Novi modeli i vesti iz sveta Automobilizma

1

Novi modeli i vesti iz sveta Automobilizma

offline
  • Onsite IT Support Engineer
  • Pridružio: 08 Mar 2005
  • Poruke: 1148
  • Gde živiš: Niš

S obzirom da stalno otvaramo nove teme gde prikazujemo nove automobile i u tim temama jedini komentari su "bas mi se svidja, koliko ce da kosta, voleo bih da ga imam.. tralala" - hajde da otvorimo temu "Noviteti" u kojoj cemo da, zamislite, prikazujemo samo najnovije modele i da u toj temi bude sto manje komentarisanja, odnosno da ga u opste nema.

-------------------------------------------------------------------
Suzdržite se bespotrebnih komentara i obavezno navedite izvor vesti.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • igor86  Male
  • Stručni saradnik
    Web programiranje
  • Pridružio: 24 Maj 2006
  • Poruke: 1633

BMW X6

Bavarski proizvođač je na frankfurtskom autosalonu predstavio koncept Sports Activity Coupea, iliti SAC-a pod nazivom X6, kojeg BMW-ov šef dizajna, Chris Bangle, opisuje kao coupe s off-road potencijalom
Iako se se ovaj automobil naziva konceptom riječ je o najavnoj studiji gotovo identičnog serijskog proizvoda koji će se na tržištu pojaviti početkom sljedeće godine. Ukratko riječ je o automobilu sa četvorim vratima i spuštenom, kupeovskom linijom krova straga, u čiju se unutrašnjost mogu smjestiti četiri putnika. S obzirom da se radi o salonskom vozilu treba navesti i ogromne 21 colne kotače te činjenicu da je, iako se temelji na modelu X5, dio svojih značajki vanjskog dizajna poput prednjeg branika te aluminijske zaštite podvozja "pokupio" s konceptnog CS-a. Bočni retrovizori su također dobili novi i jedinstveni styling s aluminijskim gornjim i donjim dijelom u boji vozila.

S novim X6 će debitirati i novi BMW-ov sustav pod nazivom "Dynamic Performance Control", a riječ je o sustavu koji putem xDrive sustava pogona na sva četiri kotača može na stražnje kotače prenositi različite veličine momenta ukoliko se izgubi kontakt s podlogom, kako bi se povećala upravljivost i stabilnost vozila u inače kritičnim situacijama. Još nema nikakvih službenih podataka o motorizaciji novog automobila, no za pretpostaviti je kako će gotovo cjelokupna ponuda motora iz X5 pronaći svoje mjesto i u X6.

BMW je frankfurtski auto salon iskoritio i kao priliku za prezentaciju studijskog X6 Active Hybrid pa možemo očekivati kako će se uskoro kupcima ponuditi i hibridna (benzin-struja) izvedba novog SAC-a. Radi se o pogonskom sklopu razvijenom u suradnji s General Motorsom i Daimlerom koji u odnosu prema običnom modelu smanjuje prosječnu potrošnju goriva za oko 20%.

Ovaj modularni hibridni sustav je, prema riječima BMW-ovih stručnjaka, zajedno s EfficientDynamics sustavom štednje goriva lako prilagoditi ostalim BMW-ovim modelima tako da se u skoroj budućnosti može očekivati značajnije širenje hibridne ponude bavarskog proizvođača.





offline
  • Onsite IT Support Engineer
  • Pridružio: 08 Mar 2005
  • Poruke: 1148
  • Gde živiš: Niš

Audi A3 cabrio

Audi je dodao još jedan model svojoj gami i na taj način obogatio tržište kabrioleta. Reč je o novom A3 Cabrioletu.

Prodaja počinje na proleće 2008. godine, po svemu sudeći u martu, i već sada možemo reći da će se za njim okretati glave gde god da se pojavi.



Motorizaciju će činiti interesantan izbor agregata: 1,8 litarski TFSI sa 158 KS i 2,0 litarski TFSI sa 197 KS, dok će u dizel porodicu ući 1,9 litarski TDI sa 104 KS i 2,0 litarski TDI sa 138 KS.

Transmisiju u A3 Cabioletu će kao opcija obavljati Audijev S-tronic poluautomatski menjač sa dvostrukim kvačilom.




Izvor: www.b92.net

offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

BMW Serija 1 Coupe
Za života, a i nakon njega, BMW 2002tii, je sebi obezbedio status ikone. A šta će biti sudbina nove Serije 1 Coupe?

A da li se ikona stvarno može oživeti? Nastala je krajem 60-ih i trajala tokom 70-ih, te bila san mnogih. I nažalost i ostala je samo san. Za nekadašnju Seriju 02 se i dan danas proizvodi 90% delova. I taj podatak je sasvim dovoljan da ilustruje koliko ljubitelja nekadašnjeg 2002 postoji širom sveta.

