Registrovano 40 timova gejmera

Registrovano 40 timova gejmera

offline
  • RIA  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 20 Feb 2005
  • Poruke: 2841
  • Gde živiš: Around Belgrade

Zavisnost od video igrica sve izraženiji problem među tinejdžerima, ali još nema razloga za paniku

Registrovano 40 timova gejmera

Svega deset odsto igrača provodi za kompjuterom više od dva sata.
Beograd - Pod šifrom "ostale zabavne delatnosti" u Srbiji posluje 778 raznih igraonica, a prema podacima Agencije za privredne registre samo u Beogradu ima ih 226. U opisu te šifre, između ostalog, krije se veliki broj igraonica za video igre. Iako je u Srbiji registrovano čak 40 timova gejmera koje čini 200 igrača, tek jedna ekipa je sponzorisana, a nijedan igrač još nije dobio titulu "profesionalnog gejmera".
Vuk Lau, direktor Kluba Forum, ističe za Danas da u taj klub, koji organizuje Državno prvenstvo u elektronskim sportovima, svakodnevno dolazi 200 do 300 dece do 15 godina starosti.
Evropsko tržište video igara sedam milijardi evra
Tržište video igara u Evropskoj uniji do kraja godine će dostići vrednost od 7,3 milijarde evra, procenjuje Evropska komisija, koja je krajem prošlog meseca pozdravila napredak u zaštiti maloletnika od štetnih sadržaja u video igrama u 23 države članice. Ipak, zbog brige da video igre mogu uzrokovati agresivno ponašanje i pucnjave u školi, poput one u Helsinkiju u Finskoj novembra prošle godine, nekoliko država zabranilo je igre poput "Manhunt 2". Takođe, Komisija je sprovela istraživanje o merama zaštite maloletnika od štetnih video igara, a 20 država sada primenjuje sistem za rejting igara po godinama PEGI, koji je razvila industrija. PEGI omogućuje rejting po uzrastima i upozorenja na nasilje i ružan jezik, omogućujući roditeljima da odluče koja je igra prikladna za njihovo dete. PEGI je podržala većina proizvođača video igara u Evropi.
- Imamo u blizini dve velike "muške" srednje škole, kao i veliki broj osnovnih škola. Prema našoj evidenciji mali je broj onih koji dolaze svaki ili svaki drugi dan. Takođe, skoro 90 odsto njih uzima vremenske kodove od jedan do dva sata, pa u proseku toliko ostaju u igraonici. Tek 10 odsto posetilaca kluba kupuje vremenske kodove na više od dva sata. Čak i ako kupe kod od osam sati, to ne znači da ih potroše u jednom danu, pošto kodovi traju mesec dana - objašnjava Lau.
Prema njegovim rečima, najstarije osobe koje dolaze da igraju video igrice imaju 35 godina, a najmlađi dolaze već od prvih razreda osnovne škole, "nekada čak i za vreme trajanja časova". Čak 70 do 80 odsto svih igara igra se isključivo preko interneta, a među gejmerima jedna od najpopularnijih on-lajn igara je World of Warcraft. Tu je i obični Worcraft, odnosno Dota. Zatim Counter Strike, simulacije fudbala i vožnje.
- Preterivanje u bilo čemu nije dobro, bilo da je to gledanje televizije ili igranje video igara. Znamo da postoji jedan broj ljudi koji preteruju, a kako su uglavnom mlađi imamo dobru saradnju s njihovim roditeljima. Kada deca preteraju, roditelji nas nazovu da ih pošaljemo kući, ili to sami učinimo. Zabranili smo pušenje u prostorijama sa računarima, pa pušači moraju da prave pauze - navodi naš sagovornik.
Posetilac jednog internet foruma koji se potpisuje kao Neša kaže: "Ima kod nas zavisnih ljudi od igrica i to dosta (posetite igraonicu). A oni na TV-u nemaju pojma, po njima svako ko igra komp više od dva sata zavisan je od njega. Posle su mi roditelji rekli kako igram previše komp, pa mi daju da igram samo vikendom. A oni, stariji ljudi koji ga koriste po pet sati i više, koriste ga za posao i to nije zavisnost!? Kada bi njima i nama uzeli kompove videli bismo ko je više zavisan - ja bih sebi pronašao neku drugu zanimaciju, a oni bi samo sedeli i radili - ništa".
Dok profesionalni timovi igrača u Evropskoj uniji, Japanu i Koreji žive od sponzorskih ugovora sa najvećim proizvođačima hardvera i softvera, u Srbiji tek jedna ekipa ima takav ugovor. Menadžer sponzorisanog, muškog tima Forglory Lidija Abović objašnjava za Danas da je ekipa ostvarila zapažene rezultate na takmičenjima Electronic Sporta World Cup i World Cyber Games.
- Svi članovi ekipe imaju 23 godine, studenti su i imaju dosta slobodnog vremena. Oni igraju Counter Strike, pored toga igra se i World of Worcraft. To je najpopularnija igra na svetu, koju igra svaki treći Kinez, a u Srbiji ima najviše zavisnika. Takmičari se najčešće upoznaju u igraonicama - naglašava Abović. Prema njenim rečima, Counter Strike je igra strategije, strpljenja i dogovora, a igra je pet protiv drugih pet igrača. Slobodanka Stamenić

http://www.danas.rs/20080516/hronika1.html#3



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 738 korisnika na forumu :: 38 registrovanih, 6 sakrivenih i 694 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., antonije64, cavatina, ccoogg123, celik, CikaKURE, comi_pfc, crnitrn, deLacy, Dimitrise93, DonRumataEstorski, Dorcolac, DPera, Karla, Krusarac, Krvava Devetka, kybonacci, ljuba, madza, Marko Marković, mercedesamg, Mi lao shu, mikrimaus, mnn2, ruger357, saputnik plavetnila, Smiljke, Srle993, StepskiVuk, TheBeastOfMG, uruk, vathra, VJ, vlajkox, wolf431, xaver, YugoSlav, Zoca