Šta kod nas znači reč garancija

1

Šta kod nas znači reč garancija

offline
  • Brok  Male
  • Moderator foruma
  • Mihajlo Bogdanović
  • Linux driver - fighter - warrior
  • Pridružio: 04 Maj 2005
  • Poruke: 3197
  • Gde živiš: U autu i ispred računara, Kraljevo

Ne mogu da sedim skršenih ruku a da jednu stvar ne objavim jer se radi o jako ozbiljnom prekrašaju (ne znam koju reč da upotrebim za ovo).
Evo o čemu se radi.Jedan moj dobar drug je prošle godine 19.07. kupio računar sa monitorom, i svim bitniji spoljnim hardverskim komponentama.Između ostalog kupio je i printer, skener i fotokopir u jednom, marke "Epson" modela "Epsom Stylus DX4250" i na njega dobio pismenu garanciju od tri godine.Sve je kupljeno u Kraljevu u radnji po nazivu "Alti", koja je inače u sklopu firme "Alti d.o.o." koja se bavi računarima i telekomunikacijama.
Pošto su se ketridži relativno brzo istrošili, drug je odneo printer o obližnji servis da mu se napune isti, što je i uspešno urađeno.
Dalje negde pre nove godine printer tačnije skener počinje da pravi probleme, ne prenese lepo fotografiju itd. takođe ni printer ne štampa kako treba.Pošto za isti ima trogodišnju garanciju naravno odneo je u "Alti" prodavnicu da se popravi ili ako ne može da se popravi kupac dobija drugi tj. nov printer.U Kraljeviu ne postoji servis te prodavnica "Alti" šalje printer u Čačak u njihov servis, tamo se zaržava puna dva meseca da bi mašinu vratili.Kada je drug doneo printer kući, ponovo instalirao drajvere i povezao printer pokušao je da ga isproba.Stvar nije u opšte popravljena, daljim uvidom (bio sam i ja prisutan) otvorili smo printer koliko to dozvoljava garancija i ustanovili da su ketridži dosta stariji nego što su bili, takođe jedan mali plastičan deo je bio slomljen.Usledio je telefonski poziv od mog druga srvisu "Altija" a objašnjenje sa druge strane žice je bio da printer više ne podleže garanciji jer je "neko" zamenio i stavio stare ketridže.
I šta čovek sada da kaže i da radi na sve ovo, prvo neko vam "popravlja" preko dva meseca printer, dalje bez ikakvog objašnjenja vam vrate printer i kada ustanovite da nije na njemu ništa rađeno (osim što su zamenjeni novi ketridži i ko zna šta još) neko vam kaže da mašina nije više u garanciji i pravi vas ludim da ste vi zamenili nove ketridže.
Da li kod nas u Srbiji postoji neka institucija, organizacija ili sl. (osim sudske tužbe) koja se bavi ovakvim i sličnim stvarima.I onda se čovek sa pravom upita šta kod nas znači reč garancija, da li znači izbgavanje odgovornosti, možda prostor za manipulaciju (zamenom novih ispravnih delova i vraćanjem starih i neispravnih) ili nešto treće?

P.S.
Razlog zašto sam ja ovu stvar objavio, i upitao za neku instituciju, organizaciju, koja se bavi ovakvim stvarima, je zbog toga što drug momentalno nema tehničke mogućnosti za pristup internetu (naravno on je odobrio da objavim ovaj nemili događaj).



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 29 Mar 2006
  • Poruke: 2215
  • Gde živiš: in the heart of the city

Asocijacija potrošača Srbije
Trg Slobode 2
21000 Novi Sad
Tel/fax: +381 21/6623-759
email: apos@neobee.net
www.apos.org.rs

Mada, kada sam ja kupovala štampač, rekli su mi da on ne podleže garanciji ukoliko budem dopunjavala kertridže. Trebalo bi kupovati nove, originalne.



offline
  • Pridružio: 12 Jan 2004
  • Poruke: 9661
  • Gde živiš: Čačak

Uh veoma nezgodna situacija.

Alti mi je veoma poznat Smile
Imam sa njima korektan odnos jer ih poznajem, mada su ljudi uglavnom nezadovoljni.
Iskreno, ja ih uglavnom izbegavam i kupujem u drugim radnjama. Toliko o Altiju.

Sto se tice stampaca nema sanse da dokaze ko je polomio plastiku, ko je menjao ketridze i ostalo. Njegova rec protiv njihove.
Oni uvek mogu da se izvlace na tu mogucnost da je on menjao ketridze (a u garanciji je to zabranjeno).

Moj savet je da se mane tog "lova na vestice", osposobi taj stampac (ukoliko moze), gura dalje i zaobidje Alti u buduce.

offline
  • Brok  Male
  • Moderator foruma
  • Mihajlo Bogdanović
  • Linux driver - fighter - warrior
  • Pridružio: 04 Maj 2005
  • Poruke: 3197
  • Gde živiš: U autu i ispred računara, Kraljevo