A gde se tu uklapa Serija 1? Direktno nigde. Nastala je kao odluka BMW-a da ima šta da traži u C segmentu, što su, inače, mnogi stavljali pod znak pitanja. Dobro, ne treba preterivati, Serija 1 je svoj posao već dobro uradila, iako sa dosta kontroverze na temu dizajna, kupcima se dopala osnovna činjenica - to je pravi BMW, što voznom dinamikom, što samom činjenicom da je jedini predstavnik C segmenta sa zadnjim pogonom. A u ta dva podatka i leži cela suština BMW-a. I tu se Serija 1 uklapa u našu priču, kao osnova i platforma za kupe verziju Serije 1. A, uklapa se kao dobro skrojena rukavica.

Ni jedna fotografija ne može da dočara stvarne dimenzije i linije vozila. A upravo je u slučaju novog kupea to bitan detalj, koji treba da pokaže da se i dalje radi o kompaktnom vozilu. Sa 4,3 metra možemo ga definisati i kao mali kupe. I tu je negde i šarm novog BMW-a. Dobro mu stoje proporcije koje znače dugi nos, kabinu pomerenu ka zadnjem delu vozila i kratak rep. Naravno, sve to na što dužem međuosovinskom razmaku kako bi se obezbedile dobre vozne osobine. Par sitnica kao što su prozori na vratima bez okvira, crni B stub i kratki prepusti preko točkova su začini koji se uspešno brinu da nikome ni ne padne na pamet pitanje da li je ovo pravi kupe ili limuzina sa dvoje vrata.
Čemu krivine?

Na temu proporcija i siluete vozila zamerki nemamo. Ali, ostaje velik znak pitanja u vezi sa dizajnom i, po nama, nepotrebnih krivudavih linija koje svoj vrhunac dostižu na pragovima vozila. Oni, kada se vozilo malo isprlja deluju kao da su udareni, odnosno oštećeni.

Šta više i prednja maska, preuzeta direktno od Serije 1, bi bez kompleksa mogla da bude malo agresivnija i dinamičnija. Ni ogromni uvodnik vazduha ne pomaže mnogo da bi bavarski kupe dobio, pre svega zasluženu, vizuelnu dinamičnost. A na kraju priče ne treba zaboraviti da smo se na prezentaciji u Švedskoj družili sa M paketom opreme za koji dobro znamo šta znači...

Naravno, koliko ljudi toliko i ukusa. Zato će najnovije dostignuće BMW nastalo pod komandom dizajnera Crisa Banglea i dalje izazivati podeljena mišljenja.
Jeste četvorosed

Međutim, podeljenih mišljenja neće biti kada se na sto, kao tema, stavi enterijer. Podložni kompromisima, kupei često gube funkcionalnost samo da bi unutrašnjost bila podređena niskim siluetama karoserija. BMW izbegava ovu zamku. Naravno, vozačka i suvozačka pozicija se ni ne dovode u pitanje, ali zadnja dva sedišta potpuno opravdavaju 2+2 definiciju. Ovo jeste pravi četvorosed. Putnici pozadi imaju dva odvojena sedišta, sasvim dovoljno mesta za kolena i malo manje za glave, ali impresivno mnogo ako se podseti da se radi o kupeu.

I prtljažnik sa preko 370 litara korisne zapremine i mogućnost preklapanja naslona zadnjih sedišta gotovo da čine Seriju 1 Coupe porodičnim automobilom. Dobro, mada samo za mladi par sa malom decom.
Dečaci i odrasli ljudi

I tu negde stižemo i do dela gde se dečaci razlikuju od odraslih ljudi. BMW-u se po nešto i može oprostiti, ali mu se ne može oprostiti manjak snage i znak pitanja ispred voznih osobina. Jer upravo tu, gde se najviše i očekuje, BMW dostiže prave visine.

Sa ukupno tri motora koji se za sada nalaze u izboru, Bavarci su pokušali da izbalansiraju želje kupaca. Ekonomični start na dvolitarskom dizelu ne znači odricanje od snage. Sa 177 KS i njegovih 350 Nm vozač neće biti uskraćen za temperament. Međutim, već naredna opcija pod oznakom 123d krije malu revoluciju. Ovo je prvi i za sada jedini četvorocilindarski bi-turbo dizel motor sa varijabilnom geometrijom turbina. Iako se i dalje radi o dvolitarskom agregatu, ”disanje” punim plućima mu dozvoljava da stigne do moćnih 204 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Ali o dizelima nekom drugom prilikom.

Izlet na maleno švedsko ostrvce Gotland nam je dao priliku da se družimo samo sa najsnažnijom opcijom. Iako pod oznakom 135, agregat je zapremine 3 litre, ali malom igrom sa turbo kompresorima, BMW postiže i snagu i ekonomičnost. Umesto jednog velikog, agregat koristi dva manja turbo punjača, koji za pogon upotrebljavaju izduvne gasove sa po 3 cilindra. Manje mase, a samim tim i manje inercije, turbine lakše postižu obrtaje pri ubrzanjima, čime je potpuno eliminisana ”turbo rupa”.
300 konja i policija

I zaista, iako potpuno skrhani podatkom da se na ostrvu Gotland sme voziti maksimalnom brzinom od samo 90 km/h, otkrivamo da je veliki trolitarski šestocilindraš umiljato jagnje u svakodnevnoj gradskoj vožnji. Čini se beskrajno elastičan, agregat tiho ”prede” na niskim obrtajima, ali uvek spreman za skok.

