Novi modeli i vesti iz sveta Automobilizma

5

Novi modeli i vesti iz sveta Automobilizma

offline
  • pcbest  Male
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 15 Jul 2007
  • Poruke: 588
  • Gde živiš: Nis

Vector Tribun Concept Design by Stefan Schulze

http://www.diseno-art.com/encyclopedia/concept_cars/vector_tribun.html












Lightning Car Company Lightning GT

http://www.diseno-art.com/encyclopedia/vehicles/ro.....ng_gt.html












Zagato Bentley Continental GTZ
http://www.diseno-art.com/encyclopedia/vehicles/ro.....l_GTZ.html







Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Zastava i Opel biraju isporučioca opreme za karoseriju

KRAGUJEVAC - Stručni tim nemačkog „Opela“, koji je od prekjuče u poseti „Zastavi Automobili“, danas se vraća u Nemačku.

Timovi ovih fabrika, za vreme trodnevnog boravka nemačkih stručnjaka, nastavili su poslove prenosa tehnologije nemačkog proizvođača, neophodne za montažu „Opel Astre Klasik“, koja bi prema ugovoru Grupe „Zastava Vozila“ i Kompanije „Dženeral motors“ trebalo da otpočne u poslednjem ovogodišnjem kvartalu.

Zastava i Opel biraju isporuÄ?ioca opreme za karoseriju

Kako ističe Zoran Stošić, direktor „Zastave AGeM“, preduzeća osnovanog sa zadatkom da realizuje ugovor dveju kompanija, glavna tema razgovora bio je izbor najpovoljnijeg isporučioca opreme za liniju karoserije. O tome govori i činjenica da su, sa stručnjacima „Opela“, u „Zastavi“ bili i predstavnici proizvođača, koji su zainteresovani da konkurišu za isporuku opreme za proizvodnu liniju „Opelovog“ modela. Takođe, bilo je reči o prilagođavanju Lakirnice i Montaže za proizvodnju novog modela.

Naredne sedmice, „Zastavu“ će posetiti još jedan stručni tim „Opela“, specijalizovan za oblast logistike.

http://www.zastavanacionale.com/pr/sr/



offline
  • pcbest  Male
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 15 Jul 2007
  • Poruke: 588
  • Gde živiš: Nis

Opel Insignia naslednik Vectre

http://www.topspeed.com/cars/opel-insignia/ke2972.html
















Dopuna: 07 Maj 2008 18:19

BMW M-Zero Concept
http://www.topspeed.com/cars/bmw/-bmw-m-zero-concept-ar56409.html












Aston Martin AMV10 Concept
http://www.auto-museum.net/vehicule/details-12765.html














BMW M1 Concept
http://www.supercars.net/cars/4134.html









offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Fiat 500 kabriolet stiže 2009.

Italijanski proizvođač automobila Fiat objavio je da će od naredne godine model Fiat 500 kupcima biti dostupan i u kabriolet verziji.

Informaciju o novoj verziji modela Fiat 500 prezentovao je jedan od ključnih ljudi zaduženih za razvoj kabioleta Roberto Giolito.

Giolito je na konferenciji za novinare u Turinu saopštio da će kabriolet imati platneni krov, ali i da će novi model i dalje ostati pristupačan kupcima.

„Zahvaljujući novim tehnologijama novi platneni krov čvršći je i otporniji u odnosu na stare platnene krovove“, dodao je Giolito.

Zahvaljujući platnenom krovu cena novog Fiata 500 biće niža, ali će i putnici imati više prostora u kabini. Lakoća novog krova, kao i višak prostora, pozitivno će se odraziti i na potrošnju goriva kao i na emisije CO2.

