“Jugo” odlazi u penziju

2

“Jugo” odlazi u penziju

offline
  • Tomica
  • Komitet za bezbednost saobraćaja
  • Pridružio: 22 Jun 2006
  • Poruke: 430
  • Gde živiš: Kragujevac

Zastava ima solidne motore i menjace...Samo da su izgled karoserije promenili, i malo vise se popravili na samoj limariji automobila...

Ne moze jugo vise da se proizvodi od 1981 pa sve do danas...Narodu se smucilo isti auto Very Happy



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Kraj "juga", "keca" i "floride"

Tokom ovog meseca biće zauvek prekinuta proizvodnja "Zastavinih" vozila u pogonima kragujevačke fabrike automobila, a modeli "koral - jugo", "skala - zastava 101" i "florida" otići će u istoriju.

Proizvodnja modela "zastava 101" počela je 1971. godine i napravljeno je više od milion tih vozila. Milioniti "kec" proizveden je 1991. godine, a rekordna proizvodnja ostvarena je 1979. godine, kada je sa montažnih traka sišlo 88.918 "zastava 101".



Prvi "jugo" izašao je iz "Zastave" 1980. godine, a proizvedeno je oko 750.000 tih automobila. Od 1986. do 1991. "jugo" je prodavan i na američkom tržištu.

Proizvodnja "floride" počela je 1988. godine i urađeno je oko 30.000 tih vozila. "Florida" je trebalo da postane najbolji i najprodavaniji "Zastavin" automobil, ali su raspad bivše Jugoslavije i ekonomske sankcije praktično paralisali njegovu proizvodnju, pa je u protekle dve decenije prosečno pravljeno po 1.500 automobila godišnje.

Potpisivanjem ugovora između italijanske "Fijat grupe" i Vlade Srbije prestala je da postoji fabrika "Zastava automobili". Kragujevačka fabrika koju je kupila italijanska automobilska kompanija sada nosi ime "Fijat automobili Srbija".

Postoje izvesne šanse da modeli koji se više neće proizvoditi u Kragujevcu produže životni vek u Africi, jer su neke firme iz Egipta, Konga i Senegala izrazile interesovanje za otkup licenci i tehnologije za njihovu proizvodnju.

Jedna od zainteresovanih fabrika je egipatski "El Nasko". Ta firma od kragujevačke fabrike kupuje "zastavu 128" u rasklopljenom stanju, a potom montira automobile u svom pogonu u Kairu, iako se taj model u Kragujevcu ne proizvodi već 10 godina.

Poslednja isporuka delova za 240 vozila "skala 128" za "El Nasko" obavljena je u avgustu.

http://www.vesti.rs/izvor/Kraj-juga-keca-i-floride.html

Dopuna: 08 Nov 2008 15:54

I jedna zanimljiva vest:
http://www.vesti.rs/Ekonomija/Afrikanci-i-Rusi-traze-jugo.html



offline
  • Pridružio: 15 Avg 2006
  • Poruke: 2381
  • Gde živiš: Trenutno nigde...

Ma dobro je to sto se vise ne proizvodi! Sta ce nam taj krsh od auta! Jedan skooter je skuplji od njega.

offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

„Jugić” u Holivudu

U filmu „Umri muški 3” iz 1995. godine Brus Vilis i Semjuel L. Džekson jure žutim „jugićem” zle momke i ne uspevaju da ih stignu, da bi Vilis opsovao na račun stranih kola. Ideja da se koristi Jugo pozajmljena je iz trilera „Vrana” iz 1994. godine sa Brendonom Lijem, u kojem se jedan od junaka filma „zakucava” u policijska kola zbog loših tehničkih karakteristika vozila, uz psovke na račun „jugića”.

Zaplet kriminalističke komedije „Ko je ubio Monu” iz 2000. godine sa Denijem de Vitom baziran je na misterioznoj pogibiji glavne junakinje koja, vozeći Jugo, sleće u provaliju.

Autor: Brane Kartalović, Politika

Sto dolara za nepredviđeno održavanje

Bez obzira na titulu „Mona Lize loših automobila" koju je „Tajm" dodelio Jugu, vlasnici tog vozila u Americi, u brojnim komentarima na Internetu, imaju i drugačija mišljenje. O tome svedoče mnogobrojna pozitivna iskustva, poput jednog vozača „jugića" koji je prošle godine došao do zaključka da je za četiri godine prešao 148.000 milja i da je za to vreme potrošio samo sto dolara za nepredviđeno održavanje. Verovatno na osnovu sličnog iskustva, jedan Amerikanac je poručio da će u svojoj garaži uvek imati jedan Jugo. On se, naime, ne seća kada je rezervni deo platio više od 20 dolara.

- Uz redovnu promenu ulja i kaiševa, nikada nisam imao problem. Ovo je odličan mali automobil - glasi komentar iz decembra 2001. godine.

O kvalitetu Juga za američko tržište, koji je bio znatno kvalitetniji i moderniji od vozila koje je Zastava prodavala na domaćem tržištu - ondašnjoj velikoj Jugoslaviji, svedoči i iskustvo jednog vozača sa Malte. On tvrdi da je Jugo najbolji automobil koji je ikada imao. Posebno zbog loših puteva na Malti i činjenice da na svom Jugu 45-A nikada nije menjao amortizere.