Doduše i pored svih obećanja o efikasnoj dinamici, putni računar i pri maksimalno pitomoj vožnji nije uspeo da pokaže ispod 13,8 litara potrošnje. Srećom, na pomenutom ostrvu, sa netolerantnom policijom, se nalazi i prava trkačka staza Gotland Ring, na kojoj se turbinama može dati dovoljno ”vatre”, da bi pokazale šta mogu.

I pored kiše i ekstremno mnogo vode na stazi, BMW-ov kupe se snalazi kao riba u vodi. A upravo to je ono što od njega i očekujemo. Dinamičan, precizan i odlučan. Sjajnog balansa, toleriše vozačevu grešku i ne iznenađuje ga nepredvidivim reakcijama. Čitavih 306 KS pod papučicom gasa su u svakom trenutku raspoloživi za ubrzanje, a agresivne kočnice za usporenje.
Dovoljna sloboda

Elektronika stabilnosti sa objedinjenom funkcijom kontrole proklizavanja je trimovana tako da ”ne ubija” svo zadovoljstvo u vožnji. Dozvoljava sasvim lepu i zabavnu vožnju, sa kontrolisanim preupravljanjem. Intervencija će uslediti tek kada elektronika ”shvati” da vozač kasni sa reakcijama. I zaista, za to zakašnjenje može biti zaslužan samo vozač.

Kada se elektronika stabilnosti isključi, zabava postaje kompletna. Naravno, samo ukoliko vas nije preterano briga za trošenje pneumatika. A čak i sa isključenom elektronikom stabilnosti kontrola proklizavanja i dalje ostaje aktivna, ali power slide postaje radost vožnje, koju nam je bezbednost Gotland Ringa i omogućila.

Ipak, s obzirom na 306 KS na zadnjoj osovini, vozač uvek mora biti svestan čime raspolaže pod papučicom gasa. Ekstremno precizno aktivno upravljanje sa elektroservo pojačanjem reaguje već na samu pomisao. Uz to, u oštroj vožnji se otkriva i odlična ergonomija vozačeve pozicije i konfiguracija sedišta koja ne puštaju iz svog zagrljaja.
Da li postoji ”ali”

I na kraju da li postoji neko ”ali”? Na kratkom druženju u Švedskoj ga nismo otkrili.

Šta više, ni najavljena početna cena, na našem tržištu, za osnovnu verziju 120d, od oko 31.000 evra nije prevelika za ovaj, nećemo preterati ako kažemo, jedinstven kupe. Jedino što ćemo morati da ga sačekamo do marta naredne godine, kada će BMW početi sa prodajom, i to uporedo sa kabrioletom na identičnoj platformi. Da, dobro ste pročitali, već na proleće stiže i Jedinica u kabrio verziji...

http://www.b92.net/automobili/vozili_smo.php?nav_id=275161

Dopuna: 07 Dec 2007 1:16

VW Tiguan
Ohrabren uspehom luksuznog Touarega, nemački gigant je odlučio da razvije još jedan, za broj manji, SUV. Kao rezultat, na Salonu automobila u Frankfurtu biće predstavljen VW Tiguan. Ipak, da li brojni aduti novog urbanog terenca i izgrađena reputacija većeg brata čine Tiguan potencijalnim bestselerom u svojoj klasi?

Priča o modelu Tiguan je, zapravo, počela još na prošlogodišnjem Salonu automobila u Ženevi kada je predstavljena studija Concept A. Već onda se moglo zaključiti da je kompaktni terenac marke Volkswagen veoma blizu serijske proizvodnje, a konačna potvrda je stigla polovinom 2006. Tada je, naime, u saradnji sa čitaocima nemačkog časopisa Auto Bild, u izboru od nekoliko potencijalnih imena, budući SUV ”kršten” kao Tiguan.

Ime modela je, inače, nastalo sintezom reči ”tigar” i ”iguana”, što asocira na divljinu i egzotiku. Spomenuta akcija je označila početak velike kampanje ”pripremanja” javnosti za novitet iz Volfsburga. Ona je materijalizovana u obliku predprodukcijskog koncepta Tiguan, predstavljenog na novembarskom Salonu automobila u Los Anđelesu.

Serijska verzija modela VW Tiguan, koja je nedavno doživela svoju ”internet premijeru”, samo se neznatno razlikuje od istoimenog koncepta. Dužina karoserije iznosi 443, širina 185, a visina 169 cm. Kao mehanička osnova, iskorišćena je modifikovana platforma Golfa pete generacije. Rastojanje od podloge je 20 cm, a ugrađeni su dodatni noseći okviri od aluminijuma.

