Alternator/regler?

1

Alternator/regler?

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

Počeo je juče moj krš da mi pali lampicu akumulatora na leru.
Čim mu pritisnem gas i podignem obrtaje lampica za akumulator se ugasi kako ga vratim na ler on opet upali lampicu.

Kompletan remont alternatora je radjen prošle godine (diodna ploča,regler i lageri), ispitana cela el instalacija i nije nigde vukao struju plus sam kupio i novi vartin akumulator i ne mogu da verujem da je toliko brzo opet riknulo a pri tome nisam ni punih 3000 km prešao sa remontovanim alternatorom....

Zakazao sam servis ali tek za ponedeljak jer je servis u koji idem prebukiran tako da ću tada znati šta i kako ali sam hteo da znam odprilike šta bi moglo da bude u pitanju...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Može da bude i pobudna dioda, odnosno može se desiti da je sve u redu osim signala za lampicu na kontrolnoj tabli.
Jesi li probao da skineš + klemu sa akumulatora dok auto radi?



offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

_Sale ::
Jesi li probao da skineš + klemu sa akumulatora dok auto radi?


To sam uradio jednom pa je električar hteo da me strelja kada sam mu to rekao da sam radio Mr. Green
Od tada to više niti pomišljam jer mi je električar rekao da ako ga tako sje*em on ga neće servisirati Mr. Green

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Jaoooooo..... GUZ - Glavom U Zid
Skini plus klemu dok auto radi, ako se auto ugasi alternator ne puni dobro.
Imaj u vidu da je promena u radu motora kad skineš klemu - normalna.
I nemoj to da vidi tvoj električar. Mr. Green

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

Acid_Burn ::_Sale ::
Jesi li probao da skineš + klemu sa akumulatora dok auto radi?


To sam uradio jednom pa je električar hteo da me strelja kada sam mu to rekao da sam radio Mr. Green
Od tada to više niti pomišljam jer mi je električar rekao da ako ga tako sje*em on ga neće servisirati Mr. Green


Električar je bio sasvim u pravu kada ti je to rekao. Alternator ne može ispravno raditi bez akumulatora, koji mu je potreban za pobudu. Vidi da li neko u tvom društvu ima multimer, ili samo volt metar, pa izmeri napon na akumulatoru dok auto radi.

offline
  • Pridružio: 30 Sep 2012
  • Poruke: 128

prostija varijanta je izmeriiti unimerom napon na akumulatoru kad je auto ugašen da bi znao čime raspolažeš, zatim upališ motor i dok motor radi na leru i gori crvena opet meriš, ako ti je napon isti ili manji (zato što si malo potrošio na paljenje) - ne puni, kad dodaš gas (2-3 hiljade o/min i ugasi se crvena) mora biti minimum 13,8V ali ne preko 14,5V ( i kad su svetla uključena). crvena može da gori iz raznih razloga, pitanje je samo da li ti tako možeš da voziš ili je najbolje ne voziti, do odlaska u servis, da ne uništiš akumulator.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

Ričarde,
Električar je samo delimično bio u pravu.
Opisana proba traje nekoliko sekundi, što nikako ne može uticati bitno na ispravnost alternatora.
Drugo, ne treba zaboraviti da je punjenje najveće neposredno posle startovanja motora, a da kasnije opada do zanemarljivo malog jer je akumulator pun, tako da i zbog toga ova proba ne može biti opasna po ispravnost bilo kog uređaja u automobilu.
Naravno da je bolje to uraditi unimerom, ali nemamo svi taj uređaj, a sad da baš teram kola zbog toga kod električara ...
E sad, postoje i kola kod kojih je skidanje plus kleme komplikovanije od odlaska u servis. U tom slučaju podržavam odlazak kod "majstor Brke". Very Happy
Vezano za konkretan problem, meni se ranije dešavalo da lampica svetlucka a da niko ne zna razlog. Tako sam vozio auto par godina dok ga nisam prodao.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13744
  • Gde živiš: Vršac

E sad...

Nakon normalnog "verglanaja" do 3s, da bi se akumulatro vratio u pređašnje stanje "napunjenosti" potrebno je oko 15min vožnjem ili oko 30min rada na leru, tako kažu iskusni.

Regler osim napona reguliše i struju koju će alternator pustiti. Pa tako nije ista struja ako se samo akumulator puni, ili ako još rade i svetla, radio, upaljač...

I opet, za ispravan rad alterantora potreban je akumulator koji mu daje pobudu. Elektronika ne poznaje samo nekoliko sekundi, naročito ona u novijim automobilima.

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

Napisano: 25 Okt 2013 14:37

Jbg nemam unimetar jedino da vidim po komsiluku jer mi ranije nije trebao tako da ne znam da li neko u mom okruzenju ima ili nema unimetar...

Ako stignem danas videcu ako ne preko vikenda pa cu javiti rezultate

Dopuna: 25 Okt 2013 19:36

Uspeo sam da navatam sa posla kolegu koji se navodno razume u auto elektriku pa je pogledao na brzinu...

Evo šta smo ustanovili:

-Auto pali iz prve i bez verglanja tako da je izgleda instalacija čitava odnosno nigde ne vuče jer da vuče izvuklo bi akumulator ceo....

-Altenator opet "izgleda" ispravno jer je napunio akumulator. Da nije sijalica akumulatora bi sijala odmah po paljenju automobila i ne bi se gasila...

E sad ide ono zanimljivo....
Lampica akumulatora se ne pali odmah,odnosno kada se auto startuje lampica se normalno ugasi i auto i svi el uredjaji rade normalno. Upalio sam grejanje na maximum,radio,farove,zadnji grejač i brisače i lampicu je upalio tek posle 1-3 km vožnje a pri tome se nigde nije osetio gubitak el snage. Svetla su radila normalno radio svirao,brisači radili normalno,servo se nije isključio itd itd....

Kolega me "obradovao" jer reče da je moguće da je kaiš alternatora u pitanju jer se verovatno u toku vožnje kaiš ugreje i kada je auto na leru počne da proklizava preko zatezača,čim se nabiju obrtaji kaiš počne opet normalno da vrti tako da po, slobodnoj proceni, zamena ili dotezanje kaiša bi trebalo da reši problem i to je jeftinija varijanta....

Skuplja varijanta je ako bude morao da se menja i zatezač kaiša i kaiš (koji je negde oko ~3000 din+ ruke koliko sam se raspitao)

Sve u svemu ako budem nabavio unimetar videću da premerim i sa njim šta i kako do ponedeljka dok ne odem u servis...

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13392
  • Gde živiš: Z-moon

U slučaju da kaiš proklizava, trebalo bi da se čuje cviljenje istog povremeno, npr.kod dodavanja naglog gasa u leru...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 996 korisnika na forumu :: 16 registrovanih, 2 sakrivenih i 978 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Battlehammer, brundo65, comi_pfc, Dimitrise93, DonRumataEstorski, dragoljub11987, flash12, Kenanjoz, Krvava Devetka, mikki jons, novator, radionica1, saputnik plavetnila, sasa76, slonic_tonic, Srle993