„Jugo me nikada nije razočarao. Voleo bih da su i ljudi tako pouzdani."

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=312990

offline
  • Pridružio: 13 Jan 2008
  • Poruke: 131

Југо и даље има солидну цену на пијацама,а стварно је одавно био зрео за пензију. Мене сада инересује шта са овим фијатом!? Овај пунто чини ми се има мало већу цену него што би требао?! А док не "довукоше" фијат у КГ човек би помослио да ће пунто постати чудо у срб. Толико га хвалише да сам помислио да ће министри да га возе уместо аудиа. LOL

offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Malo pre javise na vestima da je juce proizveden zadnji yugo koji ce zavrsiti u muzeju.

Dopuna: 19 Dec 2008 13:30

„Jugo” se ponovo rađa
10:21 | Izvor: Politika, Novosti
Beograd -- Proizvodnja "juga”, prekinuta pre tri nedelje, mogla bi ponovo da počne i u Zastavi kažu da se razmatraju mogućnosti za to.

Da li će ovo zaista biti poslednji jugo?
Da li će ovo zaista biti poslednji jugo?
Dok se Fijat još nećka da saopšti koji će model praviti u Kragujevcu, u Zastavi se uveliko razmišlja o nastavku montaže „juga”. Pominju se druga rešenja i lokacije van Kragujevca, s obzirom na to da je torinski gigant naložio iseljenje starih montažnih linija, a prve ideje su, kako nam je rečeno, već „stavljene na papir”.

“Mislimo da proizvodnja juga nije ni trebalo da se ugasi, pre svega zbog 150 ozbiljnih kooperanata, koji će ostati bez posla ako ne postanu dobavljači Fijata. Upravo zbog njih ne želimo da odustanemo. O lokacijama ne mogu da govorim, ali zainteresovanih ima, s tim da bi odluku o tome trebalo da donese Vlada Srbije”, kaže direktor Zastava automobila Rade Petrović.

Prema njegovim rečima, projekat nastavka proizvodnje „juga” je još u „fazi ideja”, a na pitanje da li Zastava automobili spremaju i neophodan elaborat, u kome bi se utanačili detalji, Petrović odgovara da je „ponešto stavljeno i na papir”.

“Jugo ima euro 3 motor i zadovoljava sve standarde. Sada, kad je proizvodnja ugašena, svi pričaju kako ih nikad nije izdao, kako je to bezbedan auto, a dok smo ga pravili svi su se žalili. Mene su novinari zvali da se slikam pored poslednjeg juga, ali na „sahranama” se to ne radi. Zašto niko nije hteo da me intervjuiše pored punih montažnih linija”, kaže Petrović.

Poznavaoci prilika tvrde da je ideju o nastavku proizvodnje „juga” isprovocirala svetska finansijska kriza i sve naglašenija potreba posrnulih auto-giganata da tržištu ponude mali, štedljiv i jeftin automobil, primeren džepu sve brojnije armije isceđenih potrošača. A „jugo” je, podsetimo, s početka proizvodnje, davne 1980, reklamiran upravo u skladu sa novonastalom krizom, kao „temperamentni štediša”.

Direktor Zastava automobila nije želeo da se izjašnjava oko imena zainteresovanih da obnove proizvodnju, ali „u igri” su, kako saznajemo, strani investitori, dileri automobila najvećih svetskih proizvođača vozila.

Neki od njih, prema nepotvrđenim informacijama, razmišljaju o preseljenju proizvodnje u Sombor, u pogone fabrike Zastava specijalna vozila. U tom gradu se, podsetimo, već govorilo kao o mogućoj destinaciji za izmeštanje Zastavinih montažnih traka, na kojima su se sklapali „jugo”, „kec” i „florida”.

Stručnjaci smatraju da bi obnova proizvodnje „juga” mogla da spase mnoge od Zastavinih dobavljača, kojima, ukoliko uskoro ne budu privatizovani, preti likvidacija i odlazak u stečaj. Među najugroženijima su kragujevački ,,21. oktobar”, Zastava rezervni delovi iz Raške i Knića, ali i druge firme koje su imale ugovorene poslove sa Zastavom. Beogradski DMB je, na primer, čak 93 odsto prihoda ostvarivao od aranžmana sa kragujevačkim Zastava automobilima.

Da je sudbina Zastavinih kooperanata zaista neizvesna govori i podatak da Fijat i pored nekoliko sastanaka sa njihovim predstavnicima u Kragujevcu, do sada nije potpisao ugovor niti sa jednim domaćim preduzećem.

Fijat siguran

U Zastavi su demantovali da italijanski Fijat odustaje od proizvodnje automobila u kragujevačkoj fabrici. Tvrde da su netačne informacije koje se čuju u javnosti, da je Zastavi stiglo pismo iz Torina u kojem se najavljuje da će na neodređeno vreme biti obustavljeno premeštanje opreme za novu proizvodnju.