Fiat će u kabriolet verziju ugrađivati motore identične onima koji se nalaze u kupeu, što znači da će kupcima na raspolaganju biti dva benzinska motora od 1,2 i 1,4 litara sa 69 i 100 KS, kao i 1,3 Multijet dizel sa 75 KS.




http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=299768

Dopuna: 22 Maj 2008 12:13


Opel predstavio novi amblem

Opel će ispratiti Vauxhallov primer, i zajedno sa lansiranjem Insignie predstaviće i novi amblem kompanije.

Restilizovana oznaka je i dalje u vidu tradicionalnog Opelovog znamenja sa munjom, sada sa glazurom od poliranog metala i imenom, što je svakako deo Opelovog nastojanja da se približi premium segmentu.

Uprkos želji Opela da poboljša reputaciju i tržišni nastup kompanije, nasleđe starog znaka igra važnu ulogu. Iako će novi logo biti redizajniran, on neće mnogo odudarati od starog znaka.

Originalni logo kompanije, cepelin, bio je simbol tehnološkog napretka. Naredni znak sadržao je i krug koji je predstavljao pokretljivost koju je pružao točak. Munja koja trenutno krasi prednju masku Opelovih automobila prvi put predstavljena je 1963. godine.

Novi logo pojaviće se na novoj Insigniji sledećeg meseca u Londonu.




http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=299727

offline
  • pcbest  Male
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 15 Jul 2007
  • Poruke: 588
  • Gde živiš: Nis

Fiat 500 Abarth

http://www.topspeed.com/cars/fiat-500/ke1708.html




offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Ford Kuga Euro NCAP Crash Test

Novi Fordov model Kuga postigao je najbolju kombinaciju ocena i tako se našao na vrhu liste malih terenskih automobila sa pogonom na sva četiri točka koji su se do sada našli na Euro NCAP testovima.

Uz maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika, ovaj model može se podičiti i ocenom od četiri zvezdice za bezbednost dece u vozilu i sa tri zvezdice za zaštitu pešaka.

"Ford Kuga pridružuje se grupi vozila sa dokazano visokim standardima bezbednosti i performansi," kaže Džo Bejkejdž, potpredsednik za program globalnih proizvoda Ford Motor Kompanije i potpredsednik za razvoja proizvoda u diviziji Ford Evropa i dodaje: "Euro NCAP testovi samo su dodatno potvrdili rezultate naših strogih internih postupaka testiranja. Budućim kupcima Kuge šalje se snažna poruka, koja dolazi od jedne visoko renomirane i nezavisne organizacije."

Bezbednost kao standard

Osnovu bezbednosti novog modela predstavlja Fordov inteligentni sistem zaštite (IPS), koji kombinuje optimalnu konstrukciju karoserije u smlislu čvrstoće i absorpcije energije sudara sa najmodernijom sigurnosnom opremom, uz dodatne uređaje koji vozaču pomažu da zadrži kontrolu nad vozilom i koji smanjuju opasnost od povreda u slučaju sudara. Zahvaljujući primeni čelika velike čvrstoće (HSS), dobijena je sigurnosna ćelija putničke kabine velike krutosti, koja je u isto vreme i lagana, čime se obezbeđuje dobra zaštita u slučaju čeonih i bočnih sudara. Čvrstoća sigurnosne ćelije putničke kabine dodatno je pojačana upotrebom elemenata od takozvanog dvofaznog DP čelika na ključnim mestima, bez ugrožavanja performansi i ekonomičnosti vozila zbog delimičnog povećanja težine.

Noseći sistem prednje osovine Ford Kuge konstruisan je tako da se u slučaju snažnog čeonog sudara odvoji od vozila. Model Kuga je zabeležio 100 postotan učinak na Euro NCAP testovima bočnog sudara, a krutost putničke kabine Kuge ocenjena je i više nego pozitivno na testu udara u čvrstu prepreku.

