Najbolji terenac?!

7

Najbolji terenac?!

offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

A da prestanes da repliciras na poruke napisane pre 2 godine?



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 02 Jan 2008
  • Poruke: 102
  • Gde živiš: blok pre , sad SWE

bobby ::Definitivno si pobrkao znacenje pojedinih reci (izvini ako sam se grubo izrazio).

Ajmo malo o teoriji pogona (neka me isprave oni koji bolje znaju, nisam bas sturcnjak).

Kao osnovno, svaki terenac ima uzduzno postavljen motor iza kojeg ide menjac. Menjac je manje-vise standardan, kao kod kola.
Iza menjaca ("iza" u smislu prenosa, ne mora i fizicki da bude postavljen bas iza menjaca) ide reduktor.
Veza izmedju menjaca i reduktora moze biti direktna, tj. osovinska, ili pomocu kratkog kardana.
Reduktor vrsi sledece funkcije:
- raspored prenosa na prednje/zadnje tockove
- dodatnu redukciju obrtaja osovine

Sto se prenosa na prednje zadnje tockove tice, obicno se koriste odnosi 60:40 i 70:30 (zadnji u odnosu na prednje tockove). Znaci, uvek se vise snage "prenosi" na zadnju osovinu.
Koristi se i odnos 50:50, ali uglavnom (ako ne uvek) u kombinaciji sa redukcijom obrtaja (sporohodne brzine).

Od reduktora vode dva kardana, jedan prema prednjem i jedan prema zadnjem diferencijalu.

Diferencijal je takav sklop koji omogucava da se tockovi na istoj osovini krecu razlicitim brzinama. Ovo je potrebno zbog skretanja u krivinama, kada se onaj tocak koji ide spoljnom stranom krivine krece brze od onog koji ide unutrasnjom stranom krivine.
Znaci, poluosovine koje idu od diferencijala do tockova mogu da se vrte razlicitim brzinama.
Nus-proizvod je taj da, ako jedan tocak proklizi, drugi se uopste nece kretati.

Diferencijal je moguce i tako napraviti da u sebi ima mehanizam koji ce direktno povezati obe poluosovine, tako da se obe moraju okretati istim brzinama.
Ukoliko jedan tocak proklizi, on se u sustini ipak okrece, pa ce i tocak sa druge strane morati da se okrece.
Kada je ovaj mehanizam ukljucen (blokada diferencijala), tockovi se vise ne mogu kretati razlicitim brzinama, tako da je nemoguce da se vise normalno krecu u krivinama.

Znaci, kada je ukljucena blokada diferencijala, vozilo se sme voziti samo pravo, inace ce jedan od tockova da se krece usiljeno (vuci ce se po putu), ili dolazi do pucanja diferencijala.

Osim klasicnih diferencijala sa blokadom postoje jos i LSD (Limited slip differential) koji imaju lamele. Momenat se sa jedne na drugu lamelu prenosi fluidima. Sto je veci broj obrtaja, lamele su blize jedna drugoj (ali se nikada ne dodiruju direktno) pa se momenat jace prenosi sa jedne na drugu.
Svaka lamela je spregnuta sa po jednom poluosovinom, sto znaci da se momenat uvek prenosi sa jedne na drugu poluosovinu, ali nikada ne dolazi do potpune sprege (blokade).
Ovakav sistem znaci moze da posluzi da se prevazidju neka od proklizavanja a da pri tome tockovi i dalje mogu da se krecu razlicitim brzinama.
Ovakvih diferencijala mislim da nema u serijskim vozilima zbog cene i odrzavanja. Koriste se kod reli-vozila.

@Bojan`
Znaci, blokada diferencijala ne postoji u nekim odnosima (spominjes 1:1 itd.).
Ono sto moze imati neke odnose, to je reduktor. On odredjuje u kom odnosu ce snaga biti prenosena na prednje i zadnje tockove.


samo da te dopunim za blokadu
blokada se ukljucuju samo kad se nalazis na rastresitom terenu inache kad se vozi po asfaltu dolazi do pucanja kopchi ili kako ih vec zovu



offline
  • Pridružio: 26 Feb 2004
  • Poruke: 2510

Delimično tačno. Do pucanja ili kvara može doći i ako skrećeš pod blokadom.

offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

Citat:samo da te dopunim za blokadu
blokada se ukljucuju samo kad se nalazis na rastresitom terenu inache kad se vozi po asfaltu dolazi do pucanja kopchi ili kako ih vec zovu

Ehm... a kome jos treba blokada diferencijala na asfaltu? Smile

offline
  • Pridružio: 26 Nov 2010
  • Poruke: 3

Zdravo .. Vidim pominju se terenci i nihove blokade diferencijala ... Ja imam Mercedes-a G320 98'god. ... i nijesam do sad imao prilike da probam shpere i blokade ... Moze li mi neko reci, kako se aktiviraju, a da ne slomim dif. ... Na G-a imaju napred tri dugmeta i dodatni menjac .. kad sto koristim i kako ?

offline
  • brb  Male
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 26 Jan 2011
  • Poruke: 12
  • Gde živiš: Planet Earth

G550 je po meni nepre*ebiv:D


offline
  • Pridružio: 26 Nov 2010
  • Poruke: 3

hahahahahah sigurno je dobar, ali ipak je G320 veteran Very Happy ...

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

@mercedesG320 jesi li ukapirao kako rade blokade i reduktor? Tek sada videh tu poruku.

offline
  • Pridružio: 26 Nov 2010
  • Poruke: 3

@zeljko ... evo sad i ja kasnim skoro godinu sa ogovorom Smile ... mislim da jesam ... ispravi me ako grijesim ... shpere koristim jedino u uslovima gdje postoji mogucnost od proklizavanja tocka ... (offroad teren sa glibom) i u tim uslovima koristim samo blokadu srednjeg diferencijala, jer mislim da je dovoljna ona da raspodijeli snagu na sva cetiri tocka jednako i mozda zadnju kako bi upregnula i zadnja dva tocka, a prednju ne koristim kako bih mogao da skrecem volanom, da li sam u pravu??? .. a reduktor koristim samo u ekstremnim uslovima, obicno kada se spustam niz strmu stranu, ili eventualno kada se vuce neki ogroman teret ... mada u sustini vrlo malo se koristi ... Smile

offline
  • oblak  Male
  • Legendarni građanin
  • Glavni moderator foruma Mobilni telefoni
  • LEBE KISELI
  • Pridružio: 14 Feb 2005
  • Poruke: 6355

Dobra je mazda terenac...za oko Slavije i do Kosutnjaka...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1207 korisnika na forumu :: 40 registrovanih, 5 sakrivenih i 1162 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., anta, Brana01, CikaKURE, Dannyboy, deimos25, djboj, DragoslavS, dushan, Excalibur13, HogarStrashni, ikan, ivan1973, Karla, Krvava Devetka, kubura91, laurusri, Lazarus, madza, MB120mm, mercedesamg, Mi lao shu, Miroljub1979, muaddib, nebkv, Oscar, Panter, pein, Pikac-47, procesor, sovanova95, Srle993, stalja, TheBeastOfMG, Tvrtko I, vladulns, W123, zillbg, |_MeD_|, žeks62