Novi zakon o bezbednosti saobracaja... Ovoga puta stvarno?

1

Novi zakon o bezbednosti saobracaja... Ovoga puta stvarno?

offline
  • Pridružio: 30 Avg 2007
  • Poruke: 334
  • Gde živiš: Beograd

Beograd -- Nacrt zakona o bezbednosti saobraćaja na sledećoj sednici Vlade. Uprkos kritikama, u policiji očekuju da bi zakon mogo da stupi na snagu za dva do tri meseca.


Posle više od četiri godine rasprava, tokom kojih je na putevima u Srbiji nastradalo preko četiri hiljade ljudi, Vladi Srbije napokon je dostavljen nacrt novog zakona o bezbednosti saobraćaja. Ovaj nacrt zakona koji je sačinio MUP Srbije već je doživeo kritike da će sva odgovornost biti svaljena na vozače.

Kazneni poeni u vozačkoj dozvoli, zabrana korišćenja mobilnog telefona osim sa slušalicom u jednom uhu za vozače, kažnjavanje na osnovu snimka - samo su neke od novina koje očekuju vozače u Srbiji kada se donese novi zakon o bezbednosti u saobraćaju.

Takođe, nacrt predviđa i znatno ograničenje brzine, posebno u naseljenim mestima, kao i pooštravanje kazni za prekoračenja.

Pred ministrima se nalazi predlog koji je sačinio MUP Srbije i koji se u pojedinim odredbama razlikuje od zakona koji su još 2005. godine usaglasila nadležna ministarstva i predstavnici struke.

Dok su se predlozi menjali i usaglašavali, na putevima Srbije poginulo je mnogo ljudi - u prva dva meseca 2009. godine čak 85.

“Ta odgovornost svakako postoji i može se smatrati političkom odgovornošću. Svi instituti koji su bili predviđeni zakonom iz 2005. godine, su uglavnom implementirani i preuzeti, samo alati kojim ti instituti treba da se sprovedu su upodobljeni ekonomskim i društvenim uslovima u Republici Srbiji”, objašnjava načelnik Odeljenja za kontrolu i regulisanje saobraćaja u MUP-u Srbije, Vladimir Rebić.

“Novina je da se uvodi odgovornost najviših državnih organa, da se uvode kazneni poeni koje će izricati postupajući sudija za prekršaje”, navodi on.

"Želimo da bezbednost u saobraćaju bude daleko bolja nego što jeste i zbog toga je bitno da ovaj zakon što pre prođe", rekao je direktor policije Milorad Veljović.

On je naveo da je bitno da deo novca od naplata kazni zbog saobraćajnih prekršaja koristi MUP Srbije, ali je dodao da ta sredstva ne bi bila korišćena za plate nego za poboljšanje uslova rada saobraćajne policije.

Aktuelnim predlogom MUP-a nisu zadovoljni u Komitetu za bezbednost saobraćaja i kažu da se ovakvim rešenjem sva odgovornost svaljuje na vozače.

Direktor Komiteta Damir Okanović tvrdi da se zakon ne može popraviti ni amandmanima jer ta organizacija ima primedbe na 70-ak strana.

“Zaista nikom nije jasno zašto je nacrt koji su još 2005. godine sačinili i predstavnici struke i predstavnici ministarstava, a koji je dobio najviše ocene i domaćih i međunarodnih institucija, čeka toliko dugo“, kaže Okanović.

“S obzirom na čudan način izrade nacrta MUP-a, mi ne možemo da komentarišemo kako taj nacrt izgleda. Mi smo videli verziju iz avgusta 2008. godine koji je objavljen na sajtu MUP-a i to je nacrt koji nije dobio apsolutno nikakvu saglasnost stručnjaka iz te oblasti“, tvrdi on.

Važnu ulogu u poboljšavanju uslova u saobraćaju imaće i auto škole. Loši vozači vraćaće se u školske klupe, a predviđene su četiri vrste obuke - početna, rifreš, korektivna i napredna.