Ford inteligentni sistem zaštite na Kugi obuhvata ukupno šest vazdušnih jastuka. Uz čeone i bočne vazdušne jastuke za putnike na prednjim sedištima, tu su i vazdušne zavese za zaštitu glave i ramena putnika na prednjim i zadnjim sedištima, kao i sedišta sa konstrukcijom protiv uranjanja i naslonima za glavu podesivim po visini za sve putnike. Osim toga, prednja sedišta opremljena su i pirotehničkim pred-zatezačima i ograničavačima opterećenja sigurnosnih pojaseva.

Visoka ocena od tri zvezdice koju je Ford Kuga dobio za zaštitu pešaka postignuta je zahvaljujući čitavom nizu namenskih detalja i postupaka koji su uvedeni od samog početka projektovanja vozila. Tu spadaju branici od mekih materijala, ugradnja posebnog materijala za absorpciju energije između branika i prednjeg venog lima i hladnjaka, prelomljivi farovi, prednji blatobrani od reciklirane plastike i brižljivo oblikovana ivica poklopca motora. U zonama potencijalnog udara srećemo delove koji su pažljivo konstruisani, kao što su "lomljive" poluge brisača i "preklopive" šarke poklopca motora.

"Ocene sa Euro NCAP testova visoko se cene - kako od strane naših kupaca, tako i od strane konkurencije. Ford Kuga postigao je odlične rezultate u sve tri kategorije Euro NCAP testova – zaštita odraslih putnika, zaštita dece u vozilu i zaštita pešaka. Naše ekipe stručnjaka posvetile su mnogo vremena i truda u razvoj svake od navedenih kategorija, što se na kraju isplatilo u vidu rezultata koje je Kuga postigao", kaže Gisbert Geb (Gisbert Gaeb), rukovodilac analitičkih svojstava u diviziji Ford Evropa.

U skladu sa velikim brojem elemenata pasivne bezbednosti, svi modeli Kuge opremljeni su i čitavim nizom savremene opreme za aktivnu bezbednost. To su uređaji koji pomažu vozaču da u kritičnim situacijama zadrži kontrolu nad vozilom i izbegne potencijalnu opasnost od sudara. Spisak standardne opreme za aktivnu bezbednost obuhvata:

- Sistem protiv blokade točkova prilikom kočenja (ABS)
- Program elektronske stabilnosti (ESP) sa funkcijom za sprečavanje prevrtanja vozila (ARM)
- Sistem za kontrolu pogona (TCS)
- Elektronsku raspodelu sile kočenja (EBD)
- Pojačanje sile kočenja u kritičnim situacijama (EBA)
- Sistem za očuvanje stabilnosti prikolice (TSA)

Kuga kao lider

Dvolitarski Duratorq TDCi motor sa 136 KS, u standardnoj verziji opremljen sa filterom za zadržavanje čestica čađi (DPF), uz specifična podešavanja Kugi obezbeđuje izuzetne performanse i ekonomičnost. Kuga sa integralnim pogonom odlikuje se količinom od 169 g/km CO2 u izduvnim gasovima i potrošnjom u kombinovanom ciklusu od samo 6,4 litra goriva na 100km.

I dok su spoljašnje dimenzije Kuge kompaktne, unutrašnjost kabine osmišljena je i uređena tako da pruži obilje prostora i udobnosti za petoro odraslih putnika. Uređenje unutrašnjosti Kuge takođe je prošlo nezavisno testiranje od strane nemačke TÜV Rheinland grupacije, koja mu je dodelila pečat 'Anti-alergijskog uređenja unutrašnjosti', što ga čini sedmim modelom Ford Evropa koji dobija ovaj certifikat. Fordovi automobili bili su prvi u svetu koji su zadovoljili ove izuzetno stroge TÜV standarde.






http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=301554

offline
  • pcbest  Male
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 15 Jul 2007
  • Poruke: 588
  • Gde živiš: Nis

Bentley Continental ASI W66 GTS Gold










http://www.omniauto.it/magazine/5451/asi-bentley-w66-gts-gold


Volkswagen Passat CC










Pagani Zonda Cinque









BMW M6 del 2012









http://www.omniauto.it/foto/

offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Ferrari California

Pojava svakog modela marke Ferrari je poseban događaj u automobilskom svetu. Stoga nije ni čudo što je najnoviji model, pod imenom California privukao veoma mnogo pažnje u kratkom roku, pogotovo kad se zna da bi ovaj automobil trebao da bude ”jeftin i dostupan” Ferrari...

