...zabranjena istorija Srba...

9

...zabranjena istorija Srba...

offline
  • Pridružio: 21 Sep 2008
  • Poruke: 170
  • Gde živiš: Beograd

Pre svega: Citat:Na etruščanskom je sačuvan veliki broj tekstova (preko 10000), ali svega nekoliko duljih. sh.wikipedia.org/wiki/Etrurski_jezik
Ali, ne vezano za to! Smatram da je Vaša odluka, da li će tema biti obrisana ili ne (iskreno, mnogo ljudi je posvetilo dosta truda ovoj temi, ne računajući mene i Vas, bar zbog njih bi tema - ukoliko do toga dođe, trebala biti zaključana, nikako obrisana...)! Moram da priznam da je pošteno što ste mi ostavili prostora, da iskažem svoje mišljenje, a moje mišljenje je, da ako tražite razloga za brisanje teme - pronađite bolji! Voleo bih da znam, gde sam i na koji način, eksplicitno, povredio osećanja, bilo kog pripadnika ''naroda i narodnosti'' bivše SFRJ... Naravno, PP uopšte nije loša ideja, ja i dalje stojim iza svega što sam rekao, sve je (uslovno rečeno) koncizno, jasno, argumentovano, linkovano, i što je najbitnije, naci-šovinistički neutralno! Recite mi, molim vas, šta mi konkretno zamerate...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

Nisi nigde eksplicitno. Ovde je bas rec o implicitnim i sugestivnim problemima.

Zao mi je, ali necu da obrazlazem dalje moju odluku. Mislim da sam je kroz ovu temu i vise nego razglabao pokusavajuci da ti predocim stav zbog kojeg radim to sto radim.
Kako do sada nisi mogao da uvidis moje stanoviste, ne verujem da ce bilo kakvo dalje diskutovanje doneti veceg uspeha.

Temu necu zakljucavati, a ni brisati.
Cak sta, ostavicu je otvorenom, ali pod uslovom da ti u njoj vise ne napises ni jednu jedinu recenicu osim eventualno jedne poruke u kojoj bi napisao da li se slazes sa mojim predlogom.

Onda cemo videti da li je tema stvarno toliko interesantna kao sto ti mislis da jeste, i videcemo sta i drugi MC-ovci misle o svemu ovome, i koliko ovde zapravo ima ljudi koje interesuje ove i ovakve teorije.
Ako se pokaze da tema nije interesantna, onda cu je posle nekog vremena kantirati.

Moze?



offline
  • Pridružio: 21 Sep 2008
  • Poruke: 170
  • Gde živiš: Beograd

Smile
Hm... interesantan način da mi zapušte usta!!!
(još samo fali scena, u kojoj ja dok me vuku, recimo sa neke bine, ili pozornice, uzvikujem: ,,Možete da ućutkate mene, ali ne možete da ućutkate istinuuuuu...''... xexe... al' mi radi mašta a!? Mada ima i malo logike...)
Poenta je, da hteo-ne hteo, moram sa radošću da pristanem na sve vaše uslove, pa i na ovaj...
Tako da, sve do dozvole više sile (administratora ili moderatora), obavezujem se na ćutnju, i nemo posmatranje gore navedene rasprave... PozzZZ svim pređašnjim i budućim učesnicima teme! I jedna poruka... Budite Objektivni!

offline
  • Pridružio: 11 Jun 2008
  • Poruke: 36
  • Gde živiš: Sever Gornje Mezije

240 dana ''tišine''...

Pa, dakle, da otpočnem...

Pokušaću jednim malo drugačijim pristupom.
Imam kod sebe određenu literaturu, mada nisam baš nešto zadovoljan njenim kvantitetom. Pokušaću ukazati, koliko je to u mojoj moći, na nekoliko detalja. Ukoliko stvar ode nepredviđenim smerom smatraću to ličnim neuspehom.
_______________________________________________

Počeo sam se interesovati za Stare Slovene, sudeći po mom ''dnevniku'' – 12.II 2001. Tada sam, naime, bezuspešno pokušavao sažeti 1. tom studije (iz gradske biblioteke u okviru školskog dvorišta) Fransisa Konta, ''Sloveni'', gde sam prvi put saznao za Jordanisa i njegove Vende, Ante i Sklavine, kao i za Peruna, Svjatovida, Simargla, Ladu, Roda i ostala božanstva. Tada sam zapisao: «Shvatio sam da možda i nije tačno to što piše u tomu (a i sami ljudi što su pisali knjige govore o tome), ali možda oni greše, možda je ipak tačno. Svejedno, ja idem dalje...». Imao sam 14 godina...