Rifreš obuka služiće za osvežavanje znanja kroz dodatne časove za vozače koji dugo nisu upravljali vozilom.

Korektivna obuka podrazumeva da se svi učesnici u saobraćaju koji sakupe negativne poene edukuju kako ne bi pravili iste greške.

“Mi ćemo i dalje raditi svoj posao. Moraćemo da svoje kandidate naučimo da voze , a sve ostalo kasnije u saobraćaju, teško je reći – odgovornost postoji, ali je teško reći da li to baš tako treba”, smatra Miomir Popović, instruktor auto škole Luks.

“Sama odgovornost i sam strah od kazni ili povratak ponovo u auto školu ili ponovnog troška doprineće, međutim pitanje je mentaliteta našeg naroda”, ocenjuje Popović.

Novi zakon odnosiće se i na pešake pa tako između ostalog neće smeti da ulicom slušaju muziku na oba uha, već će jedno uvek morati da bude slobodno za zvučna upozorenja.

U MUP-u Srbije očekuju da njihov predlog zakona bez većih problema prođe Vladinu i Skupštinsku proceduru i na snagu stupi za dva do tri meseca.

Uvereni su da će broj poginulih na putevima koji je 2008. godine dostigao 897 narednih godina biti znatno manji.



Vest preuzeta sa linka: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&....._id=347609


Zakon moze da se preuzme sa sajta MUP: http://www.mup.sr.gov.rs/domino/mup.nsf/zakoni

Izdvajam jedan interesantan clan, da znate sta cete sa starim kategorijama moci da vozite:

Члан 196.

Лицима која су до дана ступања на снагу овог закона стекла право на управљање моторним возилима односно скуповима возила одређене категорије, тракторима, радним машинама, мотокултиваторима бициклима са мотором и трамвајима, на њихов захтев издаће се возачка дозвола за управљање моторним возилом односно скупом возила следећих категорија:
А категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија А, А1, А2, F, АМ и М;
В категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија В, В1, ВЕ, F, АМ и М;
С категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија С, С1, В, В1, ВЕ, F, АМ и М;
D категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија D, D1 С, С1, В, В1, ВЕ, F, АМ и М;
потврда о познавању саобраћајних прописа - F, М и АМ;
С, D и Е категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија ВЕ, СЕ, С1Е, DE и D1Е;
С и Е категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија ВЕ, СЕ и С1Е;
В и Е категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија ВЕ;
дозвола за возаче трактора - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија F, М и АМ.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 26 Feb 2004
  • Poruke: 2510

Ne očekujem smnanjenje broja saobraćajnih nezgoda usvajanjem novog zakona. Čist primer je Hrvatska.
A da je zakon dobar, jeste. Ne znam šta čekaju više neka ga usvoje pa da se navikavamo.



offline
  • Pridružio: 30 Avg 2007
  • Poruke: 334
  • Gde živiš: Beograd

Zakon je veoma ostar i vidim da ga se cak i neki najneodgovorniji vozaci plase, a to je valjda i cilj. Naravno, kada ga usvoje, primena ide 6 meseci od datuma objavljivanja u Sluzbenom glasniku, a najranije sto mogu je 3 meseca. Ipak moraju da formiraju Agenciju za saobracaj, da daju vremena auto-skolama da ispune nove uslove i sl. Doduse, mozda ce deo sa kaznenim bodovima da primene odmah, a neke delove kasnije, posto vidim u prelaznim odredbama da su clanovi razliciti po datumu stupanja na snagu.

offline
  • Lorki  Male
  • Moderator foruma
  • Sasa
  • Pridružio: 21 Nov 2006
  • Poruke: 2576
  • Gde živiš: U automobilu ...

Pre svega treba da se podigne svest vozaca, pa tek onda da stupi bilo kakav zakon.

Nadam se da ce da se smanje nesrece, da se postuju ogranicenja, da se poprave putevi, da policija nece da pravi sacekuse odma iza nekog znaka ...

Svidja mi se ovo sa poenima

Ne svidja mi se sto koliko sam razumeo ovaj zakon je pravila policija a ne strucnjaci iz ove oblasti.

