Najbolji terenac?!

6

Najbolji terenac?!

offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

Da ne bude zabune, ja imam onu matoru Vitaru, ne Grand Vitaru.

Elem, sto se tice ovih novih polu-automatskih i automatskih ukljucivanja pogona prednjih tockova, ne znam sta da kazem o tome.
Sumnjicav sam po pitanju toga koliko to cudo moze da bude inteligentno u proceni da li ce meni da zatreba pogon na prednje tockove u nekom momentu.

Ja recimo znam da Vitara na moze ljudski da udje u >45 stepeni krivinu pri 100km/h ako je mokro, a da ne ukljucim i prednje tockove. Ja cu to naravno da ucinim par desetina metara pre krivine. Kako ce ta automatika da proceni recimo ovakvu situaciju?

Da ne spominjem voznju po snegu kada nedelju dana ne ociste puteve.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Midian 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 14 Maj 2007
  • Poruke: 19

Koliko ja znam serijska blokada dif se ugradjuje na Nivi,starijim modelima Jeep-a i na Land Cruiser,s razlikom sto kod ova dva ta blokada nije u razmeru 1:1,tj kada se ukljuci prenos nije potpuno isti na prednjim i zadnjim tockovima tako da ima razlike izmedju prednjih i zadnjih tockova pa se zato desava proklizavanje.
Pod 100%-stotnom blokadom podrazumevam da svi tockovi vuku u rezimu 1:1 da je nemoguce da 1 ili 2 tocka nezavisno proklizaju,i ako vec dodje do proklizavanja onda ce sva 4 da se vrte ujednaceno.

Ja sam Nivu sa reduktorom vozio 110 km/h.Taj reduktor je dobar i kada se vuce veliki teret uzbrdo(pre neki dan sam odvukao pola tone cementa na zemljanu uzbrdicu pod velikim nagibom)
Dosad sam samo jednom uspeo da se zaglavim,i to nije bilo do Nive vec do mene,nisam dobro ocenio teren,gde je bila duboka rupa.Kada je desni zadnji tocak izgubio oslonac nisam mogao da ukljucim blokadu pa sam se onda na sporohodno vrteo napred-nazad i nekako sam se iskopao odatle...

Na Kopaoniku nije retka slika da Nive iz slep sluzbi izvlace x5 i ostale 'terence' kada se zapute na skijanje Smile



offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

Definitivno si pobrkao znacenje pojedinih reci (izvini ako sam se grubo izrazio).

Ajmo malo o teoriji pogona (neka me isprave oni koji bolje znaju, nisam bas sturcnjak).

Kao osnovno, svaki terenac ima uzduzno postavljen motor iza kojeg ide menjac. Menjac je manje-vise standardan, kao kod kola.
Iza menjaca ("iza" u smislu prenosa, ne mora i fizicki da bude postavljen bas iza menjaca) ide reduktor.
Veza izmedju menjaca i reduktora moze biti direktna, tj. osovinska, ili pomocu kratkog kardana.
Reduktor vrsi sledece funkcije:
- raspored prenosa na prednje/zadnje tockove
- dodatnu redukciju obrtaja osovine

Sto se prenosa na prednje zadnje tockove tice, obicno se koriste odnosi 60:40 i 70:30 (zadnji u odnosu na prednje tockove). Znaci, uvek se vise snage "prenosi" na zadnju osovinu.
Koristi se i odnos 50:50, ali uglavnom (ako ne uvek) u kombinaciji sa redukcijom obrtaja (sporohodne brzine).

Od reduktora vode dva kardana, jedan prema prednjem i jedan prema zadnjem diferencijalu.

Diferencijal je takav sklop koji omogucava da se tockovi na istoj osovini krecu razlicitim brzinama. Ovo je potrebno zbog skretanja u krivinama, kada se onaj tocak koji ide spoljnom stranom krivine krece brze od onog koji ide unutrasnjom stranom krivine.
Znaci, poluosovine koje idu od diferencijala do tockova mogu da se vrte razlicitim brzinama.
Nus-proizvod je taj da, ako jedan tocak proklizi, drugi se uopste nece kretati.

Diferencijal je moguce i tako napraviti da u sebi ima mehanizam koji ce direktno povezati obe poluosovine, tako da se obe moraju okretati istim brzinama.
Ukoliko jedan tocak proklizi, on se u sustini ipak okrece, pa ce i tocak sa druge strane morati da se okrece.
Kada je ovaj mehanizam ukljucen (blokada diferencijala), tockovi se vise ne mogu kretati razlicitim brzinama, tako da je nemoguce da se vise normalno krecu u krivinama.

Znaci, kada je ukljucena blokada diferencijala, vozilo se sme voziti samo pravo, inace ce jedan od tockova da se krece usiljeno (vuci ce se po putu), ili dolazi do pucanja diferencijala.