Međutim, o detaljnijoj (vanškolskoj) seobi Južnih Slovena sam saznao ranije, kada sam počeo shvatati zanimljivu rubriku ''Корени'' koja je izlazila (od jeseni 1992. godine) u časopisu «Дечје новине», Горњи Милановац.

U ruke mi je nekako došla, septembra 2001., knjiga Martina Weina «Dođoh, videh, zapisah», Zagreb 1966. (reč je hronologiji događaja od građenja egipatskih piramida do atomske bombe). Tu prvi put saznah o detaljima spisa Konstantina VII Porfirogenita «De administrando imperio».

Do marta 2003. sam već sastavio kamparativnu tablicu uglastih i oblih glagoljaških slova sa njihovom numeričkom i glasovnom vrednošću.

Pod čudnim okolnostima preživela hartija sa naslovima i autorima, pokazuje da sam izgleda pokušao prepisati iz kartoteke u Narodnoj biblioteci Srbije gotovo sve vezano za Stare Slovene. Bili su tu Brozović Dalibor (''O mjestu praslovenskoga jezika u indoevropskome jezičkom svijetu'', 1981.), Aleksandar Belić (''Promene akcenata u praslovenskom jeziku'', 1913.), Trbuhović Vojislav (''Južne kulture i narodi prema lužičkoj kulturi Praslovenima i Slovenima'', 1968.), Franja Barišić (''O najstarijoj Prokopijevoj vesti o Slovenima'', 1954.), Radonjić M.V. (''Borba za narodnost, s naročitim pogledom na prošlost Polapskih Slovena, Slovenaca, Čeha i Srba'', 1887.), Maksimović Ljubomir (''O hronologiji slovenskih upada na vizantijsku teritoriju krajem 70-ih i početkom 80-ih godina VI veka'', 1964.), Krekić Boriša (''O nazivu 'Skiti' za balkanske Slovene kod Ane Komnine'', 1964-1965.), Milan Budimir i drugi. A onda je sve propalo. Ništa od toga tada nisam stigao pročitati. Imao sam akcenat na etnografskoj građi o poreklu porodica...

Druga polovina 2003. Vreme kada sam se učlanio u drugu gradsku biblioteku. Prvi put se srećem sa Pjanovićkom, Pešićem, Aleksandrom M. Petrovićem i drugima koji pripadaju, to kasnije saznajem, ''alternativnom'' krugu. Oni su bili autori na koje sam se, u određenom smislu, mogao osloniti, a razlog je bilo razočarenje u prilično dosadne udžbenike istorije i nepostojanje mogućnosti da uopšte dođem do ikakvih dodatnih podataka. Sve do jednog momenta kada sam se razočarao i u tu «Праисторију Срба (разматрање грађе за стару повесницу)», Београд 2001., Библиотека ''Трагом Словена'', књига XV, издање ''Пешић и синови'', уредник: Весна Пешић, штампа: ''Атеље Сава принт'', тираж: 500 – knjigu pomenutog Petrovića. Teško mi je objasniti kako je došlo do tog razmimoilaženja. «Праисторија» mi je predstavljala skup svih dotadašnjih znanja o Starim Srbima i Slovenima, sve na jednom mestu (baš kao i u malo kasnije otkrivenoj knjizi Relje Novakovića «Одакле су Срби дошли на Балканско полуострво», Београд 1977.) za razliku od pređašnjih parcijalnih objašnjenja sa kojima sam se susretao. Možda zato što kod Petrovića nije bilo eksplicitnog zaključka za kojim sam toliko dugo tragao. Pomišljao sam da za, pomalo filozofičnu crtu Petrovićevog izlaganja, nisam još sazreo, da još nisam spreman. Tako da mi je «Праисторија» postala nekako dosadna i bezlična ali sa dosta vrednih podataka za koje sam tada prvi put čuo (npr. o Herodotovim Neurima i Budinima, o mogućnostima rasprostranjenja srpskog imena, o raznim izvorima itd.) i koji su mi, da tako kažem, otvorili oči za izuzetnu komplkovanost istoriografije vezane za drevnost Srba. Možda me je ta komplikovanost i razočarala.



