Sačuvajte zdrave zube

Sačuvajte zdrave zube

offline
  • DR  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 08 Okt 2004
  • Poruke: 5450
  • Gde živiš: Beograd

Ljudi blistavog osmeha odmah osvajaju simpatije. Međutim, pored toga što lepo izgledaju, zdravi zubi su veoma važni i za zdravlje organizma u celini. Tako, na primer, parodontitis (upala potpornog zubnog tkiva) može da poveća rizik od arteroskleroze, infarkta i moždanog udara. Hronična žarišta upale u organizmu uvek predstavljaju zdravstveni rizik, koji se ne odnosi samo na mesto koje se nalazi pod upalom.


Opasnost za trudnice
Naučno je dokazano da parodontitis može da utiče na pojavu dijabetesa i oboljenja disajnih puteva. Takođe može negativno da se odrazi na trudnoću, jer upala povećava opasnost od prevremenog porođaja ili pobačaja. Studije pokazuju da je kod žena koje imaju parodontitis rizik da će roditi pothranjeno dete čak sedam puta veći nego kod drugih žena.

Uzroci bolova
Šupljine u vilicama na mestima gde su nekada bili zubi predstavljaju dodatni problem. Vilični zglobovi su preopterećeni, a samim tim su mogući bolovi u vratu, glavi i licu. Zbog tih šupljina otežana je i nega zuba, a posledica je veći rizik od karijesa i parodontitisa. Pravilna higijena usta i zuba ima presudan značaj za sprečavanje ovih problema. Evo nekoliko saveta nemačkog stomatologa dr Luca Lauriša.

Štetne naslage
Bakterijske naslage (plak) treba redovno i detaljno odstranjivati, jer su one odgovorne za bolesti u usnoj šupljini: bez plaka nema ni karijesa ni parodontitisa.

Pravilno pranje
Pranje zuba je efikasno samo ako primenjujete pravu tehniku. Iskustvo je pokazalo da se najbolji rezultati postižu ako se zubi peru sledećim redosledom: najpre površina kojom se žvaće, zatim spoljašnja i, na kraju, unutrašnja strana zuba.

Čuvajte desni
Zube uvek perite od crvenog ka belom (to jest, od desni do ruba zuba). Vibraciona tehnika funkcioniše na sledeći način: stavite četkicu pod uglom od 45 stepeni na ivicu desni. Tapkajući blago masirajte ovaj deo da biste opustili desni, a onda nastavite pranje ka rubovima zuba.

Pranje bez muke
Električne četkice veoma detaljno peru zube, a njihova dodatna prednost je u tome što je pranje jednostavnije (ovo je naročito pogodno za osobe sa oboljenjem šake).

Konac
Veoma je važno detaljno očistiti prostor između zuba, jer se tu najčešće skupljaju bakterije. To možete da uradite pomoću specijalne četkice ili konca.

Izbegavajte tvrde četkice
Tvrde četkice i paste sa zrncima za temeljno pranje oštećuju zubnu gleđ i desni.

Fluor štiti zube
Pasta bi trebalo da sadrži fluor, jer on jača zube. Osim toga, fluor otežava bakterijama da se skupljaju na površini zuba. Kada završite sa pranjem, nemojte da ispirate pastu, već je samo ispljunite.

Oprezno sa kiselom hranom
Namirnice i napici koji sadrže kiselinu (agrumi, vino, sirće, limunada, „koka-kola“, voćni sokovi) omekšavaju zube. Zato sačekajte najmanje pola sata pre nego što operete zube, jer će se do tada neutralisati kiseline u ustima.

http://www.blic.rs/



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 476 korisnika na forumu :: 3 registrovanih, 2 sakrivenih i 471 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3028 - dana 22 Nov 2019 07:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: cikadeda, dragoljub11987, Ognjen D.