Odluka koju donese Skupština stanara (odnosno predsednik skupštine kao ovlašćeno lice) obavezna je za sve stanare u zgradi, naravno ako je donesena većinom (ne znam da li se računa broj vlasnika stanova ili većina po kvadraturi stana). Ako je Skupština registrovana kao pravno lice, onda može da tuži stanara koji izbegava plaćanje obaveza koje su ugovorene odlukom Skupštine stanara i predsednika kao izvršnog organa.
E, sad, koliko će nova usluga biti bolja od stare, i šta sve ulazi u cenu održavanja, to zavisi od firme koja sklapa ugovor sa vašom zgradom, i verovatno se ne mora uzeti "ceo paket". Takođ, bilo bi pametno da se taj prvi ugovor napravi na što kraći mogući rok, čisto da proverite kako ta Agencija izvršava svoje obaveze, pa ako niste zadovoljni možete da napravite ugovor sa drugom firmom čim ugovor sa ovom istekne.
Sa druge strane, ponekad plaćanje održavanja u koje je uključeno i održavanje krova, vodovodne i kanalizacione instalacije, fasade, oluka, krečenje, čišćenje, može da bude vrlo isplativo: u zgradi u kojoj sam živeo promenili su nam krovne ploče, okrečili ulaz, zamenili prekidače za stepenišno svetlo, ugradili nove metalne poštanske sandučiće, popravili krov kad ga je oluja oštetika, sve to "besplatno", odnosno sve to je plaćeno iz novca koji je godinama uplaćivan na ime održavanja. Da smo sve to morali da plaćamo kad je rađeno, verovatno bi se posvađali jer većina ne bi imala para da sve to iskešira odjednom (čak ni u tri rate). Ali moram da napomenem da je naš predsednik skupštine stanara bio uporan kad je trebalo da se nešto uradi: slao je mailove Infostanu u Beogradu, zvao telefonom, podnosio zvanične dopise i poštom i lično, tražio je uvid u zapisnik koji prave majstori, unosio primedbe u isti ako nije bio zadovoljan urađenim poslom...
|