Za Miodraga Milanovića saznadoh 3.II 2004. Pukim slučajem sam negde oko tog datuma kupio časopis ''Treće oko''. Njegova me je rubrika «Iščezle civilizacije» sa podnaslovom ''Luristan (Srbi naseljavali luristansko Kosovo)'' odmah dobila. Međutim, nije mi se dalo da dosledno pratim ovu rubriku. Samo sam još izdanja od 31.VIII (broj 384), 14.IX (385) i 28.IX 2004. (386) imao prilike listati. Serijal je, naime, počeo 30.IX 2003. (broj 360) a završio upravo 28.IX 2004. Tada sam verovao: Srbi su došli sa Zagrosa, planine u današnjem zapadnom Iranu...

Sa sada već legendarnim opusom dr Olge Luković-Pjanović, «Срби... народ најстарији», 1. издање, Београд 1990., приређивачи: Лука Маликовић, Вељко Топаловић и Бранислав Бркић, рецензенти: др Жарко Гавриловић, Небојша Граца, Србољуб Којадиновић, за издавача: Бранислав Бркић – директор, главни и одговорни уредник: Вељко Топаловић, штампа: ''Напредак''-Аранђеловац, АИЗ Досије, тираж: 2500, у сарадњи са Наташом Луковић, Велизаром Радовићем и Славком Арсићем, sam se upoznao prvo preko fascinantne ilustracije dvoglavog orla na naslovnoj strani od ilustratora Dobrosava Živkovića. Prvi tom sam odmah iskopirao, drugi sam ovlaš prelistao a treći mislim da nisam ni otvarao (nisam ga ni našao u biblioteci valjda). Tada sam donekle već imao iskristalisanu premisu skepticizma u bilo koju knjigu koju sam otvarao, tako da mi je Pjanovićka došla kasno (i vremenski – mislim u prvoj polovini 2004. – i u smislu stepena zrelosti čitanja). Kažem ''kasno'' jer priroda literature koju sam koristio krajem 2003. i tokom 2004. (etimološki rečnik Petra Skoka, leksikoni mitologije Starih Slovena, «Илири и Трачани – о старобалканским племенима», Драгослава Срејовића, Београд 2002., veoma značajna ''Simbolika sveta u narodnoj magiji Južnih Slovena'', Niš 1996. – od Ljubinka Radenkovića, jedna knjiga čiji sam naslov zaboravio – o sukobima Ruvarčeve ''kritičke'' škole sa shvatanjima nekih tadašnjih prvih srpskih istoričara s kraja XIX veka, zatim naslovi o učešću Vatikana u 2. sv. ratu, članci raznih časopisa,...) nije dozvoljavala da vidim nešto kao sigurnu i konačnu teoriju, ali sam razvio koncept o nemogućnosti shvatanja izvorne praslovenske svesti (u glagoljicu sam polagao veliku nadu, ali sam shvatio da je i ona proizvod koji nema veze sa onim izvorom kojeg sam pretpostavljao), distancu od Srpske pravoslavne crkve (koja je, tada sam mislio, onemogućila sećanje na staroslovenstvo) i Vatikana (isto). Tu zbunjujuću situaciju naročito je ''iskomplikovalo'' otkriće knjige «Verske sekte i pokreti - leksikon», Beograd 2002., autorke Biljane Đurđević-Stojković, koja mi je značila isto što i Petrovićeva «Праисторија Срба» – prekretnicu u dotadašnjim istraživanjima. Moje gotovo shizofreno mišljenje da iza maltene svake organizacije vidim neku vrstu zavere, dovelo je do toga da, sa prethodnom skepsom, polako počnem gubiti onaj raniji ritam interesovanja pa i samo interesovanje.



