Polovnjak do 2200e

1

Polovnjak do 2200e

offline
  • codaaa 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 23 Avg 2012
  • Poruke: 16

Pozdrav svim forumasima, nov sam ovde, tacnije nisam ni znao da mogu naci sajt na kom cu cuti misljenja od dosta ljudi, tako da me zanima nekoliko stvari, kupio bih nekog polovnjaka do nekih 2200-2300e, prvenstveno za gradsku voznju, nikad pre kola nisam imao, tako da se bas bas malo razumem, godiste bi bilo lepo da bude iznad 2005., odnosno ne starije od toga, da ima 4/5 vrata, neki od modela koji su mi zapali za oko su fiesta 1.3 2005, clio 1.2 2007, clio 1.5dci 2005, pa ako biste mi mogli dati savete vezano za ove modele, a i naravno neke druge sa slicjim godistem i cenom, bilo bi odlicno.
Hvala unapred Very Happy



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 05 Feb 2018
  • Poruke: 109

Renoov motor 1.5 dci ugradjuje i mercedes u svoja vozila novije proizvodnje. Toliko znam. Lp



offline
  • prodavac magle u penziji
  • Pridružio: 23 Maj 2012
  • Poruke: 645
  • Gde živiš: Niš bre

Clio 1.5 dci nije loš izbor. Koliko znam od onih koji ga voze mali je potrošač i nije nešto zahtevan za održavanje. Samo gledaj da nađeš što očuvaniji komad i obavezno pogledaj šta ima od opreme, klima obavezno. Posle toga redovno održavaj i piči. Smile

offline
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5424

To sam i ja načuo, i ne sumnjam da su dosta ispeglali taj motor u poslednjih par godina, ali taj motor je imao dobar spisak potencijalnih problema ranije, a i nije predviđen za neke velike kilometraže, tako da vrlo lako može da se desi da je spreman za generalnu, ako je 2005. A i neki modeli 1.5dci su imali plivajući zamajac (ne znam da li je Clio), pa to može da bude velika dodatna investicija, pošto je uglavnom dotrajao. Ne kažem da je loš motor, samo ga treba dobro proveriti.

Lično, moje mišljenje je da je kupovina dizela koji je prešao više od 150k km veliki rizik u Srbiji, još ako se uračuna i to da mnogi vraćaju kilometražu...

Moj ti je savet da nađeš nekog prijatelja majstora, ili platiš majstora da pođe sa tobom i pogleda potencijalne automobile. Sve to nisu loši automobili, ali treba se čuvati raznih problema i prevara, naročito pošto si neiskusan, a nije baš zgodno pisati o tome napamet.

offline
  • prodavac magle u penziji
  • Pridružio: 23 Maj 2012
  • Poruke: 645
  • Gde živiš: Niš bre

Generalno polovni dizel uvežen u Srbiju je mnogo veća mačka u džaku od benzinca istog godišta. Zato kad bude gledao obavezno s dobrim majstorom da bi sprečio eventualna iznenađenja koja mogu da budu prilično skupa za naše uslove.

offline
  • Pridružio: 09 Feb 2015
  • Poruke: 47

Citroen C4 1600 cm3, oko 2006/7 godišta, bez problema nađeš za 2000 do 2500 evra.

offline
  • Pridružio: 11 Okt 2009
  • Poruke: 46

Što znači plivajući zamajac i fiksni umjesto plivajućeg zamajca? Pitam to sa pozicije kupovine polovnjaka, a ne kako radi i ko ga je projektovao.

offline
  • codaaa 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 23 Avg 2012
  • Poruke: 16