Kako ističu, Fijat ni u čemu ne odstupa od dogovorenog posla. To tvrde i u Ministarstvu ekonomije.

Tako će predstavnici preduzeća Fijat automobili Srbija i poslovodstva Grupe Zastava vozila danas doneti odluku o planu detaljne regulacije fabrike automobila. Na osnovu tog plana Fijat će na proleće graditi objekte potrebne novoj fabrici.

Reč je, pre svega, o izgradnji nove Energetike i pogona za prečišćavanje otpadnih voda.

„Sastanci sa predstavnicima Fijata teku po uobičajenoj dinamici i vrlo su operativni”, kaže Zoran Bogdanović, direktor fabrike Zastava auto.

http://xs4.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2008&....._id=332167

offline
  • Pridružio: 08 Sep 2008
  • Poruke: 299
  • Gde živiš: pjong-jang

kao jedan od ponosnih vlasnika zastave 101 mogu da kazem samo da oni koji pluju po yugicu i kecu nisu u pravu.
samo cekam da vidim te nove automobile sa onboard kompijuterima i ostalim cudima tehnike dozive trideset godina i da se i dalje voze ulicama.
yugo i kec su simbol jednog vremena kada se zivelo dobro islo na more a sav teret je nosilo nase magare yugo ili kec.
@crveni.
ja nenosim pola motora u prtljazniku kao sto ti kazes a kecom sam isao na razdaljine za koje se ne usudjuju vozaci mnogo "boljih" kola.
problem je sto nas covek ocekuje da samo sipa gorivo i da vozi,ako treba zategnuti salju ili promeniti ulje filter i redovno odrzavati auto da bi trajao to postaje problem a zastava se proglashava za krs.
uzgred videcemo sta ce biti sa fiatom ima li ista od posla sa italijanima?
a na veliku moju radost jugici i kecevi ce jos dugo ici nasim putevima.

offline
  • Pridružio: 07 Nov 2008
  • Poruke: 188

DA li će auto da doživi trideset ili ne to zavisi isključivo od vlasnika i načina na koji on održava i vozi taj auto.Istina je i to da Zastava nije kvalitetna kao druge marke automobila.Niko nije čak ni rekao da je zastava nešto posebno ružna.Što se tiče razdaljine to opet zavisi od vozača.Moderna kola su Brža snažnija pa i lepša a i na udobnost se gleda kao na jedan od posebnih aduta automobila.

offline
  • Pridružio: 08 Sep 2008
  • Poruke: 299
  • Gde živiš: pjong-jang

Vozač ::DA li će auto da doživi trideset ili ne to zavisi isključivo od vlasnika i načina na koji on održava i vozi taj auto.Istina je i to da Zastava nije kvalitetna kao druge marke automobila.Niko nije čak ni rekao da je zastava nešto posebno ružna.Što se tiče razdaljine to opet zavisi od vozača.Moderna kola su Brža snažnija pa i lepša a i na udobnost se gleda kao na jedan od posebnih aduta automobila.

ne nije istina da zstava nije kvalitetna kao i druge marke.
npr. kazu zastava ima los lim pa i opel lma losh lim neka neko nadje nekog opela bez rdje trulog lima Mr. Green
he,he,he motor je posebna prica na zastavi uz osnovno poznavanje mehanike,dobar alat i malo dobre volje mogu sam da odrzavam motor i mehanicke sklopove. sistem uradi sam.bas zelim da upoznam nekog vlasnika "dobrog" automobila koji ima tu mogucnost i zadovoljstvo.
dali ce auto trajati trideset godina ne zavisi samo od odrzavanja i vozaca,poznato je svima koji se iole razumeju u mehaniku da jednostavni mehanicki sklopovi traju mnogo duze od slozenih.
bas mi se zali komsija kako mu prodire vlaga u auto pa mu je prolupao onboard kompijuter,zao mi coveka jer ga deru po raznim servisima.
sto se tice zastavinih vozila generalno nisu neke limuzine sa vodenim krevetom umesto sedista,malo ima mesta za dugonoge na zadnjoj klupi,oseca se gorivo od rezervoara,trose ulje i imaju jos 1116 mana, ali imaju i mnogo vrlina (bio)nov auto za 3500e,potrosnja 7-8lit,odrzavanje je krajnje jednostavno,delovi jeftini,pa svi smo ucili voznju na zastavama.
najvise mi je zao 1000 radnika koji ostaju bez posla.
a za yuga i keca se nebrinem proizvodice se idalje u africi Smajli

offline
  • Pridružio: 14 Sep 2008
  • Poruke: 424
  • Gde živiš: Podgorica

Ma neka ide u mirovinu
Evo u Rumuniji fiat Panda je oko 3 000 eura a Bravo oko 5 000 eura ispod čekića...
Valjda je neko drastično sniženje navodno 50 godina fiata ...
A zapravo je globalna kriza pa se pravdaju time...
A u Srbiji takvog sniženja nema ...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 466 korisnika na forumu :: 10 registrovanih, 1 sakriven i 455 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: bigfoot, Bluper, draganl, DucicM, galijot, Konda, mcalic, MikeHammer, pein, Tas011