22. maja 2004. sam zapisao kako vidim podelu struja među istoričarima (ovo navodim kao prikaz mišljenja jednog tinejdžera, što znači da se danas u nekim segmentima ne slažem sa tom podelom tada): «1. stara struja koja tvrdi da mi nemamo istoriju do VII ili VIII veka n.e. i da se moramo voditi po vizantijskoj (pa i germanskoj) školi; 2. novostvorena struja koja je tvrdila da su Srbi ''narod najstariji'' ili halkokondilovci (po Laoniku Halkokondilu iz XV veka koji je uzdizao Srbe radi borbe protiv Turaka), a pojavili su se 1991.godine i ranije; 3. istoričari koji su istraživali Vinču, Starčevo i Lepenski vir i shvatli da tu zaista ima neke veze sa Srbima (Radivoj Pešić, Mlan Budimir, Dragoslav Srejović, Marija Gimbutas itd.); 4. istoričari koji tvrde da imamo veliku starinu, ali da su Srbi tek nedavno došli na Balkan; 5. naučnici koji sve živo odbacuju dok se ne pronađe nepobitna istina što je praktično nemoguće za praistoriju; 6. istoričari licemeri». Napomenuću da sam se tada privremeno identifikovao sa nečim što je bilo ''između'' stavke pod 2. i stavke pod brojem 3...

O Radivoju Pešiću (preminuo 1993.) sam, mislim, saznao prvo preko kolumne (nisam saznao njenog autora) u dnevnom listu ''Политика''. Uspeo sam sačuvati samo tri nastavka iz 12., 13. i 17. IX 1995. u kojem se iznose rad i otkrića dr Pešića (delovi iz knjige «Винчанско писмо», издавач: ''Пешић и синови'') koja su mi delovala sasvim uredu, što pokazuje i gore napisana klasifikacija. Mislim da sam tada prvi put čuo za vezu Etrurci-Rašani i dešifrovanost neolitskih pisama. Daljim istraživanjem biblioteke, našao sam relativno nedavno štampanu ''Velesovu knjigu'' koju je objavio baš Radivoje Pešić. Spominjanje, između ostalog, ''Velesove knjige'' nalazim i kod Jurija Miroljubova (1892-1970.) u «Religija Slovena dohrišćanskog perioda», Beograd 1998., izdavač: ''Pešić i sinovi'', naslov originala: Юрий Миролюбов «Собрание сочинений, том 6, очерки и материалы».

Nakon čitanja prof. dr Radivoja Radića – «Срби пре Адама и после њега» (prvo sam na osnovu naslova mislio da se radi o još jednom delu iz plejade ''alternativaca'' a naslov je ustvari sarkazam; videti forum.krstarica.com/showthread.php?t=101535), već mi je bilo sasvim jasno da je reč o postojanju nepremostivog jaza između navodno dve struje – tzv. ''zvanične'' i tzv. ''alternativne''. Ni na ovoj se knjizi (kao i kod knjige «Срби... народ најстарији») nisam dovoljno dugo (a to znači detaljno) zadržao i znao sam da je na pomolu moje definitivno napuštanje čitanja i prikupljanja građe o Starim Slovenima. U međuvremenu sam se okrenuo nekim drugim beznadežnim ''projektima''...
_______________________________________________

Avgust 2006. je mesec otkrića Todorovićeve «Митске истине Срба», Београд 2005., издавачка кућа ''Звоник'', Библиотека ''Задужбина'' књ. 3, уредник: Зоран Вучић, рецензент: проф. др Душан Дрљача.

Knjiga je značila za mene novu prekretnicu. U ograničenih desetak dana istraživanja prilično složenog i slojevitog Todorovićevog sistema pisanja, video sam – biće mi jedan od najznačajnijih naučnih autoriteta.

Među, na momente, naizgled čudnim konstrukcijama smelosti rešenja nekih pitanja u nauci, stoje zajedno, jedni pored drugih, grafikonski jasno iznete kritičke teorije i gotovo misteriozno skrivena misaona okosnica cele knjige. To je bio razlog da stvorim veliki broj pitanja i da se, na neki način, nažalost (ili na sreću?) distanciram od knjige. Smatrao sam to prirodom otvorenosti jedne naučne studije – omogućavanje upitanosti. Mada sam sve više bio uveren da mi je «Митска истина Срба» došla možda prerano, kao i svojevremeno «Праисторија»... Ali...