Poslednjih godina, Ferrari je suvereno na vrhu sveta sportskih automobila. Ne samo da je line up modela odličan i da prodaja izvrsno ide, imidž marke prate i uspesi u automobilskom sportu, koji su uvek bili veoma bitni svim pravim Tifozima. Liste čekanja za sve modele duže su nego ikada, a basnoslovne cene sa lakoćom se isplaćuju samo da bi se dobio komad crvene legende i ulaznica za elitno društvo.

Ipak, kritičari marke Ferrari sve su glasniji i svoje ”argumente” baziraju na tome da je nekada slavna fabrika, rezervisana za kraljevske porodice, filmske zvezde i prebogate naslednike, postala bliža preplaćenim fudbalerima, instant poznatim ličnostima i kojekakvim tajkunima... Ako se nekada Ferrari mogao videti u Nici ili Kanu, i to u vreme čuvenog filmskog festivala, danas će te ga daleko lakše ”uloviti” ispred stadiona (npr. Manchester Uniteda) ili na nekom od glavnih moskovskih bulevara. Iako ovo možda zvuči malo preoštro, moraćemo se složiti sa tim da je Ferrari sve manje iskonska egzotika, a sve više neophodan pratilac bogatih širom sveta i kao takav polako gubi svoj smisao.

Verovatno su toga svesni i ljudi u Maranellu, ali ovakav status kompanije donosi ogroman profit, pa je teško razmišljati o suštini i iskrenosti kada se milioni dolara ili evra svakodnevno slivaju u kasu. Međutim, želja za stvaranjem pravog automobila Ferrari, modela koji bi spojio tradiciju i budućnost, kao i napravio malu revoluciju u ponudi, nikada nije napustila konstruktore i stručnjake ove kuće. Špijunske fotografije i inside informacije koje su proteklih godina dolazile do javnosti samo su potvrđivale da će iz Maranella stići nešto novo i interesantno, ali i da će taj automobil biti pristupačniji i malo komforniji nego F430 koji je do sada bio osnovni model.

Sve nezvanične najave i glasine dobile su svoju potvrdu 13. maja ove godine, kada je Ferrari predstavio svoj novi model pod imenom California. Nekoliko nedelja ranije, fabrika je postavila i poseban veb site posvećen ovom modelu, na kome se mogao samo čuti zvuk motora i videti konture automobila. Danas već znamo kako automobil zaista izgleda, a i koje su mu okvirne karakteristike i performanse, mada se zvanična premijera očekuje na Salonu automobila u Parizu, septembra ove godine.

Napustivši uobičajenu praksu numeričkih oznaka svojih automobila, Ferrari je svom novom pulenu dao veoma moćno i nimalo naivno ime, California. Ne samo da je reč o jednoj američkoj saveznoj državi, koja uz to ima i najviše automobila marke Ferrari po glavi stanovnika, nego je i sinonim lepog vremena, lakog života i bogatstva. Osim te direktne asocijacije, pravim poznavaocima California označava seriju prelepih kabrioleta, serije 250 GT, napravljenu početkom 60-ih godina, koja je i dan danas cenjena kao jedan od najlepših automobila na svetu.

Marketinški, veza sa istorijom ostvarena je imenom koje ne samo da asocira na slavan period marke sa propetim crnim konjem u grbu, nego i predviđa gde će se ovaj automobil najviše i voziti. Dizajnerski i koncepcijski, napušten je stil koji je bio evidentan na F430 i Caliofornia je bliža 599 Fiorano nego bilo kom drugom modelu. Time se prvenstveno misli na položaj motora (napred) i klinasti oblik karoserije.