Prema već uobičajenoj praksi kuće VW, ni u slučaju Tiguana nisu primenjeni radikalni ili previše inovativni dizajnerski zahvati. U osnovi, radi se o smanjenom Touaregu, uz primese određenih elemenata ostalih modela Volkswagena. Prednji deo, čije osnovne konture potiču od Koncepta A, krasi tradicionalna VW-ova maska u obliku slova ”U”. Konfiguracija prednjih usisnika za vazduh, odnosno nivo agresivnosti dizajna prednjeg branika, razlikovaće se u zavisnosti od izabranog nivoa opreme. Udvojena zadnja svetla su kreirana po ugledu na model Golf Plus, ali je kod Tiguana njihov oblik elegantniji. Bočnu liniju karakterišu upadljiva proširenja oko blatobrana, koja su, kada je reč o urbanim terencima, neizostavan detalj.

Enterijer ne donosi velika iznenađenja, jer je akcenat tradicionalno stavljen na maksimalnu upotrebljivost i komfor. Naravno, kvalitet izrade koji je tipičan za VW, ne bi trebao da ”zakaže” ni u slučaju Tiguana. Izgled centralne konzole i većine delova u unutrašnjosti je, takođe, preuzet od Golfa Plus. Zapremina prtljažnog prostora je 505 litara, a preklapanjem zadnje klupe se može povećati na maksimalnih 1640.

Svi agregati koji su predviđeni za ugradnju u Tiguan su opremljeni direktnim ubrizgavanjem goriva i nadpunjenjem. Benzinski deo ponude čine TSI pogonske jedinice, koje kombinuju direktno ubrizgavanje benzina sa turbopunjačem i mehaničkim kompresorom. Oni će biti dostupni u tri verzije sa 150, 170 i 200 KS. Dvolitarski TDI agregat će, po prvi put u serijskoj proizvodnji, biti opremljen common rail sistemom ubrizgavanja i ostvarivaće maksimalnih 140 i 170 KS. Oba turbo-dizel motora zadovoljavaju norme Euro 5 koje stupaju na snagu 2009.

Prenos snage će se obavljati putem šestostepenog manuelnog menjača i nove sekvencijalne DSG transmisije sa sedam stepeni prenosa. Osnovni model 1,4 TSI će biti dostupan i sa prenosom snage samo na prednju osovinu, dok će sve ostale verzije biti opremljene isključivo 4 Motion integralnim pogonom.

Karoserija osnovnih nivoa opreme Trend & Fun i Sport & Style je konstruisana za savladavanje uspona od 18%, a najluksuznija Track & Field verzija može da savlada maksimalni uspon od 28%. Osim toga, za vrh ponude je rezervisan i tzv. off-road mod, koji se aktivira pritiskom na dugme. Spomenuti sistem objedinjuje različite elektronske uređaje koji omogućavaju kvalitetno ”snalaženje” Tiguana u terenskoj vožnji. Tu je HDA sistem za asistenciju prilikom kretanja na nizbrdici, AADC sistem za maksimalno iskorišćenje obrtnog momenta, elektronski zatvarač diferencijala, HCA sistem za pomoć prilikom savladavanja uspona, automatska aktivacija kočenja motorom itd. Zanimljivo je da će Tiguan biti prvi kompaktni SUV koji je opremljen sistemom za pomoć pri parkiranju (Park Assist), u čiji sastav ulazi i video-kamera za vožnju unazad.

Oslanjanje, koje je izrađeno od aluminijuma, je tipa McPherson na prednjoj osovini, dok je na zadnjoj osovini multilink poreklom sa modela Passat 4 Motion. Sigurnom ponašanju u vožnji doprinose i brojni uređaji aktivne bezbednosti (ABS, ASR, ESP, EBD itd.), a primenjena je i potpuno nova generacija elektromehaničkog servo uređaja. Bazne verzije će u osnovnoj opremi imati točkove od 16, a vrhunski Sport & Style od 17 cola. Sa spiska dodatne opreme je moguće naručiti aluminijumske naplatke od 18 cola sa pneumaticima dimenzija 235/50 R18.

Završni testovi izdržljivosti i pouzdanosti novog kompaktnog SUV-a marke VW obavljeni su nedavno u ekstremno surovim klimatskim uslovima u pustinjama Namibije. Proizvodnja Tiguana će se obavljati u fabrikama u Nemačkoj (Wolfsburg) i Portugalu (Pamela), a cena osnovne verzije 1,4 TSI sa pogonom na prednjim točkovima će iznositi oko 25.000 evra.

Kada je reč o osvajanju kupaca, najveću konkurenciju ”malom Touaregu” će predstavljati Toyota Rav4 koja, već više od decenije, dominira segmentom urbanih terenaca. Uz spomenutog ”Japanca”, gužvi u ovoj klasi su nedavno doprineli mnogi ubedljivi noviteti, među kojima se ističu Opel Antara i Chevrolet Captiva. Sasvim logična pretpostavka je i da u Wolfsburgu računaju na to da Tiguan, povoljnim odnosom cene, kvaliteta i imidža može da ”prisvoji” i određen broj kupaca premium modela kao što je BMW X3. Ne treba zaboraviti ni dolazeće SUV-ove fabrika Audi (Q5), Mercedes (GLK) i Volvo (XC 60), čija premijera se očekuje neposredno nakon komercijalizacije Tiguana.