Senzacionalnim Todorovićevim determinisanjem radova i mišljenja J.I.Deretića, Luković-Pjanović, A.M. Petrovića, Relje Novakovića, Radivoja Pešića i drugih autora (postoji mogućnost neprecizne interpretacije; sa knjigom sam već poprilično dugo razdvojen pa pišem iz sećanja – neka autorska dela (ne) pripadaju IS:SNN-u ali potpadaju bar pod neku vrstu mitema), u prirodnu nužnost oličenja (viđenog u formi «idejnog sistema zvanog ''Srbi – narod najstariji''» ili skraćeno IS:SNN) prirodnog postojanja realnosti srpskog mita (ili mitema ?, ili mitologije?) u savremenosti (današnjici), otkrićem da pored IS:SNN postoje IS:HNN (idejni sistem: Hrvati – narod najstariji) i druge vrste takvih ''idejnih sistema'', kao i npr. Todorovićeva kritika Radićeve (Radivoj Radić) nedoslednosti u manirima naučnog stila pisanja, srpska nauka je dobila nove podsticaje.

I pored uspešnih – ne tako, po mom mišljenju, uspešnih i u nekim drugim segmentima svoje diskusije na vokabular.org/forum/index.php?topic=3873.0 ili vokabular.org/forum/index.php?topic=3873.15 – zapažanja u vezi sa IS:SNN (idejni sistem: ''Srbi – narod nebeski'') i sl., i sjajnog uviđanja («Ovde nije problem što je naveden istorijski izvor nego što se on pogrešno tumači, proširuje i dobija sasvim drugačije značenje od prvobitnog. Ovo je [verovatno misli na Deretićevo izlaganje – prim. Hijerakul] inače proširen Milojević [reč je verovatno o Milošu S. Milojeviću; napisao «Одломци историје српског народа» - prim. Hijerakul], a ceo tekst deluje potpuno isprazno - pošao, zaglavio, glavom platio itd. i, na žalost, potpuno je neistoričan i potpuno mitski. Sistem: Srbi narod najstariji videti u knjizi Ivice Todorovića (SANU) Mitska istina Srba. Todorović ima pokroviteljski stav prema Deretiću. On [vandalija verovatno misli na Deretića – prim. Hijerakul] ovde piše o stvarima o kojima ima sijaset istorijski vesti ali on poklanja pažnju Dukljaninu i Orbiniju koji, isto kao i on, pišu u mitskom obrascu- slično je pisao i pokojni Milić od Mačve i zato se to više gleda kao mitski sistem nego kao istorija. Dakle, tu ima istine, ali mitske. Dr Bob je uložio veliki trud i ne treba ga ismevati» - 07.08.2008.) na forum.krstarica.com/showthread.php?p=7211615 , korisnik pod imenom ''vandalija'' (koji je, uz to još, napisao da mu je Todorović ''drugar''? > 2. str. teme «nebeski narod / nebeska srbija»; ono što me zbunjuje je da vandalija kao svoje ime koristi ime Miodraga Milanovića, po mom dubokom uverenju, autora ''proizišlog'' iz IS:SNN-a – videti istina.at/index.php?option=content&.....mp;Itemid= > (© By ISTINA All rights reserved. P.Milatovic) časopis «Истина», број 273, Беч 19. април 2009. > фељтон> ''Стари српски век'' – 1. наставак, пише: Миодраг Милановић; kao i vandalija.co.rs/_1055_1088_1077_1076.html) ipak nije detaljnije objasnio to ''pokroviteljstvo'' nad Deretićem. Moguće da je mislio na Todorovićevu otvorenost ka normalnosti (nužnosti) postojanja pomenutog mitema.