Ispod lima, dileme nije bilo i srce novog sportiste je V8 motor iz F430 sa 460 KS pri 7500 obrtaja u minuti. Snaga se prenosi na zadnje točkove preko sedmostepenog poluautomatskog menjača sa dvostrukim kvačilom, a iako maksimalna brzina nije objavljena, zna se da je ubrzanje od 0 do 100 km/h moguće za manje od 4 sekunde. Dakle, automobil sasvim u rangu svoje starije i skuplje braće.

Poznavaoce je prilično iznenadilo to da je automobil predstavljen samo u kabrio formi, a da su iz fabrike stigla čvrsta uverenja da će krov biti metalni i automatski sklopiv (CC koncepcija). Osim toga, Ferrari radi i na 2+2 varijanti Californie što znači da će osim vozača i suvozača još (uslovno) dve osobe moći da uživaju u čarima novog automobila. Sve ovo navodi na pomisao da je novi model prvenstveno namenjen opuštenom krstarenju, a ne agresivnoj vožnji na ivici zakona fizike.

Na kraju dolazimo i do pitanja cene novog modela marke Ferrari. Iako tačan iznos još uvek nije određen (biće poznat do Salona u Parizu), već sada se spekuliše sa okvirnim iznosima. Iako sada ne bi iznosili nikakve konkretne cifre, recimo samo da će California koštati u rangu Mercedes SL 55 AMG, BMW M6 ili snažnijeg Porschea 911, što je apsolutno prihvatljivo, imajući u vidu kvalitete i ime koje se time dobija. Jedina stvar koja Italijanima ne ide na ruku je to, što će sasvim sigurno fabrika biti zatrpana narudžbinama i što će posla biti, bukvalno, preko glave...

Sa naše strane, možemo očekivati da će neki od naših situiranih ljubitelja dobrih automobila odlučiti da deo Californie prenese i u našu zemlju i time kvalitetno obogati vozni park, ali i na sebe navuče zavist ostalih učesnika u saobraćaju...

Ferrari 250 GT California

Iako je serija 250 GT predstavljena 1955. godine, Ferrari je konstantno usavršavao modele i izbacivao nove verzije. Vođen željom da napravi luksuzan, a veoma brz kabriolet, namenjen prvenstveno kupcima sa američkog tržišta, godine 1960. nastao je California Spider. Reč je bila o standardnom 250 GT Pininfarina kabrioletu, ali sa novom i modifikovanom karoserijom i snažnijim motorom koji je bio derivat trkačkih agregata.

Čuveni trolitarski V12 je kod modela California postizao 277 KS i lansirao prelepi kabriolet čak do 240 km/h. I pored ogromne cene, California Spider je postala popularna (napravljen je 51 primerak) i to prvenstveno među filmskim zvezdama tog perioda. Godine 1963, kada je proizvodnja ugašena, lista vlasnika je podsećala na prvi red Kanskog festivala, a zahvaljujući tome, California ostala je cenjena i do današnjih dana... Čak i precenjena, pa se cene od 5-10 miliona dolara koje su dostignute na poslednjim aukcijama, smatraju preteranim, ali se svi slažu da je šarm ovog automobila neprocenljiv!

http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=305909


Dopuna: 18 Jul 2008 16:35

Nemci se okreću ekološkim vozilima

Svi nemački veliki proizvođači kola, Volkswagen, Daimler i BMW, najavili su da će posebnu pažnju posvetiti izradi električnih automobila, u okviru nastojanja da se smanji potrošnja goriva i emisija štetnih gasova, a kako bi "uhvatile korak sa rivalskim kompanijama".