Da li će VW Tiguan u takvom okruženju uspeti da postane ono što je, na primer, Golf u kompakt klasi, ostaje da se vidi?! Ono što je, za sada, sigurno je to da očekivanja najveće evropske fabrike nisu nimalo skromna...
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=274757


offline
  • Onsite IT Support Engineer
  • Pridružio: 08 Mar 2005
  • Poruke: 1148
  • Gde živiš: Niš

MASKIRANI BMW X1


Ispod masivne maske se krije najnoviji i najmanji iz BMW-ove SUV porodice, budući X1. Nedavno je dato zeleno svetlo za proizvodnju novog modela, kao i njegovog „blizanca“ MINI Montea. Prototip je uhvaćen u teleobjektiv blizu sedišta marke u Nemačkoj.
Novajlija je baziran na aktuelnoj seriji 1, a u prodajne salone će stići 2010. Glavni takmaci će mu biti modeli poput VW Tiguana, Ford Kuge, Toyote RAV4 itd. Platformu, kao i elektronski kontrolisan pogon na sva četiri točka i donji postroj deli sa MINI Monteom. BMW-ov model će biti neznatno veći i po veličini sličan Kugi.
Stajling novog X1 je svoju inspiraciju našao u velikom bratu X5. Da bi se razlikovao od većih modela malog SUV-a će odlikovati strmiji zadnji deo. Enterijer će u velikoj meri biti kao kod Serije 1, sa dovoljno prostora za 5 putnika, mada će iDrive kontrolni sistem biti unapređen za novajliju.
X1 će paletu motora takođe deliti sa Serijom 1, a vrh ponude će činiti 3,0 litarski twin-turbo benzinac ca 305 KS. Svi modeli će biti opremljeni BMW-ovim „Efficient Dynamics“ sistemom sa dodanom stop-start tehnologijom i alternatorom koji doprinosi uštedi energije, smanjujući potrošnju goriva i redukujući emisiju štetnih gasova. Cena će krenuti negde od 28 000 evra.





Izvor: http://www.vrelegume.rs/dnevnevesti.php?dv=1058

Dopuna: 11 Dec 2007 10:52

Audi i BMW povećali prodaju

Nemački proizvođač luksuznih automobila Audi saopštio je da je u novembru 2007. godine povećao prodaju za 0,5 odsto u odnosu na isti mesec prosle godine i da je na putu da premaši godišnjii cilj prodaje 950.000 vozila.

Kompanija Audi, koji je u sastavu grupacije Volkswagen, plasirao je u novembru 2007. godine 75.600 automobila, prema 75.258 u novembru 2006. godine, delom zahvaljujući pojačanoj ukupnoj tražnji vozila u Evropi, pre svega u Britaniji i Španiji.

Na domaćem tržištu, međutim, Audijeva novembarska prodaja opala za 7,9 odsto, na 22.094 vozila, a u SAD za 1,1 procenat, na 9.104 automobila.

Nemačka kompanija je u 11 meseci ove godine povećala ukupnu prodaju za 7,3 odsto, na 983.600 vozila, s tim što je evropska tražnja u celini bila dobra, dok je u Nemačkoj opala za 1,6 procenata.

Audi je u Kini od januara do novembra plasirao 92.548 vozila, ccak 25 odsto više nego u istom lanjskom periodu.

Podaci za dosadašnji deo godine ukazuju da bi kompanija u celoj 2007. godini mogla da ostvari postavljeni cilj od 950.000 automobila, prema 905.000 u 2006. godini.

Još jedan nemački proizvođač luksuznih modela, BMW u novembru je takođe povećao prodaju, za 13,2 odsto, na 129.460 automobila marki BMW, Mini i Rols-Rojs.

Ukupna prodaja u 11 meseci takođe je porasla, za 8,3 odsto, na 1,24 miliona vozila, što znači da će BMW najverovatnije ostvariti planiranu godišnju prodaju od 1,4 miliona automobila.

Izvor. www.b92.net

offline
  • Pridružio: 26 Feb 2004
  • Poruke: 2510

Proteklih meseci viđali smo razne špijunske, nezvanične i "procurele" fotografije nove Škode Superb, a danas je konačno i sam češki proizvođač objavio prvu zvaničnu sliku nove generacije svog najvećeg modela u ponudi, koji će oficijelnu svetsku premijeru imati u martu naredne godine na salonu automobila u Ženevi. Kao i sadašnji Superb, i novi je napravljen na platformi VW Passata, ali će za razliku od Passata i aktuelnog Superba, biti u formi kombilimuzine sa petora vrata. Takođe, za razliku od sadašnjeg Superba, koji se od Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj masci hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na prošlogodišnju studiju Joyster. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i kvaliteta izrade, a kako se kaže u veoma kratkom saopštenju, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. U ovom trenutku još se ne zna koji će se motori ugrađivati u novi Superb, ali se pretpostavlja da se radi o benzincima 1,4 TSI (sa140KS), 1,8 TSI (160KS) i 2,0 TSI sa 200KS, kao i dizelašima 1,9 TDI i 2,0 TDI. Kasnije se može očekivati i benzinski V6 agregat.