Međutim, ja bih pokušao ukazati na jednu drugu, daleko složeniju, mogućnost jedne komplikovanije vrste tog ''pokroviteljstva'' :

ne mogu pretpostaviti da li knjiga «Митска истина Срба», eksplicitnim reflektovanjem nepostojanja mogućnosti za potrebom (ili željom?) da se definiše različitost (odnosno prioritet različitosti i uspostavljanje razlikovanja) između istraživanja prirode (ili prirodnosti istraživanja prirode nužnosti ?) o nužnosti postojanja sasvim naučnog htenja koje hoće da vidi prirodu mehanizma ne-utemeljenja zaključaka i/ili verovanja autora koji pripadaju IS:SNN-u i drugim idejnim sistemima (ali možda i da vidi i '' istraživanje prirode mehanizma stvaranja – u kojem je Todorović? – nužnog u prirodnosti okarakterizacije prirodnosti pripadanja mitu'' ?) i normalnosti obelodanjivanja nužnosti autorove okarakterizacije prirodnosti pripadanja mitu (koji u sebi sadrži uslov prirodnosti a ne ''veštačkosti'' kako se popularno kritizerski posmatraju okolnosti vezane za autore iz IS:SNN-a i dr.) gore pomenutih autora, ukazuje da je autorov (Todorovićev) rad i sam svojevrsno oličenje slike o prirodnosti oličenja mitske sadašnjosti u onom domenu u kojem je autor nesamosvestan za mogućnost navedene definicije različitosti u onemogućenoj samo-sves(no)sti.

Ovako sročeno, moje razmišljanje (a pritom nisam siguran da li sam logički dobro definisao logičke definicije pretpostavke i da li knjiga uopšte istinski «eksplicitno reflektuje (zrači)») deluje rogobatno, ali nisam nikako mogao jednostavnije iskazati sofisticiranost predosećaja o prirodi prefinjenosti «misteriozne skrivenosti misaone okosnice cele knjige», pa i o, možda, logičkim zamkama i lavirintima ''prave'' zabranjenosti srpske istorije...
_______________________________________________

Medicus je napomenuo (na 2. strani, 24. januara 2009. u 14:05) da je došlo doba u kojem niko više neće (moći) demantovati značenje rada Jovana I. Deretića. S jedne strane nije upravu jer kritičko ophođenje učesnika brojnih foruma to potvrđuje, kao i, ako ništa drugo, onda, postojanje bar nekolicine ''zvaničnih'' naučnika (među kojima je, iskreno se nadam, i Ivica Todorović) čije napore često nadjača ''buka'' surovog informacionog rata i čiji se stavovi neće čuti na televiziji. S druge strane, fenomen zatvorenosti srpske naučne elite (a možda i naučnih elita uopšte) i indikacija da ekonomsko stanje nije i jedini razlog manjka kvalitetnih naučnih projekata, upućuje na to da neophodnost posedovanja višestruke informisanosti i erudicije (kako kod ''alternativnih'' tako i kod ''zvaničnih'' istraživača) možda nije više dovoljna u vremenu postmodern(ističk)e upitanosti...

offline
  • SSpin 
  • Saradnik foruma
  • Pridružio: 09 Dec 2004
  • Poruke: 6488
  • Gde živiš: Nis -> ***Durlan City***

@Hijerakul

Kakav post!

Odavno nisam procitao tako jezgrovit i kvalitetan post. Citiranja, reference, hronologija.

Nisam mnogo od ranije pratio temu, ali ako me bude nesto zanimalo oko Starih Slovena, znam cije cu misljenje traziti na PM Wink

offline
  • Pridružio: 26 Sep 2010
  • Poruke: 3

Prvenstveno, pozdrav svima! Wink Registrovah se tek nedavno, sat vremena, cirka... Mada, citam MC vec godinu-dve, kako me sta zanima.

E sad, nedavno sam tek cuo za 'zabranjenu istoriju Srba' i dr Deretica, pa sam odlucio da nekoliko dana posvetim saznavanju vise informacija o datoj tematici. Prvo me put naveo na linkove ka predavanjima dr Deretica i njegovom izlaganju okacenom na YouTube, a zatim i na forumske rasprave. Nisam u prilici da istrazim strucnu literaturu (bar ne trenutno i po nekom kratkom postupku), a da naglasim i da sam, kao i velika vecina nas, laik po ovom pitanju.