Osim klasicnih diferencijala sa blokadom postoje jos i LSD (Limited slip differential) koji imaju lamele. Momenat se sa jedne na drugu lamelu prenosi fluidima. Sto je veci broj obrtaja, lamele su blize jedna drugoj (ali se nikada ne dodiruju direktno) pa se momenat jace prenosi sa jedne na drugu.
Svaka lamela je spregnuta sa po jednom poluosovinom, sto znaci da se momenat uvek prenosi sa jedne na drugu poluosovinu, ali nikada ne dolazi do potpune sprege (blokade).
Ovakav sistem znaci moze da posluzi da se prevazidju neka od proklizavanja a da pri tome tockovi i dalje mogu da se krecu razlicitim brzinama.
Ovakvih diferencijala mislim da nema u serijskim vozilima zbog cene i odrzavanja. Koriste se kod reli-vozila.

@Bojan`
Znaci, blokada diferencijala ne postoji u nekim odnosima (spominjes 1:1 itd.).
Ono sto moze imati neke odnose, to je reduktor. On odredjuje u kom odnosu ce snaga biti prenosena na prednje i zadnje tockove.

offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Dobar tekst! Uglavnom je to to i nema sta da se doda...to je difrencijal! A to za odnos 1:1... ??? za to prvi put cujem! video sam modele kao i kod Porsche-a odnos prednjih i zadnjih tockova je skoro 30:70 kod Carrere 4 S ako se ne varam!

offline
  • Pridružio: 14 Jan 2009
  • Poruke: 1

najbolji terenci su nissanovi dzipovi kao sto je patrol a posle idu tojote i sve ostalo a ruska vozila su krajnje neekonomicna zbog toga sto im je potrosnja astronomska a hummer je za vojne potrbe tako da njega nemozemo da ih ovde svrstamo
Zagrljaj

offline
  • M5  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 16 Sep 2007
  • Poruke: 376

Land Rover Defender
Jeep Wrangler
Lada Niva

A moj omiljeni je:
svemocni Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1 HEMI,
Hummer H2 i H1.

offline
  • Pridružio: 13 Jan 2008
  • Poruke: 131

Po meni je mercedes G klase (puch) Vrh
Lada Niva
Toyota land crouser
Samo da se nadovezem na komentare u vezi voznje sa blokadom diferencijala.
Po blatnjavom terenu t.j klizavom sme da se mota, nece zveknuti diferencijal dok po suvom ne sme, jer ce pri brzoj voznji ostetiti diferencijal ili ce se vozilo prevrnuti. Probali smo prosle zime toyotu land crouser i x5 po snegu u pitanju je bila opklada, x5 nije mogla da izadje uz neko brdo gde je izasla toyota,a najgore od svega je to sto je decko na kraju pokvari menjac na x5, opravka oko 3500€ Po meni je puch najbolji u vojsci sam ga na terenu vozio extra. Niva ne izgleda nesto posebno ali nigde nije stala. Vozio sam i kia sorento to je sminkerski auto nisam mogao da pregazim sneg od nekih 40cm a sa nivom smo posle tuda prosli.

offline
  • Pridružio: 08 Sep 2008
  • Poruke: 299
  • Gde živiš: pjong-jang

uaz-469


http://en.wikipedia.org/wiki/UAZ-469

offline
  • aloe  Male
  • Super građanin
  • Pridružio: 01 Nov 2004
  • Poruke: 1270
  • Gde živiš: Beograd

Land Rover Defender 110 Station Wagon Edition 10



offline
  • Pridružio: 02 Jan 2008
  • Poruke: 102
  • Gde živiš: blok pre , sad SWE

G_Filozof ::Pa najbolji Dzip je definitivno ''Range Rover'' i tu garantujem ne moze niko nista da kaze jer je stvarno najbolji!

Mercedesova S klassa - najbolja limuzina!
Range Rover - najbolji Terenac
Porsche 911 - najbolji sportski automobil
Fiat Panda - najbolji gradski automobil! Cool


ti to posedujes sve pa znas iz prve ruke

helen1 ::Ma LADA Niva 4x4 je najjaca.Nema terena gde ne prolazi.

amin

samo dok je vozi jedan covek i ne preko 80 po autoputu inace ne traje dugo
kikac mikac ::Dobro de nemoj se ljutis! Pozvacu prijatelja u Nisu da ga pitam gde je taj otpad, posto sam iz Beograda. Ja imam motor od mercedesa 123 240d pa bih da kupim polovnog pucha i da ugradim taj motor jer je na moje ime i ocuvan je. Hvala na svemu!

sto bi to radio kad je onaj u puchu cini mi se od 2,9 ili od 3.0 mnogo bolji za puha

bobby ::Kakve veze ima blokada diferencijala sa odnosom pogona medju osovinama?

Koji jos terenci imaju blokadu diferencijala?


oni pravi terenci
blokada ti je jedna od najvaznijih stvari kod terenca

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 709 korisnika na forumu :: 43 registrovanih, 5 sakrivenih i 661 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Petar, A.R.Chafee.Jr., Apok, Astore Vajola, bojank, Boris90, cavatina, cincarin, Cufo, Doca, Drug pukovnik, ekser222, FOX, helen1, HrcAk47, igor.rajic83, interesante, ivica976, janezek67, krkalon, kuntalo, Lieutenant, Marko Marković, MB120mm, Mixelotti, mrav pesadinac, naki011, nemkea71, Oscar2, pein, pera bager, royst33, sakota79, Simon simonović, Srki98, suton, topalovicdj, vathra, Vlada1389, vlvl, VP6919, yrraf, Šraf