BMW X6 Hybrid Concept
BMW X6 Hybrid Concept

Nemačke korporacije stekle su reputaciju proizvođača pouzdanih i izuzetnih automobila koji, međutim, važe za velike potrošače goriva, a time i velike zagađivače životne sredine.

Te robne marke automobila i njihova prodaja, međutim, dovedeni su u pitanje nakon talasa poskupljenja goriva i pooštravanja ekoloških standarda zbog straha od globalnog zagrevanja, smatraju analitičari.

Posle Daimlera i Volkswagena, koji nastoje da proizvedu električne modele u 2010. godini, BMW je saopštio da će započeti da testira nekoliko stotina električnih modela u njegovom brendu Mini.

BMW, međutim, nije naveo kada planira da počne da prodaje takva vozila, niti je najavio da li će, takođe, masovnije proizvoditi električne autmobile.

"To ostaje potpuno otvoreno," izjavio je predstavnik BMW-a.

Kao hibridna kola koja koriste kombinaciju tradicionalnog benzinskog i motora na električni pogon, automobili BMW-a trebalo bi da stignu na tržiste do kraja 2009. godine, kazao je portparol kompanije.

Među zagovornicima proizvodnje ekoloških vozila je i šef Volkswagena Martin Vinterkorn koji uporno ponavlja da "budućnost pripada električnim automobilima."

Na pitanje da li je takva izjava znak da je veliki proizvođač kola spreman za ozbiljne promene u strategiji, nemački ekspert Ferdinand Dudenhofer kaže da je taj stav izuzetno značajan, ali da sadrži "i malo marketinga."

"Što se hibrida tiče, oni procenjuju da to nije najbolji sistem, sa dva motora, jedan na baterije, a drugi na gorivo," smatra Dudenhofer.

BMW je ulagao u istraživanja vodoničnog sistema "gorivih ćelija", ali infrastruktura još ne postoji", pre svega, nema servisnih stanica za dopunu baterija.

Dudehofer smatra da će do 2025. godine sva kola koja se prodaju u Evropi biti, ili hibridna ili električna.

Imajući u vidu da će ulaganja u hibrina i električna vozila biti profitabilna, sve auto kompanije nastoje da što pre uđu u taj posao, ukazao je taj nemački stučnjak za automobilsku industriju.

http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=308428

Dopuna: 27 Jul 2008 16:44

NANO DIZEL!


Indijski automobilski „deminutiv“, Tata Nano koji u standardnoj verziji dolazi sa 30 KS, koje dobija iz benzinskog agregata zapremine 0,624 l, će po svemu sudeći dobiti i dizel verziju, koju je uostalom predsednik kompanije Ratan Tata i najavio. Čini se da se nije šalio, a reč je o motoru zapremine 0,8 l sa common-rail sistemom ubrizgavanja i turbo punjačem. Planirani dvocilindarski dizel agregat razvijaju u kooperaciji nemački specijalisti za motore, FEV, Bosch i Honeywell. Za sada nema bližih informacija oko cene, snage i potrošnje, ali sigurno je da će nova pogonska jedinica u svim segmentima nadmašiti benzinca bez ugrožavanja titule „najjeftinijeg automobila na svetu“.

http://www.vrelegume.rs/dnevnevesti.php?dv=1852

Dopuna: 29 Jul 2008 13:11

BMW GINA Light Visionary koncept

Od koje marke bi se moglo očekivati stvaranje nečeg sasvim novog, a da to ne bude tek puki larpurlarizam? Naravno, reč je o BMW-u. Bavarski proizvođač otkrio je u kom smeru bi se mogla kretati njegova buduća filozofija, a svoju viziju predstavio je kroz radikalni concept pod imenom GINA Light Visionary Model. Za kratko vreme BMW-u je uspelo da privuče pažnju mnogih, a o čemu je zapravo reč?

Novi koncept bazira se na GINA principu, a kako BMW objašnjava, radi se o umeću da se razmišlja na drugi način i sa drugog aspekta, kao i da se primene inovativne ideje bez ograničenja koje nosi savremeni dizajn automobila.