http://auto.blog.rs/

Dopuna: 13 Dec 2007 11:44

Michael Schumacher kao taksista
Iako zvanično u penziji, sedmostruki svetski šampion Formule 1 Michael Schumacher i dalje privlači veliku pažnju javnosti. Ima i čime... Naime, prošle subote je 38-godišnji Schumi (koji inače živi u Švajcarskoj) sa porodicom bio u mestu Gehulz u Bavarskoj, kako bi preuzeli svog novog psa, a na povratku na aerodrom Coburg (udaljen oko 30 km od Gehulza) nemački as je, plašeći se da ne zakasne na let, zamolio vozača taksija da on preuzme volan ! Taksista Tuncer Yilmaz je pristao (ne dobija se svaki dan prilika da te vozi Schumacher lično), seo na sedište suvozača i doživeo vožnju svog života. Schumacher se naime "u svom stilu" probijao kroz saobraćaj, stalno je vozio velikom brzinom i kako kaže taksista Yilmaz, "bilo je zaista neverovatno kako je preticao druge automobile i kojom brzinom je prolazio krivine." Ova izjava još više dobija na značaju kada se doda da je taksi vozilo bio kombi Opel Vivaro (!) sa 120KS, kome je maksimalna brzina inače 160 km/h. Schumacher je na kraju taksisti ne samo platio račun u iznosu od 60 evra, već je dodao i napojnicu od 100 evra. Posle svega, Schumacher sada svojim titulama iz Formule 1 može da doda i nezvaničnu titulu najbržeg nemačkog taksi vozača...

http://auto.blog.rs/

offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Lexusovo ekstremno iznenađenje

Lexus se očigledno ne šali u svojim namerama da pomrsi račune BMW-u M3, Mercedesu C63 AMG i Audiju RS4.

Mada je naprevljen veliki iskorak u odnosu na ostatak game sa modelom IS-F pogonjenim V8 agregatom, izgleda da Toyota sprema još „ekstremnije“ iznenađenje sa oznakom IS-F/R.

Iz Yamahinog 5,0 litarskog V8 motora izvučeno je dodatnih 12 KS, tako da ih sada ima ukupno 429, dok je maksimalni obrtni moment podignut na 510 Nm.

Na prvi pogled, neznatna pojačanja.., međutim, kada se uzme u obzir redukcija mase vozila od 100 kg, tada stvari postaju jasnije. Iz iskustava proizvođača super sportiskih automobila poput Ferrarija, Lamborghinija, Porschea, upravo je to dobitna formula za ostvarivanje vrhunskih performansi.

U potrazi za savršenstvom, još jedan segment raste, a to je cena, koja će biti skoro 50 procenata veća u odnosu na standardan model, i kretaće se oko 100 000 dolara. Mnogo?

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=276403

offline
  • Pridružio: 26 Feb 2004
  • Poruke: 2510

Sprema se novi Volkswagen Polo

Od sredine 2009. godine konkurentima u tzv. B segmentu tržišta (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto i ostali) pridružiće se i potpuno novi Volkswagen Polo. Štaviše, ako je suditi po najavama, novi Polo neće se samo priključiti borbi sa pomenutim konkurentima, već namerava da zasedne na sam vrh ovog segmenta. Da li će u tome uspeti, pokazaće vreme, odnosno prvi prodajni rezultati. U tome bi trebalo da pomogne i činjenica da se cena (bar prema prvim najavama) neće bitnije menjati u odnosu na sadašnji Polo. Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa troja i petora vrata), a nedugo zatim i crossover Dune i kabriolet varijanta. U svakom slučaju, novi Polo će biti veći i kvalitetniji od aktuelnog modela, sa bogatom paletom pogonskih agregata, a naročito će biti dizajnerski daleko privlačniji. I to uprkos tome što su se u Volkswagenu ipak odlučili za dizajnersku evoluciju umesto revolucije, kao recimo Ford sa sledećom Fiestom. Kao što se vidi sa ovih renderinga, uticaj budućeg Golfa VI na dizajn novog Pola je zaista veliki, a to se pre svega ogleda u agresivnijem prednjem delu (kockastija svetla i dvodelna maska) i višoj bočnoj liniji, dok zadnja svetla podsećaju na ona sa novog Tiguana. I izgled unutrašnjosti će velikm delom "mirisati" na Golf VI (očekuju se kvalitetniji i mekši materijali). Kada već poredimo Polo sa Golfom, možda je zanimljivo uporediti i dimenzije novog Pola sa nekoliko generacija Golfa. Novi Polo će naime biti dugačak oko 4 metra (što je već postao standard ove klase), a težak oko 1000 kg (osnovna verzija), dok je recimo Golf I iz 1974. godine dugačak 3,80 metra i težak samo 750 kg, Golf II je dugačak 3,98, a Golf III ima 402 cm; ukratko novi Polo je dimanzijama dostigao i prestigao tri generacije svog mnogo poznatijeg člana porodice. Povećane dimenzije će se naravno pozitivno odraziti i na raspoloživ prostor i komfor u putničkoj kabini (naročita pažnja je posvećena prostoru za noge putnika na zadnjoj klupi), kao i na veličinu prtljažnika. Novi Polo će koristiti modifikovanu platformu aktuelnog modela, a svi modeli će dobiti električni servo upravljač. Što se motora tiče, stvari (za sada) izgledaju ovako : benzinci od 1,2 litra sa 60 i 70KS (oba sa tri cilindra), 1,4 litarski sa 85KS, sledi 1,2 litarski turbo sa 105KS i najjači 1,4 TSI turbo sa 170KS (za Polo GTI), a od dizelaša 1,6 TDI u verzijama sa 75, 90 i 105KS (vrh ponude kod dizelaša će činiti TDI motor sa 135KS). U ponudi će biti i Polo Bluemotion (1,4 TDI od 80KS), a svi motori će zadovoljavati Euro5 standard (većina će biti uparena sa manuelnim šestostepenim menjačem, a po prvi put Polo će kao ociju dobiti i DSG menjač sa duplim kvačilom). Iako će prodaja novog Pola startovati tek sredinom 2009. godine, zvanična svetska premijera se očekuje krajem 2008. na salonu automobila u Parizu.