Pa da prokomentarisem sta hocu. Smile Prvo, par reci o ucesnicima diskusije. medicus ima (po meni) samo jednu izuzetnu osobinu, a da ima veze sa citavom pricom, a to je vatrenost zastupanja svoje ideje. Sve ostalo jednostavno ne pije vodu i malo previse lici na geek-a koji i nema pametnija posla od svadjanja po forumima. Nadam se da gresim. Roki i bobi, svaka cast za odlucnost u raspravi i potkrepljenje cinjenicama, naucio sam nesto o C14 i o Vlasima, poucno. Usput, slazem se u potpunosti sa bobijem o stavu prema nacionalizmu i sl. Dalje, Hijerakul i Simke - je l' treba(lo) jos nesto reci posle njih? Smile

Moje misljenje vezano za samu tematiku i nije neko relevantno, a kamoli strucno. No, mogu da iznesem opazanja vezana za licnost dr Deretica i nacine na koje on dolazi do svojih zakljucaka. Konstantno se poziva na svoj veliki rad, kako akademski i naucni, tako i prakticni (fizicki), vaznost i "jakost" krugova u kojima se kretao i krece, reference koje poseduje i sl., a opet, govori (i nisam stekao utisak da poseduje mogucnost za drugacije) izrazito prostim recnikom (u smislu siromastva recnika i mogucnosti za sklapanje vise od 5 tipova prostoprosirenih recenica), strogo je posvecen jednom cilju i u startu odbija bilo kakav drugi (sto opet hoce da kaze da je kreacionista). To odaje utisak nestrucnosti i pristrasnosti. Sto pokazuje i upotrebom negativnog konteksta sa, recimo, Hrvatima i Madjarima (Slovence i druge "nama nekako slicne" narode i ne pominje, valjda mu nisu vazni...). Deluje mi kao da propagira nacionalisticke teorije i sl. Da ima istine u onome sto govori, verovatno ima, neko je na nekom forumu i napisao da je Deretic, vodjen svojom slepom idejom, otkrio neku istinu koja se mozda zataskavala iz nekih interesa, ali sigurno nije otkrio toplu vodu i neku totalno drugaciju istoriju. U kom procentu tu ima istine? Tesko je reci, a s moje tacke gledista maltene nemoguce.

Znaci, ako je neko (kao ja, recimo) dovoljno radoznao i ima dovoljno slobodnog vremena da ga utrosi na neko malo, ali dovoljno podrobno istrazivanje Dereticevih teza, moze sebi naci odgovore na pitanja vezana za tematiku. Nije li na kraju to i bit konstruktivne rasprave odraslih intelektualaca? Smile

offline
  • Pridružio: 11 Mar 2010
  • Poruke: 11

Neko je govorio da dinosauri i ljudi nisu mogli da zive u isto vrijeme



offline
  • Pridružio: 25 Mar 2004
  • Poruke: 816

Slika je tipičan hoax. http://www.haxan.com/portfolio/freakylinks/WWWFRE~1.COM/DIARY/2000/082800~1.HTM

offline
  • Rogi  Male
  • Mod u pemziji
  • Najbolji košarkaš koji
  • je ikada igrao ovu igru
  • Pridružio: 31 Avg 2005
  • Poruke: 11687

tuzor ::Rogi ::I sve to na sajtu Blble...

How yes no... Bebee Dol


I sve to u knjizi "Nauka i problem smrti" Miroljuba Petrovića, dipl. geologa (smer: paleontologija), čoveka koji je uz to završio medicinu na International Institute of Original Medicine u SAD. Direktoru Centra za prriodnjačke studije u Beogradu i Sakramentu, jednog od osnivača Centra za antropološke studije iz Beograda. Vidim, ima više linkova po Netu, ali za mene je pisana reč ipak značajnija.
I sve to u predanjima i baštinama.
Rogi, seti se zgranutosti "zvanične" nauke na obelodanjivanje epohalne teorije evolucije.



Moram da oživim temu. Jbg, tako se namestilo. Mr. Green

http://www.mycity.rs/Blog/Galapagos-kornjace-svest.....ml#1317159

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 852 korisnika na forumu :: 8 registrovanih, 0 sakrivenih i 844 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Fabius, goxin, Marko Marković, opt1, Romibrat, SR-3m, TBF1D, wizzardone