Prvo otelotvorenje GINA filozofije demonstrirano je kreiranjem Light Visionary Model koncepta, a ono što će ljubiteljima četvorotočkaša biti realističnije je osmocilindarski motor koji pokreće ovaj roadster. Konstrukcija šasije napravljena je od aluminijuma, zadnji deo krase dvostruki završeci izduvnih cevi, a naplaci su razmere 20 cola.

Ono što se može nazvati ”efemernim” svakako je karoserija koncepta, ako se ona uopšte može i nazvati karoserijom. Automobil je presvučen fleksibilnim materijalom iz četiri dela koji se može istezati i skupljati zahvaljujući brojnim podstrukturama, koje se mogu kretati putem električnih i elektrohidrauličnih kontrolnih sistema.

”Kožu” koncepta čine četiri glavna dela. Najveća komponenta počinje na frontalnom delu vozila i širi se sve do početka vetrobrana, zatim nastavlja dole preko vrata, završavajući se na zadnjoj ivici.

Sledeća dva dela počinju na prednjim donjim panelima, i protežu se preko zadnjih lukova do zadnjeg dela. Poslednji deo ”mozaika” čini srednji deo pozadine. Kada se ”makazasta” vrata koncepta otvore, ”koža” se vidljivo nabora u jasno definisanoj formi, i vraća se u svoje savršeno ”glatko” stanje kada se vrata zatvore.

Tkanina koja prekriva telo koncepta bazirana je na nepromočivom mrežnom tkanju otpornom na ekstremne temperature, i podržana je fleksibilnim metalom koji je u vidu žičane strukture da bi se zadržala zategnutost i glatkoća. Oko nekoliko zona gde su naglašene zakrivljenosti površine, dodata su karbonska ”rebra” da bi se dobilo na boljoj fleksibilnosti uz zadržavanje oblih formi.

Light Visionary Model je šokantan, ne samo zbog svoje ”kože” u vidu tkanine, već i zbog forme koju prati funkcionalnost. Fleksibilna površina omogućava sakrivanje prednje svetlosne grupe, odnosno njeno otkrivanje kada je to potrebno.

Bočni markeri koji signaliziraju promenu vozne trake nisu vidljivi spolja, sve dok nisu aktivirani za upotrebu. Njihova svetlost sija kroz poluprovidan zastor. Tok vazduha oko automobila može biti regulisan tako što se ”koža” zatvara, otvara ili isteže po potrebi. Donji prednji panel može biti podešavan u cilju ostvarivanja bolje aerodinamike. S obzirom da je zadnji deo pokriven jednim komadom tkanine, spojler može biti kompletno sakriven kada nije u upotrebi.

A šta na sve ovo kaže kontroverzni Chris Bangle, šef dizajna BMW Grupe? On je izjavio da će lični zahtevi kupaca proširiti kontekst u kome se trenutno nalazi BMW-ova gama i promeniti suštinu vrednosti koje definišu aktuelnu proizvodnju. Iz tog razloga bavarska je marka fokusirana na osvajanje novih teritorija i pronalaženja inovativnih dizajnerskih rešenja.

Sam pogled na GINA Light Visionary Model dovoljan je da se uvidi da je BMW u prvim redovima kada je reč o ingenioznom automobilskom dizajnu.










http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2008&mm=07&nav_id=310141

Dopuna: 16 Avg 2008 23:35

Opoziv 200 000 BMW-a

BMW povlači 200 000 vozila serije 3, serije 5 i X3 da bi se ispravila potencijalna greška na senzorima za aktiviranje vazdušnih jastuka.

Američka nacionalna saobraćajna administracija je objavila da je opoziv pokriva seriju 5 2004-2006, X3 2004-2006 i seriju 3 2006, ali samo modele opremljene sportskim sedištima. Naime, problem sa senzorima je u vezi sa sportskim sedištem suvozača čija obloga vremenom puca.

