CrossPlatform 2D igre

CrossPlatform 2D igre

offline
  • Pridružio: 10 Avg 2006
  • Poruke: 1009
  • Gde živiš: Beograd

Napisano: 07 Apr 2011 23:03

Želim da se malo igram sa pravljenjem 2D cross-platform igara. Bitno mi je da rade na Windows,Mac,Linux.

Sada.....prvo što sam uzeo pre neki dan je SDL. I napravio neki jednostavan game engine. I sve lepo i fino dok nisam napravio particle system. E,onda sam video koliko je SDL spor. Čim se ubaci providnost na slike (bez čega ne mogu da pravim efekte), to je kraj....Otišao sam na sajt, pogledao i video da SDL nema uopšte podršku za hardversko ubrzanje i da se gomila ljudi žali i ima isti problem kao ja.

Da li bi ste mogli da mi preporučite neku biblioteku za ovu namenu koja meni treba? Naravno, OpenGL i tako to je za mene isuviše komplikovan. Ne umem sa njime da radim, a uputstva za 2D grafiku u njemu su.........nepostojeća.

Vidim da postoji http://clanlib.org/wiki/Main_Page ali je dokumentacija za njega tek katastrofa.

Svestan sam da nema ničega što može i blizu da parira XNA-u recimo, ali ima li nešto što je besplatno i bar do neke mere ozbiljno?

Dopuna: 07 Apr 2011 23:04

Da, radim u C++ ili C#. Ostalo ne znajem Smile



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • mcrule  Male
  • Legendarni građanin
  • Michael
  • Spy[Covert OPS], Gathering Intel/Info & The Ultimate Like Master[@ MyCity]
  • Pridružio: 21 Feb 2010
  • Poruke: 16934
  • Gde živiš: 43.6426°N 79.3871°W

igorpan ::Da, radim u C++ ili C#. Ostalo ne znajem Smile


Ja sam u C# uradio ovo:
https://www.mycity.rs/must-login.png

Razz

Pricao sam o tome ovde:
http://www.mycity.rs/3D-programiranje/Vasi-projekti_4.html#1095230


Ziveli


Da li si to nekada radio(taj Hangman tj. Vesalicu) ili tako nesto slicno u C#?
Ili na primer, tipa, rulet?



offline
  • Pridružio: 10 Dec 2009
  • Poruke: 258
  • Gde živiš: Kosovo

Napisano: 07 Apr 2011 23:32

nzm sad kakvu hoces to cross-platform igricu ali vec je receno za Game Maker koji je bas the best for 2D igrice a sa vece znanje moze i 3D da se pravi

Ti trazis nesto ozboljno? GM moze da bude bas OZBILJAN program ukoliko znas dobro da radis u njemu
Mozes da radis Drag&Drop i skriptingom(GML)

Ja radim u GM vec 1 god i mogu da ti kazem da je BAS LAK PROGRAM/JEZIK a i vrlo interesantan i dobar Very Happy

ako nisi probao ovaj program preporucujem ti da probas pa vidi ti ako je to sto si trazio SRECNO ako ne opet srecno u trazenju novog programcica Smile

inace ako ti nije jasno kako se radi imas tutoriale prevedene na srpskom na Zmajsoft forum: http://zmajsoft.com/chat/
sve sto ti nije jasno pitaj tamo ili ovde a mozes i na email exreey@gmail.com

pozz

Dopuna: 07 Apr 2011 23:38

e da... pogledaj i njihov sajt http://www.yoyogames.com/ vidi tamo igrice sve kakve moze da se prave u GM Very Happy

offline
  • Pridružio: 10 Avg 2006
  • Poruke: 1009
  • Gde živiš: Beograd

@mcrule Ovaj hangman je za windows samo, nije cross-platform. Nisam, radio sam neke mnogo veće igre sa XNA+C#. 2D avione, stim što uvek stavljam akcenat na efekte, eksplozije i tako to jer mi je to najzanimljivije. Stim što mi je sve otišlo kad mi je pukao hard disk bio.

@Exreey
GameMaker je jaaaaako ograničen. Dobar za baš baš baš početnike za upoznavanje sa programiranjem. Previše je High-level.
Nije cross-platform, samo za Windows je, tako da ispada potpuno....
Nije besplatan (iako ima ona besplatna licenca).
Nema on svoj jezik. To oni zovu GML ali je to u stvari običan Delphi.
Spor je jako u bilo kakvim ozbiljnijim projektima, uopšte ne kompajlira kod već ga interpretira. A kontrolu nad renderingom nemaš skoro nikakvu. Particles samo oni njegovi gotovi efekti imaju, a pravljenje u njemu particle sistema bi (bar za mene) bilo ubistvo. Post effects takođe.

offline
  • Pridružio: 10 Dec 2009
  • Poruke: 258
  • Gde živiš: Kosovo

otkud znam... svako ima svoje misljenje Very Happy
meni je za sada GML oke Smile

offline
  • Srđan Tot
  • Am I evil? I am man, yes I am.
  • Pridružio: 12 Jul 2005
  • Poruke: 2483
  • Gde živiš: Ljubljana

Ako znaš C#, mogao bi da probaš C# + Tao Framework... Tao Framework je u suštini samo skup wrapper-a za razne biblioteke. Za početak bi koristio C# + SDL što je prilično dobra kombinacija (moćan jezik + moćna biblioteka). C# radi na Windowsu, Linuxu, Macu, i po nekim boljim telefonima (bitno je samo da gore može da se instalira Mono Framework). SDL radi skoro na biločemu tako da o tome ne moraš ni da razmišljaš.

offline
  • Pridružio: 10 Avg 2006
  • Poruke: 1009
  • Gde živiš: Beograd

Krenuo sam pre 3-4 dana ClanLib da koristim. SDL mi smeta jer nema hardware ubrzanje, ClanLib ima. Najavljeno je za SDL da će u sledećoj verziji imati, ali ona izlazi tek krajem godine ako se dobro sećam.

Moram reći da su mogućnosti izvanredne. Napravio sam avion koji leti okolo i ispušta prilično dobar dim i oblake u atmosferi. Mnoooooogo je brži od SDL-a (koji se sa sličicama koje imaju providnost pati neviđeno).

Pored tih osnovnih stvari, ima dosta "zgotovljenih". Kao što su Sprite-ovi sa sve podrškom za spritesheetove. Takođe, metoda za proveru sudara među objektima i još dosta tih stvari koje su neophodne svakoj igrici i generalno se ne razlikuju mnogo od igre do igre.

Problem je što je dokumentacija......najblaže rečeno oskudna. Ima opisa klasa i svega, ali primera ima nenormalno malo. Isključujući ove koji dolaze uz samu biblioteku, nema ničega drugog. Kao da ga niko ne koristi. Tutorijale da ne pominjemo. Toga nema uopšte.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 973 korisnika na forumu :: 22 registrovanih, 2 sakrivenih i 949 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., bbogdan, Bubimir, comi_pfc, Dannyboy, djboj, hyla, indja, jackreacher011011, kolle.the.kid, ksyyaj, ladro, Lazarus, Marko Marković, Milos82, Mixelotti, mrav pesadinac, nuke92, operniki, pavlo, RecA, 125