Test: Chevrolet Spark 2005

Test: Chevrolet Spark 2005

offline
  • Pridružio: 26 Feb 2004
  • Poruke: 2510

Ime Chevrolet Spark zvuči strano i nepoznato, ali to je u stvari samo „dobri stari“ Daewoo Matiz. Tako se automobili ove korejske marke i kod nas već duže vreme prodaju pod nazivom američkog brenda, a naslednik „Matiza“ je u sklopu modernizacije mehanike dobio i novo ime.
Najmanji automobil u gami „Chevrolet-a“ sada izgleda znatno oštrije i privlačnije. Tome naročito doprinose originalno rešeni farovi, ali i kompletan prednji deo. Naime, maska hladnjaka je uklopljena u predimenzionisani branik, koji se spaja sa poklopcem motora i krilima, tako da praktično čini kompletnu „njušku“ .

Donja ivica prednjih prozora sa stepenikom takođe privlači pažnju, a simpatična je i zadnja svetlosna grupa.

Konstruktori tvrde da je od prethodnika nasleđeno samo 20% istih delova, a vizuelna sličnost je namerno zadržana kako bi se osetila veza nove i stare generacije.

Prvo što pada u oči pri ulasku u Spark je centralno postavljena instrument tabla. Razlozi za ovakvo skrnavljenje vozačke pozicije nikada neće biti jasni, kao ni činjenica da sve veći broj proizvodjaca počinje da koristi ovakav raspored. Iza volana se tako nalaze samo signalne lampice postavljene u lučni prorez.


U Spark se trenutno ugrađuju dva motora. Prvi je jednolitarski četvorocilindraš sa 66 KS, dok drugi agregat iz radne zapremine od 0.8 litara oslobađa 52 konjske snage.

Male uštede u potrošnji goriva i nabavnoj ceni automobila ne opravdavaju kupovinu slabije verzije. Iako je znatno lošijih performansi (preko 18 sekundi do 100 km/h), ipak ne obezbeđuje očekivanu ekonomičnost.

Iz tog razloga smo jednoglasno izabrali model sa 66 „konja“ , uz čiju pomoć Spark 1.0 do stotke ubrzava za 14 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 156 km/h, što je za mali gradski automobil sasvim dovoljno.

Preticanje ostalih vozila sa „jednolitrašem“ nije naročito zabavno, tako da se ne treba upuštati u „rizične poduhvate“ . Tromost motora se naročito oseća pri nižim obrtajima, a osetniji prirast snage se oseća tek preko 3.000 obrtaja. Pri ovom režimu je i buka prilično izražena, sto može da smeta, posebno prilikom dužih putovanja.

Unutrašnjost je u skladu sa namenom automobila. Funkcionalna, racionalna, sa mnogo pokazatelja da je štednja bila jedan od prioriteta. Ovo ne znači da enterijer izgleda preterano jeftino, što kupcima ove klase uostalom i nije naročito važno. Potencijalni vlasnik „Matiza“ ceni štedljiv i pristupačan automobil, koji pri tome nudi osnovni komfor za vozača i suvozača.



Test preuzet sa http://www.autoberza.info/



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 13 Okt 2007
  • Poruke: 85
  • Gde živiš: bed green town

Pravi auto za žene, pogotovo ako hoćeš svoje da se rešiš. Šalim se, naravno. Auto je ok, ali samo za grad, jer ne znam kako bi četvoročlana porodica podnela celodnevnu vožnju na dužim relacijama.



offline
  • M5  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 16 Sep 2007
  • Poruke: 376

Razume se. Ali gotivno izgleda autic. A od tih gradskih najvise volim Clio! On je zakon.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 785 korisnika na forumu :: 5 registrovanih, 1 sakriven i 779 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: MilosKop, opt1, S-lash, Sumadija34, zziko