Senzor vazdušnog jastuka ispod obloge može na taj način biti oštećen tako da se ne registruje težina putnika. To znači da vazdušni jastuk za suvozača u slučaju nezgode može ostati deaktiviran.

BMW je hitro reagovao, bez obira što nije registrovan nijedan incident u vezi sa tim problemom. Dodatno, po Američkoj nacionalnoj saobraćajnoj administraciji, kompanija će proširiti garancije nekoliko BMW-ovih modela i to pokrivajući 10 godina bez ograničenja pređene kilometraže.

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2008&mm=08&nav_id=313664

offline
  • Pridružio: 22 Dec 2006
  • Poruke: 216
  • Gde živiš: Zemun

E-Go Revolt, ruski superautomobil



Novoformirana ruska kompanija za proizvodnju automobila E-Go započela je rad na sportskom modelu zanimljivog dizajna i karakteristika, pod nazivom E-Go Revolt.

Revolt pokreće V6 turbo motor od 3.0 litara, zasnovan na Mitsubishijevoj 3000GT platformi, jačine 550 konjskih snaga, uparen sa šestostepenim ručnim menjačem.



E-Go Revolt se odlikuje agresivnim dizajnom, aktivnim vazdušnim amortizerima i šestoklipnim kočnicama, a leži na devetnaestoinčnim felnama japanskog proizvođača Work, sa pneumaticima dimenzija 245/40/19 napred i 325/30/19 pozadi.



Elektronskim komandama upravlja se preko tastera smeštenih na volanu, a tu je i LCD ekran osetljiv na dodir.



Iako je najavljeno da proizvodnja počinje uskoro, još uvek nema detaljnijih podataka o performansama i ceni ovog modela.

http://www.mtsmondo.com/lifestyle/vesti/text.php?vest=114049

offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Insignia evropski automobil godine

Titula najboljeg evropskog automobila za 2009. godinu pripala je modelu Opel Insignia. U „foto finišu“, limuzina iz Ruselhajma pobedila je Ford Fiestu, i to samo za jedan poen. Treće mesto na podijumu zauzeo je novi VW Golf.

U izboru je učestvovalo 59 renomiranih automobilskih novinara iz 23 zemlje, a članovi žirija naglasili su kao poseban kvalitet pojavu i izgled Insignije.
Bogata oprema dodatno je proširena naprednim sistemima poput „Opel Eyea“, tu je i FlexRide oslanjanje i adaptivni sistem prednje svetlosne grupe sa čak devet nivoa podešavanja.

Među 37 modela koji su činili konkurenciju za prestižnu titulu, Insigniju je čak 20 novinara proglasilo najboljom.

Kriterijumi su poznati, a oni uključuju dizajn, sigurnost, vozne karakteristike i performanse, kao i sve značajnija napredna tehnološka rešenja i vrednost vozila za dat novac.

Rezultati:

Opel/Vauxhall Insignia - 321 poen
Ford Fiesta - 320 poena
Volkswagen Golf VI - 223 poena
Citroen C5 - 198 poena
Alfa Romeo MiTo - 148 poena
Škoda Superb - 144 poena
Renault Megane - 121 poen

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2008&mm=11&nav_id=329434

17 Dec 2008 23:06 Momcilo Zaključavanje topica Razlog: Tema je izgubila smisao i svrhu.  
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 680 korisnika na forumu :: 29 registrovanih, 5 sakrivenih i 646 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Andrija357, branko7, ekser222, FOX, GUARIN, h8propaganda, Jester, jogurtmen, JOntra, krkalon, lavi, Lieutenant, mane123, MB120mm, Mercury, Milos ZA, Mixelotti, mocnijogurt, moldway, nenad81, Oluj2.1, Sirius, Snorks, suton, Toni, vasa.93, Vlada1389, Voivoda