Kalkhoff jubilee 2013 - može li van asfalta?

1

Kalkhoff jubilee 2013 - može li van asfalta?

offline
  • Pridružio: 19 Avg 2014
  • Poruke: 14
  • Gde živiš: Beograd

Pozdrav svima,kupio sam polovan Kalkhoff jubilee 2013 uvezen iz nemacke

Vrsta kočnica: V-brake
Menjac: Shimano acera 3x8
Materijal rama: Aluminijum
Veličina rama (u inčima): 20”
Boja: BELA
Broj brzina: 24
Amortizeri: Prednji i zadnji
Shimano dinama u glavi prednjeg tocka






Imam samo jedno pitanje,posto je to road bicikl,ima tanke gume,nije mtb,da li bih ja smeo da ga ponekad vozim po zemljanom putu kroz sumu?



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Cigarette Smoking Man
  • Pridružio: 14 Feb 2005
  • Poruke: 9113
  • Gde živiš: Beograd

Pa.. Ako nema blata i ako je relativno čvrsta podloga (utabana).. Malo je tvrđi i ima tanke gume. Ne verujem da bi to bilo neko iskustvo.



offline
  • Milan
  • Pridružio: 17 Dec 2007
  • Poruke: 14824
  • Gde živiš: Niš

Nije ovo tzv. road (drumski) bicikl, ovo je treker. On je nešto kao spona između MTB-a i drumaša. Pravljen je za asfalt, ali može da ide i van asfalta. Zbog toga i stoji ta prednja suspenzija. Istina, ona ne može da se meri sa MTB suspenzijama, ali za neku laganu vožnju fino dođe. Inače, kad i drumaši mogu da se teraju po zemljanom putu, valjda ti je sve jasno. E sad, sve zavisi kakvu vožnju preferiraš. Very Happy

Koliko si ga platio?

offline
  • Pridružio: 19 Avg 2014
  • Poruke: 14
  • Gde živiš: Beograd

Hvala na odgovoru,negde sam cuo da ne sme takav bicikl da se vozi po neravnom jer ce propasti lezajevi u tockovima a u prednjem tocku ima dinamu,a to se tesko menja...
Znaci smem da ga vozim po neravnom(po sumi) polako?
Nije mi bitna udobnost vec da li moze po neravnom ili ne
Platio sam ga 215 eura i prezadovoljan sam,sve radi odlicno i lagan je za voznju...

offline
  • Milan
  • Pridružio: 17 Dec 2007
  • Poruke: 14824
  • Gde živiš: Niš

Pre ili kasnije će svakako propasti. Very Happy Bolje je da to bude od vožnje. Ti si kupio njega, a ne on tebe. Very Happy Dakle, naravno da smeš da ga voziš, gde god poželiš. No, za divljanje po šumi svakako nije. Ne zbog ležajeva, već zbog toga što to, kao što je Rapha pomenuo, nije udobno na takvom bajku. Smile

offline
  • Pridružio: 19 Avg 2014
  • Poruke: 14
  • Gde živiš: Beograd

Zadnji tocak nije problem,tu je obicna naba,ali napred je dinama,tesko se menja a jos teze se moze naci u srbiji...ako dobije lufta
Ali ako ti tako kazes,onda cu ga voziti i po sumi po potrebi,hvala ti

offline
  • Milan
  • Pridružio: 17 Dec 2007
  • Poruke: 14824
  • Gde živiš: Niš

Napisano: 19 Avg 2014 14:29

Ne mislim na ležajeve, već na ceo bajk. Very Happy No, shvatio si to previše bukvalno. Svakako, normalno je da vremenom bicikl propada. Jednostavno je - delovi se habaju u toku vožnje. Što se više vozi, to se više habaju delovi. Uz dobro održavanje i pravovremenu zamenu delova po potrebi, bajk kao celina može da potraje prilično dugo.

Što se tiče bajkova od po 10 - 15 godina, uglavnom nisu voženi dovoljno. Very Happy Zatim, ko kaže da nisu propali? Very Happy Da ti vidiš čega sve ima po ulici... No, mnogo i ne obraćaju pažnju na to i voze bajk dok ide.

Da sam na tvom mestu, ja se ne bih ustručavao da odem bilo gde gde poželim. Bicikl je sredstvo, treba da ti bude od koristi, a ne da ga štediš. Wink

Dopuna: 19 Avg 2014 14:30

Šta se bre teško menja? Nabla? Ma, novi točak se začas isplete, to je najmanji problem. Takođe, mislim da nema problema oko nabavke nabli sa integrisanim dinamom.

offline
  • Pridružio: 19 Avg 2014
  • Poruke: 14
  • Gde živiš: Beograd

Tako mi je rekao neko,nisam ja tako zakljucio...
Sta bi trebalo da odrzavam?
Da podmazujem lanac povremeno ili sta vec?
Jedino sto sam uradio od kad sam ga kupio,nastelovao sam kocnice

offline
  • Milan
  • Pridružio: 17 Dec 2007
  • Poruke: 14824
  • Gde živiš: Niš

Evo gledam baš, ima dinamo nabli i po oglasima, a i novih po radnjama. Istina da su nove skupe, ali ih ima.

Što se održavanja tiče, održavaš sve. Very Happy Mehanika je na prvom mestu, pogonski deo - lanac, kaseta, prednji pogon, menjači. Recimo lanac se menja na 3000km - 5000km. Ukoliko se zakasni, odoše i kaseta i pogon, pa onda sve mora da se menja. Otuda i ono "blagovremena zamena delova po potrebi". Zatim je bitno da sve to bude dobro lubrifikovano (narodski - podmazano). Lanac ne podmazuješ povremeno, već isto prema potrebi. U različitim uslovima lanac se različito ponaša, pa je i vek lubrikanta različit. Sve u svemu, u svakom trenutku lanac treba da bude dobro podmazan. Zatim se održavaju kočnice, prati se stanje pločita/pakni. Sajle se takođe lubrifikuju, menjači po potrebi, pedale itd.

offline
  • Pridružio: 19 Avg 2014
  • Poruke: 14
  • Gde živiš: Beograd

Hvala ti puno

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1116 korisnika na forumu :: 33 registrovanih, 5 sakrivenih i 1078 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: avijacija, cavatina, darkangel, DejanSt, Dimitrije Paunovic, Dorcolac, DPera, draganl, FOX, Georgius, herrDule, Jeremiah, ladro, Marko Marković, Milan A. Nikolic, milenko crazy north, milutin134, mkukoleca, moldway, nenad81, Neutral-M, pera12345, raketaš, RILE-NS, S-lash, saputnik plavetnila, Sirius, skvara, Snorks, Tvrtko I, vathra, vladaa012, Zoca