasmanu, a slično se dogodilo i u Skuderiji gde je Lekler ostao iza trećeplasiranog Sainza... iako su u Ferariju demantovali i tvrde da zamena mesta nije ni bila opcija, činjenica je da je Lekler na taj način ostao kraći za tri boda. Pored pomenutog Magnusena, tragičarem se može smatrati i veteran Sebastijan Vetel koji se, nakon odličnog starta sa devete, u jednom trenutku probio i do treće pozicije, ali je bio svojevrsna žtrva drugog izlaska na stazu vozila bezbednosti, ostao na starijim i tvrđim pneumaticima koje nije mogao menjati zbog gubitka plasmana i na kraju završio tek kao jedanaesti i bez bodova.

Pred poslednju trku koja će biti vožena na stazi Jas Marina u Abu Dabiju, Maks Ferstapen je nedostižan sa 429 bodova, dok su Lekler i Perez izjednačeni sa po 290. Stvar je jasna, bolje plasirani od njih dvojice biće i drugoplasirani u generalnom plasmanu, a trenutno prednost ima Lekler zbog tri pobede ove sezone, naspram dve koliko je ostvario meksički vozač.

U konkurenciji konstruktora ostaje još samo pitanje hoće li Mercedes uspeti da ugrozi Ferari koji u borbi za drugo mesto ima 19 bodova više, a u pozadini će se slični dueli voditi između Alpina i Meklarena za četvrto, Alfa Romea i Aston Martina za šesto, odnosno Hasa i Alfa Taurija za osmo mesto. Sigurni su samo prvi i poslednji Red bul i Vilijams...

offline
  • vampire and philosopher problem owner sm©
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 7717
  • Gde živiš: ... gde nema vode kad pada kiša...

Sezona 2022. je završena...

Šampionsku titulu odbranili su Maks Ferstapen i Red bul, dok je drugo mesto i u konkurenciji vozača i konstruktora rezervisano za Ferari koji je u igri taktičkog nadmudrivanja po pitanju broja pit-stopova na VN Abu Dabija uspeo da dovede Maksa Leklera do drugog mesta na trci i u generalnom plasmanu. Treće mesto na podijumu pripalo je Čeku Perezu, koji je tako i potvrdio treće mesto u šampionatu.

Zabavno je bilo i u ostatku poretka, a najviše je pažnje verovatno privukao četvrostruki svetski šampion Sebastijan Vetel koji se, uz osvajanje destog mesta i jednog boda, nakon 15 godina oprostio od F1. Vetel je kroz tih deceniju i po vozio za Zauber, Toro roso kojem je doneo senzacionalnu pobedu na VN Monce 2008. Red bul u kojem je dostigao zenit i osvojio četiri uzastopne titule, Ferari u koji je došao u pokušaju da sa Skuderijom učini barem nešto slično onome što je učinio Mihael Šumaher, i na kraju u Aston Martinu, gde će njegovo sedište zauzeti drugi veliki šampion Fernando Alonso. Odlazi sa 300 učešća na vikendima F1, ali i ''samo'' 299 startova pošto je na VN Bahreina iako drugoplasirani, morao da odustane pre starta zbog kvara motora u krugu za zagrevanje. Ostaje upamćen po 53 pobede, 122 podijuma i kao najmlađi svetski šampion što je učinio sa 23 godine i 134 dana u sezoni 2010, ali i po nekim neuobičajenim rekordima kao što je najkraće provedeno vreme na stazi pre dobijanja kazne što se dogodilo posle samo šest sekundi na VN Turske 2006, gde je istini za volju bio samo u ulozi test-vozača na prvom treningu.



Negde sam pročitao da je ovo prvi put nakon 15 godina da smo imali sezonu F1 u kojoj pobedu nisu ostvarili Sebastijan Vetel ili Luis Hamilton. Svojevrsni kraj ere...

Do sledeće sezone i u novoj temi...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 884 korisnika na forumu :: 30 registrovanih, 6 sakrivenih i 848 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: babaroga, bojcistv, Filip Marinković, galerija, Georgius, gorval, ikan, Jahorina, Joja, karevski, kayvan6079, krlebgd77, Lazarus, mileJNA, nebkv, Nemanja.M, nemkea71, pein, Rakenica, raptorsi, ras007, Rocker, royst33, sakota79, stegonosa, tubular, VJ, Vlada1389, zicko.spacek, |_MeD_|