http://auto.blog.rs/

offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Corvetta ZR1 premijerno u Detroitu
„Blue Devil“ se vratio. Nova Corvetta sa starim nadimkom, i oznakom SS zvanično će se zvati ZR1.

U Bowling Greenu oživeli su staru oznaku po prvi put od 1995. godine kada je prekinuta proizvodnja originalne verzije.

Priče i špijunske fotografije mitske mašine kružile su netom još i pre nego što je C6 generacija debitovala 2005. godine.

Projekat je navodno obustavljen nakon nekoliko pokušaja reanimacije, međutim, nova Corvetta ne samo da je živa, već je i realnost, sa svim dostupnim detaljima vezanim za ovu najskuplju i najbržu “Vette” kreaciju do sada.

S obzirom na norme o potrošnji goriva koje će biti na snazi do 2020. godine u SAD, nova kraljica možda će biti i poslednja i najveća u svojoj krvnoj liniji. Corvette će i dalje živeti sa C7 koja će debitovati u narednih nekoliko godina.

Sa novom ZR 1 namera je bila da se proizvede jedna od najbržih Corvetta, ali i najbržih automobila uopšte. Tim je želeo da stvori automobil koji će biti lak za vožnju i pri malim brzinama, upotrebljiv i u gradskim uslovima, ali sa zadržavanjem potencijala koji može ovu Corvettu da potera u jurnjavu dostojnu trkačkih automobila.

Kritike u vezi sa ranijim modelom Z 06 uglavnom su se svodile na to da je vozilo izuzetno brzo na stazi, ali da u svakodnevnoj upotrebi traži od vozača natprosečnu umešnost i iskustvo.

Kao i kod originalnog ZR 1 iz 1990. godine, suštinu čini motor.

Novi LS9 motor deli dimenzije sa Chevroletovim klasikom, small block V8, uključujući i ugao od 90 stepeni između cilindarskih redova. Tu svaka sličnost prestaje. LS9 ima zapreminu od 6,2 l, dodan supercharger i intercooler. Kompresor je šesta generacija koja dolazi iz firme Eaton.

Krajnja podešavanja LS9 nisu još uvek završena tako da finalna snaga motora nije objavljena, ali se spekuliše sa 620 do 650 KS.

Očekuje se cena od oko 100.000 američkih dolara.
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=277357

offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Koncept 308 RC-Z koji je predstavljen na IAA u Frankfurtu 2007. godine pokazao je svetu šta Peugeot može.

Međutim, nikako da se bilo šta približnije sazna o eventualnoj serijskoj proizvodnji.

Ipak, u francuskoj automobilskoj štampi pojavile su se spekulacije da je marka sa znakom lava odlučila da 308 RC-Z iz statusa studije preseli u proizvodnju.

Atraktivni četvorosed leži na platfortmi modela 308, dok karoserijski prilično podseća na Audijev coupe, poznat pod imenom TT.

Koncept pogoni turbo agregat sa 218 KS iz “trkalice” 207 RC, ali je za očekivati da će kod serijske verzije u ponudi biti kompletna paleta motora.

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=276485



Dopuna: 16 Dec 2007 0:57

Restilizovani Picanto u Srbiji
Nakon dolaska prvog „made in Europe“ modela korejske marke Cee'da, pa zatim njegovog karavanskog brata, konačno, tu je i simpatični mališan pod imenom Picanto.

Sa ulaskom u 2008. godinu modelnu godinu korejski mališa dobio je konkretni „facelift“. Promene su vezane kako za spoljnji izgled, tako i za unutrašnjost.

