Za manje od mesec dana pocinje cuveni Dakar Rally koji se vozi u Argentini i Cileu. Za 16 dana, koliko traje ovaj reli, ucesnici ce preci oko 9500 kilometara. I ove godine, nasu zemlju predstavlja Gabor Sagmajster koji vozi KTM. Detaljnu rutu mozete pogledati ovde: http://www.dakar.com/2011/DAK/presentation/docs/parcours_carte.pdf
Dopuna: 01 Jan 2011 21:45
Reli je krenuo. Koliko sam do sada video, bice zanimljivo za gledanje. Etape su teze nego prosle godine, bice teze za navigaciju, vozice se i na vecoj nadmorskoj visini, tako da ce biti mnogo zahtevnioje za takmicenje.
Nas Gabor Sagmajster je pod startnim brojem 61. Vozi zeleni KTM.
Dakar reli počeo je u Buenos Airesu i trajaće do 16. janauara. Takmičari će za dve nedelje morati da pređu 9.584 kilometra po nepristupačnim terenima Argentine i Čilea.
Među učesnicima je i naš motociklista Gabor Sagmajster.
- To je to, čekali smo ovaj trenutak, spremali se godinu dana i više nema nazad. Krećemo, pa šta nam Bog da. Jutros smo imali brifing, dobili smo itinerer. Prvi dan je laganica, samo 377 kilometara bez specijale. Idemo do Viktorije, a 2. januara zapravo kreće pravo takmičenje, kad se vozi prvi specijalni ispit. Jako je vruće, to malo pravi problem, ali kako svima tako i meni - izjavio je za sajt RTS-a Gabor Sagmajster.
Na 32. Dakar reliju startovalo je 407 posada: 171 motor, 29 kvadova,...
Ukupna duzina danasnje etape je bila oko 750 kilometara. I danas je na jednom delu etape bilo losevreme, bila je oluja i to je pravilo dsota problema takmicarima. Bilo je par izletanja sa staze, ali nista opasno.
Vece probleme su imali Robi Gordon u Hameru, koji je izleteo sa staze, i uz pomoc mestana, je uspeo da nastavi takmicenje. Dosta vremena je tu izgubio ali bez vecih posledica. I njegov sunarodnik Mark miler, u VW Tuaregu, je imas udes, i skoro da je ostao bez prednjeg dela automobila, ali je zavrsio etapu.
U kategoriji automobila, prvi je bio Karlos Sains, u VW Tuaregu, ispred klupskog kolege Nasera al-Atije. Stefan Peterhansel iz BMW-a je stigao kao treci.
Sto se tice motocikala, najvaznija vest je to da je jucerasnji pobednik Ruben Faria, kaznjen sa jedan minut dodatnog vreme zbog prebrze voznje, tako da je jucerasnja etapa prakitcno pripala Sirilu Depreu. Upravo je on i osvojio danasnju etapu ispred Marka Kome, i Davida Kastoa. Ruben Faria je stigao kao peti.
U kategoriji kamiona je doslo do malog iznenadjenja. Prvi je bio Kabirov u Kamazu, drugi Lopre u Tatri, treci ehter u Man-u. Favorit i proslogodisnji pobednik u ovoj kategoriji, Vladimir Cagin u Kamazu, je zavrsio kao peti, i generalnom plasmanu pao na trece mesto.
Eurosport. uzivo uljucenje je oko 20:30, a pregled dana u 23:00.
Dopuna: 05 Jan 2011 11:33
Etapa 3: San Migel-San Salvador
Treca etapa ovogodisnje Dakar relija je vozena od San Migela do San Salvadora. Ovu etapu je cinila vezna deonica, koja je bila, za automobile i motore, dizune 231 kilometar, a za kamione 408 kolometara, i specijalne deonice od oko 500 kilometara za automobile i motore, i 226 kilometara za kamione.
Ucesnici su imali dosta problema sa navigacijom i, u jendom delu etape, sa losim vremenom. Mnogi su imali problema i sa vozilima, kao sto je to slucaj sa Robijem Gordonom, koji je imao problem sa transmisijom.
U konkurenciji motora, prvi je stigao Mark Koma, koji je bio brzi od trenutno prvoplasiranog Sirila Deprea. Treci je bio Paolo Gonzales. Nas Gabor Sagmajster je etapu zavrsio na 86. mestu.
Sto se tice automobila, prvi je bio vozac VW-a, Naser Al-Atija, koji je za nijansu bio brzi od svog timskog kolege Karlosa Sainsa. Treci je bio Stefan Peterhansel iz BMW-a. U generalnom plasmanu je prvi Sains, drugi Al-Atija a treci Stefan Peterhansel.
U kategoriji kamiona, prvi je bio Vladimir Cagin u Kamazu, drugi njegov kolega Kabrov, a treci Lopre u Tatri.
Dopuna: 06 Jan 2011 7:56
Etapa 4: San Salvador-Kalama
Cetvrta po redu etapa na ovogodisnjem Dakar relije je vozena od San Salvadora do Kalame. Etapa se sastojala od vezne deonice u duzini od 554 kilometra, i specijala od nekih 207 kilometara. Ova deonica je za takmicare bila dosta teska, jer su morali da predju preko Anda, na velikoj nadmorskoj visini, a i bilo je delova sa izuzetno mekim peskom, tako da su neki takmicari imali dosta problema.
U kategoriji motora, prvi je na cilj stigao Mark Koma, drugi je bio Siril Despre, a treci Lopez Konardo. Na njihovom sajtu sada vidim da je Siril Despre dobio nekih 10 minuta kazne, pa sada poredak izgleda ovako, prvi Koma, drugi Lopez Kontardo, treci Pain, a Despre je tek na devetom mestu. Zbog ovoga je i u generalnom plasmanu, Mark Koma ispred Desprea nekih 10 minuta,a razlika izmedju drugoplasiranog Desprea, i treceplasiranog Lopeza Kontarda smanjena. Nas Gabor Sagmajster je zavrsio na 71. mestu, na danasnjoj etapi.
Sto se tice automobila, bilo je dosta zanimljivo. Prvi je bio Karlos Sains, u VW-u, drugi njegov kolega Al-Atija, a treci Stefan Peterhansel u BMW-u. Peterhansel je jedno vreme bio i najbrzi, ali mu je pukla guma pa je zbog toga izgubio prvo mesto. Amerikanazc Robi Gordon je odustao jer je imao dosta problema sa motorom, tako da nije mogao da nastavi trku.
U kategoriji kamiona, prvi Cagin, drugi Kabirov, treci Lopre.
Cagin je fantastican vozac i ima ogromno iskustvo na Dakaru. Ceo tim Kamaza dosta ulaze u vozila i vozace, a rezultati su tu. Ni je dan drugi tim u ovoj kategoriji ne shvata tako ozbiljno ovaj reli. Osim mozda Tatre.
Neverovatan je dozivljaj voziti po ovom pesku, totalno drugcije od F1.
Mekan pesak (mada to meni vise lici na prah) je stvarno veliki problem, koliko pokusavas da se izvuces auto sve dublje propada. Jos ako je pogon samo na prednjim tockovima Mitsubishi L200 kod koga je prednji deo tezak a zadnji lak, zabava ne moze da izostane
Davne 1996 i tih godina, drugar je spremao Ladu Nivu za reli trke, koje su se tih godina vozile kod nas.
Vozili smo tu Ladu po raznim terenima, pesak u Deliblatskoj peščari, poligon za manevarske vežbe tenkovima, i po meni najteži teren blato od gline/ilovače. Osećaj skoro, slobodno mogu reći nemoći, je neverovatan. Vožnja po par hektara terena: