potrebna sema za kocenje trofaznog motora

1

potrebna sema za kocenje trofaznog motora

offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 4

imam masinu za drvo i imam taj sklop ali je rikno



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 06 Feb 2008
  • Poruke: 253
  • Gde živiš: PRIJEPOLJE - SRBIJA

1 hoces da ga prikljucis u zvezdu ili trougao (razlika je u tome sto u trouglu 3 puta jaca snaga
2 ako je motor jak trebace ti zvezda trougao prekidac da prvo radi u zvezdi 15 sekundi pa posle da brebacis u trougao



offline
  • Pridružio: 14 Feb 2008
  • Poruke: 4

MOTOR JE OD 3 KILOVATA A VEZA JE TROUGAO

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

Malo sam zbunjen naslov teme je: potrebna sema za kocenje trofaznog motora.
Po naslovu tebi je potrebna sema za neku kocnicu koja je bila na toj masini, a ne veza zvezda ili trougao. To nema veze sa kocenjem. Snaga motora u zvezdi i u trouglu je ista, pod uslovom da je doveden korektan napon do namotaja motora. Obicno je napon za vezu zvezda veci. To jest ako je u zvezdi potreban napon od 380V, za trougao je potreban napon od 220V. Ako u ovom slucaju u trouglu dovedes napon od 380V on ce pregoreti. Ovakvu vezu obicno imaju motori do 2,2KW, a po potrebi mogu i motori vecih snaga. Za motore vece snage ide ovako, u trouglu je potreban napon od 380V, a u zvezdi napon od 660V. Po propisima u nasoj drzavi motori od 4KW i preko se moraju pustati u sprezi zvezda/trougao. To je iz razloga jer je u zvezdi poreban napon od 660V, a mi mu dovedemo napon od 380V. Iz ovoga sledi da je i polazna struja motora manja, te je i manje opterecenje na elektricnoj mrezi.
Iz ovoga proizilazi da je sprega zvezda ili trougao vazna za pravilan rad elektro motora i njegovo opterecenje i nema veze sa kocenjem.
Daj malo vise podataka o sklopu, masini, na koji nacin je kocila, pa da probamo da resimo.

offline
  • Teh.Direktor
  • Pridružio: 11 Nov 2005
  • Poruke: 134
  • Gde živiš: Krusevac

re: ricard
Nesto mi u ovoj tvojoj prici nestima, koliko mi je poznato napon namotaja vezanih u zvezdu je 220v, uz uslov da imamo 380 izmedju faza.
Napon na namotajima u trouglu bice 380 v odnosno jednak dovodnom naponu posto ce se svaki namotaj naci izmedju dve faze.
inaci covek je verovatno mislio na dva oblika kocenja motora:
- mehanicko
- elekticno
Za mehanicko kocenje motora potrebna je i posebna konstrukcija i elektromagnetna kocnica tako da pri dolasku napona na namotaje kocnica oslobadja osovinu rotora a po nestanku napajanja -gasenju napona kocnica automatski zaustavlja osovinu. Primer za ovo su pogonske dizalice, Masine za istezanje npr. gvozdja i slicno.
Za Kocenje Elektricnim putem potrebna je posebna konstrukcija rotora
takozvani rotor sa prstenovima gde se kocenje izvodi promenom vrednosti reostara u kolu rotora primer za ovo su neki Liftovi i sl.
Uglavnom se kristi kod motroa velikih snaga < = >22Kw.
Za motore malih snaga koriste se Frekventni inverteri ili frekventni regulatori koji na racun promene frekvencije regulisu brzinu motora a ponekad je to dovoljno za kocenje.
Frekventni inverteri su interesantni za regulaciju brzine kod izuzetno malih motora max 1Kw ali glavna poenta kod njih je sto za napajanje koriste 220 v a na izlazu dobijamo 3x220-380v u zavisnosti od potrebe.
Pored ove karakteristike vrlo su malih dimenzija (oko 50x110x150) i relativno jednostavni za koriscenje.
frekventni regulatori regulisu brzinu po istom obrascu ((60s*f/p)-s)=n
razlika u odnosu na inverter je u napajanje je sa tri faze, gabaritno su mnogo veci i primenljivi za velike snage.
Dakle treba razlikovati kocenje od regulacije brzine i u ovim okvirima potraziti resenje.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

re: terminatoir
Napon na namotajima je onoliki kolikog ga dovedemo. U nasoj mrezi je linijski napon 3x380V. Znaci uvek na namotaje dovodima napon od 380V. E sada, ako na namotaje koji su vezani u zvezdu za napon od 660V, dovedemo napon od 380V on ce raditi sa duplo manje snage. To je veoma korisno kod startovanja motra velikih snaga jer je polazna struja manja za odprilike pola.
A sto se tice frekventnih regulatora i tu gresis. Razlikujemo dve osnovne varijante. Regulatori koji rade na 220V, to jest fazu i nulu, oni na izlazu daju 3x220V, i regulatori koji rade na 3x380V i daju na izlazu 3x380V. Sto opet znaci da je potrebna odredjena sprega namotaja motora da primi taj napon. Obicno motori do 3KW mogu primiti napon od 3x220V, mada ja u firmi imam motro od 4KW koji radi u sprezi trougao 3x220V, a u sprezi zvezda 3x380. Sto se tice gabarita za trofazne i monofazne invertere one su iste kod skoro svih proizvodjaca. Razlika je jedino u ulaznom i izlaznom namotaju.



