sema povezivannja motora od alata

sema povezivannja motora od alata

offline
  • Pridružio: 24 Feb 2008
  • Poruke: 148
  • Gde živiš: np

dali moze neko da mi malo objasni kako je povezan motor koji ima cetkice.naime radi se o tome da sam kupio alat ya obrezivanje zive ograde vrlo malo je radio i samo stao.otvorio sam da pogledam dal je prekidac uredu ili mozda neka zica iskidana.na prvi pogled je sve uredu al ne radi pa me interesuje kako su ti motori povezani.sa izvora jedna zica ide direkno na prekidac a sa prekidaca se racva jedna zica na kondenzator a druga negde u staror.druda zica sa izvora se racva negde na stator i na kondenzator a treca sa kondenzatora na uzemljenje a one dve sa cetkoca nemam pojma odakle dolaze...samo me interesuje to kako se vezuju ti motori i dal moze da je crko kondenzator pa nece da radi..pozdrav



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Dusan
  • Elektrotehnicar Energetike
  • Pridružio: 23 Okt 2014
  • Poruke: 1192
  • Gde živiš: Beograd

Kod tih alata, najcesce crkavaju rotor ili stator. :/ kondezator jedino da skines pa da izmeris.



offline
  • Konstruktor
  • Pridružio: 01 Nov 2013
  • Poruke: 1161

To sigurno nema veze sa kondenzatorom. Ako kondenzator propadne, alatna mašina i dalje radi, samo jače emituje smetnje što se vidi na TV-u, ili čuje na radiju kad je uključiš u njihovoj blizini. Pošto je za alat najčešće redni unverzalni motor, proveri četkice. One obično pre nego što motor stane se jače čuju. Posle toga obično rotor se mnogo lakše zavrti rukom, jer nema trenja četkica. Ako sam se slučajno prešao pa ti je motor kavezni monofazni, onda uključenjem alata se on ne zavrti, nego posle pomeranja rukom, on krene da radi normalno, što znači da je kondenzator propao. Ovo poslednje nemoj nikako proveravati na alatu, jer može da te ozledi.

offline
  • plavii  Male
  • Zaslužni građanin
  • Zoran - Plavi
  • elektronicar , ing. informatike,PENZOS
  • Pridružio: 07 Jun 2010
  • Poruke: 630
  • Gde živiš: BGD

Svako je rekao po nesto a sve zajedno :redni motor ili ccetkas jedna zica napajanja na prekidac sa njega na jedan namotaj statora izlaz iz njega na ccettkicu pa kroz rotor na drugu ccetkicu na drugi namotaj statora iz njega na drugi ulaz napajanja.Sve na red.Mogu da budu i namotaji statora spojeni a rotor sa ccetkicama opet redno ka napajanju.Bitno je da jedan namotaj statora ne "okrenes" u odnosu na drugi NE DIRAS. Ako zamenis zice na ccetkicama motor menja smer okretanja."Kondenzator" je ustvari prigussivacc smetnji i to su dva kondenzatora svaki "okacen" sa jednog tj drugog ulaza ka masi uredjaja ako se prekinu ne smeta radu motora a ako probiju oba pucao bi ti osigurac kad ukljucis masinu.
Proveri za pocetak om metrom dolazni kabl da nije prekinut.
Mozes i da onjussiss motor ako smrdi na paljevinu razmisljaj o novom obicno vikleri ne vole da rade male motore

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 656 korisnika na forumu :: 28 registrovanih, 7 sakrivenih i 621 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Petar, A.R.Chafee.Jr., Ageofloneliness, Aleksandar Tomić, Apok, dankisha, DonRumataEstorski, DragoslavS, Duh sa sekirom, Excalibur13, HogarStrashni, HrcAk47, ikan, ljubacv, mackenzie, nemkea71, nenaddz, oldtimer, Oscar, pein, Posetilac1, Ripanjac, samsung, Shinobi, Srle993, Steeeefan, VP6919, wolf431