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

Citat:В категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија В, В1, ВЕ, F, АМ и М;

Po cemu se razlikuju ove kategorije?

Nije mi jasno kada budem hteo da produzim dozvolu ili sta vec jel cu moci da biram kategoriju od ovih ponudjenih ili sta?

offline
  • Pridružio: 30 Avg 2007
  • Poruke: 334
  • Gde živiš: Beograd

Kao sto neko rece: ,,Dati da ZOBS izradjuje policija isto je kao i dati lisici da odredjuje visinu ograde kokosinjca''

@Acid Burn

Koliko ja razumem, to znaci da ce posedovanje B kategorije po novom zakonu podrazumevati sve nabrojane nove kategorije, i pri izdavanju nove vozacke dozvole posedovanje npr. B kategorije znacice automatsko dobijanje В, В1, ВЕ, F, АМ и М kategorija.

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

revolveras ::

@Acid Burn

B kategorije znacice automatsko dobijanje В, В1, ВЕ, F, АМ и М kategorija.


Ok a po cemu se ove druge kategorije razlikuju od B kategorije?

offline
  • Pridružio: 30 Avg 2007
  • Poruke: 334
  • Gde živiš: Beograd

Возачка дозвола издаје се за управљање моторним возилима односно скуповима возила следећих категорија:
А - Мотоцикли и тешки трицикли чија снага мотора прелази 15 kW;
A1 - Мотоцикли чија радна запремина мотора није већа 125 см3 и снаге мотора до 11 kW чији однос снаге мотора и масе возила није већи од 0,1 kW/kg и тешки трицикли чија снага мотора не прелази 15 kW;
А2 - Мотоцикли чија снага мотора није већа 35kW и чији однос снаге мотора и масе возила није већи од 0,2 kW/kg;
АМ - Мопеди, лаки трицикли или лаки четвороцикли;
B - Моторна возила осим возила А, А1, А2, АМ, F и М, чија највећа дозвољена маса није већа од 3500kg, и које немају више од 8 места за седење не рачунајући седиште за возача;
В1 - тешки четвороцикли;
C - Моторна возила, осим категорије А, А1, А2, АМ, F, М, В, D и D1, чија је највећа дозвољена маса већа од 3500 kg;
C1- Моторна возила, осим категорије А, А1, А2, АМ, F, М, В, D и D1, чија је највећа дозвољена маса већа од 3500 kg, а није већа од 7500 kg;
D - Моторна возила за превоз лица, које осим седишта за возача имају више од осам седишта;
D1 - Моторна возила за превоз лица које осим седишта за возача имају више од 8, а највише 16 седишта и чија максимална дужина не прелази 8 метара;
F - Трактори са или без прикључних возила и радне машине;
BЕ - Скуп возила чије вучно возило припада категорији В, највећа дозвољена маса прикључног возила је већа од 750 kg а није већа од 3500 kg;
CЕ - Скуп возила чије вучно возило припада категорији C, а највећа дозвољена маса прикључног возила је већа од 750 kg;
C1Е - Скуп возила чије вучно возило спада у категорију C1, а највећа дозвољена маса прикључног возила прелази 750 kg и највећа дозвољена маса скупа не прелази 12000 kg, као и скуп возила чије вучно возило спада у категорију В, а највећа дозвољена маса прикључног возила прелази 3500 kg и највећа дозвољена маса скупа возила не прелази 12000 kg;
DЕ - Скуп возила чије вучно возило припада категорији D, а највећа дозвољена маса прикључног возила је већа од 750 kg;
D1E - Скуп возила чије вучно возило припада категорији D1, а највећа дозвољена маса прикључног возила је већа од 750 kg;
М - мотокултиватор.
Возач возила категорије C1Е, CЕ, D1Е или DЕ може да управља скупом возила категорије BЕ.
Возач возила категорије CЕ може да управља скупом возила категорије DЕ, уколико има категорију D.
Возач возила категорије CЕ може да управља скупом возила категорије C1Е, односно возач категорије DЕ категоријом D1Е.
Возач возила В категорије има право да управља и лаким трициклима и лаким четвороциклима, тешким трициклима чија снага мотора није већа 15 kW, лаким и тешким четвороциклима и тешким трициклима чија снага мотора није већа 15 kW када напуни 21 годину.
Возач возила В1 категорије има право да управља и лаким трициклима, тешким трициклима чија снага мотора није већа 15 kW, лаким и тешким четвороциклима.
Трактором и радном машином може управљати само возач који има возачку дозволу за возила категорије F.
Возач возила категорије А2 може да управља возилом категорије А1.
Возач возила категорије А, може да управља возилом категорије А1, А2 и АМ, возач возила категорије C може да управља возилом C1 категорије, возач возила категорије B може да управља возилом В1 категорије и возач возила категорије D може да управља возилом D1 категорије.
Возачи категорија В, С, С1, D и D1 могу да управљају тим возилима и када им је придодато прикључно возило чија највећа дозвољена маса није већа од 750 kg.
Мотокултиватором може управљати возач који има возачку дозволу за управљање возилом било које категорије.