Ovo oko vezivanja u zvezdu i trougao je interesantno samo za motore velikih snaga, zbog njihovog pokretanja.

offline
  • Teh.Direktor
  • Pridružio: 11 Nov 2005
  • Poruke: 134
  • Gde živiš: Krusevac

Neznam sta da kazem osim da nisam nasao tacnu recenicu u tvom tekstu(slika je ok).

Napon na namotajima nije onoliki koliki dovedemo vec tacno definisan
za normalan rad motora.
U nasoj mrezi nije 3x380v jer bi onda kad koristis jednu od faza imao
1x380v a to nemamo nego imamo 200v tj. 3x220 odnosno medjufazno 380v.
Neznam odakle ti 660v. tacno je da postoje neki od motora koji rade na tom naponu ali se tacno zna i njihova primena, inace kod nas su vrlo retki.
Sto se tice invertera greske nema. Pogledaj malo ponudu na nasem trzistu i uoci razliku izmedju
frekventnog regulatora i inverter uredjaja (vektorsko pomeranje).
Inace covek nije to pitao. GUZ - Glavom U Zid

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

Tacno je da je napon definisan da bude onoliki koliki treba da bude za normalan rad motora. A da je onoliki koliki kolikog da dovedemo pokazuje motor strarter zvezda trougao, gde u zvezdi, za koju je potreba napon 660V mi dovedemo napon od 380V.

U nasoj mrezi jeste napon od 3x380V i to to se zove linijski napon, napon izmedju jedne od faza i nule je 220V i zove se fazni napon.

Motori sa radnim naponom od 660V se koriste za motore velikih snaga, recimo preko 200KW, a kod nas se takvi motori i napon od 660V koriste u pilanama. A inace svaki motor snage preko 4KW u trouglu radi na 380V, a u zvezdi na 660V. To mu omogucuje pustanje u pogon zvezda/trougao prekidacem.




Frekventni regulator i inverterski uredjaj su jedno te isto i imaju mogucnost razlicitih vrsta upravljanja mororima V/F curve, FCC control, Quadratic V/F, Vector control. Inace inverterom se ne moze ukociti motor 100% u mestu, sto je coveku verovatno i potrebno, jer je u pitanju masina za drvo. Potrebna je neka elektro-mehanicka kocnica.

Monofazni inverteri, ili inverteri koji rade na jednu fazu i nulu, na izlazu daju 3x220V



Trofazni inverteri, ili inverteri koji rade na tri faze, na izlazu daju 3x380V



U pravu si da covek nije to pitao, zato sam mu na kraju prvog posta napisao da napise malo vise informacija. Comi redstar je postavio pitanje o sprezi motora, dok sam ja napisao da to nema veze sa kocenjem.
Ova tema je otisla daleko od njenog smisla, pa zato molim korisnika brankoli da napise malo vise podataka.

offline
  • neagic 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 12 Feb 2010
  • Poruke: 27

Imam mali problem koji je delimicno vezan za temu pa reko da ne otvaram novu a i ovde sam procitao podosta zanimljivih detalja.
Kupio bih jedan trofazan elektromotor sever subotica 11kw na plocici pise 380/660v pa me buni tih 660v
Posto nisam strucnjak vec elektrikom se bavim kao hobi iskljucivo za sopstvene potrebe ja sam razumeo ovako a vi me ispravite ako sta nije tacno.
Trofazni motori sa naponom 380/660 mogu slobodno da se vezuju na napon od 380v i tih 660v sluzi iskljucivo za laksi start lakse zaletanje i nije potrebno dovesti napon od 660v nego 380v.
Jedino sto nisam ubacivao oznake zvezda trougao to sam razumeo nije problem.

Unapred hvala na pomoci

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

neagic ::Imam mali problem koji je delimicno vezan za temu pa reko da ne otvaram novu a i ovde sam procitao podosta zanimljivih detalja.
Kupio bih jedan trofazan elektromotor sever subotica 11kw na plocici pise 380/660v pa me buni tih 660v
Posto nisam strucnjak vec elektrikom se bavim kao hobi iskljucivo za sopstvene potrebe ja sam razumeo ovako a vi me ispravite ako sta nije tacno.
Trofazni motori sa naponom 380/660 mogu slobodno da se vezuju na napon od 380v i tih 660v sluzi iskljucivo za laksi start lakse zaletanje i nije potrebno dovesti napon od 660v nego 380v.
Jedino sto nisam ubacivao oznake zvezda trougao to sam razumeo nije problem.

Unapred hvala na pomoci


Upravo tako, sprega zvezda služi samo za pokretanje motora. Može se koristiti automatski zvezda - trougao pokretač: http://www.mycity.rs/Elektronika/Seme-povezivanja-.....l#p1399155

A postoji i grebenasti prekidač za tu namenu: http://rs.elektromarket.eu/rs/product/1497.html

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1117 korisnika na forumu :: 34 registrovanih, 7 sakrivenih i 1076 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, Bobrock1, cavatina, cenejac111, CikaKURE, comi_pfc, dankisha, debeli, Dimitrise93, Dorcolac, FileFinder, galerija, HrcAk47, kolle.the.kid, ksyyaj, Kubovac, kybonacci, Leonov, ljuba, Luka1998, Marex, mercedesamg, Milos ZA, Miskohd, mocnijogurt, Ne doznajem se u oružje, nebkv, nemkea71, Parker, rodoljub, Singidunumac, Srle993, styg, suton