Moje misljenje, ne mora se niko sloziti:
trzistu se mora "opipati puls", svako radikalno istrcavanje zavrsi neuspehom. A radikalno bi bilo pocinjati neki posao sa usko specijalizovanom ponudom. Kao kad bi neko otvorio CD klub u kome bi se prodavao samo jazz - bez obzira sto je to nesumnjivo kvalitetna muzika, da bi radnja opstala i vremenom se jazz publika sirila, u njoj se moraju prodavati i MTV hitici i muzika za mase! Zato je, na primer u Nisu i propalo nekoliko jazz klubova - rade mesec-dva i zatvore ih. A nije da nema ljudi koji to vole, samo nema kriticne mase koja ce svako vece puniti klub! I to je cela racunica! Entuzijazam nema sa tim nikakve veze, jer je dobar samo za pocetke.
Hocu da kazem da bi specijalizovani casopis za, recimo, MacOS ili Linux bio osudjen na propast u startu, ali da bi pametnom strategijom proturanja tek ponekog teksta o njemu, njegova publika polako rasla i dostigla vremenom kriticnu masu da joj se moze ponuditi i nesto specijalizovanije. Casopis COM ima pravu formulu: MacOS-u jedna strana, linuxu 2, windowsu veci deo, kao i obavezni tekstovi o hardveru (i nazalost neizbezne reklame). Svakome prema zastupljenosti, jedino to obezbedjuje dovoljno prodatih brojeva za prostu reprodukciju i, kasnije, zaradu.
A kad dodje vreme, bice i specijalizovane ponude, naravno. Ali jos nije dosao taj dan, jer bi u protivnom neko to vec pokrenuo, mislite da se niko toga nije setio?
|