Razlike po kategorijama su smesne. Tricikli, cetvorocikli i ostale gluposti za koje si imao ranije B, sada imas podgrupe, a kada polozis za automobil, automatski dobijas i ove ostale. Sve je jako glupo i nepotrebno pravi konfuziju. Bolje je da se novim zakonom regulise upotreba policije i ono sto je Lorki rekao, da se ne stekaju iza svakog ugla radi uzimanja novca, vec da zaista rade na unapredjenju bezbednosti saobracaja. Ali kada je policija pravila zakon, sta ocekivati? Da nije tuzno, bilo bi smesno, zaista mislim da ovo moze samo kod nas. Pritom su se od svega maksimalno ogradili i ako nista ne pomogne uvek postoje clanovi koji sve svaljuju na vozaca. Prica policije je ta da ovaj zakon sve menja iz korena. Menjanje iz korena znaci i novi nekorumpirani kadar, a sada ce kao onaj policajac sto koji je primio mito odjednom da postane glavni preduslov za unapredjenje bezbednosti.

offline
  • Pridružio: 07 Nov 2008
  • Poruke: 188

Što se tiče novog zakona ne verujem da će smanjiti u značajnoj meri pogibije na putevima.
Naši putevi su vrlo loši, signalizacije ili nema ili ne odgovara uslovima puta.
Sa novim zakonom samo je stvorena konfuzija. Nema nikakve svrhe deliti ga na toliko kategorija. Vozači su tek posebna priča.
U ostalom koliko smo puta svi bili svedoci nečijeg prolaska na crveno ili preticanja preko pune linije?
Slažem se sa onim što je rekao Lorki da prvo treba da se podigne svest vozača. Kazneni poeni su dobra stvar jer će preventivno uticati na bahate vozače.
Sve u svemu moglo je to i bolje.

offline
  • Pridružio: 08 Sep 2008
  • Poruke: 299
  • Gde živiš: pjong-jang

kako ce se primenjivati ovaj zakon na pesake?
pretezno mislim na one koji jedva hodaju a pretrcavaju ulicu.
osim toga na nasim putevima ima puno nejasnoca u vezi sa saobracajnim znacima.tom temom su se bavili i u emisiji sat.
nadam se da ce ovaj novi zakon smiriti vozace "besnih" automobila da ne preticu preko pune linije,da ne jurcaju zaustavnom trakom na auto putu.
bas juce gledam od 4 automobila koja skrecu kroz neregulisanu raskrsnicu dva imaju ukljucen migavac 2 ne!
kako ce se odredjivati kazneni poeni,dali vec imaju neku utvrdjenu vrednost ili ce biti neki paushalni sistem Question

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 572 korisnika na forumu :: 8 registrovanih, 0 sakrivenih i 564 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Bane san, Gama, Hoegaarden, HrcAk47, Kruger, mercedesamg, S-lash, suton