Mladalački aspekt Picanta istaknut je ublaženim linijama prednjeg dela, uz prisustvo trapeziodne maske hladnjaka sa crnom mrežastom strukturom. Branici su čvršći i otporniji na udarce, s tim što zadnji branik poseduje integrisane parking senzore. U izbor je ušlo i pet novih boja karoserije.

Paleta agregata sastoji se od tri motora, koji se odlikuju štedljivošću, čistoćom i solidnim performansama. Benzinski dvojac čine 1,0 litarska jedinica sa 63 KS i 1,1 litarski motor sa 65 KS.

Za ljubitelje dizela tu je trocilindarski motor zapremine 1,1 litra koji isporučuje 75 KS uz, za ovaj segment sjajan, obrtni moment od 153 Nm.

Kijin gradski mališan ističe se i svojom cenom. Za Picanta u verziji pogonjenoj 1,0 litarskim benzincem i osnovnim paketom opreme potrebno je izdvojiti 7 490 evra.

Najskuplji Picanto u EX paketu opreme košta 11 290 evra.

Ono što treba naglasiti je da je na lageru 90 vozila, od kojih je 20 sa dizel motorima. Ova brojka čini kompletnu kampanju prodaje, a već je kaparisano i uplaćeno 40 vozila.

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=276563

Dopuna: 16 Dec 2007 0:59



Dopuna: 18 Dec 2007 19:56

Ford Focus RS 2009

Šefovi „plavog ovala“ dali su zeleno svetlo“ početku serijske proizvodnje modela RS 2009 a automobilsku javnost „častili“ su nagoveštajem kako bi novi „hot hatch“ trebalo da izgleda.

Prateći nasleđe legendarnih modela poput Escorta RS Cosworth i originalnog Focusa RS, novi Fordov pulen stići će u prodajne salone 2009. godine, sa koncept verzijom koja će biti predstavljena 2008. godine

Mada će zvanični podaci tek biti objavljeni, novi RS biće baziran na aktuelnom Focusu ST.

Konkurencija može da se čuje kako preteći „turira“, a oličena je u VW Golfu R32, Mitsubishiju EVO X, i Subaru Imprezi STI. Kada je reč o performansama, one će u velikoj meri nadmašiti ST-a, a modifikovani 2,5 litarski turbo „petocilindraš“ isporučivaće 280 KS.

Očekivana cena modela Focus RS 2009 iznosi oko 35 000 evra.

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=277040

Dopuna: 20 Dec 2007 11:48

Mini Crossman

Mini će svojoj gami dodati novi model u SUV formi, kao što je i bilo najavljivano.

Izvršni direktor marke, Kay Segler potvrdio je da će četvrti model u proizvodnoj liniji Minija biti automobil u SUV varijanti pod imenom Crossman, te se na taj način zadržavaju nazivi koji počinju sa „C“.

BMW neće proizvoditi Crossman u svojoj fabrici u SAD-u, već će proizvodnja biti poverena austrijskoj firmi Magna Steyr, u čijim pogonima u Gracu se već sklapa aktuelni BMW X3

Mini Crossman očekuje se u verzijama sa pogonom na prednjim, kao i na svim točkovima, a na tržište stiže 2010. godine.

Cena novog SUV modela kretaće se između 16.000 i 20.000 funti.

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=277329





Dopuna: 21 Dec 2007 18:57

Naslov Autobest 2008 Fiatovoj Linei

Žiri sastavljen od novinara iz 15 evropskih zemalja dodelio je naslov „Autobest 2008“ Fiatovoj limuzini Linei.

Naslov “Autobest 2008” dodelili su novinari zemalja koje predstavljaju potencijalno tržište upravo za ovaj model – Srbija, Hrvatska, Makedonija, Poljska, Bugarska, Češka, Rumunija, Rusija, Slovačka, Turska, Ukrajina, Mađarska, Kipar, Grčka i Slovenija.

Iza Fiat Linee plasirao se model Cee'd kompanije KIA, dok je treće mesto osvojila Mazda 2.

Kao glavni adut Fiatovog modela žiri je naveo best buy ponudu, odnosno odnos cena-kvalitet.

AutoBest žiri drugi je po veličini nezavisni automobilski žiri u Evropi, baziran na biranju best buy modela, upravo na tržištima zemalja iz koji dolaze članovi žirija.

Svečano uručenje Autobest nagrade će biti početkom februara 2008. godine u Istanbulu.

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=277541

17 Dec 2008 23:06 Momcilo Zaključavanje topica Razlog: Tema je izgubila smisao i svrhu.  
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 657 korisnika na forumu :: 37 registrovanih, 6 sakrivenih i 614 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3028 - dana 22 Nov 2019 07:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., aca018, babaroga, bijons, bojank, Cirkon, dehhhhi, Denaya, Djurica-Majkl Staniševski, doloress, Dorcolac, ekser222, elenemste, HrcAk47, komkom, kybonacci, madza, Markoni29, mercedesamg, Milan A. Nikolic, milan47, Misirac, nadjas_515, nemkea71, oldtimer, repac, Snorks, spektorsky, stug, theNedjeljko, Vlada78, vlvl, vobo, voja64, zixmix, 79693