Cuo sam da su za citroena skupi delovi, a ne bih voleo da me sacekaju neka velika ulaganja nakon kupovine, sto se tice drugih modela, u obzir dolaze i punto, corsa i slicni, pa sam i njih gledao, ali sam cuo da je punto dosta podlezan kvarovima

offline
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5424

Napisano: 29 Mar 2019 13:49

kljift ::Što znači plivajući zamajac i fiksni umjesto plivajućeg zamajca? Pitam to sa pozicije kupovine polovnjaka, a ne kako radi i ko ga je projektovao.
Kod automobila koji imaju fiksni zamajac, remont kvačila obuhvata promenu lamele, korpe i potisnog ležaja, što je recimo nekih 200e+ruka majstora, fiksni zamajac je komad metala debljine 15-20mm, i to se menja jedino ako neko toliko dugo vozi auto sa lošom lamelom da potpuno skine oplate sa lamele i počne dodirivanje metal-metal.
Kod plivajućeg zamajca (eng. dual mass), se menja sve, tj. zamajac, lamela, korpa i potisni ležaj, što dođe od nekih 600-700e, pa do više od 1000e, plus ruka majstora.

Svaki set kvačila ima svoj životni vek, i predviđeno je da auto može da preže 100-ak hiljada kilometra pre zamene seta kvačila. To varira od proizvođača i od načina vožnje, tj. može biti i 50000km a može biti i 200000km. Sa pozicije kupovine polovnjaka postoji rizik da je kvačilo u lošem stanju, što u startu može da košta mnogo da bi se saniralo u slučaju plivajućeg zamajca (800+ eura). Problem je kad kupuješ auto sa 150+ hiljada pređenih kilometara, pošto ne znaš da li je ikada promenjen, a ni u kakvim je uslovima vožen auto. Neki rade remont, ili čak ugrađuju fiksni zamajac, ali to su uglavnom srpska posla... Plivajući zamajac je "luksuz" koji se sreće uglavnom kod dizela, ali počeli su da prave i benzince, samo ih nema u tom cenovnom rangu, barem koliko je meni poznato.

Dizeli pored toga imaju i dosta drugih stvari na koje treba obratiti pažnju pre kupovine polovnjaka, a naročito treba obratiti pažnju ako su dugo voženi kod nas, zbog toga što standard često ne dozvoljava da se automobil održava kako bi inače trebalo, a i zbog (ne)kvaliteta dizela na ovim prostorima. Što se tiče automobila iz uvoza, i tu treba biti obazriv, pošto mnogi uvoze automobile koje kupe za smešne novce u inostranstvu, malo srede, našminkaju i prodaju za dosta veliku cifru. Zbog toga moram da se složim sa @doktor1964 da je kupovina benzinca malo sigurnija opcija... Naročito za te manje motore, 1.2 - 1.6 litara, koji dosta malo troše i u benzinskoj varijanti, ljudi kupuju dizel zbog manje potrošnje, ali ih to posle dočeka...

Dopuna: 29 Mar 2019 13:53

codaaa ::Cuo sam da su za citroena skupi delovi, a ne bih voleo da me sacekaju neka velika ulaganja nakon kupovine, sto se tice drugih modela, u obzir dolaze i punto, corsa i slicni, pa sam i njih gledao, ali sam cuo da je punto dosta podlezan kvarovima
Sa Italijanima ti nikad neće biti dosadno, delova ima dosta, uglavnom su jeftini, neki i falš, ali zato malo malo pa nešto treba da se menja. Mr. Green

Dopuna: 29 Mar 2019 14:05

Gledaj da automobil koji kupuješ u startu bude kompletan, ispravan, i u dobrom stanju (koliko je moguće za to godište i cenu), da bar prvih par meseci nemaš rashoda, zbog toga je moj savet da povedeš majstora, ili ako to ne možeš dogovori se sa prodavcem i odvezite auto u neki obližnji servis ili AMSS, pa da ga oni pregledaju. Nisu to tolike razlike u modelima, samo je pitanje koliko je dobro održavan i čuvan.

offline
  • codaaa 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 23 Avg 2012
  • Poruke: 16

Nasao sam i hyundai getz 1.4b 2005 god, 1850e, sto mi izgleda kao dobra kupovina, naravno treba sve to proveriti, ali koliko sam procitao po internetu moze da se poredi sa kliom, fiestom i slicnima...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 563 korisnika na forumu :: 11 registrovanih, 0 sakrivenih i 552 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Acivi, cikadeda, havoc995, Japidson, JOntra, MilosKop, Mixelotti, novator, Ognjen D., TBF1D, yrraf