10 najvećih naučnih otkrića u 2012. godini

• Pridružio: 10 Feb 2005

Stručni časopis “Science” objavio je listu najvećih naučnih otkrića 2012. godine, na čijem se vrhu nalazi “božja čestica”, subatomska čestica za koju se veruje da je imala ulogu u stvaranju univerzuma. Na listi se nalazi i istraživanje o neutrinima, kao i otkriće DNK materijala čovekovog pretka denisovana.

1. “Božja čestica”

Više od 40 godina, naučnici su tragali za česticom poznatom kao “Higsov bozon”. Koristeći najveći sudarač atoma na svetu, oni su u aprilu konačno uspeli da otkriju “božju česticu” koja određuje oblik i veličinu materije. Prema rečima stručnjaka, radi se o najvećem naučnom otkriću u poslednjih 60 godina, koje će omogućiti bolje razumevanje “velikog praska” ali i samog života.

2. DNK otisak denisovana

DNK otisak denisovana, čovekovog pretka koji je živeo u Sibiru, pronađen je ove godine. Veruje se da su denisovani živeli uporedo sa neandertalcima, a ime su dobili po pećini Denisova u Rusiji, u kojoj su pronađeni deo prsta i dva kutnjaka.

3. Pravljenje jajnih ćelija od matičnih

Japanski istraživači dokazali su da se matične ćelije embriona miševa mogu iskoristiti za stvaranje održivih jajnih ćelija.

4. Sistem za prizemljenje robotskog vozila "Kjuriositi"

Robotsko vozilo "Kjuriositi", koje se u avgustu spustilo na površinu Marsa, imalo je jedinstven sistem za prizemljenje. Naučnici iz agencije NASA koristili su "svemirski kran" kako bi spustili letelicu sa lebdeće platforme.

Ostatak na sajtu Blic