@Nikola
Tako nekako i ja slično razmišljam (pitanje da li je to dobro).Reč protiv reči i ne postiže se ništa, samo se gube živci, novac i vreme.Ako poznaješ ljude iz pomenutog servisa čovek koji je bio zadužen za to (ne mogu da tvrdim da je on napravio čitavu ovu situaciju, možda je i njemu urađeno iza leđa) se zove Marko.
Hvala @Neprilagođena na info o pomenutoj Asocijaciji potrošača Srbije, predaću drugu adresu pa ako hoće da preduzme nešto sada zahvaljujući tebi ima i gde.
Takođe hvala i tebi @Nikola na podršci koja je takođe dobrodošla.
Što se tiče cele situacije globalno gledano možda i ne valja ovo što sam napomenuo da ne treba gubiti vreme sa raznoraznim probisvetima ali jednom ova situacija mora prestati ili se svesti na minimum.Ako se ništa ne preduzme, prođe im jednom, dva puta, tri puta, to onda postaje kliše i pošteni kupci su uvek na duploj šteti, od negne i nekoga se mora krenuti, možda baš od ovog slučaja.

offline
  • Pridružio: 17 Apr 2006
  • Poruke: 215
  • Gde živiš: Novi Sad

Samo da je prilikom preuzimanja "popravljenog" stampaca trazio da se isti testira na licinom mestu (obzirom da je zadrzan u servisu 2 meseca) sa punim pravom je mogao "ostati u prodavnici" dok ne dobije nov stampac.

offline
  • Brok  Male
  • Moderator foruma
  • Mihajlo Bogdanović
  • Linux driver - fighter - warrior
  • Pridružio: 04 Maj 2005
  • Poruke: 3197
  • Gde živiš: U autu i ispred računara, Kraljevo

Najgore što prodavnica i servis gde je "popravljan" štampač nisu u isom mestu.Štampač je preuzet u prodavnici gde oni ne rade proveru onoga šta dođe sa "popravke" iz servisa.

offline
  • Pridružio: 18 Apr 2003
  • Poruke: 8134
  • Gde živiš: U kesici gumenih bombona...

Koliko sam ja upoznat, servisi mogu da zadrze uredjaj najvise 45dana na popravci.
Po isteku ta 45dana, ako nisu popravili uredjaj, moraju isti da zamene novim.

Ako ljudi ne posluju kako treba, ili da se svadjas sa njima Smile i dobijes zamenjen uredjaj ili da se oprostis od uredjaja i da ih se klonis ubuduce.

Probaj kontaktirati i Epsonovo prestavnistvo u Evropi i reci im prvenstveno za problem koji se desio (pre servisa).

Ja kada sam kontaktirao pretstavnistvo Plextora za EU, hteli su mi zameniti uredjaj, nakon sto sam im rekao sta je bilo, sam otisao u List (imam dve godine garancije) i jos uvek cekam da dodje isporuka Plextor rezaca Smile.

A predao sam 7. marta Smile. Doduse, pre isteka tih 45dana, rekli su mi da se ne moze popraviti i ponudili su mi dva rezaca u zamenu ili da cekam isporuku Smile.

Izgleda da mi je bolje bilo da nisam isao u List, nego da sam cekao predstavnistvo Plextora da mi posalje novi. Sigurno bi pre stigao Smile.

offline
  • Brok  Male
  • Moderator foruma
  • Mihajlo Bogdanović
  • Linux driver - fighter - warrior
  • Pridružio: 04 Maj 2005
  • Poruke: 3197
  • Gde živiš: U autu i ispred računara, Kraljevo

Dobra ideja da se obratim direkno Epsonovom predstavništvu u Evropi.
Trenutno ne znam gde im je sedište ali to je najmanji problem, lako ću ih naći preko neta.
Inače štampač je bio u Alti servisu na "popravci" preko dva meseca, znači puna dva meseca i vraćen je nazad u trećem mesecu.Sada da li važi pravilo "45 dana" za sve uređaje ne znam ali svakako treba obavestiti Epsonovo predstavništvo za Evropu za ovaj javašluk koji se događa na našim prostorima.Dobro je pitanje da li u opšte pomenuta firma ima licensu za servisiranje uređaja koje prodaju.Ne bi me čudilo da bi bili što uspešniji u prodaji računarskih komponenata da "servisiranje" za njih obavljaju neki haus majstori.

offline
  • Pridružio: 12 Jan 2004
  • Poruke: 9661
  • Gde živiš: Čačak

Taxista ::Dobra ideja da se obratim direkno Epsonovom predstavništvu u Evropi.

Vec sam ti rekao. Od tih stvari nista dobro neces dobiti.
Nema sanse da ima dokazes da je stampac bio na servisu 60 dana i sta se tad izdesavalo (a i tih 15 dana mogu da pokriju transportom na relaciji Kv-Ca-Kv Bebee Dol sto je ukupno 70km).
A i pogledaj tu garanciju (ja ovde mogu da ti okacim jednu Altijevu garanciju).
Tacno je da je u njoj garantni rok 45 dana (bar za ove MMC koje sam ja kupova, jer je negde i 60 dana), ali takodje ima jedna stavka u slucaju prestanka garancije i pise
Alti ::- Ako je proizvod bio otvaran ili popravljan od strane neovlascene osobe
I to je najbitnija stvar. Za njih. Jer uvek mogu na to da se izvlace.

offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

@nikoola
Mislim da se svugde pod "otvaranjem" podrazumeva skidanje srafova, a ne skidanje poklopca radi zamene ketridza.
Ne postoji nikakva normalna osnova za ukidanje garancije ukoliko sam menjas ketridze sa mastilom.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 467 korisnika na forumu :: 1 registrovan, 0 sakrivenih i 466 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: bbogdan